Connect with us

Știri

Marian Dumitru intră în cursa pentru Senat din partea AUR Călărași, cu planuri de revitalizare a agriculturii și antreprenoriatului local

Marian Dumitru, antreprenor în vârstă de 60 de ani din Călărași, și-a anunțat candidatura pentru funcția de senator al României din partea partidului AUR, aducând în prim-plan o viziune axată pe revitalizarea agriculturii locale, susținerea antreprenorilor și dezvoltarea turismului în județ. Legat prin rădăcini și copilărie de comuna Vâlcelele, Dumitru consideră că zona Călărașiului poate redeveni „grânarul României” dacă fermierii primesc sprijinul necesar. Cu un discurs puternic axat pe valorile tradiționale, credință și suveranitate națională, Dumitru se prezintă ca un candidat hotărât să aducă schimbări semnificative în județul său natal, potrivit unui interviu acordat pentru Radio TV Oltenița

Marian Dumitru, candidat al partidului AUR Călărași pentru funcția de senator în Parlamentul României Are 60 de ani și este antreprenor. „Rădăcinile mele sunt din Călărași. Bunicii și tatăl meu s-au născut și au trăit în comuna Vâlcelele. Acolo mi-am petrecut copilăria, deci mă leagă ceva de Călărași. Îmi doresc foarte mult să revigorăm împreună Călărașiul, pentru că văd un pământ frumos, văd oameni frumoși care merită mai mult.”, a declarat Dumitru.

De ce AUR? „Pentru că este un partid care, după câte știu eu, vrea să fie în slujba oamenilor. Ăsta este și motivul pentru care mă aflu în AUR. Dintotdeauna mi-am iubit familia și am considerat că este pe primu loc. Sunt un om credincios, îmi iubesc țara”, a răspuns Dumitru. 

Candidatul a evidențiat, de asemenea, importanța agriculturii locale, subliniind că zona Călărașului ar putea fi considerată „grânarul României”. El a criticat guvernarea actuală pentru lipsa de sprijin acordat agricultorilor români și pentru faptul că România continuă să importe produse agricole, afectând astfel micii fermieri.

Advertisement

„Avem agricultură, doar că ne pun bețe în roate. Preferăm să importăm de la ucraineni pe un preț mai mic. Nimeni din România, și dacă puteți să mă contraziceți vă rog să o faceți, dar nu o să aveți cum – nimeni nu s-a interesat de agricultorul român”. 

În ceea ce privește antreprenorialul, candidatul a declarat: „O țară puternică este o țară cu antreprenori locali bogați”, criticând în același timp și taxele mari pe care angajatorii le plătesc la stat. „Cât timp antreprenorul este bine, și angajatul este bine. De ce să dau 60% la stat, când mai bine îi măresc salariul angajatului meu. Este și mai mulțumit, are și un trai mai bun”, a mai precizat Dumitru în conversație. 

Una dintre ambițiile principale ale potențialului senator este implementarea unui proiect turistic în municipiul Oltenița, care să exploateze amplasarea geografică a orașului – un port turistic, asemănător cu cel care este în prezent în implementare în municipiul Călărași. 

„Ăsta este unul dintre proiectele mele pentru Oltenița și vreau să le transmit locuitorilor că mă voi ocupa personal. Nu vin doar să spun că fac, ci și cum o să fac. Ăsta este cel mai important proiect pentru Oltenița, unde vom asigura locuri de muncă, vom aduce oameni de la București și din împrejurimi să vină să viziteze, să mănânce, să se distreze. 

Prin angajamentul său față de comunitate și viziune pentru un Călărași dezvoltat, Marian Dumitru se prezintă ca un candidat hotărât să aducă schimbarea de care județul are nevoie.

Advertisement

Știri

Lucrările de dragare pe brațul Borcea au fost sistate din cauza scăderii nivelului Dunării

Lucrările de dragare pe brațul Borcea au fost sistate temporar, din cauza scăderii accentuate a nivelului apelor Dunării, informează Consiliul Judeţean Călăraşi.

Conform declarației lui Alexandru Drăgulin, șeful Agenției Căi Navigabile Călărași, „nivelul apei a coborât sub limita necesară pentru ca navele să poată lucra în condiții normale. Datorită pescajului mic, nava nu se poate încărca cu nisip și nu îl poate transporta. Lucrările vor putea fi reluate doar când Dunărea va ajunge la cota de +100 cm, ceea ce, din păcate, nu se va întâmpla prea curând.”

Intervenția planificată prevede utilizarea a două nave: dragă „Comana”, care va perfora fundul brațului acolo unde este depus un strat gros de nisip, și nava „Cernavodă”, care va aspira și transporta nisipul dislocat. Scopul este refacerea adâncimilor necesare pentru circulația sigură a navelor, în conformitate cu standardele Comisiei Dunării.

Lucrările au început la sfârșitul lunii mai, după sosirea navei „Cernavodă” în portul Călărași, și au fost desfășurate în zona kilometrilor fluviali 90 – 100, conform Avizului către Navigatori emis de Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galați.

Advertisement

Consiliul Județean Călărași reafirmă angajamentul său de a susține toate demersurile menite să asigure navigabilitatea Dunării, să protejeze infrastructura portuară și să valorifice potențialul economic al transportului fluvial în județ.

Continue Reading

Știri

Călărași: Pista de biciclete din Parcul Jirlău s-a surpat la câteva luni după inaugurare. Primăria anunță reparații pe garanție

Pista de biciclete din Parcul Jirlău, una dintre investițiile recente ale Primăriei Călărași, a cedat la doar câteva luni de la finalizare. Crăpăturile întinse pe toată lungimea traseului au dus la decizia autorităților de a interveni de urgență, iar în prezent, pista este în mare parte decopertată, urmând să fie reasfaltată.

Deși lucrarea a fost finalizată relativ recent, calitatea slabă a execuției a devenit evidentă în scurt timp. Problemele de structură și surparea în anumite porțiuni au ridicat semne de întrebare cu privire la modul în care a fost proiectată și realizată această investiție, în special având în vedere proximitatea malului lacului.

Primarul municipiului Călărași, Marius Dulce, a transmis că reparațiile nu vor fi suportate din bugetul local, întrucât pista este încă în perioada de garanție.

„Pista de biciclete este în garanție și din acest motiv am cerut reparația pe segmentele care prezintă neconformități. S-a realizat încă o expertiză tehnică a zonei, fiind și malul lacului, iar de săptămâna viitoare începe turnarea asfaltului special”, a precizat edilul.

Acesta a dat asigurări că niciun obiectiv nu va fi refăcut pe cheltuiala primăriei:

Advertisement

„Vreau să înțeleagă toți cetățenii că nimic nu vom reface pe banii noștri, fiecare obiectiv va fi finalizat conform proiectului.”

Lucrările de reparație vor continua în perioada următoare, iar pista de biciclete va rămâne închisă temporar. Municipalitatea nu a anunțat, deocamdată, un termen clar pentru finalizarea reparațiilor.

Această situație ridică din nou întrebări despre calitatea lucrărilor publice și despre modul în care sunt supervizate și recepționate proiectele de infrastructură urbană în Călărași.

Continue Reading

Știri

„Nu punem nici un popic!” Primăria Călărași blocată de… garanție!

De ce arată orașul ca un șantier cu dale sparte și mobilier urban degradat?

Ai trecut prin centrul Călărașiului și ai văzut dale sparte, popici (acele stâlpișori de protecție) dărâmați sau mobilier urban lăsat de izbeliște? Ți-ai zis, probabil: „Ce face primăria? Nu vede nimeni?” Ei bine, surpriză: vede, dar nu poate face nimic.

Primarul Dulce: „Dacă intervenim, pierdem garanția”

Într-o discuție aprinsă din ședința Consiliului Local din 26 iunie 2026, primarul Marius Dulce a explicat de ce nu se repară nimic în unele zone: totul e „în garanție”.

Totul a pornit de la nemulțumirea mai multor consilieri locali, dar și din reclamațiile primite de la cetățeni: „Centrul arată jalnic!” — au spus mai mulți aleși în ședința Consiliului Local Călărași din 26 iunie 2026.

Băncile sunt rupte, dalele de granit crăpate, iar popicii care ar trebui să protejeze trotuarele sunt căzuți sau lipsesc. Cei prezenți au cerut explicații clare: Cine repară? Când? De ce nu se face nimic?

Advertisement

Răspunsul a fost unul care i-a lăsat mască pe mulți: „Nu putem repara nimic. Totul e în garanție!” — a declarat primarul Marius Dulce. Această justificare a declanșat un val de reacții și discuții aprinse despre cât timp trebuie să mai stea orașul „în așteptare”, doar pentru că lucrările sunt „protejate” de garanții contractuale.

Așadar, orice reparație ar însemna pierderea banilor asigurați prin contractele de execuție. În plus, nici în carosabil nu pot face nimic fără aprobări în lanț.

Cetățenii sparg, primăria „notează”

Consilierii au cerut intervenții rapide. Se mătură cioburi, se dărâmă stâlpișori, dar primăria „doar notează”. De ce? Pentru că toate aceste lucrări sunt sub supravegherea firmelor de construcții până la expirarea garanției. Orice reparație făcută de primărie ar însemna că firma nu mai e responsabilă.

„Dacă intru să schimb un popic azi, mâine vine constructorul și zice că l-am stricat eu, nu el,” a explicat primarul.

Și popicii-s cu scandal!

Pe strada București, de exemplu, stâlpii montați sunt considerați prost aleși. Proiectantul „n-a vrut să renunțe la model”. Dulce spune că acum nu mai găsește același tip de popic, iar oamenii se întreabă: „De ce nu puneți alții?”. Răspunsul e același: garanția!

Advertisement

„Bani avem, dar suntem legați de mâini”

E clar că primăria nu duce lipsă de intenții bune sau de bani europeni, dar e blocată într-o capcană birocratică în care „garantia e sfântă”.

Continue Reading