Administrație Locală
Viceprimarul Gheorghe Stoian: „Călărașiul s-a schimbat în bine în ultimii 5 ani. Doar cine nu vrea să vadă, nu vede”

Administrație Locală
Viceprimarul Gheorghe Stoian: „Noua creșă va avea 120 de locuri. Este un pas uriaș pentru părinții din Călărași”

O nouă creșă ultramodernă va fi deschisă în curând în municipiul Călărași, dublând practic capacitatea actuală destinată copiilor antepreșcolari. Viceprimarul Gheorghe Stoian spune că investiția rezolvă una dintre cele mai presante nevoi ale comunității: lipsa locurilor la creșă.
În interviul acordat emisiunii „Spune-mi despre Călărași”, viceprimarul Gheorghe Stoian a vorbit despre importanța noii creșe construite de municipalitate și despre beneficiile directe pe care aceasta le va aduce familiilor tinere din oraș.
„Într-un municipiu cu peste 70.000 de locuitori aveam doar 60 de locuri la creșa veche. Era aproape imposibil să acoperim cererea. Noua creșă va permite înscrierea a până la 120 de copii antepreșcolari”, a declarat Stoian.
Clădirea este finalizată în proporție mare, iar autoritățile locale pregătesc și amenajarea străzii de acces, care urmează să fie asfaltată și conectată la rețeaua de canalizare.
„Nu putem să inaugurăm o creșă modernă și să lăsăm accesul pe drum de piatră. De aceea, lucrăm în paralel și la infrastructura din jurul ei, pentru ca părinții și copiii să beneficieze de condiții decente”, a explicat viceprimarul.
Potrivit acestuia, după darea în folosință a noii clădiri, Călărașiul va ajunge la un total de 180 de locuri pentru copiii de vârstă mică, acoperind aproape integral nevoile actuale ale municipiului.
„Este o investiție socială majoră, care ne va crește nivelul de încredere în ochii cetățenilor. Iar pentru părinți, va fi o gură de aer – mulți nu reușeau până acum să-și lase copilul într-o instituție autorizată.”
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Administrație Locală
Viceprimarul Stoian anunță modernizarea a trei străzi importante din Călărași: „Lucrăm etapizat, dar bine”

Trei străzi intens circulate din municipiul Călărași intră în proces de modernizare: Avram Iancu, Locomotivei și strada care face legătura cu noua creșă. Viceprimarul Gheorghe Stoian a anunțat că lucrările vizează asfaltarea, dar și introducerea utilităților acolo unde este necesar.
În cadrul emisiunii „Spune-mi despre Călărași”, difuzată de Canal SUD, viceprimarul Gheorghe Stoian a vorbit despre stadiul mai multor lucrări de infrastructură desfășurate în oraș. Printre priorități se află strada Vram Iancu, situată în cartierul Ceremag, care a fost deja asfaltată în regie proprie de către Serviciul Spații Pavaje și Spații Verzi.
„Avram Iancu era o stradă uitată de ani de zile. Acum am reușit să intervenim și să o asfaltăm. A fost o lucrare făcută cu resurse proprii, dar foarte bine executată”, a declarat Stoian.
O altă arteră importantă care urmează să intre în șantier este strada Locomotivei. Viceprimarul a precizat că licitația este în derulare, iar lucrările vor începe cel mai probabil în acest an.
„Avem în derulare procedura de licitație. Ne-am propus să începem lucrările pe strada Locomotivei în 2025, iar dacă totul decurge normal, vom demara execuția în câteva luni”, a mai spus acesta.
Un alt proiect esențial pentru infrastructura urbană este amenajarea străzii care face legătura cu noua creșă – o investiție de amploare aflată deja în finalizare.
„Nu putem permite ca părinții și copiii să ajungă la o creșă modernă mergând prin praf și noroi. Avem deja proiectul pentru canalizare și asfalt, iar lucrarea va fi gata înainte de inaugurare”, a afirmat Stoian.
Viceprimarul a subliniat că toate lucrările se fac etapizat, dar cu responsabilitate, și că administrația are ca obiectiv conectarea infrastructurii rutiere cu dezvoltările sociale și educaționale din oraș.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Administrație Locală
Transportul Fundeni – București, blocat de lipsa operatorilor! Nicio firmă nu s-a înscris pentru ruta esențială

Locuitorii din comuna Fundeni, județul Călărași, au rămas fără transport interjudețean spre București după data de 1 iulie, din cauza unei schimbări legislative care a lăsat traseul Fundeni – București fără operatori. Primăria a anunțat oficial că, în ciuda demersurilor făcute către Autoritatea Rutieră Română (ARR), nicio firmă nu s-a înscris până acum pentru a asigura curse regulate pe această rută.
Potrivit noii Ordonanțe de Urgență nr. 141/2024, vechiul program de transport interjudețean a fost înlocuit cu „Rețeaua de mobilitate rutieră națională” – o platformă online unde orice firmă de transport care îndeplinește condițiile legale (vehicule moderne, licențe valide, dotări conforme) se poate înscrie pentru a opera trasee.
Situația afectează grav navetiștii și elevii care făceau zilnic drumul către capitală, iar autoritățile locale recunosc că lipsa de interes din partea operatorilor a blocat complet această rută vitală.
Primăria Fundeni transmite că va continua eforturile pentru reluarea acestui serviciu și face un apel către companiile de transport să aplice pentru această rută prin intermediul platformei ARR: www.arr.ro.
Până atunci, locuitorii din Fundeni sunt nevoiți să caute alternative improvizate pentru a ajunge în București.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.