Primăria Municipiului Călărași a semnat contractul de proiectare și execuție lucrări pentru strada București, respectiv strada Prelungirea București. Proiectul este finanțat prin fonduri europene și are o valoare de 42.848.218 lei, inclusiv TVA, din care cofinanțarea Municipiului Călărași este de 868.394,39 lei, inclusiv TVA.
Durata de execuţie a investiției este de 19 luni, din care 3 luni proiectarea şi 16 luni execuţia lucrărilor. Cu acest prilej, a fost organizată o conferință de presă, la care au participat edilul Marius Dulce, reprezentantul constructorului, Iulian Drăgunoiu, președintele Consiliului Județean, Vasile Iliuță și fostul administrator public al Municipiului Călărași, Eduard Grama.
Lucrările se vor derula în cadrul proiectului „Reducerea emisiilor de carbon în Municipiul Călărași prin modernizarea infrastructurii căilor de rulare a transportului public local”, finanțat prin Programul Operational Regional (POR) 2014-2020.
Se vor executa lucrări de modernizare a infrastructurii, după cum urmează:
- pe str. Prelungirea București (zona Siderca – B-dul Cuza Vodă): lungime de 2.575 m, suprafață carosabilă – 46.039 mp, suprafață trotuare – 26.960 mp, suprafață spații verzi – 11.0388,90 mp, lungimea benzilor dedicate transportului public – 5.150 m;
- pe str. București (B-dul Cuza Vodă – limita UAT spre comuna Modelu): lungimea de 3.925 m, suprafață carosabil – 49.842 mp, suprafață trotuare – 18.928 mp, suprafață spații verzi – 7.480 mp, suprafața pistelor de biciclete – 3.335 mp cu o lungime de 3.925 m (de la intersectia str. București cu str. Doina până la limita UAT către comuna Modelu); între intersecțiile cu str. Dorobanți și respectiv Aurora, pe partea stângă a străzii se vor amenaja 300 spații de parcare pentru riverani, dintre care 13 locuri vor fi, exclusiv, pentru persoanele cu dizabilități;
- intersecția str. Prel. București cu Varianta Nord precum și intersecţia str. Grivița cu str. Bucureşti vor fi reconfigurate prin realizarea unor intersecții giratorii cu câte 3 ramuri, sensurile de circulație la intrare/ieșire din intersecție fiind delimitate cu insule separatoare;
- de asemenea, intersecția str. București cu Varianta Nord (str. Rocadei) se va reconfigura prin realizarea unui sens giratoriu cu 3 ramuri, sensurile de circulație la intrare/ieșire din intersecție fiind delimitate cu insule separatoare; amenajarea acestui sens giratoriu nu face obiectul prezentului proiect, dar urmează a se corela cu acesta;
- sunt prevăzute 17 stații de transport public inteligente (6 pe str. Prel. Bucureşti și 11 pe str. București) formate din vitrină iluminată, acoperiș cu panouri fotovoltaice, bancă cu încărcare USB, iluminat ambiental, panou de afişaj pentru informarea călătorilor);
- va fi realizată canalizația necesară infrastructurii de comunicații a sistemelor inteligente de transport care vor fi implementate în aria de intervenție, respectiv: sistem de management al traficului; sistem de informare a a călătorilor în stații; sistem de supraveghere video; sistem de ticketing