Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 4°C | Anul XI Nr. 540

Știri

Analiza situaţiilor de urgenţă produse în luna Iunie 2017

Published

on

În luna Iunie 2017 în zona de competenţă a I.S.U. Călăraşi, echipajele de intervenţie au fost solicitate  pentru 569 situaţii de urgenţă, ceea ce reprezintă o medie de 18,9 intervenţii pe zi, mai puțin cu aproximativ 1,9% faţă de luna Iunie 2016, când subunităţile inspectoratului au intervenit la un număr de 580 situaţii de urgenţă.

Repartiţia acestor intervenţii pe categorii este următoarea:

► 16 pentru stingerea incendiilor reprezentând 2,8% din totalul intervenţiilor, mai puțin cu 15,8% faţă de luna Iunie 2016, când a fost înregistrat un număr de 19 incendii;

► 1 incendiu de vegetaţie reprezentând 0,2% din total, iar în luna Iunie 2016 au fost 7 incendii de vegetaţie;

Advertisement

► 506 intervenţii S.M.U.R.D., reprezentând 88,9% din totalul intervenţiilor, mai puţin cu 0,2% decât în luna Iunie 2016, când au fost un număr de 507 intervenţii;

► 21 acţiuni pentru protecţia comunităţilor (2 inundaţii, 11 misiuni transport persoane supraponderale, 2 misiuni de asigurare măsuri PSI la intervenții, 5 misiuni la evenimente publice de amploare, 1 distrugere muniţie neexplodată), reprezentând 3,7% din totalul intervenţiilor, mai puțin cu 19,2% faţă de luna Iunie 2016 cu 26 acţiuni pentru protecţia comunităţilor (8 inundaţii, 1 asanare muniţie, 11 misiuni transport persoane supraponderale şi 6 misiuni de asigurare măsuri PSI la evenimente publice de amploare);

► 8 alte intervenţii (5 salvări persoane, 2 misiuni căutare persoane, 1 salvare animale), față de luna Iunie 2016 cu 7 alte intervenții (2 salvări de animale, 3 deblocare ușă locuință și 2 căutare persoană înecată);

► 17 intervenţii la care nu s-a acţionat (10 deplasare fără intervenţie, 5 întors din drum, 2 alarmă falsă), reprezentând 3% din totalul intervenţiilor, faţă de luna Iunie 2016 când au fost 14 astfel de solicitări (12 deplasare fără intervenţie, 2 întors din drum).

            Totodată în luna Iunie 2017 subunităţile de intervenţie au executat un număr de 130

Advertisement

           recunoaşteri în teren și 6 exerciții cu forțe și mijloace în teren.

Distanţa medie parcursă din subunităţi până la locul producerii situaţiilor de urgenţă + recunoașteri în luna Iunie 2017 a fost de 8,1 km, după cum urmează:

Din cele 552 situaţii de urgență (fără cele 17 unde nu s-a intervenit), 137 au avut loc în mediul urban, 400 în mediul rural şi 15 pe drumurile ce străbat teritoriul judeţului.

INCENDII şi INCENDII DE VEGETAŢIEUSCATĂ

În ceea ce priveşte intervenţia la incendii şi incendii de vegetaţie, I.S.U. “Barbu Ştirbei” al judeţului Călăraşi a fost solicitat în cursul lunii Iunie 2017, să intervină pentru localizarea şi limitarea a 17 intervenţii (16 incendii şi un incendiu de vegetaţie uscată) din totalul de 552 al acestei perioade, ceea ce reprezintă 3,08% din totalul intervenţiilor.

Advertisement

Din cele 16 intervenţii la incendii putem menţiona:

Incendiul din data de 03.06.2017, unde au intervenit echipajele de intervenţie ale Secţiei Lehliu Gară, produs la o locuinţă, amplasată în comuna Sălcioara, sat Raşi, în urma acestui incendiu pagubele înregistrate fiind în valoare de aproximativ 30000 lei, timpul necesar pentru lichidarea consecinţelor evenimentului fiind de 1 oră şi 23 minute;

Incendiul din data de 11.06.2017, unde au intervenit echipajele de intervenţie ale Detaşamentului Olteniţa, produs la o locuinţă, în comuna Chirnogi, în urma acestui incendiu pagubele înregistrate fiind în valoare de aproximativ 15000 lei, timpul necesar pentru lichidarea consecinţelor evenimentului fiind de 1 oră şi 19 minute;

Incendiul din data de 29.06.2017, unde au intervenit echipajele de intervenţie ale Secţiei Lehliu Gară, produs la o locuinţă, în comuna Tămădău Mare, în urma acestui incendiu pagubele înregistrate fiind în valoare de aproximativ 60000 lei, timpul necesar pentru lichidarea consecinţelor evenimentului fiind de 2 ore şi 20 minute;

La 2 intervenţii pentru stingerea incendiilor din totalul de 17, subunităţile inspectoratului au colaborat cu Serviciile Voluntare pentru Situaţii de Urgenţă, reprezentând 11,76% din total.

Advertisement

Distanţa medie parcursă către locul de producere al incendiilor şi incendiilor de  vegetaţie în luna Iunie 2017, a fost de 8,47 km/intervenţie.

Timpul mediu de răspuns la cele 16 incendii în luna Iunie 2017, a fost de 8  minute şi 34 de secunde, faţă de timpul de 11 minute înregistrat în luna Iunie 2016 (19 incendii).

Timpul mediu de intervenţie la cele 16 incendii la nivelul inspectoratului în luna Iunie 2017, a fost de 46 minute şi 34 de secunde, faţă de 54 minute, reprezentând media din luna Iunie 2016.

Timpul mediu de răspuns la incendiul de vegetație în luna Iunie 2017, a fost de 2 minute, faţă de timpul de 10 minute și 43 secunde înregistrat în luna Iunie 2016 (7 incendii vegetație).

Timpul mediu de intervenţie incendiul de vegetație la nivelul inspectoratului în luna Iunie 2017, a fost de 1 oră şi 1 minut, faţă de cele 34 minute și 17 secunde reprezentând media din luna Iunie 2016.

Advertisement

         Localităţile unde s-au produs incendiile sunt: municipiul Călăraşi – 3 incendii; municipiul Olteniţa – 2 incendii; oraşul Lehliu-Gară – 1 incendiu; oraşul Budeşti – 3 incendii; iar localităţile: Chirnogi, Tămădău Mare, Dor Mărunt, Sălcioara, Borcea, Fundeni şi Chiselet – câte un incendiu.

Valoarea estimativă a bunurilor salvate în cazul celor 16 intervenţii la incendii a fost de 1535000 lei, rezultând o medie de 95937 lei pe intervenţie, faţă de media de 93315 lei pe intervenţie din luna Iunie 2016, care a însumat 1773000 lei la un număr de 19 incendii.

În ceea ce priveşte valoarea pagubelor produse la cele 16 intervenţii la incendii au fost estimate la o sumă de 215650 lei, cu o medie de 13478 lei pe intervenţie, faţă de media de 35352 lei la un număr de 19 incendii din luna Iunie 2016 cu un total de 671700 lei.

În luna Iunie 2017 în urma intervenţiei la incendii nu s-au înregistrat  persoane rănite sau decedate, la fel ca în luna Iunie 2016.

INTERVENŢII S.M.U.R.D.

Advertisement

Numărul intervenţiilor de acordare a asistenţei medicale de urgenţă, în luna Iunie 2017, se ridică la 506 intervenţii, reprezentând 91,67% din total, la 40 de intervenţii echipajele SMURD intervenind în cooperare cu ambulanţele SAJ Călăraşi.

La cele 506 intervenţii SMURD din luna Iunie 2017, au fost asistate un număr de 510 persoane, 478 fiind adulţi şi 32 copii (19 persoane adulte decedate).

Distanţa medie parcursă de ambulanţele inspectoratului către locul producerii situaţiei de urgenţă a fost de 10,39 km.

Timpul mediu de răspuns a fost de 9 minute şi 25 secunde, faţă de cel din luna Iunie 2016, care a fost de 8 minute şi 17 secunde.

Timpul mediu de intervenţie, de la sosirea la locul intervenţiei şi până la predarea pacientului la unitatea spitalicească a fost de 26 minute şi 5 secunde, faţă de cel din luna Iunie 2016, care a fost de 25 minute şi 27 secunde.

Advertisement

Cele  506 intervenţii SMURD au fost repartizate pe subunităţi astfel:

În luna Iunie 2017 au fost primite 18 atenționări/avertizări meteorologice, astfel:   1 „cod roșu” de caniculă, 1 „cod portocaliu” de caniculă și 16 „cod galben” (12-averse și descărcări electrice, grindină și 4-descărcări electrice și vijelii), acestea fiind transmise operativ autorităţilor publice judeţene şi locale.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Dunărea Călărași, făcută praf de FCSB II! 6–1 și încă o palmă dureroasă pentru echipa finanțată cu milioane din bani publici

Published

on

AFC Dunărea Călărași mai bifează o înfrângere usturătoare în Liga 3, Seria 3. De această dată, echipa călărășeană a fost spulberată de FCSB II, care s-a impus cu 6–1, într-un meci fără istoric și fără replică din partea Dunării.

În timp ce adversarii au defilat pe teren, Dunărea arăta din nou ca nu poate evolua — deși beneficiază de unele dintre cele mai consistente finanțări publice din România la nivelul Ligii a III-a.

Finanțări de milioane, rezultate rușinoase

În ultimii doi ani, Consiliul Județean Călărași a turnat în club aproximativ 8 milioane lei:

  • 4,4 milioane lei în 2024
  • 3,375 milioane lei pentru 2025

Cu aceste sume, Dunărea ar trebui să fie o forță în Liga 3, poate chiar o candidată serioasă la promovare.

În teren însă, realitatea este rușinoasă:

Advertisement

șase goluri primite de la o echipă de copii.

O întrebare simplă: Unde se duc banii?

Clubul postează sec: „Victorie categorică pentru gazde”. Da, categorică…

Mesajul oficial postat de AFC Dunărea Călărași pe Facebook este un model de minimalism și evitare a responsabilității:

„Victorie categorică pentru gazde în etapa de astăzi. Scor final: FCSB II – Dunărea Călărași (6–1).”

Advertisement

Atât. Nicio explicație. Nicio analiză. Nicio asumare.

În schimb, suporterii au reacționat: nemulțumiți, frustrați, ironic resemnați.

Reacții din mediul public: „Să te bată copiii de la FCSB… cine răspunde?”

Dezastru sportiv, lux financiar

Dunărea Călărași este, probabil, singura echipă de Liga 3 care:

Advertisement
  • primește milioane de lei anual
  • are salarii, mese, cazări, utilități și transport plătite din bani publici
  • afișează o Academie cu echipamente premium, sponsori noi și imagine lustruită
  • dar în teren… se prăbușește etapă de etapă

Înfrângerea cu 6–1 nu este un accident.

Este încă un episod într-un sezon care confirmă prăbușirea unei echipe cândva respectate.

Dunărea Călărași marchează încă o înfrângere — pe teren și în fața contribuabililor.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Interviuri și Opinii

Legea privind drepturile persoanelor cu handicap ar putea fi modificată: acces extins la muncă pentru persoanele cu invaliditate de grad I și II. Printre inițiatori — deputatul călărășean Mihai Gheorghe

Published

on

O inițiativă legislativă cu impact major asupra integrării profesionale a persoanelor cu dizabilități a fost depusă în Parlament, vizând modificarea articolului 77 alin. (2) din Legea nr. 448/2006. Proiectul propune recunoașterea oficială a capacității de muncă și pentru persoanele încadrate în gradul I și II de invaliditate, atunci când acest lucru este certificat prin documente legale. Printre semnatari se află și deputatul călărășean Mihai Gheorghe.

Proiectul, înregistrat la Senat sub numărul B597/2025, urmărește actualizarea legislației în raport cu noile prevederi din Legea nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, care recunoaște faptul că toate gradele de invaliditate pot permite desfășurarea de activități profesionale, în funcție de starea de sănătate și recomandările medicale.

Ce aduce nou propunerea?

În prezent, legislația consideră încadrate în muncă doar persoanele cu invaliditate grad III. Inițiatorii, între care se numără și deputatul Mihai Gheorghe, arată că această formulare este restrictivă și nu reflectă realitățile sociale și medicale actuale. Propunerea extinde recunoașterea și către persoanele cu grad I și II, atunci când capacitatea de muncă este atestată legal.

Advertisement

Această modificare ar elimina diferențele de tratament juridic între persoane aflate în situații medicale similare și ar oferi angajatorilor o clarificare necesară cu privire la integrarea profesională a persoanelor cu dizabilități.

Argumentele inițiatorilor

În expunerea de motive, parlamentarii subliniază că legea actuală limitează accesul la locuri de muncă pentru un număr semnificativ de persoane și produce interpretări administrative contradictorii. Noua formulare ar crea un cadru modern, predictibil și echitabil, în acord cu practica europeană privind dreptul la muncă al persoanelor cu dizabilități.

În plus, inițiatorii atrag atenția că modificarea nu generează costuri suplimentare pentru stat, ci, dimpotrivă, poate avea efecte economice pozitive prin creșterea veniturilor la buget.

Aviz favorabil de la CES

Advertisement

Consiliul Economic și Social a analizat documentele și a emis aviz favorabil, constatând că propunerea este fundamentată și nu implică impact bugetar negativ.

Următorii pași

Proiectul se află în procedură parlamentară, Senatul fiind prima Cameră sesizată. Dacă actul normativ va trece de votul legislativului, România ar putea corecta una dintre cele mai discutate neclarități din legislația privind protecția persoanelor cu handicap, deschizând calea pentru o integrare profesională reală și nediscriminatorie.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

SCANDALUL ALOCAȚIILOR ÎNTÂRZIATE LA CĂLĂRAȘI! MII DE COPII AU AȘTEPTAT DEGEABA BANI DE MOȘ NICOLAE. AJPIS DĂ VINA PE „CALENDAR”, PĂRINȚII PE NEGLIJENȚĂ

Published

on

Mai mulți părinți din județul Călărași au semnalat, în ultimele zile, întârzieri în virarea alocațiilor pentru copii, exact în perioada în care multe familii se pregătesc de Moș Nicolae. O parte dintre sesizări indică faptul că banii nu au ajuns în conturi nici pe 7 decembrie, deși fondurile ar fi fost transferate instituției începând cu această dată. Situația vine după o altă problemă apărută luna trecută, când o serie de alocații au fost virate în conturi bancare vechi, în urma migrării clienților First Bank către Intesa.

Părinte: „Banii au intrat la AJPIS pe 5, dar nu au fost virați mai departe. Familiile vulnerabile au rămas fără sprijin de Moș Nicolae”

Potrivit declarațiilor obținute de redacția noastră, mai mulți beneficiari au constatat că alocațiile copiilor nu au intrat în conturi la începutul lunii decembrie, așa cum se întâmpla de obicei. O mamă a povestit că, pe 5 decembrie, a întrebat la bancă dacă au fost procesați banii și a aflat că fondurile de la bugetul de stat ar fi ajuns deja la AJPIS Călărași.

„Am sunat la bancă și mi-au confirmat că banii de la stat au venit în contul AJPIS pe 5. După ora 12, nu a mai răspuns nimeni la instituție. Alocațiile nu au fost virate mai departe. E vorba de probabil mii de copii, poate zeci de mii în județ. Sunt familii care trăiesc din acești bani”, spune femeia.

Aceasta susține că situația este cu atât mai complicată cu cât, în luna precedentă, instituția ar fi comis o altă eroare: alocațiile unor beneficiari au ajuns în conturi închise sau neactualizate, în urma tranziției de la First Bank la Intesa.

Advertisement

„Informaticianul nu a actualizat conturile noi. Banii au fost trimiși în conturile vechi, iar multe familii au rămas fără alocație zile întregi”, afirmă părintele, care cere anonimat.

Directorul AJPIS Călărași: „Plățile se fac conform calendarului național. Termenul este 8 ale lunii.”

Contactat telefonic, Dorin Ivan Emanuel, directorul executiv al AJPIS Călărași, admite că au existat dificultăți luna trecută, însă susține că responsabilitatea a aparținut băncii, care ar fi transmis un număr incomplet de conturi valide.

Au fost în jur de 5–6 cazuri, maximum 10. First Bank a transmis mai puțini beneficiari decât trebuia, au fost și persoane cu buletine expirate, dar situația s-a corectat”, a declarat acesta.

În ceea ce privește întârzierile din luna decembrie, directorul afirmă că instituția a urmat calendarul național stabilit pentru plata prestațiilor sociale.

Calendarul de plăți prevede ca alocațiile să fie virate pe data de 8, la nivelul întregii țări. Noi suntem ordonator terțiar de credite și ne supunem ordonatorilor superiori. Chiar dacă banii au intrat vineri, ordinele de plată se operează cu o zi înainte, iar fiind weekend, sumele au intrat luni”, explică Ivan.

Advertisement

Întrebat dacă, având banii în cont pe 5, instituția putea alege să proceseze mai devreme plățile, pentru a veni în sprijinul familiilor vulnerabile, directorul a reiterat că AJPIS nu poate devia de la calendarul național.

Discuții privind programul de lucru din instituție

În spațiul public au apărut acuzații potrivit cărora angajații AJPIS ar fi părăsit instituția mai devreme, în ziua de 5 decembrie. Directorul respinge această informație: „Nu cred. Eu am avut patru persoane care au rămas peste program. Eu personal am plecat în jur de 13:30 pentru a participa la o activitate a Crucii Roșii. Putem verifica în condica de prezență”, a spus acesta.

În timp ce părinții critică lipsa de comunicare și întârzierea repetată a plăților, conducerea AJPIS insistă că situația s-a desfășurat „conform procedurii” și că nu există nicio abatere administrativă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading