Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 19°C | Anul XI Nr. 537

Administrație Locală

Centrul de Asistență Medico-Socială din Vâlcelele a fost finalizat. Recepția lucrărilor va fi făcută în primăvară

Published

on

Noul Centru de Asistență Medico-Socială va fi dat spre folosință, anul viitor, în primăvara, undeva prin luna martie. Centrul va avea o capacitate de 46 de paturi. Finanțarea acestui important și necesar proiect este realizată din fondurile proprii ale Consiliului Județean Călărași, iar valoarea investiției depășește suma de 300.000 euro. Șantierul a început în luna noiembrie a anului 2019, iar conducerea CJ are mari speranțe că data de finalizare a centrului va fi cu mult înainte de data prevăzută în proiect. La finalul anului 2020 centrul este finalizat în proporție de 90%, urmând să se facă dotările cu aparatură de specialitate și mobilier interior.

Clădirea a fost reabilitată complet din cauza strării avansate de degradare în care se prezenta la momentul începerii proiectului. Au fost făcute modificări la mansardă, încăperile nu erau suficient de mari, iar proiectantul a luat decizia de a aduce modificări incintelor, astfel încât să se încadreze în standardele  normelelor aflate în vigoare. Cele 15 camere vor fi dotate cu mobilier nou, paturi și aparatură specifică care să vină în sprijinul bătrânilor ce vor beneficia de serviciile acestei instituții. Clădirea va beneficia de un lift, o sală de mese, și zone de recreere.

Ideea de a da aceastei clădiri o destinație utilă a venit în momentul în care CJ Călărași cauta un loc unde să construiască un Centru Medico-Social, destinat persoanelor vârstnice, care nu se pot îngriji singure la domiciu.

Curtea, ce are o suprafață de aproximativ 10.000 mp va fi amenajată cu zone unde bătrânii din centru să se relaxeze, să-și petreacă timpul în aer liber și să se bucure de amenajările noastre.

Ionel Tatu, primarul comunei Vâlcelele: Cred că important pentru mine, ca primar ar fi să asigur calitatea vieții persoanelor vârstnice din Vâlcelele și satele aparținătoare. Vine un moment în viața fiecăruia când nu mai poți. Cred că această investiție făcută de Consiliul Județean Călărași prin președintele Vasile Iliuță înseamnă enorm de mult pentru mine și pentru întreg județul. Se vor crea locuri  de muncă și oamenii de aici se pot califica pentru a lucra la acest centru, discutăm de personalul de îngrijire. Tot ce am făcut aici a fost din suflet, iar asta nu este tot. Am de gând să continui ce mi-am propus alături de cei pe care i-am luat alături în echipă.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Administrație Locală

CJ Călărași convoacă ședința ordinară din 27 noiembrie: 14 proiecte pe masa consilierilor județeni

Published

on

Consiliul Județean Călărași se va reuni miercuri, 27 noiembrie 2025, de la ora 11:00, în sala „Mihai Arbăgiic”, într-o ședință ordinară care include 14 proiecte de hotărâre, majoritatea vizând administrarea patrimoniului public, reorganizări în instituțiile medicale și proceduri tehnice necesare pentru investițiile în derulare.

🔹 Administrarea domeniului public și clarificări patrimoniale

Primele proiecte vizează:

  • constatarea încetării mandatului unui consilier județean, conform prevederilor legale;
  • dezmembrări și actualizări cadastrale pentru imobile din Călărași și Independența, aflate în domeniul public al județului;
  • transmiterea sau preluarea unor terenuri între CJ Călărași și UAT-uri, necesare pentru lucrări administrative și proiecte viitoare;
  • modificarea Contractului-cadru de concesiune încheiat între CJ Călărași și firma COSLO – ZINCA.

🔹 Drumuri județene: încadrări funcționale și noi proceduri tehnice

Un proiect important prevede aprobarea încadrării în categoria funcțională a mai multor drumuri județene și comunale, etapă obligatorie pentru investițiile viitoare în infrastructură și pentru accesarea fondurilor necesare modernizării acestora.

🔹 Investiții în sănătate: organigrame și documentații actualizate

Pe ordinea de zi se află și trei proiecte care privesc modificarea Statului de funcții în:

  • Spitalul de Psihiatrie Săpunari,
  • Spitalul Județean de Urgență „Dr. Pompei Samarian”,
  • Spitalul de Pneumofiziologie Călărași.

De asemenea, consilierii vor dezbate actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul de dezvoltare a infrastructurii medicale ambulatorii, un obiectiv major pentru modernizarea serviciilor de sănătate din județ.

🔹 Educație și consultare publică

Un alt punct prevede aprobarea participării CJ Călărași la formarea Consiliului Consultativ VET la Colegiul Economic Călărași, pentru întărirea relației dintre mediul educațional și piața muncii.

Advertisement

🔹 Finalul ședinței – secțiunea „Diverse”

După votarea celor 14 proiecte, consilierii vor putea ridica și alte aspecte în cadrul secțiunii „Diverse”.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

LUCRĂRI DE MODERNIZARE ÎN CIMITIRUL „SFÂNTUL LAZĂR” DIN CĂLĂRAȘI: GARDURI NOI ȘI REORGANIZAREA ZONEI DE ACCES

Published

on

Cimitirul „Sfântul Lazăr” din municipiul Călărași trece, în aceste zile, printr-un amplu proces de modernizare. Administrația Cimitirelor a anunțat că se lucrează la montarea gardurilor aferente extinderii noi (NEX), dar și la reorganizarea completă a zonei de acces, astfel încât spațiul să fie mai bine structurat și mai ușor de utilizat de către vizitatori.

Potrivit reprezentanților instituției, obiectivul principal este îmbunătățirea condițiilor pentru cetățenii care își vizitează apropiații și crearea unui cadru mai îngrijit și mai sigur. Lucrările includ atât componenta de delimitare a noilor parcele, cât și investiții în ordonarea căilor de intrare.

Administrația transmite locuitorilor mulțumiri pentru înțelegerea acordată în perioada lucrărilor, precizând că disconfortul este temporar, iar beneficiile vor fi vizibile imediat după finalizarea intervențiilor.

Reamintim că modernizarea cimitirelor din Călărași face parte din demersul municipalității de a aduce la standarde mai bune infrastructura urbană și zonele de utilitate publică.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Primarul Mihăiță Beștea: „Primăria Oltenița nu va fi afectată de reducerea de personal. Nu avem o organigramă sufocată”

Published

on

În contextul reformei anunțate de Guvern pentru reducerea personalului bugetar, primarul Mihăiță Beștea afirmă că administrația locală din Oltenița nu va fi puternic afectată. Primăria funcționează deja cu un număr echilibrat de angajați și are posturi vacante disponibile.

Reforma administrației publice, care prevede o posibilă reducere cu 10–20% a personalului din instituțiile locale, a fost unul dintre subiectele abordate de jurnaliști în conferința de presă a primarului Mihăiță Beștea.
„Dacă nu m-ar fi auzit nimeni, aș fi spus că măsura ar putea fi chiar benefică, pentru că ar aduce economii. Dar, pentru că trebuie să rămân diplomat, spun că nu ne afectează semnificativ”, a declarat edilul.

Primarul a explicat că Primăria Oltenița nu a depășit limitele legale de angajare, iar structura actuală este una eficientă.
„Spre deosebire de alte primării, noi nu am mers niciodată cu organigrama la maximum. Avem posturi vacante și ne organizăm astfel încât cei care ar putea fi vizați de reduceri să fie cât mai puțini”, a precizat Beștea.

Administrația locală a început deja o analiză internă pentru a optimiza activitatea serviciilor, fără a afecta calitatea muncii sau relația cu cetățenii.
„Nu e vorba doar despre cifre, ci despre eficiență. Sunt servicii care pot fi îmbunătățite prin digitalizare, dar avem nevoie de oameni care să știe să le gestioneze. Scopul nostru este să păstrăm un aparat administrativ funcțional și motivat”, a adăugat primarul.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading