Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 4°C | Anul XI Nr. 542

Știri

Consiliul Județean a votat 18 proiecte într-o ședință extraordinară. Care sunt acestea

Published

on

Consiliul Județean s-a convocat azi de la ora 12:00 într-o ședință extraordinară, pentru a vota cele 18 proiecte aflate pe ordinea de zi. Ședința a avut loc pe 29 mai 2024 în sala de ședințe „Mihai Arbagic” din municipiul Călărași. 

Iată proiectele de pe ordinea de zi:

1. Proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 127/2020 privind organizarea comisiilor de specialitate ale Consiliului Județean Călărași pe principalele domenii de activitate nr. 8390 din 13.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8391/13.05.2024, Raportul Comp. Juridic nr. 8392/13.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Juridică;

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului Județului Călărași pe anul 2024 nr.8959/22.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8960/22.05.2024, Raportul Direcției Economice nr. 8961/22.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

Advertisement

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordării unui ajutor financiar din fondul de rezervă bugetară prevăzut în bugetul Județului Călărași pe anul 2024 nr.8954/22.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8955/22.05.2024, Raportul Direcției Economice nr. 8956/22.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea suplimentării, cu un post, a numărului personalului neclerical din județul Călărași nr.8860/21.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8905/21.05.2024, Raportul Direcției Economice nr. 8906/21.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

5. Proiect de hotărâre privind darea în administrare către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Călărași a unui imobil, aflat în domeniul public al Județului Călărași nr. 8861/21.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8862/21.05.2024, Raportul Direcției Economice nr. 8884/13.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

6. Proiect de hotărâre privind darea în administrare a unei părți de imobil către Centrul de Asistență Medico – Socială Călărași, aflat în domeniul public al Județului Călărași nr. 8885/21.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8886/21.05.2024, Raportul Direcției Economice nr. 8887/21.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

7. Proiect de hotărâre privind actualizarea indicatorilor tehnico – economici și a devizului general – faza P.T. pentru obiectivul de investiții „Renovare energetică Gimnaziul Carol I (Școala nr. 4 Țopescu) Călărași” nr. 8832 din 20.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8833/20.05.2024, Raportul Comp.Juridic nr. 8834/20.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia de Urbanism;

Advertisement

8. Proiect de hotărâre privind aprobarea regimului finanțărilor nerambursabile, de către Consiliul Județean Călărași, pentru activități nonprofit de interes public județean, pe anul 2024 nr. 8402 din 13.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8403/13.05.2024, Raportul comun al DDRRE, Direcției Economice și Direcției Juridice și Administrație Publică nr. 8404/13.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;

9. Proiect de hotărâre pentru aprobarea Planului anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul Județului Călărași pentru anul 2024 nr.8962/22.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8963/22.05.2024, Raportul Direcției Economice nr. 8964/22.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

10. Proiect de hotărâre privind modificarea Organigramei, Statului de funcții și Regulamentului de organizare și funcționare ale Centrului de Asistență Medico – Socială Călărași nr. 8599/15.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8600/15.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8601/15.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – Finanțe, Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport și Comisia Juridică;

11.Proiect de hotărâre pentru aprobarea Strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale de la nivelul județului Călărași, pentru perioada 2024-2028 nr. 8487/14.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.8488/14.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8489/14.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

12. Proiect de hotărâre privind închiderea Centrului de plasament pentru copii cu handicap sever din cadrul Complexului de Servicii Comunitare pentru copii cu handicap sever Călărași nr.8590/15.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8592/15.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8594/15.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – Finanțe și Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;

Advertisement

13. Proiect de hotărâre privind înființarea apartamentelor sociale în cadrul în cadrul Complexului de Servicii Comunitare pentru copii cu handicap sever Călărași, precum și aprobarea Regulamentelor de Organizare și Funcționare ale acestora nr. 8602/15.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8603/15.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8604/15.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport și Comisia Juridică;

14. Proiect de hotărâre privind schimbarea sediului și relocarea beneficiarilor Centrului de Primire în Regim de Urgență ”Sfânta Maria„ Călărași precum și modificarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al acestuia nr. 8719/17.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8721/17.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8722/17.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – Finanțe, Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport și Comisia Juridică;

15. Proiect de hotărâre privind modificarea Organigramei, a Statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare ale Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Călărași nr. 8846/20.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8847/20.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8848/15.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – Finanțe, Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport și Comisia Juridică;

16. Proiect de hotărâre privind schimbarea sediului și relocarea beneficiarilor Centrului de Asistență Medico-Socială Călărași, precum și mărirea capacității centrului prin suplimentarea de paturi nr. 8939/21.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8941/21.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8943/21.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – Finanțe, Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport și Comisia Juridică;

17. Proiect de hotărâre pentru modificarea Statului de funcții al Spitalului Județean de Urgență “Dr. Pompei Samarian” Călărași nr. 9021 din 23.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 9022/23.05.2024, Raportul Comp.Sănătate nr. 9023/23.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;

Advertisement

18. Proiectul de hotărâre pentru modificarea Statului de funcții al Spitalului de Psihiatrie Săpunari nr. 8642/16.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8644/16.05.2024, Raportul Comp.Sănătate nr. 8646/16.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;

19. Diverse.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

Acțiune umanitară la Borcea: Crucea Roșie Călărași, sprijinită de Primăria Borcea, în sprijinul persoanelor vulnerabile

Published

on

Crucea Roșie Filiala Călărași a desfășurat, în localitatea Borcea, o acțiune umanitară amplă, menită să vină în sprijinul persoanelor aflate în situații vulnerabile și să consolideze solidaritatea la nivelul comunității locale.

Voluntarii Crucii Roșii au fost prezenți pe teren, unde au oferit ajutor concret și sprijin moral, într-un demers care a pus accent pe implicare, responsabilitate și atenție față de nevoile reale ale oamenilor. Intervenția a vizat atât distribuirea de ajutoare, cât și transmiterea unui mesaj de solidaritate și încredere către beneficiari.

La acțiune a participat și primarul comunei Borcea, Theodor-Aniel Nedelcu Păturcă, care și-a exprimat susținerea față de inițiativele umanitare și a subliniat importanța colaborării dintre autoritățile locale și organizațiile neguvernamentale. Implicarea Primăria Borcea a fost esențială pentru buna desfășurare a activității, administrația locală facilitând coordonarea și sprijinind logistic demersul umanitar.

Acțiunea a beneficiat și de sprijinul Inspectoratului de Jandarmi Județean Călărași, o colaborare care, potrivit organizatorilor, a devenit deja o tradiție în astfel de intervenții. De asemenea, inițiativa a fost posibilă cu ajutorul oferit de Texas Bar-B-Q și SC INACO SRL, parteneri care au contribuit la susținerea activității.

Advertisement

Prin acest demers, Crucea Roșie Filiala Călărași și Primăria Borcea transmit un mesaj clar de solidaritate și responsabilitate socială, reafirmând angajamentul comun de a fi alături de comunitățile din județ ori de câte ori este nevoie.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Elevii au intrat în vacanță. Cursurile se reiau joi, 8 ianuarie

Published

on

scoala jegalia

De vineri, 19 decembrie, elevii din toată țara intră în vacanța de Crăciun, după ce cursurile s-au încheiat vineri, odată cu finalul celui de-al doilea modul de învățare.

Potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației și Cercetării, vacanța de Crăciun se desfășoară până miercuri, 7 ianuarie 2026, urmând ca elevii să revină la școală joi, 8 ianuarie, când începe modulul al treilea de cursuri.

Vacanța include și sărbătorile legale de Bobotează (6 ianuarie) și Sfântul Ioan Botezătorul (7 ianuarie), ceea ce prelungește pauza școlară la aproape trei săptămâni.

Cum arată structura anului școlar în continuare

  • 8 ianuarie – 6 / 13 / 20 februarie 2026 – modul de cursuri, în funcție de decizia inspectoratelor școlare

  • 16 / 23 februarie sau 2 martie – 3 aprilie 2026 – următorul interval de cursuri

  • 15 aprilie – 19 iunie 2026 – ultimul modul de cursuri

Vacanța de schi – februarie 2026

Vacanța de schi este una mobilă și diferă de la județ la județ:

Advertisement
  • 9–15 februarie 2026 – Bistrița-Năsăud, Cluj, Timiș

  • 16–22 februarie 2026 – Bihor, Sălaj, Arad, Hunedoara, Caraș-Severin, Vâlcea, Gorj, Olt, Dolj, Mehedinți, Argeș, Brașov, Dâmbovița, Teleorman, Prahova, Ilfov, București, Buzău, Ialomița, Călărași, Tulcea, Iași

„Școala altfel” și „Săptămâna verde”

Programele „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se vor desfășura în perioada 8 septembrie 2025 – 3 aprilie 2026, fiecare unitate de învățământ urmând să stabilească propriul calendar.

Finalul anului școlar, în funcție de nivel

  • Clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă: se încheie la 5 iunie 2026 (34 de săptămâni)

  • Clasa a VIII-a: se încheie la 12 iunie 2026 (35 de săptămâni)

  • Învățământ liceal tehnologic și profesional: se încheie la 26 iunie 2026 (37 de săptămâni)

Până la reluarea cursurilor, elevii se bucură de vacanța de iarnă și de zilele libere de sărbători, urmând să revină în bănci la începutul lunii ianuarie.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Taxe mai mari pentru HoReCa în Călărași din 2026. Ce propune Primăria și ce spun consilierii locali

Published

on

pmc calarasi

Primăria Municipiului Călărași propune majorarea taxelor locale aplicate sectorului HoReCa începând cu 1 ianuarie 2026, potrivit proiectului de hotărâre privind impozitele și taxele locale, document care urmează să fie supus votului Consiliul Local al Municipiului Călărași.

Conform documentelor oficiale, majorările sunt fundamentate pe indexarea cu rata inflației de 5,6%, însă în cazul operatorilor din alimentația publică impactul cumulat este mai mare, prin creșterea mai multor taxe aplicate simultan.

Ce prevede proiectul Primăriei pentru HoReCa

Pentru anul 2026, Primăria propune următoarele niveluri de taxare pentru activitățile de alimentație publică (restaurante, baruri, cafenele, cluburi):

  • unități cu suprafață sub 500 mp:
    1.682 lei/an, față de 1.593 lei/an în 2025

  • unități cu suprafață peste 500 mp:
    6.624 lei/an, față de 6.273 lei/an în 2025

De asemenea, cresc și taxele aplicate pentru activități punctuale și evenimente:

Advertisement
  • desfășurarea de activități de alimentație publică la evenimente:
    146 lei/eveniment (față de 135 lei)

  • alimentație publică mobilă (food-truck):
    210 lei/eveniment (față de 198 lei)

  • activități recreative și comerciale conexe:
    162 lei/eveniment (față de 153 lei)

Toate aceste majorări sunt aplicate prin indicele de 1,056, corespunzător inflației.

Creșteri și la taxele conexe: publicitate și domeniu public

Pe lângă taxele specifice HoReCa, proiectul mai prevede:

  • majorarea taxelor pentru reclamă și publicitate stradală;
  • creșterea tarifelor pentru ocuparea domeniului public (terase, panouri, structuri provizorii);
  • indexarea taxelor pentru autorizații și avize necesare funcționării.

Astfel, costurile totale suportate de operatorii HoReCa cresc nu doar printr-o singură taxă, ci prin cumularea mai multor majorări.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading