Connect with us

Actualitate

Conducerea PSD Călărași, alături de primarul din comuna Unirea, Belu Florian

Published

on

Secretarul de Stat în cadrul Secretariatului General al Guvernului, totodată președintele ales al organizație județene în cadrul Partidului Social Democrat, Ciprian Pandea, alături de preș. executiv al partidului, George Chiriță îl sprijină pe Belul Florian, primarul comunei Unirea din județul Călărași pentru a-și duce la bun sfârșit promisiunile pe care acesta le-a făcut în timpul campaniei electorale.

Belul Florian ocupă funcția de primar al comunei Unirea din data de 11 iunie 2017 când s-au desfășurat alegerile locale parțiale în 49 de localități din 32 de județe. Belu a câștigat mandatul cu peste 1000 voturi, adică peste 67% procente din totalul de 1526 voturi valabile exprimate.

Conducerea PSD Călărași este alături de primarul ambițios, care reușește să atingă aproape tot ce și-a propus ca realizări ale comunei Unirea.

Consiliul Local din Unirea alături de primar pentru modernizarea comunei

În data de 13 noiembrie a.c., consilierii locali din primăria Unirea au fost convocați în ședință ordinară pentru a discuta și aproba indicatorii tehnico-economici ce au rezultat după închiderea contractelor. Consilierii au votat favorabil, iar proiectul a fost aprobat.

Advertisement

Belu Florian: “Am aprobat indicatorii tehnico-economici rezultați după încheierea contractelor, și am aprobat cofinanțarea proiectului de modernizare a drumurilor de interes local în valoare de 403787 lei. Aceste cheltuieli nu sunt finanțate prin P.N.D.L. de către guvernul României. Localitatea noastră se bucură de sprijinul personal pe care secretarul de Stat Pandea Ciprian, un bun călărășean îl dă pentru dezvoltarea localității Unirea.”

Sume mari de bani au fost alocate de guvern pentru localitatea noastră iar noi urmează să suportăm cofinanțarea, adică cheltuieli pentru obținerea și amenajarea terenului, studiile de teren, studiile de specialitate, obținerea de avize, acorduri, autorizații, studiile de fezabilitate, documentația de autorizare a lucrărilor de intervenții, expertizele tehnice, audit energetic, organizarea procedurilor de achiziții publice, consultanță, asistență tehnică, cheltuieli conexe organizării de șantier, comisioane, taxe, cheltuieli pentru probe tehnologice. Toate acestea trebuie suportate de Primăria Unirea, și consilierii au înțeles acest lucru pentru că este obligatoriu și prevăzut de lege. Comuna noastră nu este bogată, dar avem nevoie de modernizarea drumurilor” –  a explicat primarul comunei Unirea, Florian Belu


Procedura nu este simplă pentru că aceasta conține multă documentație și lucrările se realizează pe o suprafață mare de teren. Vrem să facem lucruri bune pentru cetățenii noștri spune Belu Florian dând detalii despre drumurile perpendiculare pe drumul național unde lucrările se vor desfășura atunci când vremea o va permite.

El a descris că reparațiile stradale vor continua în localitate prin pietruirea sau asfaltarea unor străzi dar și continuarea lucrărilor de betonare a unor trotuare pe străzile secundare din localitate.

PREGĂTIȚI DE IARNĂ

Ca și anul trecut, primarul Belu Florian, alături de viceprimarul din comună, Iordan Marian sunt pregătiți pentru sezonul rece. Condițiile meteorologice pe care aceștia le-au întâmpinat în sezonul rece din anul trecut au fost destul de ușor de rezolvat. “S-a intervenit cu utilajele pe domnul Belu Florian le deține, este aportul său! Are tot respectul meu – spune un locuitor din Unirea. Primarul Belu Florian ne confirmă acestă informație. Spune că a fost un gest de voluntariat pe care societatea deținută de soția sa l-a făcut pentru bunul mers al comunei.

Advertisement

“A fost un voluntariat din partea societății S.C. Mery Clau S.R.L., societate deținută de soția mea l-a făcut.” Acțiunea se va repeta și în acest an. Dacă va fi ceva mai greu voi, voi avea sprijinul și altor societăți agricole care dețin utilaje, care sunt în măsură să facă acest lucru.” 

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

O navă s-a scufundat în Marea Neagră. Trei persoane sunt date dispărute

Published

on

Nava de marfă Mohammed Z, înregistrată sub pavilionul Tanzaniei, s-a scufundat sâmbătă dimineața în Marea Neagră, la 26 de mile marine de Sfântu Gheorghe, în timp ce naviga dinspre Turcia spre portul Sulina. Opt membri ai echipajului au fost salvați, dar trei sunt dați dispăruți. Operațiunile de căutare sunt în curs de desfășurare în zonă.

Potrivit Antena3CNN, tragedia a avut loc în această dimineață, în jurul orei 5:00, când nava sub pavilionul Tanzaniei a emis mai multe apeluri de SOS. Aflată la câteva mile marine de țărmul Sfântul Gheorghe, echipajul a sunat alarma, semnalând un pericol iminent de scufundare. Cu toate eforturile de intervenție, nava s-a pierdut sub valurile învolburate, la scurt timp după ultimul apel de ajutor.

Mai multe nave au fost mobilizate rapid de către autorități, iar două nave comerciale din zonă au fost imediat alertate și au intervenit în operațiunea de căutare și salvare.

Conform unui comunicat emis de Conducerea Autorității Navale Române (ANR), nava Mohammed Z, care naviga sub pavilionul Tanzania, avea la bord un echipaj de 11 membri, compus din 9 cetățeni sirieni și 2 cetățeni egipteni.

Advertisement

În urma intervenției rapide a navei comerciale Michel, aflată în apropierea incidentului și coordonată de ofițerii MRCC, 8 membri ai echipajului au fost salvați. Cu toate acestea, căutările pentru ceilalți 3 membri ai echipajului, toți cetățeni sirieni, sunt în plină desfășurare.

„Motivul scufundării navei nu este cunoscut în acest moment şi se va deschide un dosar de cercetare pentru a se stabilii cauzele şi împrejurarile în care s-a produs accidentul” a mai transmis Conducerea Autorității Navale Române (ANR), pentru Antena3CNN.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Apărării Naţionale (MApN), la solicitarea Autorităţii Navale Române, ministrul Apărării Naţionale, Angel Tîlvăr, a aprobat urgent trimiterea unui elicopter pentru a sprijini eforturile de căutare și salvare a celor trei marinari dispăruți. Elicopterul a decolat din Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu în jurul orei 15:40, având la bord personal specializat pentru misiuni de căutare-salvare pe mare, se arată în comunicatul MApN.

 

Advertisement
Continue Reading

Actualitate

Societatea Drumuri și Poduri Călărași, la Bursa Generală a Locurilor de Muncă din Călărași

Published

on

Pe data de 17 mai 2024, Societatea Drumuri și Poduri Călărași a participat la Bursa Generală a Locurilor de Muncă, un eveniment organizat de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Călărași. În cadrul acestui târg, au fost disponibile peste 303 locuri de muncă din diverse domenii, oferind numeroase oportunități pentru cei în căutarea unui loc de muncă.

‘Societatea Drumuri și Poduri Călărași a fost prezentă cu numeroase oferte de muncă, venind în sprijinul călărășenilor care au diverse calificări. A fost o plăcere să vedem interesul celor prezenți și suntem mândri că am putut contribui la acest eveniment. Mulțumim tuturor celor care au venit la standul nostru și AJOFM Călărași pentru organizare!” transmit reprezentanții DPC Călărași pe o rețea de socializare.

Societatea Drumuri și Poduri Călărași a venit cu o ofertă diversificată, punând la dispoziție mai multe posturi vacante. Printre acestea se numără două posturi de economist, un post de tehnician, mecanic auto, șofer, asfaltator, motostivuitorist, lăcătuș mecanic, strungar și sudor.

Persoanele interesate de aceste posturi sunt invitate să își depună CV-ul la sediul societății Drumuri și Poduri Călărași, situat pe Prelungirea Independenței, numărul 5A. Acest târg de locuri de muncă reprezintă o oportunitate valoroasă pentru cei care doresc să-și găsească un loc de muncă stabil și bine remunerat în domeniul infrastructurii rutiere.

Advertisement
Continue Reading

Actualitate

Românii cu carduri de alimente vor avea un nou beneficiu. Legea intră în vigoare începând cu luna iunie

Published

on

Pensionarii cu venituri modeste care primesc carduri de alimente au parte de o surpriză: vor putea folosi voucherele și pentru a cumpăra medicamente.

În România, aproximativ 2.700.000 de cetățeni, în special pensionari cu venituri mici, primesc ajutoare alimentare sub formă de bani pe card. În momentul de față, cardurile sunt alimentate o dată la două luni cu suma fixă de 250 de lei. În 2024, programul de acordare a acestor sume este stabilit pentru lunile februarie, aprilie, iunie, august, octombrie și decembrie. Astfel, beneficiarii primesc un total de 1.500 de lei pe an, iar următoarea tranșă este planificată pentru luna iunie.

Fondurile pot fi folosite doar pentru cumpărarea de bunuri de consum esențiale și pot acoperi, de asemenea, costurile pentru mese calde.

Prin intermediul unei propuneri legislative recente, se urmărește extinderea posibilității de utilizare a cardurilor de alimente pentru achiziționarea de medicamente.

Advertisement

Propunerea legislativă vizează modificarea Legii 63/2022, pentru a permite utilizarea cardurilor de alimente în achiziționarea medicamentelor prescrise de către medici. În acest fel, pensionarii și persoanele defavorizate ar putea plăti și coplata pentru medicamentele compensate mai puțin de 100% direct de pe cardurile lor de alimente.

Este foarte probabil ca această propunere să fie pusă în practică începând cu luna iunie, odată cu încărcarea cardurilor alimentare cu suma obișnuită de 250 de lei.

Cine poate beneficia de cardurile de alimente 

Din acest an, persoanele vulnerabile cu venituri nete sub 2.000 sunt cele care vor primi carduri sociale pentru alimente și mese calde în valoare de 250 lei la fiecare 2 luni. Anterior, aceste ajutoare erau acordate persoanelor cu venituri sub 1.700 lei.

De asemenea, începând cu acest an, aceleași categorii de persoane vulnerabile primesc și pachete cu alimente de două ori pe an.

Advertisement

Beneficiarii de tichete sociale pe suport electronic pentru alimente şi mese calde sunt:

  • a) Pensionarii sistemului public de pensii cu venituri lunare mai mici sau egale cu 2.000 lei;
  • b) Persoanele – copii și adulți – încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, cu venituri lunare proprii mai mici sau egale cu 2.000 lei;
  • c) Familiile cu cel puțin doi copii în întreținere, cu venituri lunare pe membru de familie mai mici sau egale cu 675 lei;
  • d) Familiile monoparentale, cu venituri lunare pe membru de familie mai mici sau egale cu 675 lei;
  • e) Familiile și persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, conform Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;
  • f) Persoanele fără adăpost, conform reglementărilor legale în vigoare.

Sumele disponibile pe card vor fi valabile 12 luni de la data încărcării lor.

Beneficiarii de pachete de alimente sunt:

  • a) familiile şi persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, în condiţiile Legii nr. 196/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
  • b) membrii familiilor beneficiare de ajutor pentru familia cu copii acordat în baza Legii nr. 196/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
  • c) persoanele/familiile aflate temporar în situaţii critice de viaţă stabilte în urma anchetelor sociale efectuate la nivelul autorităților locale.

Continue Reading

Cele mai vizualizate