Connect with us

Știri

Sorin Grindeanu anunță achiziția a încă 20 de trenuri electrice

Published

on

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, vineri, că a fost avizată în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor achiziţia a încă 20 trenuri electrice de lung parcurs.

Licitaţia va fi derulată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară prin PNRR, la o valoare estimată de 180 milioane euro, la care care se adăuga costurile întreţinerii şi reparaţiilor de aproximativ 270 milioane euro (sumă asigurată de operatorii feroviari în cadrul implementării contractelor de servicii publice).

Potrivit ministrului, investiţia are mai multe obiective: îmbunătăţirea ofertei de transport prin creşterea numărului de trenuri pe rută şi pe zi, corelat cu introducerea unei frecvenţe predictibile; asigurarea unor legături directe şi rapide între marile oraşe ale României; punerea în valoare a investiţiilor de modernizare derulate pe întreaga reţea feroviară TEN-T de pe teritoriul României; susţinerea programului de trecere la sistemul de comandă – control al trenurilor bazate pe standardul european ERTMS/ETCS; asigurarea unor servicii de transport feroviar de călători care să respecte Standardele Tehnice de Interoperabilitate; înlocuirea tracţiunii diesel cu una electrică.

Traseele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt:

Advertisement
  • Oradea – Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov;
  • Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat;
  • Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iaşi;
  • Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava;
  • Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Iaşi;
  • Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Suceava;
  • Galaţi – Brăila – Constanţa – Mangalia;
  • Iaşi – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia;
  • Suceava – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia;
  • Giurgiu – Bucureşti – Ciulniţa (Slobozia) – Călăraşi.

Serviciile vor fi oferite, iniţial, pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulaţie a trenurilor, însă acestea vor fi extinse odată cu punerea în funcţiune a instalaţiilor pentru asigurarea tracţiunii electrice (Cluj Napoca – Oradea, Bucureşti – Giurgiu, Constanţa – Mangalia).

Condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească noile trenuri achiziţionate sunt:

  • să circule cu o viteză maximă de 200 km/h
  • să aibă o capacitate minimă de 160 locuri pe scaune (clasa întâi şi clasa a doua)
  • să asigure confortul pentru deplasări de lung parcurs (7 – 10 h /direcţie).
  • Mentenanţa va fi asigurată de furnizor pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani, a mai afirmat Grindeanu, scrie digi24.ro

 

Știri

Pedepsele aspre care îi așteaptă pe șoferii băuți sau drogați la volan. Serviciul Rutier și Centrul Antidrog Călărași au ieșit pe șosele într-o acțiune de tip blitz

Published

on

Serviciul Rutier Călărași s-a aflat astăzi pe teren, alături de Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog (CPECA) Călărași, într-o acțiune de tip blitz pentru informarea șoferilor cu privire la noile modificări legislative în domeniul rutier și combaterea conducerii autovehiculelor sub influența consumului de substanțe psihoactive și alcool. În total, patru echipaje au fost prezente pe străzile municipiului Călărași, astăzi – 26 iulie 2024. 

CPECA Călărași a completat această acțiune prin informarea specifică a conducătorilor auto despre prevederile legislației rutiere ce privesc drogurile și alcoolul. A oferit totodată materiale promoționale ale Campaniei ”Drive Clean” derulată de Agenția Națională Antidrog  la nivelul întregii țări.

Au fost implicate 4 echipaje de la Serviciul Rutier, Biroul Rutier, Ordine Publică a municipiului Călărași și Secția 6.

Pe 10 iulie 2023 a intrat în vigoare Legea Anastasia, potrivit căreia săvârșirea omorului din culpă de către un șofer care a condus fără permis, sub influența alcoolului sau a substanțelor psihoactive se pedepsește cu închisoarea, fără posibilitatea ca instanța să dispună suspendarea executării pedepsei sub supraveghere. 

Advertisement

Ulterior, Parlamentul României a mai adoptat o lege care îi lasă fără carnet pentru 10 ani pe șoferii prinși băuți sau drogați la volan. Potrivit legii, pentru acești șoferi instanțele nu vor mai putea dispune amânarea executării pedepsei. 

Ambele legi menționate vin ca urmare a unor accidente rutiere în care mai multe persoane și-au pierdut viața din cauza unor șoferi care se aflau la volan sub influența alcoolului sau a drogurilor. 

Continue Reading

Știri

SETACO PREVENT SRL ANGAJEAZĂ

Published

on

SETACO PREVENT SRL ANGAJEAZA
· Electricieni
· Electronisti
· Tehnicieni sisteme de securitate
Cerințe:
Sunt necesare cunostinte de electricitate/ electronica/ cablare structurata, voce-date
Permis cat.B
ANRE , liceu sau scoala profesionala in domeniul electric constituie avantaj
Responsabilități:
Cablari instalații electrice și de curenți slabi Instalare servisare și mentenanța sisteme de supraveghere video, sisteme de alarma la efracție, rețele voce date
Salariul prima lună ( probă ) 3500 lei net.
CV-urile se pot trimite la adresa de e-mail: [email protected] pe WhatsApp la numărul 0242.314.232 sau personal la sediul firmei din Călărași intersecția străzii București cu str. Libertății.

Continue Reading

Știri

Cum plănuiește Ligia Deca, ministrul Educației, să aducă mai mulți profesori în școlile rurale? „Dacă nu recunoaștem profesorii buni din rural, nu o să-i avem niciodată acolo”

Published

on

Sursă imagine: Ligia Deca/Facebook

Ligia Deca, ministrul Educației, a vorbit într-un interviu pentru Școala 9, citat de Edupedu, despre cum pot fi motivați profesorii să vină să predea în școlile din mediul rural. Printre soluțiile propuse de aceasta se numără oferirea unui sprijin financiar mai ales celor aflați la începutul carierei de profesor (primă de instalare, de exemplu) și motivarea celor din comunitatea rurală să se întoarcă ulterior pentru a preda la sat. Un alt factor evidențiat de Ligia Deca în interviu a fost „efectul recunoașterii”, adică niște instrumente de recompensare ale performanței. 

Școala 9: „Ce facem cu profesorii? Este o criză globală de profesori. O resimțim și în România. Vedem și că ei se aglomerează în școlile din urban. Mă refer aici la profesorii care sunt titularizați, au grade didactice, au experiență. Ei merg acolo unde au toate resursele la îndemână. Cum îi ducem pe profesorii valoroși în școlile cu multe provocări?”

Ligia Deca: „Cred că o primă variantă, în acest sens, este să-i ajutăm în partea de debut în carieră. Deci, la începutul carierei, ei au nevoie de niște resurse financiare, pe lângă bursa egală cu salariul mediu pe economie pe care o vor avea toți cei care merg pe formarea inițială, în noua formulă, vorbim și despre o primă de instalare pe care o să o introducem pentru cei care aleg să meargă să se titularizeze în zona rurală.

Avem nevoie și să-i stimulăm pe cei care provin din acea comunitate și merg pe formarea didactică, după aceea să se întoarcă în comunitățile lor. Iar aici este o colaborare excepțională pe care o avem cu autoritățile publice locale. Am vizitat școli din comunități locale unde primăria oferea facilități elevilor buni din comunitate, care merg pe ruta didactică și se întorc în comunitate. Că este vorba despre teren, că este vorba despre casă, că este vorba despre alte facilități, lucrurile acestea încurajează tinerii să meargă în comunitățile rurale”. 

Advertisement

Ministrul Educației a mai subliniat un pas foarte important – „efectul recunoașterii”, așa cum l-a denumit. Ligia Deca e de părere că profesorii au nevoie ca meritelele lor să fie recunoscute, mai ales când lucrează într-un mediu care nu le oferă toate resursele de care au nevoie pentru a realiza actul educațional. Aceasta a dat drept exemplu asociația Teach for Romania, care organizează gala profesorului din rural. 

„Și cred că avem nevoie inclusiv prin instrumentele noastre de recompensare ale performanței, că vorbim de gradație de medic, vom vorbi despre alte feluri de plată suplimentară, bazată pe performanță, să recunoaștem meritele celor care fac diferența în comunitățile lor. Nu e simplu din punct de vedere metodologic, dar dacă nu recunoaștem profesorii buni din rural, indiferent că, cel puțin în primii ani, au sau nu rezultate de tip, nu știu, olimpiade, concursuri, ș.a.m.d,. nu o să-i avem niciodată acolo”, a mai precizat aceasta în interviul pentru Școala 9, citat de Edupedu. 

Din anul școlar 2025-2026, profesorii care se titularizează în zone defavorizate sau izolate beneficiază de o primă de instalare neimpozabilă egală cu cinci salarii minime brute pe țară, potrivit Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023. Condiția pe care profesorii trebuie să o îndeplinească este să rămână titulari în școala respectivă pentru o perioadă de cinci ani, mai arată Edupedu în articol. 

Advertisement
Continue Reading

Cele mai vizualizate