Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 16°C | Anul XI Nr. 533

Știri

25 de proiecte de dezvoltare în orașul Fundulea din Călărași

Published

on

Primarul orașului Fundulea din județul Călărași, Dorel Dorobanțu, se implică în dezvoltarea comunității și are în derulare mai multe proiecte menite să aducă o schimbare a vieții cetățenilor. Fundulea, ca oraș a fost declarat, în mod oficial, la 18 aprilie 1989 și se află la aproximativ 30 km de București. Prin intermediul Programului Operațional Regional axa 10, se va realiza echiparea unei grădinițe cu program prelungit din oraș, iar termenul de finalizare este până la data de 31 decembrie 2023. Cu toate acestea, primarul este optimist și crede că proiectul ar putea fi gata chiar până în luna septembrie a acestui an, astfel încât copiii să poată începe orele la grădinița nouă. De asemenea, se lucrează la implementarea unui proiect de modernizare a Școlii Gimnaziale Nr.1 din satul Gostilele, clădire construită în anul 1950, cu termen de finalizare până la finalul anului 2023.

“Unul dintre proiecte este „Îmbunătățirea infrastructurii educaționale prin realizare și echipare grădiniță cu program prelungit în orașul Fundulea”, pe POR, axa 10. Este în implementare, termenul de finalizare este 31.12.2023, dar noi sperăm ca până în septembrie să fie gata ca copilașii să înceapă în grădinița asta noua. Mai avem tot în implementare, reabilitarea și modernizarea școlii gimnaziale Nr. 1 din satul Gostile, unde și acolo se lucrează. Era o școală veche din 1950 cu tavane din trestie. Am reușit să facem un proiect, iar termenul este tot 31.12.2023. Sperăm să-i dea drumul până la începerea noului an școlar, pentru că copii de la școala din Gostile învață în containere.” a declarat primarul Dorobanțu într-un interviu acordat jurnaliștilor CălărașiPRESS.ro

INFRASTRUCTURA RUTIERĂ – DRUMURI ASFALTATE ÎN PROPORȚIE DE 85-90%

“Totalul de kilometri este de 85 aproximativ. În Gostilele străzile sunt asfaltate în proporție de 95%, sunt străzi care sunt mai mult pe partea de dezvoltare. Pe Fundulea, pe Anghel Saligny, intră apa și canalul apoi asfalt. Se lucrează și la extinderea rețelei de gaze naturale. Se lucrează deja pe aproximativ 10 străzi. În total 42 de străzi o să intre.” susține primarul Dorel Dorobanțu.

Primarul mai afirmă că se află în lucru și sala de sport de la școală, care este tot implementată prin CNI, alături de o bază sportivă de tip 2, similară cu cea de la Lehliu Gară. De asemenea, a fost dat ordinul de începere pentru proiectul de apă și canal în tot orașul, derulat de Ecoaqua, care începe la data de 1 februarie 2023. Autoritățile locale caută surse de finanțare pentru extinderea rețelei electrice.

Advertisement

“Cămin cultural – sală de spectacol și bibliotecă. Vrem să facem un cerc de șah, un cerc de dansuri, un spațiu pentru antrenamente. Pictură mi-ar plăcea să fie pentru copii. În școală sunt 1400 de copii. Cam 700 la liceu și restul în partea cealaltă.” – a precizat primarul Dorobanțu pentru CălărașiPRESS.ro

În ansamblu, primarul Dorel Dorobanțu pare hotărât să aducă proiectele la bun sfârșit și să îmbunătățească viața cetățenilor din orașul Fundulea, prin eforturi susținute și colaborare cu autoritățile județene.

  • Reporter: Din perspectiva unui primar, de ce a apărut această majorare a prețului la apă și canal?
  • Primar Fundulea: “În primul rând, salariul minim a ajuns la 3000 de lei. Implică salarii, piese de schimb, reparații, materiale, tot ce s-a scumpit se restrânge și în sensul apei și canalului.”

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Incendiu la o locuință din Modelu. Intervenție rapidă a pompierilor și echipajului SMURD

Published

on

Sâmbătă seara, 18 octombrie, în jurul orei 20:15, un incendiu a izbucnit la o locuință de pe strada Movilița din comuna Modelu. Flăcările au fost observate de vecini, care au alertat imediat autoritățile prin 112.

La fața locului au intervenit rapid o autospecială de stingere din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Călărași, un echipaj SMURD și un echipaj de poliție. Pompierii au acționat cu apă și spumă, reușind să lichideze incendiul în câteva minute, înainte ca flăcările să se extindă la restul locuinței.

Polițiștii efectuează verificări pentru a stabili cauza exactă a izbucnirii incendiului. Pagubele materiale sunt în curs de evaluare.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Ministrul Transporturilor din Bulgaria: Este nevoie urgentă de un pod peste Dunăre la Silistra, pentru a lega sudul Europei de Moldova și Ucraina

Published

on

Traversarea Dunării între Călărași și Silistra se face în continuare doar cu bacul, deși autoritățile bulgare susțin că regiunea are nevoie de un pod nou care să lege cele două maluri. Declarația a fost făcută de viceprim-ministrul și ministrul bulgar al Transporturilor și Comunicațiilor, Grozdan Karadjov, în cadrul unei vizite la Silistra, potrivit agenției bulgare BTA.

„Podul de la Silistra este o necesitate pentru coridorul sud-nord, care leagă Bulgaria de România, Moldova și Ucraina. Acest coridor este o prioritate pentru Uniunea Europeană”, a afirmat ministrul.

Karadjov a explicat că Bulgaria este pregătită să asigure atât finanțarea, cât și partea tehnică a proiectului, însă lipsește dorința politică din partea României. „Nu este vorba despre bani. Este vorba despre voință. Lipsa implicării României blochează dezvoltarea regiunilor dunărene”, a spus oficialul bulgar.

Ministrul a anunțat că va discuta problema la nivelul Comisiei Europene, pentru a găsi soluții care să permită României construirea, împreună cu Bulgaria, a două noi poduri peste Dunăre.

Advertisement

Planuri pentru un al treilea pod între Ruse și Giurgiu

În paralel, România și Bulgaria au reluat discuțiile despre al doilea pod de la Ruse – Giurgiu, menit să reducă aglomerația din punctul actual de trecere. Premierii celor două state au convenit în această vară formarea unui grup comun de lucru pentru coordonarea proiectelor transfrontaliere.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit 11 oferte pentru realizarea studiului de fezabilitate al noului pod. Contractul are o valoare de peste 60 de milioane de lei, finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – componenta Mobilitate militară.

Potrivit secretarului de stat Ionel Scrioșteanu, studiul va analiza amplasamentul optim, tipul de pod (rutier sau mixt rutier-feroviar) și soluțiile de conectivitate la autostrăzile și căile ferate existente.

„Noul pod va crește potențialul de dezvoltare economică a regiunilor dunărene și va consolida legăturile comerciale între România și Bulgaria”, a transmis Cristian Pistol, șeful CNAIR.

Lucrările ar putea începe în 2026

Guvernatorul regiunii Ruse, Dragomir Draganov, a anunțat că finanțarea pentru construcția podului este deja asigurată din fonduri europene, în valoare de 2,5 miliarde de euro, iar lucrările ar putea începe în 2026, după finalizarea proiectării.

Advertisement

Draganov a explicat că, în paralel, autoritățile bulgare așteaptă ca Ministerul Transporturilor din România să reabiliteze drumul de legătură către feribotul Ruse-Giurgiu, pentru a facilita traficul până la finalizarea noului pod.

Importanță strategică pentru coridorul militar sud-nord

Noul pod va face parte și din coridorul militar rapid Grecia–România, susținut de Uniunea Europeană și NATO.
Ministrul interimar al Apărării din Bulgaria, Atanas Zapryanov, a precizat că infrastructura dunăreană va avea un rol strategic în mobilitatea forțelor aliate în Europa de Est.

În prezent, România și Bulgaria sunt legate prin doar două poduri peste Dunăre: Giurgiu–Ruse și Calafat–Vidin.

Podul Călărași–Silistra, o șansă de dezvoltare pentru ambele maluri

Proiectul unui pod între Călărași și Silistra este considerat de experți una dintre cele mai viabile opțiuni pentru fluidizarea transportului între Balcani și nordul Europei.
O astfel de investiție ar reduce semnificativ timpul de traversare, ar stimula schimburile comerciale și ar aduce beneficii directe economiei locale din județul Călărași și regiunea Silistra.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Trafic modern la Călărași: 17 intersecții semaforizate și sistem inteligent de monitorizare

Published

on

Primăria Municipiului Călărași implementează un sistem integrat de management al traficului, care va transforma modul în care se circulă în oraș. Proiectul include 17 intersecții semaforizate, camere video performante și o platformă de control digital, menită să reducă aglomerația și să crească siguranța rutieră.
Primarul Marius Dulce a explicat la Radio Voces Campi că investiția face parte dintr-un pachet mai amplu de modernizare urbană.

Administrația locală a început lucrările pentru implementarea sistemului de management al traficului, un proiect finanțat prin Programul Regional Sud-Muntenia 2021–2027, care va conecta în timp real principalele artere din municipiu.

„Avem un proiect complementar cu Poliția Locală, unde vom duce toate serverele și terminalele. Vor fi 17 intersecții semaforizate și peste 40 de camere video noi, care ne vor permite să vedem traficul în timp real și să intervenim mai rapid”, a declarat primarul Marius Dulce.

Sistemul este gândit pentru a înlocui sensurile giratorii cu semafoare sincronizate, capabile să regleze fluxul de mașini în funcție de intensitatea traficului.

„Nu vom mai avea giratorii clasice, ci sisteme inteligente de semaforizare, care vor fluidiza traficul și vor reduce timpii de așteptare. E un pas important către un oraș mai sigur și mai ordonat”, a adăugat edilul.

Centrul de comandă al sistemului va fi amplasat în noul sediu al Poliției Locale Călărași, unde se amenajează o sală de control cu video wall, terminale și servere de ultimă generație.

Advertisement

„Vom avea un dispecerat modern, care va monitoriza orașul non-stop. În perspectivă, ne dorim și achiziționarea a două drone de survol, pentru a ajunge înaintea echipajelor acolo unde apar incidente”, a mai precizat primarul.

Componentă Descriere / Intervenție Observații
Intersecții semaforizate 17 coordonate digital prin sistem sincronizat
Camere video noi peste 40 conectate la servere și video wall
Centru de control Sediul Poliției Locale include dispecerat și sală de monitorizare
Finanțare Program Regional Sud-Muntenia 2021–2027 fonduri europene nerambursabile
Termen estimat finalizare ianuarie–februarie 2026 lucrări în curs

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading