Connect with us

Știri

Alertă în Călărași! Un tânăr a plecat de acasă și a lăsat un bilet de adio

Published

on

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

UPDATE / 10 martie, 23:20

Tânărul a fost găsit în municipiul Călărași, în zona Supeco. Este în afara oricărui pericol.

Știrea inițială / 10 martie, 21:00

Advertisement

Este alertă în Călărași! Un tânăr de 25 de ani, care s-a certat cu iubita, a plecat de acasă și a lăsat un bilet de adio în care spunea că vrea să-și pună capăt zilelor. În prezent, mai multe echipaje de poliție și jandarmi sunt mobilizate într-o amplă misiune de căutare.

https://youtu.be/dTS5z9elMq4?si=vf1sxgQtnLWZiOsw

 

Tânărul de 25 de ani din municipiul Călărași, locatar al blocului J7, a declanșat o amplă operațiune de căutare după ce în noaptea de duminică, 10 martie, a părăsit locuința în urma unei certe cu iubita sa. Plecarea sa a fost însoțită de un bilet de adio, în care exprima intenția de a-și pune capăt zilelor.

Iubita sa a sunat la 112 semnalând gestul partenerului său. În urma apelului, mai multe echipaje de poliție au fost mobilizate și sprijinite de un echipaj de jandarmi pentru a iniția căutările.

Advertisement

Operațiunea de căutare este în desfășurare la această oră. Au fost verificate pădurile din proximitatea municipiului Călărași, a zonelor mai puțin circulate și a cartierelor mărginașe.

Știri

Sfaturile ANPC la achiziționarea legumelor și fructelor proaspete

Published

on

În urma rezultatelor recentei tematici de control, desfășurate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), pentru verificarea modului în care este respectată legislația în domeniu, la comercializarea de legume și fructe proaspete, instituția noastră a elaborat o serie de atenționări necesare consumatorilor atunci când achiziționează astfel de produse.

”Revenim cu recomandările noastre, cu privire la diverse elemente extrem de importante, menite să vă ajute să cumpărați legumele și fructele pe care vi le doriți, cu atât mai mult, cu cât apropierea sezonului cald va duce la o abundență a unor astfel de produse, atât de necesare unei hrane sănătoase. De la etichetare și până la observarea directă, atenția dumneavoastră vă poate ajuta să faceți cele mai bune alegeri și să achiziționați vegetalele cele mai proaspete și rentabile”Sebastian Hotca, președintele ANPC.

Așadar, vă invităm să țineți cont de următoarele aspecte:

Achiziționați produsele numai din locuri special amenajate, dotate și autorizate;

Advertisement

Solicitați și păstrați bonul de casă, acolo unde este cazul, pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, aceștia doresc să reclame calitatea produsului;

Verificați, prin apreciere directă, proprietățile organoleptice ale produselor, a semnelor organoleptice de alterare, modificări ale aspectului (ex. aspect de mâzguit, prezența mucilagiilor, a mucegaiului etc), ale culorii (culoare modificată, pete), ale consistenței sau integrității suprafeței (prezența loviturilor) etc;

Atenție și la preț! Vă sfătuim să verificați concordanța dintre prețurile afișate la raft și cele marcate pe bonurile de casă;

Citiți cu atenție eticheta de prezentare, atât la produsele comercializate în vrac, precum și la cele ambalate. Eticheta trebuie să conțină următoarele elemente:

  • Denumirea produsului
  • Țara de provenieță a acestuia
  • Avertizări cu privire la existența unor substanțe cu care legumele sau fructele au fost tratate, inclusiv a fungicidelor (de tipul Imazalil sau Thiabendazol, cu care poate fi tratată coaja citricelor. În acest caz, coaja NU este destinată consumului uman, iar după decojire, mâinile trebuie bine spălate)

– Produsele preambalate, care prezintă ambalajele deteriorate și pentru care există suspiciunea deteriorării conținutului sau a modificării cantității nete de produs, față de cel înscris pe etichetă, nu trebuie achiziționate;

– Acordați atenție deosebită mijloacelor de măsurare (ex. cântare) ale căror indicații trebuie să fie vizibile. Acestea trebuie să fie verificate metrologic;

Advertisement

Verificați, la cântarul pieței sau la cântarul supermarketului, cantitatea netă de produs achiziționat. În cazul unor discrepanțe, trebuie informat comerciantul sau operatorul economic care v-a furnizat produsul, iar dacă nu reușiți o soluționare amiabilă cu operatorul economic, puteți formula o sesizare pe site-ul www.anpc.ro, completând un formular de reclamație;

Verificați dacă este respectat regimul promoțiilor. În cazul pachetelor cu cantitate mai mare de o unitate de măsură (kg, bucată etc.), trebuie ca prețul acestora, comparativ cu cel al produsului unitar, să evidențieze un avantaj financiar al achiziționării pachetului, pentru consumator;

Verificați, prin apreciere directă, calitatea sau calibrarea produselor. Cele de calitatea a I-a NU conțin lovituri, pete sau excrescențe;

Verificați elementele de identificare ale produselor, pentru a vedea dacă produsele comercializate ca fiind românești, nu sunt, de fapt, importate 

– Verificați gradul de prospețime al produsului. Vă recomandăm să alegeți achiziționarea unor produse de același tip, de la producători locali, față de cele aduse de la distanțe mari, care pot fi deja depreciate;

Advertisement

– Vă recomandăm, ca înaintea consumării, să spălați bine, cu apă, din abundență, legumele sau fructele.

Continue Reading

Știri

Ziua Europei, marcată la Colegiul Național Barbu Știrbei Călărași prin muzică, dans și rețete culinare. Ce au spus liceeni despre evenimentul de anul acesta

Published

on

Liceenii de la Colegiul Național Barbu Știrbei din Călărași, alături de profesorii lor, au pregătit astăzi, de Ziua Europei, un spectacol deja devenit tradiție. În fiecare an, pe 9 mai, au loc o serie de manifestări cultural-artistice dedicate țărilor Europei: târguri gastronomice, expoziții, dansuri, dar și momente inedite de prezentare a culturii, tradițiilor și a istoriei diferitelor țări. 

Fiecare clasă din liceu a avut însușită o țară din Europa. Elevii au pregătit mâncărurile tradiționale din țările europene (de la clasica zacuscă, la gogoși cu zahăr pudră sau salată de vinete, până la leche frita din Spania sau preparate grecești) și au interpretat dansuri tradiționale. S-au remarcat în mod special elevii care au reprezentat Italia, Spania, Austria, Grecia, Franța, Finlanda – ei au fost și cei premiați. 

Carmen Marica, profesoara de geografie, a spus în cadrul evenimentului câteva cuvinte despre semnificația zilei de 9 mai. 

  • „Este o ocazie pentru noi să reflectăm asupra drumului parcurs și asupra valorilor care definesc unitatea și diversitatea continentului nostru. În primul rând, Ziua Europei ne amintește de sacrificiile enorme făcute în timpul celui de Al Doilea Război Mondial și de victoria asupra fascismului. Astăzi onorăm memoria celor care și-au pierdut viețile în luptă și recunoaștem eforturile de reconstrucție și reconciliere în deceniile care au urmat. 
  • Însă Ziua Europei este mai mult decât o comemorare a trecutului. Este o celebrare a visului comun a unui continent în care pacea, democrația și respectul pentru drepturile omului sunt fundamentale. el de cooperare și colaborare între state – un exemplu al puterii păcii și al dialogului”

Adolescenții care au participat au spus că atmosfera de anul acesta a fost mult mai bună decât în anii precedenți, însă și datorită faptului că au dedicat mai multă atenție la pregătiri și repetiții. 

Advertisement
  • „Până acum nu a fost așa wow, dar anul ăsta au ridicat ștafeta. La anul nu cred că o să ne apropiem de aceeași performanță. Pot să spun că sunt foarte uimit de ceea ce s-a întâmplat. Toată lumea s-a distrat, n-a fost nicio inconveniență și totul a fost mișto”.
  • „O atmosferă foarte frumoasă în liceul Știrbei. Lume frumoasă, toți copiii au dansat foarte frumos. Să știți că a fost foarte multă muncă depusă în spate. De două, trei luni tot exersăm și încercăm să facem ceva frumos”.
  • „Cred că m-am simțit cel mai bine de până acum. E al treilea an în care facem 9 mai. Cred că fiecare dată și în fiecare an pot să zic că ne îmbunătățim toți – nu numai clasa mea, ci toate clasele. Ne dăm din ce în ce mai mult interesul și încercăm să aducem cât mai multă autenticitate în fiecare an. E foarte tare, eu mă bucur”.

Evenimentul a fost coordonat de membrii Proiectului EPAS – Școli Ambasador ale Parlamentului European și a primit sprijinul mai multor ambasade și consulate europene, precum Germania, Finlanda, Portugalia, Bulgaria și Polonia.

Continue Reading

Știri

Cum arată și cine a câștigat unul dintre cele mai mari proiecte europene din Călărași. Un tânăr de doar 28 de ani vorbește despre bussinesul său “În fabrica noastră găsești ceea ce nu găsești în Sud-Estul României”

Published

on

alex neagu

În inima orașului Călărași, un tânăr economist de profesie, Neagu Alexandru, în vârstă de 28 de ani, a transformat o pasiune pentru lemn într-o afacere de succes care redefinește standardele în industria mobilierului. Cu perseverență și dedicare, a fondat una dintre cele mai mari fabrici de prelucrare a lemnului din zonă, punând bazele unei producții de mobilier clasic și modern de înaltă calitate.

De la începuturi modeste, Neagu Alexandru și-a îndreptat energia către transformarea unei viziuni în realitate. Cu o abordare inovatoare și o atenție meticuloasă la detalii, el a reușit să creeze un brand care se remarcă prin eleganță și durabilitate în mobilierul din lemn. Prin investiții în tehnologie de ultimă generație și echipamente specializate, fabrica sa a devenit un centru de referință în prelucrarea lemnului, garantând produse finisate de cea mai înaltă calitate.

Una dintre marile realizări ale lui Alexandru este abilitatea de a îmbina tradiția și modernitatea în designul mobilierului. Linii curate și finisaje impecabile definesc mobilierul clasic și modern pe care îl produce, satisfăcând gusturile rafinate ale clienților săi din întreaga țară.

Vă invităm să-l cunoașteți și voi în rândurile ce urmează pe tânărul care a adus la Călărași

Advertisement

Cine este Neagu Alexandru ?

Numele meu este Neagu Alexandru-George, am 28 de ani și de profesie sunt economist. Născut și crescut în Călărași, am absolvit Liceul Teoretic Mihai Eminescu în anul 2015, urmând 5 ani de învățământ universitar, licența + master, absolvind Facultatea de Administratie Publica, urmând apoi masterul în domeniul Puterea Executivă și Administratie Publică. Activez în domeniul privat de la vârsta de 19 ani.”

1. Cum a început călătoria ta în lumea antreprenoriatului și ce te-a motivat să începi această afacere?

“Călătoria mea în lumea antreprenorială pot spune că a început la 19 ani. Văzând că îmi place să mă implic în acest fenomen, tatăl meu a fost cel care m-a încurajat să pornesc pe acest drum. Așa se face că la 19 ani am avut prima mea afacere, aceasta fiind un stand cu mâncare stil grătar-grill. Acolo a fost momentul în care am văzut ce înseamnă atenția pe care trebuie să o acorzi clientului din fața ta, plata salariilor, taxelor, interacțiunea cu clienții, stocurile, etc. Nu pot spune că am reușit să o dezvolt. Dar am învățat multe și m-a responsabilizat foarte mult acea perioadă.”

2. Care au fost principalele obstacole pe care le-ai întâmpinat în drumul spre succes și cum le-ai depășit?

“Să știi că îmi place cum sună această parte, ‘Drumul spre succes’, dar până la succes mai este mult de muncă. Consider că fiecare etapă trebuie luată pas cu pas. Nu m-am oprit după prima afacere, iar în timpul facultății, în anul 2017, am descoperit programele Start-Up Nation pentru tineri. Nu am stat mult pe gânduri și deja am început să caut. Deja aveam în minte proiectul: o spălătorie stil Self Wash (Spălătorie cu jetoane).

Cu tenacitate și determinare, Alexandru a înfruntat numeroase obstacole în drumul său spre succes. Birocrația și găsirea unui spațiu potrivit pentru afacerea sa au fost doar câteva dintre provocările pe care le-a depășit.”

3. Ce tehnologii sau inovații utilizezi în fabrica ta de mobilă și cum te ajută acestea să te diferențiezi pe piață?

Advertisement

“Uite, este deja a treia întrebare și deschid deja o altă etapă a acestui drum. Este vorba, poate, de unul dintre cele mai mari proiecte europene câștigate vreodată la Călărași. Finanțarea pentru crearea unei fabrici de mobilă. Aici, deja, am atins, dacă pot spune așa, un nivel următor, în ceea ce privește planul de afaceri, consultanța, documentația, etc. Împreună cu tatăl meu, am reușit să deschidem această fabrică, această linie de producție. Am încercat să facem fabrica cât mai avansată, cu un flux de lucru și o inteligență a utilajelor care să ajute personalul în crearea obiectului finit. Vorbind de utilaje de ultimă generație, fabricate în 2023. În fabrica noastră găsești ceea ce nu găsești în Sud-Estul României. O linie completă de proiectare, debitare, frezare, și, mai apoi, ciclul de vopsire la un robot de ultimă generație. Totul pentru a câștiga timp. Pentru că am învățat de la multe persoane un lucru: “Timpul pierdut înseamnă bani pierduți.” Iar în mediul privat nu îți permiți să pierzi timp.”

4. Cum a fost procesul de obținere a fondurilor europene pentru realizarea fabricii tale?

Procesul a fost destul de lung. Cred că a început undeva în 2019, odată cu depunerea primului set de documentație, iar finalizarea a avut loc în 2024. În prezent, fabrica are cereri din partea unor mari retaileri din țară, reușind să obținem o viteză și o cantitate foarte mare de producție, cu ajutorul utilajelor de tăiat în pachet, etc.

5. Ce crezi că te-a ajutat cel mai mult în construirea și consolidarea brandului tău pe piață?

Încrederea de sine, de fel sunt o persoană foarte pozitivă, corectă și punctuală. Iar lumea vede acest aspect. Când lumea te cunoaște pe tine ca persoană corectă, ca îți respecți cuvântul și ești punctual cu ceea ce promiți, lumea apreciază și te ajută să evoluezi ca persoană sau ca brand.

Astăzi, fabrica sa de mobilă este un exemplu de tehnologie și inovație în industria zonală. Utilajele de ultimă generație și procesele avansate de producție îi permit să se diferențieze pe piață și să ofere produse de calitate superioară. Într-o lume în care competitivitatea este acerbă, încrederea în sine și respectul pentru clienți sunt valorile care stau la baza consolidării brandului său pe piață. Cu ochii îndreptați spre viitor, Neagu Alexandru își propune să continue să inoveze și să-și dezvolte afacerea în continuare, având în minte un vis măreț: să transforme fabrica sa într-un renume european în domeniul mobilierului.

6.Tradițional sau modern?

Aș merge pe “modern”, chiar dacă uneori nu ne putem detașa de obiceiurile tradiționale. Dar nu-mi displace.

7. Cum a evoluat afacerea ta de la început și care au fost cele mai importante momente în acest parcurs?

Advertisement

Este încă devreme să vorbesc despre evoluție. Până acum, avem comenzi și oamenii încep să audă treptat despre fabrica noastră. Interesul marilor companii pentru noi reprezintă, în opinia mea, o evoluție.

8. Care sunt principalele valori pe care le promovezi în afacerea ta și cum se reflectă acestea în produsele tale?

Am încercat să găsim oameni cu experiență în acest domeniu al mobilei, dar doresc să promovez foarte mult și tineretul care poate învăța de la aceste persoane cu experiență. Ușor, ușor, totul se învață, trebuie doar să existe deschidere.

9. Ce strategii de marketing ai folosit pentru a-ți promova afacerea și cum ai reușit să atragi clienți noi?

Sincer, până acum am folosit doar platformele obișnuite, Facebook, Instagram, TikTok-ul care este la modă acum. Dar ușor, ușor, putem avansa.

10. Cum te raportezi la conceptul de sustenabilitate în procesul tău de producție și în alegerea materialelor?

Mă bucur că ai adresat această întrebare. Dorind ca procesul de producție să fie unul continuu și referindu-ne la conceptul de sustenabilitate socio-ecologică, materia primă care rămâne din procesul mobilei, reziduurile, să spun așa, le refolosim și intră într-un proces de tocare a materialului lemnos și creăm peleți din rumeguș/talaj. Peleții îi folosim pentru încălzirea halei de producție. Nimic nu se aruncă și încercăm pe cât posibil să sprijinim fenomenul eco.

Pentru tinerii care își doresc să înceapă o afacere în antreprenoriat, Alexandru oferă un sfat prețios: “Să nu te oprești niciodată să crezi în tine și în visurile tale. Oricât de multe piedici ți s-ar pune, sau oricât de multe dezamăgiri ai avea, continuă!”

11. Care sunt principalele tale planuri de extindere sau diversificare a afacerii în viitorul apropiat?

Advertisement

Pentru a excela este mereu nevoie de investiție. Dar toate la timpul lor.

12. Care sunt cele mai mari lecții pe care le-ai învățat din experiența antreprenorială până acum?

Să nu te oprești niciodată să crezi în tine și în visurile tale. Oricâte piedici ți s-ar pune, sau oricâte dezamăgiri ai avea, CONTINUĂ!

13. Ce sfaturi ai pentru tinerii care își doresc să înceapă o afacere în domeniul producției sau al antreprenoriatului?

Sincer, îi sfătuiesc să încerce să-și deschidă orice, să aibă încredere în ei, ambiție și curaj. Fie că este vorba de un stand de cafea/mâncare stradal, de o spălătorie, de o cafenea, etc., să încerce, pentru că o afacere te educă atât pe tine ca și persoană, dar și financiar.

14. Cum îți descrii relația cu comunitatea locală și cum contribui la dezvoltarea acesteia prin afacerea ta?

Consider că prin crearea de locuri de muncă, un loc de muncă bine plătit, condiții, dorim să creăm condiții pentru ca oamenii să nu mai caute locuri de muncă în străinătate și pentru ca tinerii să nu mai fie nevoiți să plece în alte orașe și să rămână acasă.

15. Care sunt cele mai mari satisfacții pe care le-ai avut din activitatea ta de antreprenor?

Prima mea satisfacție a fost când am vândut prima porție de mâncare în 2019 și momentul când mi-am organizat primii bani câștigați.

16. Ce te motivează să continui să inovezi și să îți dezvolți afacerea în continuare?

Advertisement

Dorința de a demonstra că pot duce această fabrică la un nivel european. Am avut alături familia în tot acest drum și vreau să demonstrez că pot duce această fabrică la un nivel înalt și mai ales să promovez Călărașiul. Pentru că, unde am fost, am încercat să promovez pe cât s-a putut orașul.

17. Care este visul tău cel mai mare legat de afacerea ta și cum îl vezi realizat în viitor?

Visul meu cel mai mare este ca această fabrică să-și mărească pas cu pas comenzile și să văd că atunci când spui mobilă, lumea să se gândească la fabrica noastră. Asta doar prin seriozitate și muncă.

Continue Reading

Cele mai vizualizate