Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 5°C | Anul XI Nr. 540

Știri

Consiliul Județean a votat 18 proiecte într-o ședință extraordinară. Care sunt acestea

Published

on

Consiliul Județean s-a convocat azi de la ora 12:00 într-o ședință extraordinară, pentru a vota cele 18 proiecte aflate pe ordinea de zi. Ședința a avut loc pe 29 mai 2024 în sala de ședințe „Mihai Arbagic” din municipiul Călărași. 

Iată proiectele de pe ordinea de zi:

1. Proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 127/2020 privind organizarea comisiilor de specialitate ale Consiliului Județean Călărași pe principalele domenii de activitate nr. 8390 din 13.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8391/13.05.2024, Raportul Comp. Juridic nr. 8392/13.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Juridică;

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului Județului Călărași pe anul 2024 nr.8959/22.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8960/22.05.2024, Raportul Direcției Economice nr. 8961/22.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

Advertisement

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordării unui ajutor financiar din fondul de rezervă bugetară prevăzut în bugetul Județului Călărași pe anul 2024 nr.8954/22.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8955/22.05.2024, Raportul Direcției Economice nr. 8956/22.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea suplimentării, cu un post, a numărului personalului neclerical din județul Călărași nr.8860/21.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8905/21.05.2024, Raportul Direcției Economice nr. 8906/21.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

5. Proiect de hotărâre privind darea în administrare către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Călărași a unui imobil, aflat în domeniul public al Județului Călărași nr. 8861/21.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8862/21.05.2024, Raportul Direcției Economice nr. 8884/13.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

6. Proiect de hotărâre privind darea în administrare a unei părți de imobil către Centrul de Asistență Medico – Socială Călărași, aflat în domeniul public al Județului Călărași nr. 8885/21.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8886/21.05.2024, Raportul Direcției Economice nr. 8887/21.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

7. Proiect de hotărâre privind actualizarea indicatorilor tehnico – economici și a devizului general – faza P.T. pentru obiectivul de investiții „Renovare energetică Gimnaziul Carol I (Școala nr. 4 Țopescu) Călărași” nr. 8832 din 20.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8833/20.05.2024, Raportul Comp.Juridic nr. 8834/20.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia de Urbanism;

Advertisement

8. Proiect de hotărâre privind aprobarea regimului finanțărilor nerambursabile, de către Consiliul Județean Călărași, pentru activități nonprofit de interes public județean, pe anul 2024 nr. 8402 din 13.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8403/13.05.2024, Raportul comun al DDRRE, Direcției Economice și Direcției Juridice și Administrație Publică nr. 8404/13.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;

9. Proiect de hotărâre pentru aprobarea Planului anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul Județului Călărași pentru anul 2024 nr.8962/22.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8963/22.05.2024, Raportul Direcției Economice nr. 8964/22.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

10. Proiect de hotărâre privind modificarea Organigramei, Statului de funcții și Regulamentului de organizare și funcționare ale Centrului de Asistență Medico – Socială Călărași nr. 8599/15.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8600/15.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8601/15.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – Finanțe, Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport și Comisia Juridică;

11.Proiect de hotărâre pentru aprobarea Strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale de la nivelul județului Călărași, pentru perioada 2024-2028 nr. 8487/14.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.8488/14.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8489/14.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

12. Proiect de hotărâre privind închiderea Centrului de plasament pentru copii cu handicap sever din cadrul Complexului de Servicii Comunitare pentru copii cu handicap sever Călărași nr.8590/15.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8592/15.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8594/15.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – Finanțe și Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;

Advertisement

13. Proiect de hotărâre privind înființarea apartamentelor sociale în cadrul în cadrul Complexului de Servicii Comunitare pentru copii cu handicap sever Călărași, precum și aprobarea Regulamentelor de Organizare și Funcționare ale acestora nr. 8602/15.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8603/15.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8604/15.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport și Comisia Juridică;

14. Proiect de hotărâre privind schimbarea sediului și relocarea beneficiarilor Centrului de Primire în Regim de Urgență ”Sfânta Maria„ Călărași precum și modificarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al acestuia nr. 8719/17.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8721/17.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8722/17.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – Finanțe, Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport și Comisia Juridică;

15. Proiect de hotărâre privind modificarea Organigramei, a Statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare ale Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Călărași nr. 8846/20.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8847/20.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8848/15.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – Finanțe, Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport și Comisia Juridică;

16. Proiect de hotărâre privind schimbarea sediului și relocarea beneficiarilor Centrului de Asistență Medico-Socială Călărași, precum și mărirea capacității centrului prin suplimentarea de paturi nr. 8939/21.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8941/21.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8943/21.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – Finanțe, Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport și Comisia Juridică;

17. Proiect de hotărâre pentru modificarea Statului de funcții al Spitalului Județean de Urgență “Dr. Pompei Samarian” Călărași nr. 9021 din 23.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 9022/23.05.2024, Raportul Comp.Sănătate nr. 9023/23.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;

Advertisement

18. Proiectul de hotărâre pentru modificarea Statului de funcții al Spitalului de Psihiatrie Săpunari nr. 8642/16.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8644/16.05.2024, Raportul Comp.Sănătate nr. 8646/16.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;

19. Diverse.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

SCANDALUL ALOCAȚIILOR ÎNTÂRZIATE LA CĂLĂRAȘI! MII DE COPII AU AȘTEPTAT DEGEABA BANI DE MOȘ NICOLAE. AJPIS DĂ VINA PE „CALENDAR”, PĂRINȚII PE NEGLIJENȚĂ

Published

on

Mai mulți părinți din județul Călărași au semnalat, în ultimele zile, întârzieri în virarea alocațiilor pentru copii, exact în perioada în care multe familii se pregătesc de Moș Nicolae. O parte dintre sesizări indică faptul că banii nu au ajuns în conturi nici pe 7 decembrie, deși fondurile ar fi fost transferate instituției începând cu această dată. Situația vine după o altă problemă apărută luna trecută, când o serie de alocații au fost virate în conturi bancare vechi, în urma migrării clienților First Bank către Intesa.

Părinte: „Banii au intrat la AJPIS pe 5, dar nu au fost virați mai departe. Familiile vulnerabile au rămas fără sprijin de Moș Nicolae”

Potrivit declarațiilor obținute de redacția noastră, mai mulți beneficiari au constatat că alocațiile copiilor nu au intrat în conturi la începutul lunii decembrie, așa cum se întâmpla de obicei. O mamă a povestit că, pe 5 decembrie, a întrebat la bancă dacă au fost procesați banii și a aflat că fondurile de la bugetul de stat ar fi ajuns deja la AJPIS Călărași.

„Am sunat la bancă și mi-au confirmat că banii de la stat au venit în contul AJPIS pe 5. După ora 12, nu a mai răspuns nimeni la instituție. Alocațiile nu au fost virate mai departe. E vorba de probabil mii de copii, poate zeci de mii în județ. Sunt familii care trăiesc din acești bani”, spune femeia.

Aceasta susține că situația este cu atât mai complicată cu cât, în luna precedentă, instituția ar fi comis o altă eroare: alocațiile unor beneficiari au ajuns în conturi închise sau neactualizate, în urma tranziției de la First Bank la Intesa.

Advertisement

„Informaticianul nu a actualizat conturile noi. Banii au fost trimiși în conturile vechi, iar multe familii au rămas fără alocație zile întregi”, afirmă părintele, care cere anonimat.

Directorul AJPIS Călărași: „Plățile se fac conform calendarului național. Termenul este 8 ale lunii.”

Contactat telefonic, Dorin Ivan Emanuel, directorul executiv al AJPIS Călărași, admite că au existat dificultăți luna trecută, însă susține că responsabilitatea a aparținut băncii, care ar fi transmis un număr incomplet de conturi valide.

Au fost în jur de 5–6 cazuri, maximum 10. First Bank a transmis mai puțini beneficiari decât trebuia, au fost și persoane cu buletine expirate, dar situația s-a corectat”, a declarat acesta.

În ceea ce privește întârzierile din luna decembrie, directorul afirmă că instituția a urmat calendarul național stabilit pentru plata prestațiilor sociale.

Calendarul de plăți prevede ca alocațiile să fie virate pe data de 8, la nivelul întregii țări. Noi suntem ordonator terțiar de credite și ne supunem ordonatorilor superiori. Chiar dacă banii au intrat vineri, ordinele de plată se operează cu o zi înainte, iar fiind weekend, sumele au intrat luni”, explică Ivan.

Advertisement

Întrebat dacă, având banii în cont pe 5, instituția putea alege să proceseze mai devreme plățile, pentru a veni în sprijinul familiilor vulnerabile, directorul a reiterat că AJPIS nu poate devia de la calendarul național.

Discuții privind programul de lucru din instituție

În spațiul public au apărut acuzații potrivit cărora angajații AJPIS ar fi părăsit instituția mai devreme, în ziua de 5 decembrie. Directorul respinge această informație: „Nu cred. Eu am avut patru persoane care au rămas peste program. Eu personal am plecat în jur de 13:30 pentru a participa la o activitate a Crucii Roșii. Putem verifica în condica de prezență”, a spus acesta.

În timp ce părinții critică lipsa de comunicare și întârzierea repetată a plăților, conducerea AJPIS insistă că situația s-a desfășurat „conform procedurii” și că nu există nicio abatere administrativă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

Sold OUT la „Five Nights at Freddy’s 2” la Cinema 2D/3D Călărași. Noi proiecții programate săptămâna viitoare

Published

on

Interes uriaș la Cinema 2D/3D Călărași pentru filmul „Five Nights at Freddy’s 2”. Proiecția de duminică, 7 decembrie 2025, a fost SOLD OUT la scurt timp după anunțul programului, sala umplându-se rapid cu fanii francizei.

Reprezentanții cinematografului au transmis că biletele pentru această dată sunt oficial epuizate, însă publicul este așteptat la următoarele proiecții programate pentru marți, miercuri și joi, de la ora 20:00.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

Maratonul blestemat de la Olimpiada din 1904: o cursă cu otravă, mașini și haos total

Published

on

La Olimpiada din 1904 de la Saint Louis, maratonul a rămas în istorie drept cea mai dezastruoasă și absurdă cursă de alergare din toate timpurile. Traseul de peste 40 de kilometri trecea pe drumuri de pământ neasfaltate, sub un soare ucigător de peste 32 de grade, cu nori denși de praf ridicați de mașinile, automobilele oficialilor și chiar de un tren care circula pe lângă rută. Organizatorii au oferit doar un singur punct de hidratare pe toată distanța și o singură fântână, considerând că apa în exces „încetinește” alergătorii – o teorie științifică greșită care aproape i-a omorât pe concurenți.

Primul care a trecut linia de sosire a fost americanul Fred Lorz. A fost aclamat, i s-a înmânat coroana de laur și a pozat chiar lângă fiica președintelui Roosevelt… până când s-a aflat că alergase doar primii 16 kilometri, apoi urcase într-un automobil care îl dusese până aproape de stadion. Trișarea lui grosolană a fost descoperită imediat, Lorz a fost descalificat pe loc și i s-a interzis participarea pe viață la competiții.

Câștigătorul oficial a devenit Thomas Hicks, un alergător american care abia mai mergea în ultimele sute de metri. Motivul? Antrenorul lui îi dăduse pe parcurs un amestec halucinant: stricnină (otravă de șobolani folosită în doze mici ca stimulant), coniac și ouă crude. Hicks avea pupilele dilatate, era alb ca varul și trebuia ținut de braț de însoțitori ca să nu cadă. Medicii au declarat ulterior că fără intervenția lor imediată ar fi murit chiar pe stadion.

Din cei 32 de participanți, doar 14 au terminat cursa. Unul dintre ei, cubanezul Félix Carvajal, a alergat în pantofi de stradă tăiați cu foarfeca, s-a oprit să mănânce mere verzi culese dintr-un livrai (ceea ce i-a provocat crampe groaznice) și a stat de vorbă cu spectatorii. Alt alergător sud-african a fost urmărit de câini sălbatici și a pierdut aproape o oră deviind de la traseu.

Advertisement

Maratonul din 1904 a fost un coșmar total, o combinație letală de organizare catastrofală, experimente medicale iresponsabile și trișare sfruntată – o rușine care a intrat în legendă ca cea mai neagră pagină din istoria olimpică.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading