Connect with us

Știri

Plângere penală împotriva prefectului Valentin Barbu

Deputatul PSD Dumitru Coarnă continuă seria denunțurilor și a plângerilor penale privind ilegalitățile descoperite la nivelul județului Călărași. Coarnă a declarat în conferința de joi, 20 mai a.c., că a mai depus o plângere penală la Parchetul de pe lângă Judecătoria Călăraşi împotriva prefectului județului, Valentin Barbu, care, atunci când a ocupat  funcţia de președinte al Consiliului Județean, ar fi creat un prejudiciu de aproximativ 70.000 de lei acestei institutii în urma unor lucrări la DJ 4111 – zona Radovanu.

Deputatul Coarnă Dumitru: În 18.05.2021 a fost depusă o plângere penală la Parchetul de pe lângă Judecătoria Călărași împotriva actualului prefect, domnul Barbu Valentin, care practic a creat un prejudiciu în valoare de 70.000 de lei, e vorba de 450 de tone de asfalt frezat pe DJ411, zona Radovanu. A fost o perioadă scurtă când tot îl executau politic pe domnul Vasile Iliuță, a fost prefect și el a aprobat acea cantitate de asfalt frezat să meargă către anumiți indivizi, deși a demis o adresă penală la evaluare și cei cărora le-a înaintat acel material i-au dat valoare. Eu știu exact că vindeau cu 500 de lei mașini. Au încasat bănuții, unul dintre ei, chiar soțul secretarei din comuna Radovanu care a vândut mașini cu prețul de 500 de lei. Este plângerea penală depusă împotriva domnului Barbu Valentin. A deținut o perioadă scurtă calitatea de președinte. A fost perioada în care domnul Vasile Iliuță a fost suspendat și prefectul îndeplinea funcția de președinte al Consiliului Județean (CJ), atunci a beneficiat de această postură și a făcut niște adrese, a înaintat toată cantitatea de asfalt care era în posesia CJ, pentru că era vorba despre un drum județean, și l-a dat unor prieteni – doamnei primar de acolo, soțul secretarei de acolo, au vândut tot. Plângerea este semnată și însușită de domnul președinte Vasile Iliuță, e făcută plângerea penală prin Consiliul Județean Călărași.

Sper ca domnii procurori să lucreze, în celelalte 4 denunțuri pe care le-am depus anterior, în 2 se lucrează din zona Lehliu Gară, de la cei din zona Olteniței nu am primit niciun semnal până acum. În Lehliu Gară deja se lucrează, au trimis adrese, s-au ridicat înscrisuri. Sper să lucreze corect pentru că avem nevoie de bani publici în interes public.

ELEV LOVIT DE DIRECTOAREA UNUI LICEU DIN OLTENIȚA. IATĂ REACȚIA DEPUTATULUI 

O a doua perspectivă ar fi despre incidentul de la Oltenița. Am fost sesizat de către organizația PSD Oltenița, de domnul președinte Mihăiță Beștea și ceilalți de acolo, doamna director a unui liceu din zonă lovește, la propriu, câțiva elevi. Am primit materialul și personal am vorbit cu domnul ministru Câmpeanu care mi-a răspuns la mesaje și mi-a transmis clar că de astăzi o să fie demisă din funcția de director al acelui liceu. Doamna are o calitate în PNL, dar pe mine m-a interesat de fapt situația și profesionalismul, nu calitatea politică. Acolo e infracțiune, să vedem dacă părinții acelui copil au depus o plângere penală.

Advertisement

A treia problemă, din perspectiva parlamentară, am mai făcut o interpelare către domnul ministru Bode. Nu mi-a răspuns la primele două, i-am trimis o a treia. L-am avut la comisie săptămâna aceasta, l-am întrebat punctual dacă vrea să răspundă. Eu o să încerc o acțiune în instanță cu obligația de a-l face să răspundă la acele interpelări, pentru că erau punctuale, tehnice și în sprijinul cetățeanului.

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading