Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 9°C | Anul XI Nr. 536

Administrație Locală

INFO. Care sunt obligațiile concesionarilor serviciilor Administrației Cimitirelor din Călărași

Published

on

Prezentul Regulament stabilește cadrul juridic unitar și condițiile în care se desfășoară serviciul Administrației Cimitirelor din Municipiul Călărași. Serviciul Administrației Cimitirelor este o activitate edilitar-gospodărească, din cadrul serviciului de administrare a domeniului public al Municipiului Călărași, destinată satisfacerii unor nevoi ale comunității locale.

Serviciul de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași se desfășoară sub autoritatea administrației publice locale, care coordonează, reglementează și controlează modul în care operatorul asigură activitățile de administrare a cimitirelor.

Prevederile prezentului Regulament se aplică serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași.

Înființarea, extinderea, desființarea, organizarea și administrarea cimitirelor, se fac în baza hotărârilor Consiliului Local Călărași, potrivit legilor în vigoare.

  • La nivelul municipiului Călărași sunt 6 cimitire, respectiv:
  • – Cimitirul Central;
  • – Cimitirul Sf.Lazăr;
  • – Cimitirul Sf.Gheorghe;
  • – Cimitirul Sf.Anastasia;
  • – Cimitirul Mircea Vodă;

Administrația Cimitirelor este obligată să asigure, atunci când este nevoie, întreţinerea clădirilor (birou administrativ, capelă, împrejmuiri), a spaţiilor verzi (altele decât locurile de înhumare), a instalațiilor (apă, iluminat) și menținerea în funcțiune a infrastructurii din cimitir.

Activitățile edilitar-gospodărești specifice serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași vor asigura:

Advertisement
  • a)satisfacerea cerințelor și nevoilor de utilitate publică al comunității locale;
  • b)continuitatea serviciului;
  • c)ridicarea continuă a standardelor și a indicatorilor de performanță ai serviciilor prestate;
  • d)dezvoltarea și modernizarea infrastructurii edilitar-urbane a unității administrativ-teritoriale;
  • e)protecția și conservarea mediului natural și construit.

Activitățile specifice Administrației Cimitirelor prestate/furnizate trebuie să îndeplinească la nivelul beneficiarilor indicatorii de performanță aprobați de către autoritatea administrației publice locale.

(2) Serviciile necesare colectivităţii locale sunt asigurate în sistem privat de către unităţile parohiale, iar în sistem public prin cimitirele locale.

(3) Administrarea infrastructurii cimitirelor constând în drumuri de acces, alimentare cu apă, clădirea administraţiei și anexele aferente cimitirului, este în sarcina Administrației Cimitirelor.

(4) Indicatorii de performanță aprobați de către Consiliul Local al Municipiului Călărași respectă cadrul general stabilit în acest scop în prezentul Regulament.

Locurile de înhumare, se atribuie, în folosinţă, în condiţiile legii şi ale prezentului Regulament, prin act de concesiune:

  1. a) Primarul Municipiului Călărași poate dispune concesionarea gratuită pe termen de 7 ani a locurilor de înhumare, numai persoanelor lipsite de posibilitatea de a plăti tarifele de concesionare în vigoare;
  2. b) pe termen limitat de 10 ani, 25 de ani sau 49 ani la decesul unei persoane, aparţinătorilor acestuia, în baza aprobării date de către conducerea Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune;
  3. c) pe termen limitat de 10 ani, 25 ani sau 49 ani, fără caz de deces -“în rezervă”, persoanelor care au domiciliul pe raza Municipiului Călărași, în baza aprobării dată de către Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune.

Termenele de concesionare se prelungesc odată cu achitarea tarifelor de concesiune.

(3) Actul de concesiune conferă titularilor sau, după caz, urmaşilor acestora, numai dreptul de folosinţă asupra locului de înhumare.

Advertisement

(4) Unei persoane i se va putea atribui în folosinţă, contracost, pe durată limitată de 10 ani, 25 ani sau 49 ani numai un singur loc de înhumare, într-un singur cimitir din Municipiul Călărași.

(5) Prin titular de loc de înhumare se înţelege persoana care deţine, în folosinţă, locul de înhumare şi are act de concesiune.

(6) În acest loc pot fi înhumaţi titularii dreptului de folosinţă, soţii sau soţiile, copii şi părinţii acestora, în baza acordului scris al titularului/titularilor dat în faţa administratorului cimitirului sau un acord dat în fața unei autorități notariale din țară sau străinătate.

(7) Atribuirea către acelaşi titular a unui alt loc de înhumare, este nulă de drept şi atrage după sine încetarea dreptului de folosinţă asupra acestuia.

(8) Drepturile dobândite până la intrarea în vigoare a prezentului Regulament, sunt recunoscute titularilor locurilor de înhumare.

Advertisement

Conform Regulamentului de organizare și funcționare a Administrației Cimitirelor Călărași aprobat prin Hotărârea de Consiliu Local nr 178/ 2020, concesionarilor le revin următoarele obligații:

  • – de a-și îngrădi suprafațoncesionată în maxim 6 luni de la atribuire,
  • – de a-și marca locul de veci cu plăcuța de identificare și numele concesionarului,
  • –de a duce gunoiul și deșeurile la pubelele cu astfel de destinație.

Neîngrijirea sau părăsirea locului de veci, a amenajărilor funerare pe o perioadă de mai mult de 2 ani duce la pierderea concesiunii.

Administrația Cimitirelor a afișat public taxele și tarifele pentru lucrările efectuate de către persoanele și firmele autorizate. Avizarea construcțiilor presupune plata, astfel:

  • 350 taxa pentru un cavou;
  • 30 lei taxa de împrejmuire;
  • 30 lei taxa de montare cruce;

Conducerea Administrației Cimitirelor informează că lucrările de cimentare a cavourilor/locurilor de veci se va face numai în betonieră. Toate lucrările se vor executa cu protejarea mormintelor învecinate, monumentelor funerare, spațiilor verzi și de acces. Materialele de tip moloz, resturi materiale rezultate din lucrări, se ridică la sfârșitul zilei de lucru de către executanții lucrării.

Pentru o corectă informare și transparență în activitate, Administrația Cimitirelor a publicat și taxele pentru înhumare/deshumare, după cum urmează:

  • înhumare/ deshumare cavou 200 lei
  • înhumare/ deshumare groapă de pământ 320 lei
    înhumare/ deshumare groapă de pământ la cimitir Sf Anastasia 380 lei
  • În cimitire este interzis accesul autovehiculelor, cu excepția celor ce transportă persoane în vârstă sau bolnave

SERVICIILE PRESTATE ÎN CIMITIRE

Serviciile prestate în cele 6 cimitire de pe raza Municipiului Călărași sunt:

  • – concesiune pe termen limitat de 7 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 10 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 25 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 49 de ani;
  • – închiriere capelă/cameră mortuară;
  • – înhumare cu executarea gropii în pământ;
  • – înhumare în lucrare funerară tip “cavou”;
  • – deshumări pământ;
  • – deshumări „cavou”;
  • – tămâiat loc de înhumare timp de 40 de zile după înhumare și amenajarea acestuia la sfârșitul acestei perioade;
  • – întocmit act de concesiune;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial în regim de „urgenţă”;
  • – întocmit și eliberat adeverință deshumare;
  • – întocmit duplicat act de concesiune;
  • – verificare arhivă;
  • – lucrări de întreținere la cimitire;
  • – întreținerea cimitirelor precum și, alte servicii similare.

Serviciile prestate în cimitire se realizează după achitarea unor tarife încasate de către Admintrația Cimitirelor, care constituie venit la bugetul propriu și se fundamentează de către operator, se aprobă, ajustează sau se modifică prin hotărâri ale Consiliului Local.

Toate reclamațiile, nemulțumirile, sesizările pentru o bună funcționare a activităților administrativ – gospodărești se primesc zilnic la biroul Administrației Cimitirelor din Cimitirul Central.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Administrație Locală

Stadionul din Oltenița intră în modernizare. Primăria reorganizează spațiile sportive și adaptează tribunele la nevoile actuale

Published

on

Mihăiță Beștea

Administrația locală din Oltenița a început lucrările de modernizare a stadionului principal, folosind fonduri din bugetul local. Primarul Mihăiță Beștea afirmă că investiția se face etapizat și adaptat la realitățile orașului, fără risipă și fără promisiuni exagerate.

După ani de degradare, stadionul din Oltenița intră într-un proces amplu de modernizare. Primarul Mihăiță Beștea a explicat că lucrările vor fi realizate în mai multe etape, cu bani din bugetul local.
„Am făcut deja o curățenie masivă, am scos materiale abandonate, bănci, garduri și obiecte vechi depozitate acolo. Modernizăm treptat gradenele și vrem ca stadionul să redevină un loc funcțional și curat pentru sportul local”, a declarat edilul.

Un pas important îl reprezintă reorganizarea tribunei și a spațiilor anexă, în baza unei hotărâri a Consiliului Local din 2015, care prevedea casarea unei părți din peluză.
„Am decis să punem în aplicare hotărârea din 2015. Nu este vorba de demolare, ci de adaptare. Nu mai putem întreține o tribună inutilă. Vrem un stadion modern, dimensionat corect pentru nevoile actuale”, a explicat Beștea.

Primarul a precizat că decizia a fost inițial criticată, însă oamenii au înțeles ulterior rațiunea proiectului.
„Unii au spus că nu iubesc sportul, dar adevărul este că nici Călărașiul, care investește mai mult, nu reușește să aducă două mii de spectatori la meciuri. E realist să construim după nevoile reale ale orașului”, a spus edilul.

Advertisement

Proiectul de modernizare va include și refacerea vestiarelor, a spațiilor tehnice și a terenului de joc. Administrația locală dorește ca baza sportivă să fie utilizată atât pentru competiții, cât și pentru activități școlare și recreative.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Mihăiță Beștea: „Nimic nu este gratis pe lumea asta. Trebuie să plătim fiecare serviciu”

Published

on

Primarul municipiului Oltenița, Mihăiță Beștea, a transmis un mesaj ferm despre responsabilitatea civică și respectul față de serviciile publice. Edilul subliniază că buna funcționare a orașului depinde de contribuția fiecărui cetățean, nu doar de deciziile administrației.

În finalul conferinței de presă, primarul Mihăiță Beștea a vorbit despre necesitatea unei relații corecte între administrație și locuitori, bazată pe respect reciproc și pe înțelegerea rolului fiecăruia în comunitate.
„Până la urmă, suntem o comunitate civilizată. Nimic nu este gratis pe lumea asta. Trebuie să plătim fiecare serviciu, pentru că doar așa putem avea un oraș curat, funcțional și modern”, a declarat edilul.

Afirmația a venit în contextul discuțiilor despre datoriile acumulate de unii cetățeni la plata serviciilor de salubritate. Primarul a explicat că administrația a ales calea dialogului și a responsabilizării, nu a sancțiunilor.
„Am găsit soluții prin colaborare și înțelegere, nu prin procese. Oamenii trebuie să conștientizeze că fiecare factură plătită susține un serviciu de care toți beneficiem”, a spus Beștea.

Edilul a adăugat că respectul față de reguli și contribuția constantă la bugetul local sunt condițiile esențiale pentru dezvoltare.
„Fiecare taxă înseamnă un drum asfaltat, un parc întreținut, un spital echipat. Așa funcționează o comunitate matură. Administrația poate face planuri, dar fără implicarea oamenilor nu există progres”, a conchis primarul.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Clubul de Șah revine la Biblioteca Județeană Călărași!

Published

on

Consiliul Județean Călărași, împreună cu Biblioteca Județeană „Alexandru Odobescu”, anunță reluarea activităților Clubului de Șah pentru amatori, coordonat de profesorul Flavius Munteanu.

Înscrierile sunt deschise pentru toți cei care vor să descopere sau să aprofundeze tainele șahului, într-un mediu relaxat și prietenos. Activitatea se adresează copiilor și adulților, vârsta recomandată fiind de peste 7 ani.

Reprezentanții instituției spun că șahul este mai mult decât un simplu joc. Este o școală a gândirii strategice și a răbdării, care ajută la dezvoltarea concentrării, creativității și spiritului competitiv.

Activitățile se vor desfășura la sediul Bibliotecii Județene, într-un spațiu dedicat socializării și fair-play-ului. Programul va fi stabilit în funcție de numărul celor înscriși.

Advertisement

Cei interesați se pot înscrie direct la bibliotecă sau pot solicita informații la numărul 0242 316 757.

„Hai să ne antrenăm mintea împreună!” – transmit organizatorii.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading