Connect with us

Știri

Roseți/ N. Rîjnoveanu: “E de muncă aici! Dacă nu te trezești de dimineață…”

Zilele trecute am stat de vorbă cu primarul din comuna Roseți, Nicolae Rîjnoveanu. Edilul este recunoscut printre colegii din județ ca fiind un om matinal, caruia îi place șă-și înceapă ziua în forță.

“Pentru mine munca nu este grea. Pentru cine este învățat să muncească, și la ora 6 să fie în picioare oricând, programul de muncă ca și primar nu poate fi greu…Nouă, primarilor nu ne ajunge timpul de muncă normal pentru a ne rezolva toate treburile, avem multe lucrări pe care trebuie să le inspectăm…” – spune primarul din Roseți, Nicolae Rîjnoveanu

“Eu am de finalizat proiectul de modernizat drumuri, de finalizat accesul de pe drumuri în curțile oamenilor, avem și greșeli de corectat…Trebuie să ținem cont acolo unde lucrările au fost omise, de către proiectant să realizăm notă de renunțare, notă de suplimentare. Renunți la lucrările de pe o stradă, execuți lucrările pe o altă stradă altfel. Sunt probleme făcute în fiecare an și la fiecare lucrare” – completează edilul

Și totuși, o nemulțumire există…

Advertisement

“Singurul proiect unde nu mi s-a permis nimic al fost cel prin BRCTE. Nu am înțeles. Am restituit înapoi bani, Uniunii Europene, aproape 600 000 euro. Banii puteau fi folosiți pe o stradă din localitate, unde cheltui bani din banii guvernului. Am făcut și împrumut bancar pentru că altfel nu puteam termina unele lucrări…Din cauza BRCTE eu întârziam cu plățile.

“Este un lucru cu care eu nu pot fi de acord. Lucrarea era definitivată. Mă prindea 1 ianuarie 2016…prin proces verbal de recepție, fără nici un semn de întrebare asupra lucrării executate la milimetru, lucrare de calitate…Toți auditorii au constatat asta. Se vede cu ochiul liber. După 3 ani de la terminarea asfaltării nu se vede o crăpătură pe trama stradală. Nu mi-am permis să mă abat cu 1 cm. de la proiect, deși valoarea îmi permitea să execut toate lucrările…Uneori este necesar a se executa mai multe lucrări pe o stradă decât pe alta. De exemplu accesul în curți. Un părinte a dat posibilitate feciorului să își facă și el locuință în curte la el. Am fost nevoit să majorăm numărul de lucrări. Nu mi s-a permis… Acum trebuie să rezolv problemele prin propriile resurse, deși am avut economii de aproape 600 000 euro.” – mai spune Nicolae Rîjnoveanu

TINERII ROMÂNI DIN STĂINĂTATE

Cred că oricare primar al acestei țări își dorește ca să se reîntoarcă tinerii înapoi în localitate. Problema nu este aceea de a le asigura terenul pentru o locuință ci a locurilor de muncă. Am avut noroc ca Roseți să fie situată la 10 km. de Călărași. Am căutat să am o relație foarte bună cu transportatorul. Am găsit înțelegere cu Alitrans și treaba merge perfect. Am posibilitatea ca din oră în oră să îmi vină mijloc de transport pentru cei care muncesc în Călărași sau elevilor care frecventează diferite licee acolo.  Tinerii au rămas aici în Roseți. Unii au plecat în străinătate și au venit cu bani ca să își facă o casă. I-am ajutat cu terenuri pentru a fi și ei proprietari. O evaluare în Europa îi clasează fruntași pe români care au multe proprietăți. Românul ține la lucrul lui, la casa și terenul lui, este în stare să își dea și viața pentru asta. În jur de 280 tineri în ultimii 5-6 ani și-au făcut locuințe pe terenuri acordate gratuit în Roseți.

Am venit în întâmpinarea lor și am repartizat prin PUG și am prelungit str Popescu Oiță și am asigurat pentru tineri pentru vreo 10 ani înainte cu o rezervă de teren. Guvernul ne-a asigurat posibilitatea cadrului legal. Am asigurat serviciile, facilitățile, trama stradală asfaltată, apă, curent electric. Altfel nu se poate. Am asigurat condiții de viață. Oamenii trebuie să aibă încredere în noi. Elaborăm PUZ-ul. Este executat de un om competent în sistematizare. Țin mult la proiectele mele. Pe etapa 2, de  extindere canalizare și modernizare nu trebuie să strice trama stradală. Nu vreau să stric șoseaua pentru a realiza canalizare sau rețeaua de apă. De aceea am apelat la foraje orizontale dirijate, pentru că există echipamente moderne pentru asta. Totodată modernizăm școlile continuu. Vrem să fim la înălțimea solicitărilor celor din comună…Vrem să fim aproape de oameni – a încheiat primarul PSD din comuna Roseți, Nicolae Rîjnoveanu.

Advertisement


Știri

România se pregătește de scumpiri: TVA, accize și impozite mai mari de la 1 iulie. TVA de 21% și impozitarea veniturilor românilor cu 16%!

Sursa foto: colaj Fanatik
Sursa foto: colaj Fanatik

Guvernul, împreună cu Administrația Prezidențială și partidele politice PSD, PNL, UDMR și USR, lucrează la un pachet extins de măsuri fiscale prin care se propune majorarea mai multor taxe, cu scopul de a reduce deficitul bugetar. Începând cu 1 iulie, românii ar putea ajunge să plătească mai mult pentru produse, servicii și venituri din diverse surse.

De unde vine presiunea pentru noi taxe

După consultările purtate între Palatul Cotroceni, PSD, PNL, UDMR și USR, specialiștii de la ANAF și Ministerul Finanțelor au stabilit că deficitul bugetar poate fi redus doar prin majorarea a patru tipuri de taxe:

  • TVA
  • Accize (tutun și alcool)
  • Impozitul pe venitul persoanelor fizice
  • Impozitul pe dividende

Măsurile sunt așteptate să intre în vigoare de la 1 iulie 2025, iar alte propuneri — precum impozitarea pensiilor și a veniturilor peste 10.000 lei — ar putea fi aplicate abia din 2026.

Creșteri de taxe estimate pentru a acoperi deficitul bugetar

Guvernul trebuie să aducă 28 de miliarde de lei în plus la buget în a doua jumătate a anului. Conform documentelor analizate de experți fiscali și lideri politici, sursele acestor venituri sunt:

  • TVA: +14 miliarde lei
  • Impozitul pe venit: +10 miliarde lei
  • Accize: +2 miliarde lei
  • Dividende și profit: +2 miliarde lei

Noua structură a TVA-ului

Majorările de TVA propuse sunt:

  • Cota generală: de la 19% la 22%
  • Servicii HoReCa: de la 9% la 19%
  • Alimente și medicamente: de la 9% la 11% (în discuție)
  • Cultura și educația: de la 5% la 7–9%

Impactul: consumatorul final va resimți cel mai mult această măsură, alături de IMM-uri.

Accizele cresc doar pentru tutun și alcool

Accizele la combustibil vor rămâne neschimbate, însă:

Advertisement

  • Tutun: accizele cresc cu 10%
  • Alcool: se modifică formula de calcul

Total estimat suplimentar: 2 miliarde lei

Impozitul pe venit și dividende – dublare a taxării

  • Impozitul pe venit: de la 10% la 16% pentru toate formele de venit (salarii, PFA, drepturi de autor etc.)

  • Dividende: de la 8% la 16%

Se analizează și unificarea impozitului pe venit cu contribuțiile sociale și de sănătate pentru simplificare și eficiență.

Impozitul pe profit – rămâne neschimbat

Deși nivelul impozitului pe profit (16%) nu va fi modificat, Guvernul speră la încasări mai mari printr-o colectare mai eficientă și creșterea economică.

Reducerea cheltuielilor – doar din 2026

Tăierile de cheltuieli vor fi operate începând cu 2026. Până atunci, Guvernul a decis să:

  • Înghețe anumite investiții și programe de stat

  • Revizuiască normele de personal în administrația locală și companiile de stat

Economiile estimate: 10–15 miliarde de lei

Presiunea Comisiei Europene: venituri, nu promisiuni

Bruxelles-ul a transmis ferm că România trebuie să crească veniturile cu cel puțin 5 miliarde de euro, respingând ideea reducerii deficitului doar prin tăieri de cheltuieli. Președintele Nicușor Dan a admis public acest lucru în conferința de presă din 4 iunie, după discuțiile cu oficialul european Céline Gauer.

Advertisement

Românii vor plăti mai mult începând cu 1 iulie, în condițiile în care statul are nevoie urgentă de lichidități. Pachetul fiscal propus reprezintă o mutare radicală, dar considerată necesară de guvern și președinție pentru a evita colapsul financiar.

Continue Reading

Știri

Gazoductul Tuzla–Podișor s-a scumpit cu 100 de milioane de euro: costul total depășește 2 miliarde de lei, iar gazele din Marea Neagră vor ajunge în România mai târziu și la un preț mai mare

Costurile pentru construirea gazoductului Tuzla–Podișor, prin care vor fi transportate gazele naturale din perimetrul Neptun Deep al Mării Negre, au crescut cu aproximativ 500 de milioane de lei (fără TVA) față de suma inițială prevăzută în contractul semnat în februarie 2021. Astfel, de la 1,6 miliarde de lei, valoarea totală a contractului a ajuns la aproape 2,1 miliarde de lei în urma a nu mai puțin de 18 acte adiționale.

Potrivit unui anunț publicat de compania de stat Transgaz SA, beneficiarul proiectului, ultima modificare de costuri a fost oficializată pe 6 iunie 2025, când a fost semnat cel mai recent act adițional. Acesta prevede o majorare a valorii contractului de la 2.018.936.852,44 lei la 2.075.837.686,38 lei, fără TVA.

Lucrările vor dura de trei ori mai mult decât se estimase inițial

Conform documentației depuse în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), durata execuției lucrărilor a fost extinsă semnificativ. Dacă inițial se prevedea o perioadă de 24 de luni pentru finalizarea proiectului, acum termenul a fost extins la 72 de luni de la data semnării contractului de execuție, adică din iunie 2023.

Astfel, în loc să fie gata în doi ani, una dintre cele mai importante investiții în infrastructura energetică a României va fi finalizată, cel mai probabil, în 2029.

Advertisement

Cine construiește gazoductul Marea Neagră–Podișor

Lucrările sunt executate de o asociere de firme condusă de compania turcă Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi, alături de care activează opt alte companii din România, Turcia și Algeria. Printre acestea se numără:

  • Electrogrup SRL Cluj – subcontractant (16%)
  • Toscelik Spiral Boru Uretim Sanayii AS – subcontractant (41,4%)
  • Regia Autonomă Asirom – compania SRI (0,2%)
  • Elcas Prodimpex SRL Ploiești – (0,27%)
  • SPA Tosyali Iron Steel Industry Algeria – (4,6%)
  • Degal Construct SRL București – (0,25%)
  • Gurgenler Insaat Turcia – (3%)
  • Corpcontrol ING SRL Ploiești – (0,1%)

Un proiect strategic pentru România și Uniunea Europeană

Conducta Tuzla–Podișor are o lungime de 308,3 kilometri și este considerată un proiect de interes comun al Uniunii Europene. Este inclusă în Planul de dezvoltare pe 10 ani al Transgaz și a obținut o finanțare de 85 de milioane de euro din Fondul de Modernizare, urmând ca restul costurilor să fie acoperite din surse financiare mixte.

Traseul gazoductului traversează trei județe – Constanța, Călărași și Giurgiu – și 42 de localități. La finalizare, conducta va putea asigura alimentarea cu gaze pentru circa 200.000 de români, peste 520 de instituții publice și va contribui la crearea de noi locuri de muncă în regiune.

Continue Reading

Știri

Deputatul Ion Samoilă transmite un mesaj de pace și credință cu ocazia Sărbătorii Rusaliilor

Cu prilejul Sfintei Sărbători de Rusalii, deputatul social-democrat de Călărași, Ion Samoilă, a transmis un mesaj de suflet către toți cetățenii județului, subliniind importanța credinței, a unității și a solidarității în viața comunității.

„Cu prilejul Sfintei Sărbători de Rusalii, vă transmit cele mai calde gânduri de sănătate, pace și binecuvântare!”, a scris deputatul pe pagina sa publică, amintind că Rusaliile sunt o zi cu o profundă semnificație spirituală, marcând pogorârea Duhului Sfânt asupra Apostolilor și întemeierea Bisericii creștine.

Deputatul a mai transmis că această sărbătoare este un bun prilej de reflecție asupra valorilor fundamentale care stau la baza unei comunități unite: înțelepciunea, echilibrul și speranța. „Lumina Rusaliilor să vă călăuzească pașii spre înțelepciune, echilibru și speranță!”, a adăugat acesta.

În încheiere, Ion Samoilă le-a urat tuturor călărășenilor zile liniștite, cu suflete împăcate și inimi deschise către bine.

Advertisement

Continue Reading