Știri
Victima atacului de la Centrul DGASPC Călărași a fost operată și transferată cu elicopterul SMURD la București

Știri
Primăria Călărași pregătește finalizarea blocurilor de locuințe sociale de pe strada Dumbravei. Alte 2.700 de cereri rămân în așteptare

Consiliul Local al municipiului Călărași a aprobat, în ședința de joi, 3 octombrie, actualizarea devizului general pentru proiectul „Blocuri de locuințe sociale 15 – Tronsoanele A și B”, amplasate pe strada Dumbravei. Măsura era necesară pentru decontarea sumelor finale din contractul de finanțare încheiat cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) și pentru închiderea lucrărilor aflate în stadiu avansat.
Valoarea totală a investiției se ridică la 16,5 milioane lei, din care 13,7 milioane lei provin de la bugetul de stat, iar 2,7 milioane lei sunt asigurați din bugetul local. Potrivit raportului tehnic, lucrările sunt realizate în proporție de aproximativ 85%, urmând ca, prin această actualizare, să fie acoperite diferențele de cost generate de modificarea prețurilor și de ajustarea TVA-ului la 21%, în vigoare de la 1 august 2025.
Cele două blocuri sunt destinate familiilor cu venituri reduse, fiind construite conform Legii locuinței nr. 114/1996. Actualizarea devizului general reprezintă ultimul pas administrativ înainte de recepția finală a lucrărilor.
Primarul Marius Dulce a subliniat că acest proiect face parte din programul municipal de sprijin pentru persoanele aflate în dificultate și că, odată finalizate, locuințele vor oferi condiții decente pentru mai multe familii din Călărași.
Criză de locuințe sociale la Călărași: peste 2.700 de cereri și soluțiile pentru 2025
Actualizarea devizului pentru blocurile 15 A și B vine într-un context local în care Călărașiul se confruntă cu o criză acută de locuințe sociale. Potrivit primarului Marius Dulce, există peste 2.700 de cereri pentru locuințe sociale și ANL, în timp ce fondul locativ disponibil este mult sub nivelul cererii.
„Cuvântul insuficient nu este suficient de puternic pentru a descrie problema. Avem aproximativ 2.700 de cereri de locuințe sociale și ANL, iar numărul de unități disponibile este mult prea mic. De aceea, continuăm să construim și să atragem fonduri pentru noi proiecte”, a declarat edilul pentru CălărașiPress.ro.
Administrația locală a anunțat că 44 de locuințe sociale vor fi finalizate în 2025, însă acestea nu pot acoperi întreaga cerere. În paralel, Primăria Călărași a semnat un parteneriat cu Agenția Națională pentru Locuințe (ANL) pentru construirea a două scări de bloc destinate tinerilor, ce vor adăuga 36 de unități locative.
„Finalizăm 44 de locuințe sociale anul acesta, dar este doar o picătură într-un ocean. Nu ne oprim aici – mergem mai departe cu ANL și căutăm soluții pentru a construi mai multe blocuri de locuințe”, a adăugat primarul.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Știri
Călărași: mobilier nou și echipamente moderne pentru toate școlile din municipiu, prin cel mai mare proiect educațional din ultimii 35 de ani

Primăria Municipiului Călărași a anunțat că, de la mijlocul săptămânii trecute, a început livrarea mobilierului școlar către unitățile de învățământ preuniversitar, în cadrul proiectului „Dotarea cu mobilier, material didactic și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe din Municipiul Călărași”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Este vorba despre cel mai mare proiect educațional implementat la Călărași în ultimele trei decenii și jumătate, cu o valoare totală de 23.917.247,19 lei (inclusiv TVA), derulat prin Componenta C15 – Educație, Pilonul VI: Politici pentru noua generație.
Mobilier nou pentru toate școlile și grădinițele din municipiu
Primele livrări au fost efectuate pentru loturile 1 și 2, care includ mobilier pentru sălile de clasă, laboratoare, cabinete și ateliere de practică.
🔹 Lotul 1 – Săli de clasă, în valoare de 5,82 milioane lei (fără TVA), cuprinde mii de piese de mobilier: bănci, scaune, catedre, dulapuri, biblioteci, paturi stivuibile pentru preșcolari, dar și table magnetice și mobilier pentru licee și grădinițe.
🔹 Lotul 2 – Laboratoare și ateliere, în valoare de 783.600 lei (fără TVA), include mese, dulapuri, cuiere, vestiare și mobilier pentru laboratoarele de științe și practicile elevilor.
Cine sunt beneficiarii proiectului
Prin acest amplu program de modernizare, vor beneficia peste 9.500 de elevi din 19 unități de învățământ din municipiu, la care se adaugă 60 de copii din Creșa nr. 1 Călărași și aproape 500 de elevi de la Clubul Sportiv Școlar Călărași.
Lista completă include toate liceele, școlile și grădinițele din oraș, precum și Creșa nr. 1 și Clubul Sportiv Școlar. Printre acestea se numără:
-
Colegiul Național „Barbu Știrbei”
-
Liceul „Danubius”
-
Liceul Pedagogic „Ștefan Bănulescu”
-
Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”
-
Școlile gimnaziale „Carol I”, „Mihai Viteazul”, „Mircea Vodă”, „Nicolae Titulescu”, „Tudor Vladimirescu”
-
Toate grădinițele cu program prelungit și normal din municipiu
Tehnologie și materiale didactice moderne
Pe lângă mobilier, proiectul prevede:
-
Dotarea a 19 laboratoare de informatică,
-
Echipamente TIC pentru 321 de săli de clasă,
-
Mobilier și materiale didactice pentru 312 săli de clasă,
-
Echipamente educaționale pentru 12 laboratoare, 12 cabinete școlare, 9 cabinete psihopedagogice și 18 săli de sport,
-
Dotări moderne pentru 4 ateliere de practică.
De asemenea, fiecare unitate de învățământ va primi materiale educaționale specifice curriculei – software educațional, seturi magnetice, microscoape, planșe și hărți didactice.
Educație modernă pentru o nouă generație
Primăria Călărași subliniază că scopul proiectului este crearea unui mediu educațional modern și incluziv, care să faciliteze aplicarea unor metode de predare inovatoare, adaptate nevoilor actuale ale elevilor și profesorilor.
Prin această investiție istorică, școlile din municipiul Călărași devin printre cele mai bine dotate din regiune, atât din punct de vedere tehnologic, cât și logistic.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Știri
ANAF blochează sute de firme Uber și Bolt suspectate de fraudă fiscală cu flote auto luate în comodat

Pentru prima dată, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a demarat o amplă acțiune de verificare și blocare a unor firme care operează în sistemul de ride-sharing, prin platformele Uber și Bolt, suspectate că ar fi folosit mașini luate în comodat pentru a evita plata taxelor și impozitelor către bugetul de stat.
Potrivit ANAF, numeroase companii care figurează cu flote active pe cele două platforme nu sunt, în realitate, proprietarele vehiculelor utilizate, ci le-au preluat în folosință de la alte firme prin contracte de comodat.
„Multe firme cu flote de mașini prezente pe Uber și Bolt nu sunt proprietarele acestora, ci le-au luat în comodat de la alte companii. În acest mod, se eludează obligațiile fiscale, iar bugetul de stat este prejudiciat prin neplata impozitelor și contribuțiilor aferente”, precizează reprezentanții ANAF.
Conform surselor citate, șoferii angajați sau colaboratori ai acestor firme sunt plătiți pentru curse, însă companiile care dețin mașinile în comodat nu virează impozitul pe venit și contribuțiile sociale aferente sumelor plătite. Când echipele Antifraudă intervin, prejudiciile constatate sunt considerabile, însă firmele intermediare nu dețin bunuri care să poată fi executate — nici măcar autoturismele folosite în activitate.
Fraudă estimată la peste 52 de milioane de euro
Oficialii statului estimează că pierderile provocate bugetului depășesc 52 de milioane de euro, sume care ar fi trebuit colectate sub formă de taxe și impozite din activitatea de ride-sharing.
Surse din cadrul instituției spun că, în unele cazuri, firmele implicate au fost special create pentru a gestiona aceste contracte de comodat, fiind ulterior dizolvate sau declarate fără active, tocmai pentru a evita răspunderea fiscală.
RAR ar putea fi implicat în verificările viitoare
În această schemă ar putea fi implicat și Registrul Auto Român (RAR), care supervizează stațiile ITP unde mașinile de ride-sharing sunt obligate să efectueze verificări la fiecare 6 luni. În eventualitatea unei colaborări între RAR și ANAF, verificarea tehnică ar putea fi suspendată pentru firmele care nu și-au achitat obligațiile fiscale.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.