Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 5°C | Anul XI Nr. 537

Administrație Locală

INFO. Care sunt obligațiile concesionarilor serviciilor Administrației Cimitirelor din Călărași

Published

on

Prezentul Regulament stabilește cadrul juridic unitar și condițiile în care se desfășoară serviciul Administrației Cimitirelor din Municipiul Călărași. Serviciul Administrației Cimitirelor este o activitate edilitar-gospodărească, din cadrul serviciului de administrare a domeniului public al Municipiului Călărași, destinată satisfacerii unor nevoi ale comunității locale.

Serviciul de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași se desfășoară sub autoritatea administrației publice locale, care coordonează, reglementează și controlează modul în care operatorul asigură activitățile de administrare a cimitirelor.

Prevederile prezentului Regulament se aplică serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași.

Înființarea, extinderea, desființarea, organizarea și administrarea cimitirelor, se fac în baza hotărârilor Consiliului Local Călărași, potrivit legilor în vigoare.

  • La nivelul municipiului Călărași sunt 6 cimitire, respectiv:
  • – Cimitirul Central;
  • – Cimitirul Sf.Lazăr;
  • – Cimitirul Sf.Gheorghe;
  • – Cimitirul Sf.Anastasia;
  • – Cimitirul Mircea Vodă;

Administrația Cimitirelor este obligată să asigure, atunci când este nevoie, întreţinerea clădirilor (birou administrativ, capelă, împrejmuiri), a spaţiilor verzi (altele decât locurile de înhumare), a instalațiilor (apă, iluminat) și menținerea în funcțiune a infrastructurii din cimitir.

Activitățile edilitar-gospodărești specifice serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași vor asigura:

Advertisement
  • a)satisfacerea cerințelor și nevoilor de utilitate publică al comunității locale;
  • b)continuitatea serviciului;
  • c)ridicarea continuă a standardelor și a indicatorilor de performanță ai serviciilor prestate;
  • d)dezvoltarea și modernizarea infrastructurii edilitar-urbane a unității administrativ-teritoriale;
  • e)protecția și conservarea mediului natural și construit.

Activitățile specifice Administrației Cimitirelor prestate/furnizate trebuie să îndeplinească la nivelul beneficiarilor indicatorii de performanță aprobați de către autoritatea administrației publice locale.

(2) Serviciile necesare colectivităţii locale sunt asigurate în sistem privat de către unităţile parohiale, iar în sistem public prin cimitirele locale.

(3) Administrarea infrastructurii cimitirelor constând în drumuri de acces, alimentare cu apă, clădirea administraţiei și anexele aferente cimitirului, este în sarcina Administrației Cimitirelor.

(4) Indicatorii de performanță aprobați de către Consiliul Local al Municipiului Călărași respectă cadrul general stabilit în acest scop în prezentul Regulament.

Locurile de înhumare, se atribuie, în folosinţă, în condiţiile legii şi ale prezentului Regulament, prin act de concesiune:

  1. a) Primarul Municipiului Călărași poate dispune concesionarea gratuită pe termen de 7 ani a locurilor de înhumare, numai persoanelor lipsite de posibilitatea de a plăti tarifele de concesionare în vigoare;
  2. b) pe termen limitat de 10 ani, 25 de ani sau 49 ani la decesul unei persoane, aparţinătorilor acestuia, în baza aprobării date de către conducerea Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune;
  3. c) pe termen limitat de 10 ani, 25 ani sau 49 ani, fără caz de deces -“în rezervă”, persoanelor care au domiciliul pe raza Municipiului Călărași, în baza aprobării dată de către Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune.

Termenele de concesionare se prelungesc odată cu achitarea tarifelor de concesiune.

(3) Actul de concesiune conferă titularilor sau, după caz, urmaşilor acestora, numai dreptul de folosinţă asupra locului de înhumare.

Advertisement

(4) Unei persoane i se va putea atribui în folosinţă, contracost, pe durată limitată de 10 ani, 25 ani sau 49 ani numai un singur loc de înhumare, într-un singur cimitir din Municipiul Călărași.

(5) Prin titular de loc de înhumare se înţelege persoana care deţine, în folosinţă, locul de înhumare şi are act de concesiune.

(6) În acest loc pot fi înhumaţi titularii dreptului de folosinţă, soţii sau soţiile, copii şi părinţii acestora, în baza acordului scris al titularului/titularilor dat în faţa administratorului cimitirului sau un acord dat în fața unei autorități notariale din țară sau străinătate.

(7) Atribuirea către acelaşi titular a unui alt loc de înhumare, este nulă de drept şi atrage după sine încetarea dreptului de folosinţă asupra acestuia.

(8) Drepturile dobândite până la intrarea în vigoare a prezentului Regulament, sunt recunoscute titularilor locurilor de înhumare.

Advertisement

Conform Regulamentului de organizare și funcționare a Administrației Cimitirelor Călărași aprobat prin Hotărârea de Consiliu Local nr 178/ 2020, concesionarilor le revin următoarele obligații:

  • – de a-și îngrădi suprafațoncesionată în maxim 6 luni de la atribuire,
  • – de a-și marca locul de veci cu plăcuța de identificare și numele concesionarului,
  • –de a duce gunoiul și deșeurile la pubelele cu astfel de destinație.

Neîngrijirea sau părăsirea locului de veci, a amenajărilor funerare pe o perioadă de mai mult de 2 ani duce la pierderea concesiunii.

Administrația Cimitirelor a afișat public taxele și tarifele pentru lucrările efectuate de către persoanele și firmele autorizate. Avizarea construcțiilor presupune plata, astfel:

  • 350 taxa pentru un cavou;
  • 30 lei taxa de împrejmuire;
  • 30 lei taxa de montare cruce;

Conducerea Administrației Cimitirelor informează că lucrările de cimentare a cavourilor/locurilor de veci se va face numai în betonieră. Toate lucrările se vor executa cu protejarea mormintelor învecinate, monumentelor funerare, spațiilor verzi și de acces. Materialele de tip moloz, resturi materiale rezultate din lucrări, se ridică la sfârșitul zilei de lucru de către executanții lucrării.

Pentru o corectă informare și transparență în activitate, Administrația Cimitirelor a publicat și taxele pentru înhumare/deshumare, după cum urmează:

  • înhumare/ deshumare cavou 200 lei
  • înhumare/ deshumare groapă de pământ 320 lei
    înhumare/ deshumare groapă de pământ la cimitir Sf Anastasia 380 lei
  • În cimitire este interzis accesul autovehiculelor, cu excepția celor ce transportă persoane în vârstă sau bolnave

SERVICIILE PRESTATE ÎN CIMITIRE

Serviciile prestate în cele 6 cimitire de pe raza Municipiului Călărași sunt:

  • – concesiune pe termen limitat de 7 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 10 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 25 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 49 de ani;
  • – închiriere capelă/cameră mortuară;
  • – înhumare cu executarea gropii în pământ;
  • – înhumare în lucrare funerară tip “cavou”;
  • – deshumări pământ;
  • – deshumări „cavou”;
  • – tămâiat loc de înhumare timp de 40 de zile după înhumare și amenajarea acestuia la sfârșitul acestei perioade;
  • – întocmit act de concesiune;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial în regim de „urgenţă”;
  • – întocmit și eliberat adeverință deshumare;
  • – întocmit duplicat act de concesiune;
  • – verificare arhivă;
  • – lucrări de întreținere la cimitire;
  • – întreținerea cimitirelor precum și, alte servicii similare.

Serviciile prestate în cimitire se realizează după achitarea unor tarife încasate de către Admintrația Cimitirelor, care constituie venit la bugetul propriu și se fundamentează de către operator, se aprobă, ajustează sau se modifică prin hotărâri ale Consiliului Local.

Toate reclamațiile, nemulțumirile, sesizările pentru o bună funcționare a activităților administrativ – gospodărești se primesc zilnic la biroul Administrației Cimitirelor din Cimitirul Central.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Administrație Locală

Călărași: Ședință extraordinară convocată pentru modificarea proiectului de finanțare de 35 milioane lei

Published

on

Primăria Municipiului Călărași a convocat pentru vineri, 21 noiembrie 2025, la ora 12:00, o ședință extraordinară a Consiliului Local, desfășurată online prin WhatsApp/SMS.

Pe ordinea de zi se află un singur punct, dar unul de importanță majoră:

modificarea HCL nr. 190/03.10.2025, prin care fusese aprobată contractarea și garantarea unui împrumut rambursabil intern de 35.000.000 lei, ulterior ajustat prin HCL nr. 210/06.11.2025.

De ce este necesară modificarea hotărârii?

Advertisement

Documentele anexate – proiectul de hotărâre, referatul de aprobare, raportul de specialitate, anexele tehnice și corespondența cu avocatul – arată că CAÎL (Comisia de Autorizare a Împrumuturilor Locale) a cerut clarificări și corecții obligatorii înainte de autorizarea creditului.

Mai exact:

1. Unele proiecte PNRR nu aveau prezentată corect valoarea neeligibilă.

CAÎL a subliniat că, fără această informație, nu poate fi aprobată partea de finanțare prin credit.

2. Ministerul Mediului (MMAP) a emis notificări de suspendare pentru anumite proiecte, ceea ce afectează modul în care pot fi finanțate.

Advertisement

3. Lista inițială de investiții trebuie actualizată pentru a respecta exact criteriile stabilite în legislație.

4. Avocatul extern recomandă modificarea Anexei nr. 1 și reîmpărțirea finanțărilor.

Toate aceste aspecte au impus refacerea anexei principale la hotărâre, astfel încât împrumutul de 35 milioane lei să poată fi autorizat.

📑 Ce proiecte vor fi finanțate? Lista finală propusă în Anexa nr. 1

Anexa actualizată include șase proiecte majore, iar suma totală rămasă neschimbată este 35.000.000 lei.

Advertisement
Nr Proiect Valoare totală (lei) Suma propusă prin credit
1 Îmbunătățirea transportului public de călători + sistem inteligent de management al traficului 20.243.204,54 20.000.000
2 Creștere eficiență energetică – Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu”, corp C1, C2, C3 (PNRR) 20.498.115,40 2.601.182,73
3 Piste pentru cărucioare – insule ecologice în municipiu (AFM) 4.097.943,50 2.198.817,27
4 Centru de colectare prin aport voluntar (CAV) 4.558.786,52 1.200.000
5 Lucrări de modernizare în Piața Unirii (Piața Centrală) 8.315.436,08 8.000.000
6 Amenajare parcare + intrare rutieră Prelungirea București – B-dul Cuza Vodă – N. Titulescu 1.370.189,80 1.000.000

TOTAL CREDIT: 35.000.000 lei

Ce spun avizele și referatele?

Referatul de aprobare semnat de primar

  • arată că proiectul de 35 milioane lei este necesar pentru susținerea investițiilor locale,
  • include toate temeiurile legale (Cod administrativ, Legea finanțelor publice locale, OUG 57/2019 etc.),
  • confirmă că modificarea este obligatorie după observațiile CAÎL.

Raportul de specialitate

  • semnat de Direcția Economică, Direcția Tehnică, Direcția Juridică și Cancelaria Consiliului Local,
  • justifică necesitatea finanțării pentru a acoperi costuri neeligibile, cofinanțări și cheltuieli suplimentare generate de PNRR și AFM.

Opinia avocatului Gabriel-Constantin Năstase

  • analizează situația fiecărui proiect,
  • explică problemele juridice apărute (neeligibilități, notificări de suspendare, valori incomplete),
  • recomandă modificarea oficială a anexei și transmiterea a două seturi de documente către CAÎL:
    • imediat pentru proiectele nr. 1 și 2,
    • în ianuarie 2026 pentru proiectele nr. 3–6.

Ce urmează?

Consiliul Local Călărași urmează să dezbată și să voteze vineri noua formă a hotărârii.

Aprobarea acesteia este esențială pentru:

Advertisement
  • demararea procedurii de autorizare a împrumutului,
  • asigurarea cofinanțărilor pentru proiectele deja începute,
  • evitarea blocajelor în implementarea investițiilor locale.

Dacă forma actualizată va primi votul consilierilor, municipalitatea poate transmite imediat la CAÎL documentația completată și corectată.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Zvonuri infirmate de Primăria Fundeni: apa din rețea este potabilă, potrivit analizelor DSP Călărași

Published

on

Gheorghiță Cărtușanu - primar comuna Fundeni -

Scenele cu informații alarmiste care circulă pe internet devin tot mai frecvente, iar comuna Fundeni nu face excepție. Primăria transmite public că zvonurile apărute în ultimele zile, potrivit cărora apa din rețea nu ar fi potabilă, sunt complet false.

Primăria precizează că postările distribuite online au folosit date scoase din context dintr-un raport general despre calitatea apei la nivelul județului Călărași. Aceste informații nu reflectă situația reală din Fundeni.

Analizele DSP confirmă potabilitatea apei

Primăria declară ferm că apa furnizată de Serviciul Apa-Canal Fundeni este potabilă. Testele realizate periodic de Direcția de Sănătate Publică arată că apa respectă toate normele de calitate.

Advertisement

Instituția subliniază că monitorizarea se face regulat, conform legislației. În cazurile rare în care apar neconformități, echipele intervin imediat pentru remedierea situației.

Avertisment privind sursele neoficiale de pe Facebook

Autoritățile trag un semnal de alarmă și asupra paginii „Consilierii locali PNL – Fundeni”, despre care spun că nu are nicio legătură cu instituția. Postările apărute acolo sunt catalogate drept tendențioase și puse pe seama intereselor politice.

Primăria Fundeni îndeamnă cetățenii să se informeze doar din surse oficiale și reamintește că răspândirea informațiilor false, care pot crea panică, este sancționată conform legii.

Pentru lămuriri suplimentare, atât Primăria Fundeni, cât și Serviciul Apa-Canal rămân la dispoziția locuitorilor.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Strada Pescăruș din Călărași, asfaltată pe tronsonul rămas nefinalizat. Primăria promite trafic mai fluid în zonă

Published

on

Primăria municipiului Călărași a intervenit în aceste zile pe strada Pescăruș, pe segmentul care nu fusese încă asfaltat. Lucrările au vizat turnarea stratului de asfalt și aducerea carosabilului la un standard care să permită o circulație sigură și fluentă pentru locuitorii cartierului.

Intervenția are rolul de a aerisi traficul din proximitatea blocurilor și de a facilita accesul către principalele artere ale zonei. Strada, folosită intens de șoferi ca rută de legătură, beneficiază acum de un carosabil uniform și modernizat.

Primarul Marius Dulce afirmă că astfel de lucrări fac parte din programul mai amplu de modernizare a infrastructurii rutiere din municipiu. El subliniază că obiectivul administrației este acela de a îmbunătăți constant condițiile pentru locuitori și de a pune confortul urban pe primul plan.

Lucrările vor continua și în alte zone ale orașului, în funcție de priorități și de necesitățile semnalate de comunitate.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading