Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp
Primul panou publicitar ce are și o funcție olfactivă aparține companiei McDonald’s. Panoul a fost instalat pe o stradă din Olanda și emană mirosul legendarilor cartofi prăjiți.
Potrivit AdWeek, panoul are la bază un sistem de funcționare relativ simplu. Panourile publicitare fie roșii, fie galbene au un compartiment ascuns, în care sunt depozitați cartofii. Un sistem intern de încălzire și ventilație intensifică mirosul gustării și îl îndreaptă către oricine trece pe lângă reclamă.
“Mirosul McDonald’s este un atu emblematic pentru brand, la fel de recunoscut precum produsele sale”, a declarat directorul de creație al TBWA\Neboko, Darre van Dijk, pentru AdWeek.
“Asta ne-a făcut să ne întrebăm: Putem face un panou publicitar în care principalul element să fie mirosul McDonald’s? Așa că, am vrut să testăm dacă un panou roșu sau galben fără un element central pe el, având doar mirosul iconic, i-ar putea face pe oameni să se gândească la McDonald’s.” a mai adăugat directorul de creație.
Compania a realizat și un experiment pentru a vedea reacția trecătorilor, iar majoritatea celor intervievați au recunoscut mirosul emblematic al cartofilor prăjiți.
Darre van Dijk a sușinut că expermientele nu se vor opri aici și că vor continua să pună la încecare simțurile oamenilor: „Abia așteptăm să dezvoltăm noi inițiative și experimente cu mirosul unic McDonald’s”.