Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 13°C | Anul XI Nr. 531

Știri

VIDEO. Sistemul de bike sharing din Călărași, disponibil din primăvară

Published

on

La începutul lunii martie a anului viitor urmează să fie pus în funcțiune un sistem de biciclete ușor de închiriat de către călărășeni, promit reprezentanții Primăriei Municipiului Călărași. Proiectului celor  19 stații de biciclete dotate cu 190 biciclete este realizat prin fonduri europene în cadrul POR 2014-2020, finanțarea autorității locale fiind de 2%. 

Stațiile au fost deja montate în toate zonele stabilite în proiect, urmând ca în primăvara anului 2023 să fie amplasate toate mijloacele de transport inteligente. Proiectul prevede și mijloace de transport pentru persoanele ci handicap, cât și 6 triciclete pentru vârstnici, potrivit Canal SUD.

În cadrul acestui proiect, în diferite puncte ale orașului vor fi amplasate 19 de stații de bike-sharing (denumite și terminale de închiriere). De aici, călărășenii vor putea închiria o bicicletă prin intermediul unei aplicații pe telefon, cu ajutorul unui card bancar, prin apelarea unui număr de telefon sau prin accesarea unui cont on-line de pe un site dedicat.  Stațiile vor fi automate: nu este nevoie de intervenția unui operator pentru blocarea sau deblocarea unei biciclete.

Zonele unde s-au amplasat stațiile inteligente automatizate de biciclete sunt următoarele:

Advertisement
  • Staţia nr.1 în zona Gară;
  • Staţia nr. 2 în zona 1 Decembrie 1918 (zona Colegiul Economic);
  • Staţia nr. 3 în zona Sloboziei (zona Inspectorat Şcolar Judeţean);
  • Staţia nr. 4 în zona Liceului Mihai Eminescu;
  • Staţia nr. 5 în zona Parcului Sfânta Anastasia;
  • Staţia nr. 6 în zona Bucureşti 1(zona PREFAB);
  • Staţia nr. 7 în zona Bucureşti 2 (zona ISU);
  • Staţia nr. 8 în zona Siderca;
  • Staţia nr. 9 în zona Bucureşti 3 (zona Biserica Mircea Vodă);
  • Staţia nr. 10 în zona Bucureşti 4 (Colegiul Național Barbu Știrbei şi Direcţia Agricolă);
  • Staţia nr. 11 în zona Grădinii Zoologice;
  • Staţia nr. 12 în zona Stadionului Ion Comşa;
  • Staţia nr. 13 în zona Spitalului Judeţean;
  • Staţia nr. 14 în zona Muşeţelului (zona Cimitir Mircea Vodă);
  • Staţia nr. 15 în zona Nicolae Titulescu (zona Biserica lui Hristos);
  • Staţia nr. 16 în zona Republicii 2 (zona Școala Gimnazială Nicolae Titulescu);
  • Staţia nr. 17 în zona Tribunalului;
  • Staţia nr. 18 în zona Păcii (zona Biserica Măgureni);
  • Staţia nr. 19 în zona Şcolii Gheorghe Florea – nr. 7

Simple sau duble, stațiile de andocare pentru biciclete au sistem independent energetic iar încărcarea acestora va fi unidirecțională, precizează sursa citată. 

Proiectul va acoperi rețeaua urbană continuă de piste de biciclete, care va uni punctele terminale ale căii principale rutiere a municipiului (Prelungirea București și str. București) cu pistele realizate independent de alte investiții în infrastructură, asigurând conexiuni cu zone de agrement și puncte de interes turistic și de importanță locală ale municipiului Călărași.

Componenţa soluţiei proiectate de mobilitate urbană alternativă:

  • Terminale inteligente de închiriere a bicicletelor;
  • Staţii inteligente de predare şi preluare a bicicletelor;
  • Biciclete inteligente prevăzute cu computer de bord;
  • Triciclete inteligente pentru seniori şi persoane cu dizabilităţi prevăzute cu computer de bord;
  • Centru de operare cu sistem integrat software şi hardware de gestiune şi comunicaţii: modul de comunicaţii pentru integrarea elementelor din teren; modul de management operaţional, mentenanţă şi service;
  • Sistem de logistică şi distribuţie;
  • Kit echipamente mentenanţă.

Conform noilor cerinţe, cele mai solicitate şi utilizate tipuri de biciclete sunt cele inteligente care pot fi accesate prin intermediul dispozitivelor mobile (smartphone). Staţiile de închiriere a bicicletelor au în componenţă terminalul inteligent, staţia analogică/inteligenta de andocare şi bicicleta inteligentă sau clasică.

Bicicleta inteligentă trebuie să fie ergonomică, unisex, construită dintr-un aliaj uşor (de preferinţă aluminiu) pentru uşurinţa în utilizare, să fie prevăzută cu sistem de protecţie împotriva furtului, să fie prevăzute cu sistem de frânare performantă pentru ambele roţi, sistem de iluminat, angrenaj cu mai multe viteze de deplasare. Echipamentele ce compun computerul de bord al bicicletei trebuie să permită monitorizarea permanentă GPS, modul de comunicaţii mobile GPRS şi Wifi precum şi modul de comunicaţii cu terminalele şi staţiile de preluare şi predare, sistem integrat de facilitare a închirierii directe cu ajutorul telefonului mobil (NFC – Near Field Communication).

Tricicleta special adaptată pentru soluţii de bike sharing dedicată persoanelor în vârstă dispune de aceeaşi configuraţie tehnologică, dar cu stabilitate sporită datorată celor două roţi din spate. Tricicleta pentru persoanele cu dizabilităţi care dispune de stabilitate şi siguranţă sporită, cu scaun confortabil, suport pentru picioare, sistem de frânare şi propulsie adaptată.

Staţiile de andocare inteligente permit bicicletelor să fie parcate în perfectă siguranţă şi oferă un confort ridicat pentru închiriere şi returnare. Predarea şi preluarea bicicletelor în staţii trebuie să se realizeze în cel mai facil mod şi în cel mai scurt timp.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Tinerii luptători ai Călărașiului, campioni naționali! CSM Călărași – locul I pe cluburi la Campionatul Național de Cadeți

Published

on

Performanță remarcabilă pentru sportul călărășean! Tinerii sportivi ai Clubului Sportiv Municipal (CSM) Călărași au obținut rezultate excepționale la Campionatul Național de Cadeți, desfășurat între 28 septembrie – 4 octombrie 2025, la Năvodari.

🏆 Călărașiul a urcat pe prima treaptă a podiumului, clasându-se pe locul I pe cluburi la nivel național, din peste 70 de echipe participante – o reușită istorică pentru sportul local.

📍 Evenimentul a fost marcat și de o întâlnire festivă la sediul Consiliului Județean Călărași, unde tinerii campioni au fost felicitați pentru performanțele lor de președintele instituției, care a subliniat sprijinul constant acordat sportului de performanță.

🥇 Campioni Naționali:

  • Alexandru Alessandro – 34 kg

  • Cășu Cristi Andrei – 40 kg (desemnat Cel mai bun sportiv al competiției)

  • Cântar Auraș – 42 kg

  • Pîrvu Florin – 44 kg

  • Gelil Enis – 50 kg

  • Bandrabur Mihai – 80 kg

🥈 Vicecampioni:

  • Mihai Yanis – 36 kg

  • Spak David – 46 kg

În plus, patru sportivi ai CSM Călărași vor reprezenta România și județul Călărași la Campionatul European de Cadeți, care va avea loc în perioada 16–26 octombrie 2025, la Budva (Muntenegru):
🇷🇴 Cășu Cristi Andrei (40 kg), Cântar Auraș (42 kg), Bandrabur Mihai (80 kg) și Anton Nicoleta (50 kg).

Advertisement

👏 „Călărașiul are valoare, performanță și viitor în sport! Vă asigur de tot sprijinul meu și al Consiliului Județean Călărași pentru a vă continua drumul spre performanță și pentru a transforma visurile voastre în reușite demne de aplauze”, a transmis conducerea CJ Călărași.

Această generație de sportivi demonstrează că prin muncă, disciplină și pasiune, Călărașiul poate deveni un reper al performanței în sportul românesc.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Locuri de muncă sunt, dar oamenii nu mai vor să muncească! Zeci de posturi rămân neocupate la Călărași

Published

on

Deși Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Călărași publică săptămânal zeci de posturi vacante, tot mai puțini oameni par interesați să se angajeze. Oferta pentru perioada 6 – 12 octombrie 2025 include posturi bine plătite și cu program normal de lucru, însă candidații lipsesc aproape complet.

📋 Exemple de locuri disponibile

Printre posturile rămase „în aer” se numără:

  • Inginer / Inginer chimist la ABA Buzău-Ialomița – salariu brut 7.946 lei, concurs programat pentru 17 octombrie;

  • Călcătoareasă la MARTCONF SRL – trei posturi disponibile în municipiul Călărași.

Deși diferența de pregătire și domeniu e evidentă, ambele oferte au ceva în comun: lipsa de interes.
Unii spun că salariile nu reflectă munca depusă, alții recunosc deschis că preferă să stea acasă decât să lucreze pe sume considerate „prea mici”.

„Toată lumea se plânge că nu sunt bani, dar nici nu vine nimeni la interviu”

Reprezentanți ai firmelor locale și ai AJOFM spun că situația a devenit cronică.
„Avem locuri de muncă în fiecare săptămână, dar vin foarte puțini să întrebe, și mai puțini să se angajeze efectiv. Toată lumea se plânge că nu sunt bani, dar nici nu vine nimeni la interviu”, spun surse din cadrul instituției.

Advertisement

O realitate dură: lipsă de motivație, neîncredere și comoditate

Pe de o parte, angajatorii nu oferă întotdeauna condiții atractive – salarii competitive, transport asigurat, bonuri de masă sau program flexibil.
Pe de altă parte, mulți dintre șomerii locali preferă să rămână în evidențele AJOFM pentru ajutorul de șomaj sau să lucreze ocazional „la negru”, fără contract.

Sociologii spun că este un cerc vicios: lipsa de motivație personală se combină cu lipsa de încredere în piața muncii.
„Mulți tineri nu mai cred că pot face o carieră stabilă aici. Se gândesc că oricum vor pleca din țară. Ce rost are să te angajezi pentru două-trei luni?”, explică un specialist în resurse umane.

Călărașiul muncii… care nu se mai face

Realitatea este simplă: munca cinstită devine tot mai rară, iar interesul pentru locurile vacante scade de la o lună la alta.
În timp ce companiile și instituțiile locale caută oameni calificați sau măcar dispuși să învețe, mulți preferă confortul subvențiilor, al ajutoarelor sociale sau al unui trai improvizat.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

Copiii navetiști, în pericol din cauza vremii și a transportului deficitar: „Unii rămân în drum peste o oră”

Published

on

Zeci de elevi din județul Călărași pornesc zilnic la drum în zori, pe frig și ploaie, doar ca să ajungă la școală. Mulți dintre ei așteaptă zeci de minute în șir autobuze care nu mai opresc în stație, iar unii rămân chiar în drum, în timp ce părinții privesc neputincioși.

„Fetița mea este răcită cobză… La clasa unde sunt diriginte, cu excepția a doi copii, toți sunt navetiști. Se trezesc devreme și așteaptă apoi în stație să vină autobuzul. Dacă este plin, șoferii nu opresc. Așteaptă următorul… uneori rămân în drum peste o oră!”, a povestit un părinte pentru Călărași Press.

Situația devine tot mai gravă odată cu scăderea temperaturilor. În timp ce județul Constanța a decis deja suspendarea cursurilor pentru ziua de miercuri, părinții din Călărași se întreabă dacă autoritățile locale vor lua măsuri similare pentru protejarea copiilor.

„Mi-e milă de copiii noștri navetiști. În clasa fiicei mele, din 34 de copii, doar 6 sunt din Călărași. Restul fac naveta zilnic. Nu cred că este ok pentru ei”, a mai spus tatăl elevei.

Advertisement

Părinții cer autorităților să analizeze cu atenție situația transportului elevilor și să ia decizii care să țină cont de siguranța acestora, mai ales în zilele cu condiții meteo extreme.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading