Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 30°C | Anul XI Nr. 527

Breaking News

Adevărul: Astăzi este ziua lui Liviu Dragnea, împlinește 56 de ani! De la cârciumar la prefect

Published

on

Născut în comuna teleormăneană Gratia, la 28 octombrie 1962, liderul PSD, Liviu Dragnea, a avut o viaţă tumultoasă, schimbând profesiile şi partidele în funcţie de avantajele pe care le-ar fi obţinut din noua poziţie.

De profesie inginer, Dragnea a intrat după Revoluţie în politică: iniţial a fost membru al Partidului Democrat (1994–2001), iar apoi s-a înscris în Partidul Social Democrat. Printre funcţiile publice pe care le-a deţinut sunt cele de preşedinte al Consiliului Judeţean Teleorman (2000–2012), ministru al Afacerilor Interne în guvernul Emil Boc (2009) şi ministru al Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi viceprim-minstru în guvernele Victor Ponta (2012–2015).  

În aprilie 2016 a fost condamnat definitiv cu suspendare în dosarul „Referendumul”. În consecinţă, nu a putut accede în funcţia de prim-ministru, deşi, sub conducerea sa, PSD a obţinut în decembrie 2016 majoritatea relativă în alegeri şi a format ulterior trei guverne împreună cu ALDE. De atunci conduce efectiv Guvernul, implicându-se în evenimente care nu ţin de atribuţiile sale de şef al Camerei Deputaţilor.

  În iunie 2018 a fost condamnat în primă instanţă într-un nou dosar, cunoscut drept dosarul „Bombonica”, după numele fostei sale soţii, la trei ani şi şase luni cu executare pentru instigare la abuz în serviciu. Decizia nu este definitivă.   Fiu de miliţian şi elev al lui Petre Roman   Liviu Nicolae Dragnea este fiul lui Dumitru Dragnea, fost subofiţer de miliţie care a deţinut funcţia de şef de post în două comune din judeţul Teleorman (Gratia şi Dobroteşti).  

Advertisement

Liviu Dragnea a urmat cursurile Liceului de matematică–fizică Unirea din Turnu Măgurele (1976–1980). În 1987 a absolvit Facultatea de Transporturi, secţia Autovehicule rutiere, din cadrul Institutului Politehnic Bucureşti. Aici l-a avut ca profesor de Mecanica fluidelor pe fostul premier Petre Roman.   A lucrat ca inginer stagiar într-o secţie auto aparţinând Întreprinderii de Utilaj Greu şi Transport pentru Construcţii Craiova.   De la cârciumar la prefect   În 1990 se asociază cu un sătean din Giuvărăşti, Vasilică Petcu, în „Asociaţia cu scop lucrativ Bachus”, cei doi deschizându-şi un bar.   

Dragnea şi Petcu se asociază apoi în firma „Com Orizont SRL”, care deschide şi administrează o serie de baruri în satele de lângă Giuvărăşti. În 1992 se asociază cu Florin Mîndroc cu care preia firma „Dacorom SRL”, în actele căreia figura un bar din Turnu Măgurele.   

Firma preia în locaţie de gestiune Restaurantul Modern, Hanul Diligenţei şi Hotelul Turris din Turnu Măgurele în 1993 de la SC Turris SA Turnu Măgurele şi SC Vedea SA Teleorman, ambele societăţi deţinute de statul român.   Cel care semnează cedarea în locaţie de gestiune din partea SC Vedea SA este directorul ei, Cicerone Constantinescu. În 1994, Dragnea înfiinţează firma „Ştefimar SRL”, în care este asociat unic şi pe numele căreia mută unele din activele deţinute anterior de Dacorom şi Com Orizont. Cele trei firme sunt radiate în anii 2000, când Dragnea devine preşedintele Consiliului Judeţean Teleorman.  

În 1997 a urmat un curs de specializare la Şcoala de Înalte Studii Administrative din Roma. În 2001 a urmat un curs de management al administraţiei publice locale din cadrul ASE Bucureşti.   În 2004 a absolvit cursurile Colegiului Naţional de Apărare în cadrul Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I” din Bucureşti.   Liviu Dragnea a fost prefect al judeţului Teleorman (1996–2000), preşedinte al Consiliului Judeţean Teleorman (2000–2012), ministru de Interne (ianuarie–februarie 2009), ministru al Dezvoltării Regionale (2012–2015) şi preşedinte al Camerei Deputaţilor (2016–prezent).  

Dragnea: Eram un tânăr destul de influent în oraş. Am făcut prima revoluţie a tinerilor   Într-un interviu acordat „Adevărul”, Dragnea a povestit ce l-a determinat să intre în politică:   „Am avut un motiv interesant de a intra în politică. În toamna lui ‘95 fetiţa era foarte mică şi veneam cu ea de acasă în cărucior. Oraşul arăta ca după război! Străzile erau praf. Se exfoliase pojghiţa de ciment de deasupra trotuarului şi rămăseseră doar pietroaiele din balast. Căruciorul se mişca şi eu am în cap şi acum imaginea căpşorului fetiţei mele.

Advertisement

Am luat-o în braţe şi i-am spus că trebuie să facem ceva cu primăria asta. Atunci aveam hotelul, toate restaurantele şi eram un tânăr destul de influent în oraş, ca să spun aşa. Am strâns foarte mulţi tineri şi am făcut la Turnu Măgurele prima revoluţie a tinerilor din România. În 1996 am reuşit să câştigăm şi primăria şi aşa am intrat în politică. […] Ulterior, în decembrie 1996, am fost numit prefect. Eu veneam cu băieţii de la marfă de la Bucureşti (n.r. – Dragnea susţine că aducea marfă pentru magazinele pe care le avea în Olt şi Teleorman). Era o ninsoare îngrozitoare şi bineînţeles că drumurile nu erau deszăpezite. Când am ajuns la hotel, era toată lumea strânsă – tocmai se anunţase la televizor că eu sunt prefect“.

Condamnări penale   În 22 aprilie 2016 Liviu Dragnea a fost condamnat definitiv de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie la doi ani de închisoare cu suspendare, cu un termen de încercare de patru ani, în dosarul „Referendumul”. Procurorii DNA au cerut magistraţilor ÎCCJ pedeapsă cu executare pentru Liviu Dragnea, pedeapsa minimă solicitată de DNA fiind între trei şi cinci ani de închisoare.   În cererea procurorilor se arată că liderul PSD ar fi tratat alegătorii ca pe nişte obiecte, iar neprezentarea la vot a fost văzută ca „un moft, nu ca un drept”.  

În primă instanţă, judecătorii ÎCCJ l-au condamnat, în 15 mai 2015, pe Liviu Dragnea la un an de închisoare cu suspendare. Potrivit rechizitoriului procurorilor, Liviu Dragnea, „cu ocazia organizării şi desfăşurării referendumului din 29 iulie 2012, a uzat de influenţa şi autoritatea sa în partid în scopul obţinerii unor foloase nepatrimoniale de natură electorală, necuvenite, pentru alianţa politică din care făcea parte partidul reprezentat de inculpat, şi anume îndeplinirea cvorumului de participare cu ajutorul voturilor obţinute în alte condiţii decât cele legale”.  

Anchetatorii susţin că Dragnea a fost susţinut în fraudarea referendumului de 74 de preşedinţi şi membri ai unor secţii de votare din localităţi din judeţele Teleorman, Vrancea, Gorj şi Olt.  

Aceştia au fost trimişi în judecată pentru falsificare, prin orice mijloace, a documentelor de la birourile electorale şi introducerea în urnă a unui număr suplimentar de buletine de vot decât cele votate de alegători, infracţiuni comise sub forma autoratului, complicităţii sau a instigării.   În paralel, Dragnea a fost găsit vinovat că a coordonat un sistem informatic complex, prin intermediul căruia a transmis mesaje, ordine şi recomandări legate de stimularea participării cetăţenilor la vot prin mijloace interzise de lege către coordonatorii judeţeni de campanie/primării/activiştii de partid.   Pe 21 iunie 2018 magistraţii ÎCCJ l-au condamnat în primă instanţă pe Liviu Dragnea la trei ani şi şase luni de închisoare cu executare plus interzicerea unor drepturi în procesul angajărilor de la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Teleorman, în care e acuzat de instigare la abuz în serviciu.   Decizia anulează condamnarea din dosarul „Referendumul”.

Advertisement

Potrivit procurorilor, în perioada iulie 2006–decembrie 2012, Liviu Dragnea, în calitate de preşedinte al Consiliului Judeţean Teleorman, respectiv de preşedinte al PSD Teleorman, a determinat-o pe Floarea Alesu, la acea vreme director executiv al DGASPC Teleorman, să îşi încalce atribuţiile de serviciu prin menţinerea în funcţie şi implicit plata drepturilor salariale pentru două angajate ale aceleiaşi instituţii.   „În realitate, cele două persoane şi-au desfăşurat activitatea la sediul organizaţiei judeţene Teleorman a partidului politic al cărui preşedinte era inculpatul Dragnea Nicolae Liviu, aspect cunoscut de acesta din urmă”, arată DNA.   Completul de cinci judecători de la ÎCCJ a fixat termen de judecată a apelului în această cauză pentru data de 5 noiembrie 2018.  

Acuzaţii de corupţie   În septembrie 2016 Oficiul European de Luptă Antifraudă a trimis autorităţilor competente din România informaţii pe baza cărora s-a constituit dosarul „Tel Drum”. Începând cu data de 13 noiembrie 2017, DNA a dispus urmărirea penală a lui Liviu Dragnea sub acuzaţiile de constituire de grup infracţional organizat, deturnare de fonduri europene şi abuz în serviciu.   Alături de alte persoane, Liviu Dragnea ar fi obţinut foloase necuvenite din diverse contracte publice acordate societăţii Tel Drum.   Potrivit purtătorului de cuvânt al DNA, Livia Săplăcan, „prejudiciile se constituie din două sume – un prejudiciu din abuz în serviciu, aproximativ 30 de milioane de lei, şi un prejudiciu de 20 de milioane de euro, bani obţinuţi nelegal, ca urmare a fraudării fondurilor europene”.  

În martie 2018, RISE Project şi Folha de S.Paulo au dezvăluit că autorităţile din Brazilia au în desfăşurare o anchetă al cărei subiect este Liviu Dragnea. Conform procurorului federal Carlos Wagner Barbosa Guimarães, Dragnea este suspectat că ar fi folosit bani proveniţi din afaceri corupte din România la achiziţia de proprietăţi pe plaja din Cumbuco, la 30 km de Fortaleza, capitala statului Ceará. Brazilienii ar fi iniţiat ancheta după ce procurorii din România au luat legătura cu ei în iulie 2017.   Liviu Dragnea a negat acuzaţiile.

Foto INQUAM PHOTOS / George Călin

Sursa: Adevărul.ro

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Breaking News

Invazie de ploșnițe la Poliția Capitalei: Polițiști ajunși la urgență și spații de lucru Infestate

Published

on

Un scandal de proporții a izbucnit în sediile Poliției Capitalei, unde o infestare masivă cu ploșnițe a transformat locurile de muncă ale polițiștilor și centrele de reținere într-un mediu insalubru, punând în pericol sănătatea angajaților și a persoanelor custodiate. Sindicatul Europol a tras un semnal de alarmă, dezvăluind că zeci de polițiști din cadrul Direcției Generale de Poliție a Municipiului București (DGPMB) au fost mușcați de ploșnițe, iar peste zece agenți au ajuns la Urgență cu mușcături pe tot corpul. Problema persistă de luni de zile, fără ca autoritățile să fi implementat măsuri eficiente de combatere a infestării.

Condiții de lucru inacceptabile

Spațiile centrelor de reținere și arestare preventivă, dar și birourile polițiștilor, în special din secțiile 5 și 15, sunt grav afectate de ploșnițe. „Imaginile nu mai lasă loc de scuze: ploșnițele au infestat spațiile de lucru și de detenție, acolo unde polițiștii își fac datoria 12 ore pe zi,” au declarat reprezentanții Sindicatului Europol pe rețelele de socializare. Polițiștii se confruntă nu doar cu disconfort fizic, ci și cu o afectare gravă a demnității profesionale. Unii agenți au recurs la măsuri extreme, precum aruncarea mobilei și covoarelor din propriile locuințe sau schimbarea chiriei, de teama infestării locuințelor personale. Peste 40% dintre polițiștii din aceste structuri iau în considerare să părăsească locurile de muncă din cauza acestui „coșmar”.

Acuzații de indiferență și incompetență

Sindicatul Europol a acuzat conducerea Poliției Capitalei și Ministerul Afacerilor Interne de indiferență și lipsă de responsabilitate. În ciuda sesizărilor repetate, nu s-au luat măsuri eficiente pentru a rezolva problema. „Aceasta nu mai este doar o problemă de igienă, ci o problemă de demnitate a muncii și de sănătate a lucrătorilor,” au subliniat sindicaliștii. Aceștia au sesizat Direcția de Sănătate Publică (DSP) și Avocatul Poporului, cerând închiderea temporară a spațiilor afectate până la remedierea situației.

Reacția Poliției Capitalei

În replică, Poliția Capitalei a transmis că există un acord-cadru valabil până în 2026 pentru servicii de dezinfecție, dezinsecție și deratizare, cu intervenții trimestriale și suplimentare la nevoie. Cea mai recentă intervenție non-invazivă a avut loc în august 2025, iar o acțiune complexă cu substanțe toxice a fost realizată în mai 2025 la Centrul de Reținere și Arestare Preventivă nr. 2. Totuși, oficialii susțin că ploșnițele pot fi reintroduse din exterior prin obiectele personale ale persoanelor arestate, ceea ce complică eradicarea completă a problemei. „Poliția Capitalei intervine de fiecare dată când sunt semnalate astfel de cazuri, cu tratamente repetate și măsuri de igienizare suplimentare,” a declarat Crina Eșanu, purtător de cuvânt al DGPMB.

Advertisement

Impactul asupra polițiștilor și a familiilor lor

Infestarea a avut consecințe grave asupra vieții polițiștilor. Unii au raportat că au dus ploșnițele acasă, fiind nevoiți să ia măsuri drastice pentru a preveni infestarea locuințelor. „Mulți se dezbracă de hainele cu care vin de acasă și le lasă pe unitățile de aer condiționat, pentru a nu-și infesta familiile,” au povestit sindicaliștii. Situația a generat un val de frustrare, peste 40% dintre angajați exprimându-și dorința de a părăsi structurile afectate.

Cereri pentru soluții urgente

Sindicatul Europol cere măsuri imediate pentru remedierea situației, inclusiv intensificarea acțiunilor de dezinsecție și igienizarea completă a spațiilor. Sesizarea DSP și a Avocatului Poporului reprezintă un pas către responsabilizarea autorităților, însă polițiștii așteaptă acțiuni concrete pentru a putea lucra într-un mediu sigur și salubru.

Acest scandal ridică întrebări serioase despre gestionarea infrastructurii și a condițiilor de lucru în instituțiile publice din România. Rămâne de văzut dacă autoritățile vor acționa rapid pentru a pune capăt acestui coșmar al ploșnițelor, care afectează atât polițiștii, cât și demnitatea unei instituții esențiale pentru siguranța publică.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Breaking News

Explozie urmată de incendiu la o fabrică de mobilă din Sebeș – orașul acoperit de fum și panică

Published

on

Sebeșul s-a trezit în dimineața zilei de 1 septembrie cu sirenele pompierilor și un nor dens de fum care se ridica din zona industrială a orașului. O explozie urmată de un incendiu a izbucnit la o fabrică de mobilă, provocând panică în rândul angajaților și al locuitorilor din apropiere.

Potrivit primelor informații, deflagrația s-a produs într-un buncăr de praf industrial, iar flăcările s-au extins rapid în hala de producție. Pompierii din Sebeș, sprijiniți de echipaje din Alba și Deva, au intervenit cu autospeciale și echipamente de protecție pentru a limita propagarea incendiului.

Din nefericire, au fost raportate 4 victime, 3 cu arsuri grave și una cu traumatisme. Și pagubele materiale sunt considerabile. Activitatea fabricii a fost suspendată, iar autoritățile au demarat o anchetă pentru a stabili cauzele exacte ale exploziei. Se ia în calcul o defecțiune tehnică la sistemul de filtrare a prafului, dar nu este exclusă nici varianta unei erori umane.

Locuitorii din zonă au fost sfătuiți să evite perimetrul afectat și să rămână în locuințe până la stingerea completă a incendiului. Primăria Sebeș a transmis că va sprijini ancheta și va verifica respectarea normelor de siguranță industrială în toate unitățile din oraș.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Breaking News

Dragonul Roșu cuprins de flăcări: Intervenție masivă a pompierilor ISUBIF într-un incendiu de proporții

Published

on

Incendiu de proporții în Complexul Comercial Dragonul Roșu: Pompierii intervin cu zeci de autospeciale

Un incendiu violent a izbucnit marți seară în Complexul Comercial Dragonul Roșu, unul dintre cele mai mari centre angro din România, situat pe Drumul Gării din București. Flăcările au cuprins un depozit întins pe aproximativ 2.000 de metri pătrați, iar fumul dens și degajările toxice au fost vizibile de la kilometri distanță, provocând panică în rândul comercianților și locuitorilor din zonă.

Intervenția pompierilor de la ISU București-Ilfov a fost declanșată imediat, iar la fața locului au fost mobilizate zeci de autospeciale, echipamente speciale pentru stingere și salvare de la înălțime, precum și roboți de intervenție și echipamente CBRN pentru monitorizarea substanțelor periculoase. Echipajele SMURD au fost prezente pentru a acorda asistență medicală în caz de necesitate, însă până la această oră nu au fost raportate victime.

Incendiul se manifestă cu intensitate ridicată, iar pompierii luptă pentru a împiedica propagarea flăcărilor către alte hale din complex, unde sunt depozitate materiale inflamabile. Autoritățile au transmis că intervenția este extrem de dificilă din cauza configurației spațiului și a cantității mari de marfă stocată în interior.

Advertisement

Dragonul Roșu a mai fost afectat de incendii în trecut, unele soldate cu pagube majore, iar incidentul de astăzi readuce în discuție vulnerabilitatea acestor centre comerciale aglomerate, unde măsurile de prevenție par insuficiente în fața unor astfel de riscuri.

Cauza izbucnirii incendiului urmează să fie stabilită după lichidarea completă a focului, iar ancheta va fi coordonată de specialiștii ISU și de organele de poliție. Între timp, traficul în zonă a fost restricționat, iar populația este sfătuită să evite perimetrul afectat și să urmeze indicațiile autorităților.

Situația este în continuare în dinamică, iar echipele de intervenție rămân mobilizate pe tot parcursul nopții.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading