Connect with us

Știri

Secretarul de stat al MTS, Dragoș Coman, reprezentantul ministerului la ședința de lucru a Comitetului Interministerial de coordonare și organizare a Turneului Final al Campionatului European de Fotbal 2020

Published

on

Miercuri, 24 iunie a.c., la sediul Guvernului – Sala Transilvania, s-a desfășurat o nouă ședință de lucru a Comitetului Interministerial de coordonare și organizare a Turneului Final al Campionatului European de Fotbal 2020, prima după amânarea Campionatului European.

Ministerul Tineretului și Sportului a fost reprezentat de către  secretarul de stat, Dragoș Coman, întâlnirea fiind prezidată de consilierul onorific al primului ministru, Gheorghe Popescu. La această întâlnire au participat reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Finanțelor Publice, Compania Națională de Investiții „CNI” – S.A, Primăria Municipiului București și Federația Română de Fotbal.

Tema întâlnirii a constituit-o evoluția dezvoltării lucrărilor de infrastructură, respectiv, stadiul execuției lucrărilor la calea ferată Gara de Nord – Otopeni, Aeroportul Băneasa, la stadioanele și bazele sportive. De asemenea, s-a discutat despre activitatea desfășurată de Federația Română de Fotbal, dar și de Primăria Municipiului București, în contextul amânării Turneului Final Euro 2020.

Toți cei prezenți au agreat faptul că răgazul obținut ca urmare a amânării competiției din cauza pandemiei este folositor pentru terminarea lucrărilor. Faptul că s-au identificat soluții pentru lucrul în siguranță pe perioada stărilor de urgență și alertă, a condus la înregistrarea unor progrese semnificative pentru graficul de execuție a obiectivelor.

Astfel, în cazul celor 3 stadioane, veștile sunt îmbucurătoare, pentru „Arcul de Triumf” gazonul urmând să fie montat la mijlocul lunii iulie a.c., pentru „Ghencea”, în jurul datei de 15 august a.c., iar pentru Rapid, în luna noiembrie a.c. S-a stabilit oportunitatea unei întâlniri la care să participe și reprezentanți ai Primăriilor Sectoarelor 1 și 6, cât și ai Primăriei Municipiului București, pentru identificarea, conform competențelor care revin fiecăruia, a zonele de responsabilitate în ceea ce privește amenajarea domeniului public din imediata apropiere a stadioanelor.

Pentru reabilitarea bazelor sportive, s-a finalizat selecția celor înscrise, fiind analizate documentațiile depuse, pentru cele care au depus printre primele dintre ele fiind demarate și procedurile de achiziții de lucrări. Importanța refacerii acestor obiective este dată atât de desfășurarea „Euro 2020”, cât și de obținerea unei continuități în utilizarea bazelor sportive, printr-o creștere a gradului de exploatarea, cu încurajarea practicării sportului și după finalizarea Turneului.

Pe lângă meritele atribuite întregii echipe de proiect, Federația Română de Fotbal a apreciat implicarea Ministerului Tineretului și Sportului, care a susținut în toată perioada dialogul, cu receptivitate, favorizând un climat stabil și de încredere pentru derularea în bune condiții a acestui important eveniment pentru România.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Știri

Consiliul Județean a semnat protocolul de colaborare pentru obiectivul „Varianta ocolitoare a Călărașiului”

Published

on

Varianta Ocolitoare a municipiului Călărași se află și pe lista variantelor ocolitoare regionale care sunt părți componente ale proiectelor de infrastructură rutieră Transregio. Lungimea drumului este de 5,1 km, costul estimat cu TVA este de 11,7 milioane euro.

Consilierii județeni au aprobat, la sfârșitul lunii ianuarie a acestui an, protocolul de colaborare între Consiliul Județean Călărași și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. pentru derularea proiectului “Elaborarea Studiului de Fezabilitate, realizarea documentației tehnice pentru Autorizația de Construire și obținerea Autorizației de Construire pentru obiectivul de investiții Varianta de ocolire Călărași”.

Prin protocol se stabilesc drepturile și obligațiile părților, contribuția financiară proprie a fiecărei părți la bugetul proiectului, precum și responsabilitățile ce le revin în implementarea activităților aferente proiectului Variantei, proiect care va fi depus, spre finanțare, în cadrul Programului Operațional de Transport.
Obiectivul privind Varianta de ocolire Călărași se regăsește în documentul strategic Master Plan de Transport a României.

“Astăzi, la Ministerul Transporturilor, împreuna cu ministrul Sorin Grindeanu și directorul general CNAIR, Pistol Cristian Ovidiu Cătălin, am semnat protocolul de colaborare întocmirea Studiului de Fezabilitate și emiterea Autorizației de construcție pentru proiectul Varianta ocolitoare, un proiect de 11 milioane de euro. Proiectul face parte din strategia Guvernului de a putea să transferăm circulația din zona Stației Pelicanu, în zona Piscicola, printr-o variantă ocolitoare și să dăm un drum european care face legătura cu DN21, proiect care a fost semnat în urmă cu 3 luni de zile TransRegio, drum care are o valoare de 300 de milioane de euro.” a precizat Vasile Iliuță, președintele CJ Călărași

Protocolul de colaborare a fost semnat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu,  președintele CJ Călărași, Vasile Iliuță și viceprimarul municipiului Călărași, Liviu Coman.

Continue Reading

Știri

Legea achiziţiilor s-ar putea schimba. Pragul pentru achizitiile directe ar putea fi dublat

Published

on

De asemenea, au mai precizat sursele citate, Curtea de Conturi nu va fi eliminată din mecanismul de control al achizițiilor publice. Precizările vin după ce, luna trecută, 137 de parlamentari de la PNL, PSD și UDMR au înregistrat la Senat o inițiativă prin care propun majorarea pragului pentru achizițiile de lucrări publice fără licitație de peste zece ori, de la 450.000 de lei la cinci milioane de lei.

De asemenea, inițiatorii proiectului propun și majorarea plafonului pentru achiziția de bunuri și servicii fără licitație de la 130.000 de lei la 500.000 de lei. Nu în ultimul rând, autorii inițiativei propun și eliminarea Curții de Conturi din mecanismul de control a achizițiilor publice.

Ce prevede legea achizițiilor publice 

Practic, inițiatorii propun modificarea alin. (5) al articolului 7 din legea 98 / 2016 privind achizițiile publice:

„Autoritatea contractată are dreptul de a achiziționa direct produse sau servicii în cazul în care valoarea estimată a achiziției, fără TVA, este mai mică de 500.000 lei, respectiv lucrări, în cazul în care valoarea estimată a achiziției, fără TVA, este mai mică de 5.000.000 lei.”

În prezent, legea în vigoare prevede că autoritatea contractantă are dreptul de a achiziționa direct produse sau servicii, în cazul în care valoarea estimată a achiziției, fără TVA, este mai mică de 135.060 lei, respectiv lucrări, în cazul în care valoarea estimată a achiziției, fără TVA, este mai mică de 450.200 lei.

Inițiativa a fost depusă la Senat pe 14 aprilie și a intrat deja pe circuitul de avizare 

Printre semnatarii proiectului se numără Ioan Cupșa (deputat PNL), Daniel Florea (deputat PSD), Bende Sandor (deputat UDMR) și Laura Vicol (deputat PSD).

În expunerea de motive a inițiativei, semnatarii susțin că „modificările propuse au drept scop facilitarea accesării fondurilor europene prin reglementarea sectorului achiziţiilor publice în acord cu exigenţele legislaţiei unionale”.

„Totodată, modificările sunt impuse şi de declanşarea procedurii privind implementarea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, propunerile din prezenta iniţiativă legislativă având drept scop crearea unui cadru favorabil pentru realizarea investiţiilor şi reformelor avute în vedere de Comisia Europeană prin acest instrument de finanţare.”

Cei de la USR acuză însă partidele din coaliție că „vor să legalizeze licitațiile cu dedicație pentru firmele lor de casă”.

Continue Reading

Știri

Piste pentru biciclete în comuna Frăsinet

Published

on

Primăria Frăsinet din județul Călărași a solicitat Consiliului Județean Călărași transmiterea unor terenuri aflate în administrarea publică pentru demararea unui proiect pentru realizarea unor piste pentru biciclete.

Primăria Comunei Frăsinet, prin adresa nr. 647 din 16.05.2022, înregistrată la Consiliul Judeţean Călăraşi sub nr. 7458 din aceeaşi dată, solicită transmiterea unor terenuri, aflate în domeniul public al Județului Călărași și administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi, situate de o parte şi de alta a drumului judeţean DJ 303 cu nr. cadastral: 22475, cu o lungime totală pe sens de 3,90 km şi o lăţime de 1 m, în administrarea Consiliului Local al Comunei Frăsinet, pentru înfiinţarea unor piste de biciclete.

Potrivit proiectului de Hotărâre dezbătut în ședința ordinară a CJ Călărași din 25 mai, Consiliului Local al Comunei Frăsinet a primit în administrare mai multe terenuri aflate în domeniul public al Județului Călărași, situate de o parte şi de alta a drumului judeţean DJ 303, pe o perioadă de 15 ani de zile, cu o lungime totală pe sens de 3,90 km şi o lăţime de 1 metru, pentru înfiinţarea unor piste de biciclete.

 

Continue Reading

Tendințe

Copyright © 2022 CalarasiPRESS.