Connect with us

Știri

AFC Dunărea | Ionel Ganea ar putea prelua echipa de fotbal ca antrenor

Se produc schimbări importante pentru echipa Dunărea Călărași, după șirul de înfrângeri. Fostul antrenor al echipei, Cristian Pustai,  a anunțat că renunță să mai antreneze echipa dacă nu reuștește o promovare de ligă. Călărășenii au ajuns la nouă goluri încasate în două meciuri, după ce în etapa trecută au pierdut cu 4-1 meciul cu Rapid.

Cristi Pustai: ”Dunărea nu a cedat”

„Azi am început meciul de la 2-0, la două faze fixe. Astăzi am pierdut indiscutabil un meci important, dar mai sunt jocuri. Golaverajul nu prea mai contează, oricum este stricat al nostru. Ne interesaeză punctele. Asta este, trebuie să trecem repede. Am încercat tot felul de variante de fundași centrali.

Am ajuns aici, e bucuria că am ajuns aici. E meritul jucătorilor, asta le-am zis și în vestiar. E o situație foarte grea. Trebuie să avem bucuria de a juca în acest play-off. Am pierdut două jocuri consecutive, ca să promovezi direct, probabil trebuie să ai mai multe victorii decât meciuri pierdute. Mergem la Miercurea Ciuc, o echipă care a făcut un singur punct din jocurile disputat, să vedem cese întâmplă la Timișoara”, a spus Pustai după meciul cu Rapid.

Chiar și după două înfrângeri usturătoare, Pustai nu renunță la gândul promovării în Liga 1. Dunărea a rămas pe locul patru, care asigură prezența la barajul pentru promovarea în Liga 1: ”Dunărea încă nu a cedat, suntem pe o poziție care ne duce la baraj. Am pierdut două jocuri la rând, la Rapid poate că am avut o primă repriză bună. Nu am decât să-l felicit pe Pelici, au jucat foarte bine astăzi.

Advertisement

Ganea a venit la Călărași în urmă cu un an în calitate de director tehnic. Acesta ar putea deveni antrenorul Dunării, poziție rămasă vacantă după plecarea lui Cristian Pustai.

Președintele Cristi Zanfir: Probabil, procentul mai mare este pentru Ionel Ganea pentru a prelua echipa, dar un răspuns clar nu avem momentan. Vom avea după ce discutăm cu cei care conduc clubul.” Fostul internațional (47 de ani) a antrenat Dunărea în perioada mai 2015 – ianuarie 2016, sub conducerea sa “galben-albaștrii” revenind în liga a 2-a după 17 ani. În cele 22 de partide cu Ganea pe bancă (din care 5 în L3 și 17 în L2), Dunărea a obținut 15 victorii (din care 5 în L3), 6 remize și o înfrângere. Rezultatele bune obținute la Călărași l-au propulsat în liga 1, Ganea devenind ulterior antrenorul ilfovenilor de la FC Voluntari pentru o perioadă de 3 luni.

Ultima echipă pe care Ganea a antrenat-o a fost ACS Poli Timișoara în perioada 15 iunie – 27 august 2018. Ionel Ganea. Fost internațional, s-a născut pe 10 august 1973 la Făgăraș.

A antrenat pe: Dinamo II: 9 iulie – 1 septembrie 2010 Rapid Ghidighici (R. Moldova): 27 martie – 15 aprilie 2012 Universitatea Cluj (L2): 1 februarie – 30 septembrie 2013 Bilanț 25 partide: 6 victorii; 6 egaluri; 13 înfrângeri. Golaveraj: 27-42 Rapid București (L1): 25 iulie – 29 septembrie 2014 Bilanț 10 partide: 3 victorii; 2 egaluri; 5 înfrângeri. Golaveraj: 11-18 Dunărea Călărași (L3 și L2): 28 aprilie 2015 – 23 ianuarie 2016 Bilanț Liga 3: 5 partide: 5 victorii; 0 egaluri; 0 înfrângeri. Golaveraj: 27-3 Bilanț Liga 2: 17 partide: 10 victorii; 6 egaluri; 1 înfrângere. Golaveraj: 39-10 FC Voluntari (L1): 25 ianuarie – 25 aprilie 2016 Bilanț 11 partide: 6 victorii; 1 egal; 4 înfrângeri. Golaveraj: 14-14 ASA Tg. Mureș: 18 aprilie – 15 iunie 2017 Bilanț 8 partide: 0 victorii; 3 egaluri; 5 înfrângeri. Golaveraj: 2-11 ACS Poli Timișoara: 15 iunie – 27 august 2018 Bilanț 4 partide: 1 victorie; 1 egal; 2 înfrângeri. Golaveraj: 8-12

Advertisement
Advertisement

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading