Connect with us

Știri

Trei firme vor reabilita Podul Siderurgic din Călărași! CNAIR a anunțat câștigătorii contractului de peste 58 de milioane de lei

Published

on

Sursă imagini: drum.info.ro

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, miercuri, 20 noiembrie 2024, câștigătorul licitației pentru reparația capitală a podului situat pe DN 3B, la kilometrul 0+822, peste Canalul Siderurgic din Călărași. Contractul, atribuit asocierii FREYROM SA (lider) – PROCONS GROUP SRL – ZMC TRADING SRL, are o valoare de 58,1 milioane de lei fără TVA și va fi finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile, prin Programul Transport 2021–2027. Podul ar trebui să fie gata în următorii doi ani, potrivit CNAIR

Podul, cu o lungime de aproximativ 843,54 metri, nu a mai beneficiat de reparații capitale în ultimele trei decenii, iar proiectul urmărește îmbunătățirea confortului participanților la trafic și asigurarea unui flux rutier fluent, conform normativelor în vigoare.

Calendarul lucrărilor

Durata totală a contractului este de 84 de luni, dintre care:

  • 24 de luni pentru execuția lucrărilor
  • 60 de luni pentru perioada de garanție

Lucrările vor fi realizate pe etape, pentru a permite circulația pe un sens în timp ce celălalt este în reabilitare, urmând ca sensurile să fie schimbate ulterior.

Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei legale de depunere a contestațiilor, iar dacă acestea vor fi formulate, după soluționarea lor.

Advertisement

În 2020, expertiza tehnică realizată de prof. dr. ing. Florian Burtescu a clasificat podul de pe DN 3B, Călărași-Chiciu/Ostrov, în clasa tehnică IV, cu un indice global Ist de 40 de puncte, corespunzător unei „stări tehnice nesatisfăcătoare”. Această clasificare reflectă degradările avansate ale structurii, pentru care s-au identificat numeroase probleme.

Printre principalele degradări evidențiate se numără:

  • Fisuri și crăpături în bulbul grinzilor și în elevațiile stâlpilor.
  • Armături corodate și beton dislocat sau segregat.
  • Defecte structurale precum infiltrații, beton crăpat la cuzineți și banchete de rezemare.
  • Rosturi de dilatație degradate și lipsa etanșeității acestora.
  • Parapeți și aparate de reazem deteriorate, prezentând coroziuni, deformări sau rupturi.
  • Probleme la calea de rulare, caracterizată prin gropi și fisuri, precum și lipsa unui sistem adecvat de scurgere a apelor.
  • Iluminat dezafectat integral și lipsa protecției în anumite zone ale structurii.