Conform unui comunicat al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), vineri, 30 august 2024, circulația rutieră pe Transfăgărășan (DN7C) va fi temporar închisă între orele 8:30 și 11:30, pe tronsonul cuprins între km 105+000 (Conacul Ursului) și km 129+000 (Bâlea Cascadă).
Această măsură este luată pentru a facilita desfășurarea evenimentului „50 de ani de Transfăgărășan”.
Pe sectorul de drum unde circulația rutieră va fi închisă, organizatorul va asigura o pauză de cel puțin 20 de minute. În acest interval, restricția de circulație va fi temporar ridicată pentru a permite tranzitarea autovehiculelor aflate în apropierea zonei restricționate, potrivit informațiilor oferite de CNAIR.
Drumul Național 7C, care face legătura între județele Argeș și Sibiu, a fost construit la începutul anilor ’70 și este considerat una dintre cele mai spectaculoase șosele montane din Europa.
Șoseaua montană care străbate Carpații prin căldarea Bâlea din Munții Făgăraș, ajungând la altitudinea de 2.042 metri, în apropiere de Lacul Bâlea, a fost inaugurată în 1974 de Nicolae Ceaușescu. La construcția acesteia au participat mii de militari, regimul comunist dorind să minimizeze costurile asociate forței de muncă.
Cea mai impresionantă construcție de pe Transfăgărășan este tunelul Bâlea – Capra, realizat între 1972 și 1974. Pentru excavarea tunelului au fost dislocați peste 41.000 de metri cubi de piatră și s-au folosit 20 de tone de dinamită, conform mărturiilor din acea perioadă.
La cinci decenii de la inaugurare, Transfăgărășanul nu mai este văzut ca un drum strategic, așa cum era considerat în trecut, ci ca un important punct turistic al României. Drumul, care se întinde pe aproximativ 150 de kilometri, poate fi parcurs în întregime doar vara, din cauza zăpezii care persistă în zonă până în luna mai aproape în fiecare an.