Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 29°C | Anul XI Nr. 522

Știri

Școala Gimnazială Nr.1 Ciocănești este pregătită pentru primirea elevilor din clasa a VIII-a, în perioada 2-12 iunie 2020

Published

on

Din 2 iunie, elevii din clasele a VIII-a, a XII-a și a XIII-a vor reveni la școală, iar în acest context, Ministerul Educației, împreună cu Ministerul Sănătății, a stabilit o serie de măsuri pentru desfășurarea activităților din școli în condiții de siguranță.

Ordinul comun care stabilește măsurile obligatorii de prevenire și combatere a îmbolnăvirilor cu noul coronavirus în unitățile de învățământ, pentru perioada 2-12 iunie și pentru examenele de evaluarea națională și bacalaureat 2020, a fost publicat în Monitorul Oficial, marți seară.

Setul de reguli cuprins în document vizează atât elevii, oamenii școlii, cât și instituțiile care trebuie să se implice pentru ca activitățile următoare să se desfășoare în siguranță.

Potrivit ordinului, conducerile școlilor sunt cele care vor răspunde de aplicarea acestor măsuri, de organizarea și desfășurarea activităților, pe baza unui program.

Advertisement

De asemenea, Consiliile de administrație din școli vor stabili modalitățile de desfășurare a activităților de pregătire a sesiunilor de examen, propriul circuit de intrare și de ieșire a elevilor, a personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic, precum și modul în care se va realiza igienizarea/ dezinfecția unității de învățământ.

Sunt totuși câteva excepții. Elevii din clasele terminale, a opta, a 12-a, a 13-a, unde este cazul, la profesională în anii terminali, vor putea reveni la școală după data de 2 iunie, între 2 -12 iunie, pentru a se pregăti pentru examenele naționale. În această situație, altfel decât dacă s-ar fi întors toți la școală, normele de distanțare pot fi respectate, vor fi maxim 10 elevi într-o sală, vor sta maxim 2 – 3 ore acolo și se vor pregăti pentru examenele naționale”, – a declarat președintele Klaus Iohannis. 

ȘCOALA GIMNAZIALĂ CIOCĂNEȘTI ESTE PREGĂTITĂ PENTRU PERIOADA 2-12 IUNIE 2020

Am abordat acest subiect cu directorul Școlii Gimnaziale Nr.1 Ciocănești, Dan Melente. Acesta a explicat pentru calarasipress.ro ce măsuri au fost adoptate de unitatea pe care o conduce pentru a asigura elevilor și cadrelor didactice condiții de siguranța pe perioada pandemiei și nu numai. Citit în rândurile de mai jos inteviul acordat în cursul zile de astăzi!

Reporter: Domnule director, ne puteți spune în ce au constat aceste pregătiri?

Directorul Dan Melente: – Cei treizeci și trei de elevi din clasa a VIII-a sunt așteptați, începând cu ziua de marți, 2 iunie, impartiti in patru grupe, conform unui orar riguros stabilit, sa vina la scoala in scopul participării la cursurile de pregătire pentru Evaluarea Națională. Spațiile educaționale au fost amenajate(patru clase), cadrele didactice, elevii și parintii au fost înștiințati de acest demers si permanent li s-au adus la cunoștință ordinele si instructiunile emise de minister sau inspectorat școlar dar și hotărârile luate la nivel local.

Advertisement

Reporter: Ce masuri de prevenire a adoptat școala din localitate pentru respectarea prevederilor impuse in aceasta perioadă?

Directorul Dan Melente: – Pentru a preveni o posibilă infectare cu SARS COV2 in aceasta perioada, scoala noastră a întreprins urmatoarele masuri:
-a dezinfectat cladirea;
-a așezat mobilierul școlar în sălile de clasă astfel încât distanta dintre elevi sa fie de minim 2 m;
-a marcat, prin săgeți, zonele de acces și evacuare (care sunt diferite) dar si traseele pe care trebuie să le urmeze elevii;
-a achiziționat covorase dezinfectante, atât pentru zona de acces cât și pentru zona de evacuare;
-a achiziționat termoscanere pentru măsurarea temperaturii elevilor și personalului, lucru ce se va face la intrarea în cladire dar și la îmbarcarea în microbuzele scolare;
-a asigurat necesarul de măști, mănuși, prosoape de hârtie pentru elevi și personal, pentru întreaga perioadă (elevii și personalul vor primi măști zilnic, atât la venire cât și la plecare, măștile utilizate fiind colectate într-un recipient special);
-grupurile sanitare au fost dotate cu toate materialele necesare;
-orarul a fost conceput astfel încât grupele de elevi( 8-9 elevi) sa nu interacționeze în pauze;
-un fiecare sala de curs sunt puse la dispoziție dezinfectant pentru maini si prosoape de hartie;
-zilnic, se va dezinfecta podeaua si suprafețele de lucru, iar holurile după fiecare acces al grupelor de elevi;
– elevii vor folosi aceeași banca in toata aceasta perioada 2-12 iunie;
-cele două microbuze vor transporta elevii la si de la scoala respectând normele impuse (termoscanare, minim un metru intre pasageri, masca obligatorie la pasageri și sofer);

Reporter:  Elevii sunt intelegatori?

Directorul Dan Melente: – Ne bucurăm să constatăm că elevii dar și părinții ( care si-au exprimat acordul participării copiilor lor la acest program) au inteles ca suntem într-o situație speciala, ca e nevoie de măsuri speciale si ca este necesara această pregătire realizată inainte de examenul de Evaluare Națională.
Chiar dacă a fost un element de noutate si a necesitat eforturi din partea elevilor, părinților dar și a cadrelor didactice, am fost placut surprinși de o participare buna si la învățarea online din această perioadă.

Reporter: Care este forma de colaborare pe care ati dezvoltat-o pe Primăria Ciocanesti?

Advertisement

Directorul Dan Melente: – Forma de colaborare cu Primăria Ciocanesti este una bazată pe respect, incredere, colaborare și ajutor, toate acestea în scopul realizării, în Ciocanesti, a unui invatamant atractiv, de calitate.
În toată această perioadă, am relationat cu membrii comunității locale, cu domnul primar astfel încât să găsim cele mai bune solutii pentru a preveni contaminarea COVID 19. Întotdeauna am gasit în primarie un sustinator al demersurilor noastre.
De curând, domnul primar a aprobat referatul depus de mine si a si achiziționat pentru scoala, măști, produse dezinfectante, mănuși, suplimentar astfel stocul realizat de mine în instituția pe care o conduc.

Reporter: Aveti personal medical de specialitate pregatit pentru elevi?

Directorul Dan Melente: – Nu avem cadru medical din localitate dar Inspectoratul Școlar va asigura prezenta unuia, atât în perioada 2-12 iunie cât și în perioada desfășurării Evaluării Naționale

Vă mulțumim pentru interviu!

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Misterul paznicilor farului din Flannan: dispăruți în furtuna tăcerii

Published

on

În decembrie 1900, un eveniment misterios a avut loc pe insula Eilean Mòr, parte a arhipelagului Flannan Isles din largul coastei de nord-vest a Scoției. Trei paznici ai farului maritim, James Ducat, Thomas Marshall și Donald McArthur, au dispărut brusc de la posturile lor, lăsând în urmă o poveste care continuă să fascineze și să ridice întrebări fără răspuns.

Farul, construit în 1899 de David Alan Stevenson pentru Northern Lighthouse Board, era o structură solidă, situată la peste 45 de metri deasupra nivelului mării, menită să ghideze navele prin apele periculoase ale Atlanticului de Nord. Cei trei paznici lucrau în ture, izolați pe insula aridă, unde singurele alte „locuitoare” erau păsările marine. Viața lor era una dură, marcată de condiții meteorologice extreme și de o rutină strictă.

Primul semn al problemei a apărut pe 15 decembrie 1900, când nava transatlantică Archtor a trecut pe lângă insule și a observat că farul era stins, deși vremea era nefavorabilă. Totuși, din cauza condițiilor dificile, nu s-a putut investiga imediat. Abia pe 26 decembrie, nava Hesperus, care aducea un paznic de rezervă, Joseph Moore, a ajuns la insulă. La sosire, nu a fost întâmpinată de nimeni, iar Moore a urcat cele 160 de trepte spre far, descoperind o scenă tulburătoare: ușa principală era închisă, paturile nefăcute, ceasul oprit, iar o masă cu mâncare neatinsă sugera o întrerupere bruscă a activităților zilnice. Cei trei bărbați pur și simplu dispăruseră.

O investigație condusă de superintendentul Robert Muirhead a relevat urme de daune provocate de furtuni pe partea de vest a insulei: balustradele de fier erau îndoite, o șină de cale ferată era smulsă din beton, iar un bolovan de peste o tonă fusese deplasat. Muirhead a concluzionat că cei trei ar fi putut ieși pentru a securiza echipamente în timpul unei furtuni neașteptat de violente și ar fi fost surprinși de un val uriaș care i-a măturat în mare. Totuși, absența furtunilor raportate în zonă în zilele precedente a alimentat alte teorii: de la un conflict intern care a dus la căderea lor de pe stânci, la scenarii fantastice precum atacul unui monstru marin sau influența unor spirite.

Advertisement

Niciun corp nu a fost găsit vreodată, iar ultimele însemnări din jurnalul farului, datate 13 decembrie, menționau doar condiții meteo dificile, fără indicii clare despre soarta lor. Misterul rămâne nerezolvat, transformând povestea paznicilor din Flannan într-o legendă maritimă care a inspirat poezii, filme și opere.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

PPC Energie lucrează la sistemele sale informatice pentru integrarea celor mai recente modificări legislative

Published

on

București – PPC Energie își actualizează sistemele informatice pentru a integra recentele modificări legislative privind majorarea cotei TVA la 21%. Drept urmare, facturile aferente consumului de energie electrică și gaze naturale din luna iulie 2025 vor fi emise cu întârziere. Facturile vor fi emise, etapizat, începând cu 21 august.

De la momentul emiterii facturii, clienții vor avea la dispoziție același număr de zile din contract pentru plata acesteia, astfel încât plata facturilor nu fie o grijă în plus în această perioadă. Mai mult, persoanele care întâmpină dificultăți la achitarea facturii, pot solicita eșalonarea acesteia prin oricare dintre canalele de contact cu clienții: call-center, contul myPPC, formularul de contact online sau în magazinele PPC Energie.

Începând din luna august, în afară de cota de TVA modificată la 21%, facturile vor conține tarifele din condițiile contractului de furnizare al fiecărui client. Acestea pot fi vizualizate din contul myPPC, pagina Produse și servicii, sau în notificarea primită pe e-mail.

De asemenea, facturile vor include un cod de bare suplimentar, pentru efectuarea plății la oficiile poștale de către clienții aflați în situația de sărăcie energetică, conform prevederilor legislative actuale. Mai multe detalii despre aceste categorii de clienți și despre modalitatea de activare și utilizare a accestui cod de bare sunt disponibile aici.

Advertisement

Pentru a-și gestiona eficient consumul, PPC Energie își încurajează clienții să își transmită lunar indexul, dacă nu au un contor smart, folosind contul myPPC sau prin apel la numărul de telefon 021.9977. În plus, pe platforma Electripedia clienții pot găsi informații despre cum să își eficientizeze consumul de energie electrică, iar modulul PPC myEnergy Coach, noua funcție din contul myPPC, îi ajută să consume energia electrică eficient și responsabil.

Clienții PPC Energie continuă să aibă acces la aceleași servicii și funcționalități prin intermediul platformei online www.PPCEnergy.roa aplicației web myppc.ppcenergy.ro și a aplicațiilor mobile myPPC. myPPC permite gestionarea contului personal, plata facturilor și înregistrarea indexului.

Pentru asistență, clienții pot contacta echipa PPC Energie la numărul de telefon 021.9977, apelabil din România și din străinătate, de luni până vineri, între orele 8:00 și 20:00, cu excepția sărbătorilor legale. Consultanții PPC Energie rămân la dispoziția clienților și în cele 80 de magazine fizice din întreaga țară (harta este disponibilă aici).

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

14 ani de la dispariția lui George Naghi, fondatorul Aldis – un om al faptelor și al comunității

Published

on

Joi, 7 august 2025, se împlinesc 14 ani de la trecerea în neființă a lui George Naghi (25 februarie 1952 – 7 august 2011), personalitate marcantă a municipiului Călărași și fondator al companiei Aldis.

Directorul Clubului Sportiv Municipal Călărași, Valentin Anghel, a transmis un mesaj de omagiere, subliniind că statuia acestuia, amplasată în curtea CSM, este mai mult decât un simbol – este un reper de respect și recunoștință. Monumentul veghează asupra Hotelului Sport (fost Hotel Perla), loc în care George Naghi și-a desfășurat o parte din activitate.

„George Naghi a fost un om al faptelor, un vizionar și un sprijin real pentru comunitatea noastră. Privindu-i statuia, înțelegem lecția despre rădăcini și respect”, a transmis Valentin Anghel.

📍 Veșnică amintire, George Naghi!

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading