Connect with us

Știri

Dotare cu laboratoare “SmartLab” în Colegiul Național „Neagoe Basarab” din Oltenița prin PNRR

Published

on

Colegiul Național „Neagoe Basarab” din Oltenița va beneficia de două laboratoare SmartLab, în urma aprobării unui important proiect de modernizare finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) Componenta C15: Educație/ Pilonul VI. Acest proiect are ca scop asigurarea echipamentelor și resurselor tehnologice digitale pentru unitățile de învățământ și reprezintă un pas important spre îndeplinirea obiectivului stabilit de Comisia Europeană pentru orizontul 2030, acela de a promova o educație digitală eficientă și de înaltă calitate.

VIZITEAZĂ SMARTLAB-UL ÎNTR-UN TUR VIRTUAL AICI

Astfel, acest colegiu devine cea mai importantă unitate de învățământ din al doilea municipiu al județului Călărași care va beneficia de laboratoare SmartLab, contribuind astfel la crearea unui ecosistem de educație digitală de înaltă performanță.

Advertisement

Tehnologia este un instrument puternic care sprijină și transformă educația la nivel mondial. Prin intermediul tehnologiile educaționale, designerii educaționali pot profita la maximum de oportunitățile oferite de tehnologie pentru a schimba fața educației, astfel încât educația eficientă să fie disponibilă tuturor beneficiarilor de pretutindeni.

Achiziționarea de tehnologii digitale și de aplicații și platforme de învățare online reprezintă una dintre preocupările principale ale statelor membre ale Uniunii Europene, iar utilizarea sistemelor de inteligență artificială pot să transforme metodele de învățare, oferind posibilitatea cadrelor didactice să ofere elevilor posibilitatea de învățare diferențiată sau individualizată.

Cu toate acestea, conform datelor furnizate de Indicele economiei și societății digitale 2022, România se află sub media UE în ceea ce privește competențele digitale. Prin urmare, achiziționarea de tehnologii digitale și de aplicații și platforme de învățare online reprezintă o preocupare majoră pentru statele membre ale Uniunii Europene.

Tehnologiile educaționale, precum realitatea virtuală și realitatea augmentată, sunt instrumente puternice în procesul de învățare, permițând elevilor să experimenteze și să înțeleagă concepte complexe prin simularea experiențelor care nu sunt fezabile în realitate.

Advertisement

În plus, introducerea roboticii, a programării și a imprimării 3D în proiectele științifice școlare pregătește elevii pentru profesii populare pe piața muncii, cu un mare potențial de creștere și extindere viitoare.

Prin acest proiect, Colegiul Național „Neagoe Basarab” din Oltenița se aliniază cu tendințele educaționale la nivel global și contribuie la îmbunătățirea calității învățământului din România.

Alocarea financiară a apelului de proiecte

Alocarea apelului de proiecte este de 117.499.800,00 eur, valoare eligibilă din PNRR, fără TVA, pentru finanțarea granturilor în vederea dotării laboratoarelor inteligente, astfel:

Advertisement

Tip achiziție Cost unitar laborator inteligent (Eur, fără TVA)

● 50% din buget va fi alocat pentru partea de trunchi comun obligatorie pentru toate unitățile de învățământ secundar superior

● 50% din buget va fi alocat opțional și diferențiat, pentru echipamente tehnologice de tip „smart lab”, în funcție de nevoia identificată și asumată la nivelul unității de învățământ secundar superior  60.000 de euro/ laborator inteligent

● 50% din buget va fi alocat pentru partea de trunchi comun pentru toate unitățile de
învățământ secundar superior și va cuprinde în mod obligatoriu:

Advertisement

a) o tablă interactivă
b) o imprimantă 3D monocromă și/sau 3D policoloră
c) un scanner 3D fix
d) un robot cu braț multifuncțional
e) kituri robotice pentru începători sau avansați
f) creion 3D
g) ochelari de realitate virtuală VR/AR
h) cameră videoconferință
i) sistem sunet
j) un sistem desktop cu monitor sau sistem all-in-one sau laptop
k) cameră de documente

30.000 de euro/trunchi comun obligatoriu

50% din buget va fi alocat opțional și diferențiat, pentru echipamente tehnologice de
tip „smart lab”, în funcție de nevoia identificată și asumată la nivelul unității de
învățământ secundar superior.

Cu titlu de exemplu,

Advertisement

a) pentru filiera teoretică pot fi achiziționate: laboratoare virtuale,
vizualizatoare hibride, platforme e-learning, laboratoare de lingvistică, roboți
educaționali multifuncționali, instrumente educaționale de tip realitate
virtuală (VR) și realitate augmentată (AR), module de învățare robotică, alte
software-uri educaționale și echipamente specifice etc.
b) pentru filiera tehnologică pot fi achiziționate: simulatoare cu realitate
augmentată/virtuală (VR/AR), sisteme integrate de pregătire practică cu
instrumentație virtuală și software multimedia, roboți educaționali
multifuncționali, senzori de mișcare, de umiditate, module de învățare
robotică, plant lab educațional, alte software-uri și echipamente educaționale
specifice etc.
c) pentru filiera vocațională pot fi achiziționate: mănuși/căști VR compatibile,
microfoane dinamice, programe de randare, programe de tip CAD, sisteme
înregistrare, alte software-uri educaționale și echipamente specifice etc.
30.000 de euro/opțional și diferențiat

Advertisement