Connect with us

Știri

VIDEO. Alex Drăgulin: Mi s-a solicitat clar să plec din acest serviciu

Directorul Serviciului Public Pentru Gestionarea Câinilor Fără Stăpan Călărași din Municipiul Călărași, Alex Drăgulin, a susținut o conferință de presă la sfârșitul acestei săptămâni pentru a prezenta activitatea sa desfășurată timp de 9 ani de zile în cadrul SPPGCFS ca director și s arate motivele care au condus la decizia de a demisiona din cadrul seriviciului din subordinea Primăriei Municipiului Călărași din funcția de director.  

PUTEȚI URMĂRI MATERIALUL VIDEO AICI

Alex Drăgulin: Dețin această funcție din  februarie 2012, atunci când fostului primar Nicolae Dragu m-a împuternicit să ocup această funcție a acestui adapost  – neautorizat, nefuncțional, cu o singură clădire nefuncțională în care aveam decât o singură masă de sterilizare, fără instrumentar, fără medic. Câinii erau hrăniți cu deșeuri de origine animală din abatoare fără să îndeplinească condițiile legale de funcționare.

Am reușit în urma a 6 luni să construim prima parte a adăpostului și să reușim să autorizăm adăpostul. Am reușit, de-a lungul celor 9 ani să aduc un adăpost la standarde europene, să plecăm de la capturarea din 2012 cu lemne și sârme și să ajungem la arme cu tranchilizante. Am reușit să duc activele preluate de la 1 300 000 de lei, la 3 000 000 de lei, asta înseamnă 3000000000.00 (trei miliarde) de lei vechi, din care nu mai puțin de 9 miliarde valori de patrimoniu pe care le las în urma mea au fost executate în regie proprie cu oamenii din cadrul serviciului. A fost o muncă grea, pentru că am fost undeva la mijloc între ONG-ul cu care am intrat în conflict atunci când am preluat adăpostul. Am reușit, împreună cu ei, în septembrie anul trecut să oprim eutanasia în Călărași.

Advertisement

Pentru că m-am impus, am reușit, împreună cu echipa, să dezvoltăm acest adăpost, să plecăm de la 2 „Papuci” și să ajungem la mașini autorizate, inclusiv pe o destinație lungă. Ne-am luptat pentru viața animalelor și vă spun că n-a fost ușor să aducem ONG-urile la Călărași, să dăm șansă animalelor la viață. Tot timpul ne-au apărut probleme la care ne-am adaptat și pentru care am luat măsuri, așa cum este și incineratorul pe care îl avem în dotare, care ne-a sprijinit ori de câte ori cetățenii au avut nevoie atunci când le-a decedat un animal în curte sau animalele găsite pe domeniul public. Să nu mai spun de pesta porcină africană pe care eu am gestionat-o timp de un an, prin măsuri de combatere și eradicare alături de DSVSA Călărași. Toate acestea în sprijinul cetățeanului și al orașului.

În ultimii doi ani, fosta administrație împreună cu mine, am luat decizia de a ne ocupa și de alte activități în folosul orașului și al cetățenilor. Mă refer la campaniile de curățenie atunci unde aproape o treime din oraș a fost gestionată de oamenii adăpostului. De doi ani oamenii adăpostului au făcut curățenie și au tuns iarba în orașul Călărași. Permanent am avut dispecerat 24/24 pentru a interveni rapid la solicitarea cetățenilor.

Sunt foarte multe de spus, dar vă pot spune că plec mândru din acest adăpost pentru că prin el mi-au trecut nu mai puțin de 2500 de câini și 800 de pisici de care ne-am ocupat cu drag, pe care le-am îngrijit și cărora le-am găsit o casă. Las în urma mea atâtea lucruri bune, un adăpost la standarde europene, colaborări cu ONG-urile din străinătate și mi-aș dori să las în urma mea o echipă tânără, formată de-a lungul timpului, însă nu cred că vom avea această șansă. O să motivez demisia. La preluarea mandatului am avut discuții cu domnul primar Dulce, cu domnul vice-primar Dragu, cu domnul vice-primar Coman care și-au dorit să continuăm această colaborare deși domnul primar Dulce mi-a exprimat că se fac presiuni foarte mari din partea domnului Grama, din partea domnului Mihai Bogdan pentru demiterea mea și pentru a demisiona de la conducerea acestui serviciu.

La începutul lunii decembrie, pe holurile primăriei, am fost abordat de domnul Grama, nu știam nici măcar calitatea lui în primărie la acea vreme, prin care mi s-a solicitat clar să plec din cadrul acestui serviciu. I-am explicat că nu am de ce și aș fi înțeles acest lucru dacă mi-ar fi fost solicitată de către domnul primar Dulce sau de către unul dintre viceprimari. Nu aș fi avut nimic împotrivă – nu sunt de neînlocuit, sunt oameni care pot fi mai buni ca mine, sper să fie mai buni și să dovedească lucrul ăsta. Ca urmare a discuției prin care am spus că nu pot să mă gândesc la această demisie, pentru că nu mi-a fost solicitată de către conducere, a început o hărțuire totală asupra mea, o hărțuire prin adrese, prin controale trimise de la Primărie, adrese care aveau termen de răspuns o oră jumătate, timp imposibil, adrese prin care mi se solicita contabilitatea pe patru ani, solicitau în copie xerox în numai cinci zile atâția ani, fără să se poarte cel puțin o discuție cu mine referitoare la funcționarea adăpostului, ce înseamnă adăpostul, ce s-a făcut în adăpost, absolut nimic.

Ca urmare a acestor hărțuiri am decis să mă retrag și să las echipa mea în urmă, o echipă bună, formată de-a lungul timpului. Deși mi-am dat demisia, a urmat în continuare hărțuirea pe alți oameni din interiorul serviciului. Se vede clar dorința acestui domn Grama de a elimina toate persoanele din acest adăpost.

Advertisement

Ne chinuim de mai mult de trei săptămâni să plătim medicul, să plătim hrana pentru animale deși am făcut nenumărate cereri și am documentele doveditoare. Ni s-a spus clar că domnul Grama refuză să ne alimenteze conturile pentru plata serviciilor. Riscăm să rămânem fără licență, fără autorizație de funcționare, riscăm să rămânem fără hrană. Voi lua decizia de a mă retrage mai devreme de termenul stabilit măcar să se ocupe și să continue ceea ce am lăsat eu aici.

Ce spune viceprimarul Nicolae DRAGU

Nicolae Dragu: În anul 2012 l-ați numit pe Alex Drăgulin la conducerea serviciului public pentru gestionarea câinilor fără stăpân. Care au fost criteriile gândite la dumneavoastră la acea vreme?

La început am constatat că este un om tânăr, energic, conducea o firmă de construcții la vremea respectivă. Observând ca este energic, chiar și inteligent, am constat că merită să-i dau un serviciu pentru a face puțină ordine în oraș. Aveam la momentul acela 6500 de câini pe străzile Municipiului și am reușit să reducem spectaculos numărul prin implicarea lui. El a modernizat, a mărit, a triplat capacitatea de cazare, chiar a mai creat pentru animale mari. A creat adăposturi pentru pisici, păsări, deci a modernizat și el în continuare. A continuat politica mea.

Călărași PRESS: Considerați că și-a făcut treaba în cei 9 ani?

Consider că și-a făcut-o.  Acum sunt probleme că perfecțiune nu există, nimeni nu-i perfect, decât domnul Isus Hristos.

Advertisement

Călărași PRESS: Ca actual viceprimar al Municipiului, considerați că sunt probleme în momentul de față la serviciul pentru protecția animalelor?

Părerea mea că nu. S-a făcut sterilizarea la multe animale și zic că suntem la un nivel bun de implicare în această problemă la nivel Municipal.

Primarul Marius Dulce: Nu are cine să pună presiune pe primar ca să schimbe pe cineva. Dacă e de schimbat îl schimbă.

Călărași PRESS: Există criterii care să conducă la decizia asta?

Primarul Marius Dulce: Acum se efectuează niște verificări la adăpostul pentru câini. În urma verificărilor pe care le facem vom lua o decizie care ne va duce la o concluzie.

Advertisement

Nu există nicio presiune, el a insistat să țină o conferință de presă la care eu am spus ca nu ar fi bine să o facă.  Eu l-am sunat de dimineață și i-am spus că nu ar fi bine să țină o conferință de presă pentru că el vrea să se victimizeze. Dacă vrea să se victimizeze e chiar problema lui. Nu am nicio problemă cu omul. Eu l-am respectat, îi respect decizia.

Știri

“Fițuici mâzgălite” și acte lipsă! Consilierul Iulian Neagu (AUR) cere explicații în ședința consiliului local „Ce ne dați voi, e bătaie de joc!”

Haos birocratic la Primăria Călărași! În ședința Consiliului Local din 26 iunie 2025, consilierul AUR, Iulian Neagu, a atras atenția în mod public asupra modului în care i s-a “răspuns” la o interpelare privind un contract de salubrizare. A cerut acte clare și procese verbale, dar a primit… „fițuici” și documente cu date mâzgălite cu pixul!

A trecut peste o lună și jumătate și am primit niște hârtii care nu se pot numi rapoarte. Sunt pline de greșeli. Nu mi-ați dat nici actul adițional numărul 1. Am primit direct numărul 2. Unde-i primul?!”, a întrebat indignat consilierul AUR.

Greșeli de începători sau bătaie de joc?

Mai grav, unele dintre documente aveau date „modificate la mână”, fără nicio explicație oficială. Raportul de deratizare, de exemplu, era semnat în… viitor! Sau trecutul anului 2000. Nimeni nu a știut să explice de ce.

Neagu: „E o prostie pe românește! Scrii cu pixul peste dată, tragi o linie și gata? Asta numiți voi transparență?”

Advertisement

„Nu știu, nu știu, poate n-au făcut”

Primarul Marius Dulce a recunoscut că nu știe dacă s-au efectuat lucrările cerute în martie sau aprilie. „Dacă n-au făcut, n-au făcut. Nu am ce să vă spun”, a explicat  edilul. Direcția tehnică a sugerat că ar putea fi vorba de amânări „din cauza vremii”.

Cerere clară: „Vreau toate documentele până la 28 aprilie!”

Consilierul Iulian Neagu a cerut din nou toate rapoartele și procesele verbale legate de contractul de salubrizare—în special pe zona de deratizare—până la data de 28 aprilie 2026. „Nu cer nimic exagerat. Vreau doar ce mi se cuvine: documente clare și la timp,” a insistat acesta.

Concluzia? Birocrație opacă și documente cu… pixul!

Scandalul arată că, dincolo de proiectele mari și fondurile europene, Primăria Călărași are de luptat cu un inamic la fel de periculos: incompetența și lipsa de transparență în comunicarea cu aleșii locali. Când consilierii sunt tratați cu documente scrise de mână, ce șanse mai au cetățenii?

Advertisement
Continue Reading

Știri

Deputat Mihai Gheorghe (AUR): „Guvernul lovește în viitorul României prin tăierea burselor studenților”

mihai gheorghe

Deputatul AUR Mihai Gheorghe: „Nu acceptăm ca bursele studenților să fie transformate în vouchere de austeritate!”

„Auzim vocea studenților! Bursele nu sunt un moft. Sunt un drept câștigat prin muncă, nu o favoare pe care o poate retrage guvernul după bunul plac!”

Deputatul AUR de Călărași, Mihai Claudiu Gheorghe, reacționează ferm la intenția actualului guvern de a modifica sistemul de burse studențești, sub pretextul așa-zisei „reforme bugetare”. Potrivit parlamentarului, transformarea burselor în simple „vouchere” sau „stimulente” fără garanții este un atac direct la viitorul tinerilor din România.

„Aceasta nu este o reformă. Este o formă de austeritate ascunsă, care lovește exact acolo unde România are cea mai mare nevoie să investească: în educație, în inteligență, în tinerii săi”, a declarat Mihai Gheorghe.

Advertisement

Acesta avertizează că eliminarea burselor reale și înlocuirea lor cu mecanisme vagi înseamnă, de fapt, descurajarea performanței și ignorarea nevoilor reale ale studenților. „Bursa de merit nu este un premiu de lux. Este o recompensă corectă pentru efort, o motivație și un sprijin real. Educația nu este o cheltuială – este singura investiție pe termen lung pe care un stat cu viziune o poate face.”

Parlamentarul călărășean îi îndeamnă pe studenți să ia atitudine și să își apere drepturile, declarând că AUR va susține în Parlament orice demers care să garanteze burse corecte, predictibile și accesibile.

„Dragi studenți, nu tăceți! Voi sunteți vocea viitorului acestei țări. Nu lăsați birocrații și contabilii austerității să vă fure șansa la o viață mai bună. România are nevoie de voi!”, a transmis deputatul AUR.

Advertisement
Continue Reading

Știri

Sprijin pentru peste 2 milioane de gospodării: Vouchere pentru consumatorii aflați în risc de sărăcie energetică

Guvernul României a aprobat, în ședința de astăzi, inițiativa elaborată de Ministerul Muncii Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale și Ministerul Energiei prin care persoanele aflate în risc de sărăcie energetică vor primi ajutoare pentru plata facturilor. Începând cu 1 iulie 2025, consumatorii eligibili vor putea beneficia de un ajutor lunar în valoare de 50 de lei, pentru plata facturilor la energie electrică.

Măsura vizează sprijinirea persoanelor singure cu venituri sub 1.940 lei/lună și familiilor cu venituri medii sub 1.784 lei/lună/persoană. Peste 2,1 milioane de gospodării din întreaga țară vor putea accesa acest sprijin.

„Venim în sprijinul celor care au cea mai mare nevoie. Este un gest de solidaritate și respect față de cetățenii care riscă să nu își poată plăti facturile. Vrem să asigurăm fiecărei familii un trai decent și acces la un serviciu esențial, precum energia electrică”, a declarat Petre-Florin Manole, ministrul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale.

Ajutorul se acordă sub forma unui tichet electronic, care poate fi folosit exclusiv pentru plata facturilor la energia electrică, prin intermediul Poștei Române, fără comisioane sau costuri suplimentare aplicate beneficiarilor.

Advertisement

Cererea se poate depune online, prin aplicația EPIDS gestionată și pusă la dispoziție de Serviciul de Telecomunicații Speciale. Pentru cei care nu au acces la internet, autoritățile locale și oficiile poștale vor oferi sprijin la completarea solicitării.

Continue Reading