Connect with us

Actualitate

Se modifică legislația privind reciclarea sticlelor în România. Ce reguli trebuie să cunoască cei care returnează ambalajele

Published

on

Autoritățile române au comunicat că începând cu 3 iulie 2024, unele recipiente vor fi respinse de aparatele din cadrul Sistemului de Garanție și Returnare, indiferent că sunt realizate din plastic, sticlă sau metal.

Reciclarea deșeurilor reprezintă o componentă esențială în protejarea mediului înconjurător. Sticla este un material complet reciclabil, ceea ce înseamnă că poate fi refolosită repetat fără a-și pierde proprietățile inițiale.

SGR a devenit obligatoriu în România, cerându-se consumatorilor să plătească o garanție de 0,5 lei pentru fiecare recipient din sticlă, plastic sau metal, cu un volum cuprins între 0,1 și 3 litri.

Ambalajele care necesită plata garanției sunt identificate prin sigla “Ambalaj cu garanție”, semnalând astfel eligibilitatea lor în cadrul sistemului. Posibilitatea de a recupera garanția se aplică exclusiv acestor ambalaje, care sunt etichetate corespunzător.

Advertisement

Există situații în care sticlele nu sunt acceptate de automat, chiar dacă au eticheta SGR intactă. De ce? Mulți români nu sunt familiarizați cu modul corect de pregătire a sticlelor înainte de reciclare. Prin urmare, acestea trebuie să fie complet goale de conținut, însă nu este necesar să fie spălate.

În plus, sticlele trebuie să aibă forma intactă, identică cu cea de pe raft. În caz contrar, ambalajul va fi respins de automat. Dacă sticla a fost presată, eticheta și codul de bare pot fi deteriorate. Ca rezultat, posibilitatea de a introduce ambalajul respectiv în sistem poate fi compromisă.

Începând cu 3 iulie 2024, recipientele din plastic de unică folosință sau materiale compozite care conțin băuturi, cu o capacitate de până la 3 litri, trebuie să aibă dopul atașat de sticlă (în cazul dopurilor de plastic). Noua regulă se aplică sticlelor din plastic destinate oricărui tip de conținut, inclusiv apă, băuturi carbogazoase, sucuri și băuturi alcoolice.

Astfel, cetățenii români pot recupera garanția de 50 de bani pentru fiecare sticlă introdusă în aparat. Procedura de recuperare a banilor este valabilă doar pentru ambalajele care sunt etichetate corespunzător și respectă noile cerințe impuse.

Pe de altă parte, este important ca oamenii să înțeleagă că nu ar trebui să arunce la gunoi recipientele care nu sunt acceptate în cadrul SGR. Acestea pot fi aduse la centrele de colectare corespunzătoare.

Advertisement

 

Actualitate

Haos pe Aeroportul din Otopeni. Banda de transport a bagajelor s-a stricat, s-au format cozi interminabile

Published

on

O defecțiune la banda de transport al bagajelor a provocat haos, întârziind zeci de zboruri și generând nervozitate și tensiuni printre pasageri, scrie spotmedia.ro.

Sâmbătă, 30 iunie, la ora patru dimineața, terminalul „Plecări” al aeroportului Otopeni arăta ca o cetate sub asediu. O coloană de taxiuri, Uber-uri, Bolt-uri și mașini particulare se întindea din zona terminalului pe șoseaua din incinta aeroportului. Nebunia de afară era întrecută doar de cea din interior, unde peste 1.000 de pasageri stăteau la coadă la ghișeele Wizz Air.

În jurul orei șase dimineața, zece zboruri ale companiei erau programate să decoleze într-un interval de 30 de minute, având ca destinație diverse orașe din Europa. Acestea se adăugau altor zeci de zboruri planificate pentru acea dimineață.

Conform sursei citate, coada s-a lungit treptat, ceea ce a generat neliniște și agitație printre călători.

Advertisement

Oamenii continuau să se așeze la coadă, dar nimeni nu reușea să-și lase bagajul de cală, deoarece banda transportoare de bagaje nu funcționa. În terminalul „Plecări” al aeroportului Otopeni există două benzi de transport.

Una dintre benzile de transport ale Aeroportului Otopeni se află în clădirea veche, iar cealaltă în clădirea nouă, dată în folosință după 1990. Alături de aceste două benzi suprasolicitate se află ghișeele unde angajații aeroportului transferă bagajele către avioane, conform informațiilor de pe spotmedia.ro.

Problemele frecvente de funcționare ale benzilor duc adesea la perturbări majore în sistem, generând cozi, întârzieri la decolare și un lanț de întârzieri și anulări de curse.

Călătoria cu avionul devine din ce în ce mai dificilă. Prețurile biletelor au crescut, iar timpul de așteptare pentru procedurile de îmbarcare și securitate s-a prelungit. În plus, condițiile din aeroporturi s-au deteriorat semnificativ: este cald, mizerie și aglomerație.

Pe 26 iunie, Compania Națională Aeroporturi București a emis un comunicat anunțând că sistemul de aer condiționat al aeroportului este defect.

Advertisement

„Ca urmare a suprasolicitării generate de temperaturile caniculare din ultima perioadă, sistemul de climatizare al aeroportului Henri Coandă a fost afectat de o avarie importantă. A fost afectată, în special, zona de îmbarcare”, se arată în comunicat, mai scrie spotmedia.ro.

ANPC a amendat Aeroportul Internațional Henri Coandă

În urma sesizărilor călătorilor, ANPC a intervenit sancționând din nou aeroportul cu o amendă de 2.000 de euro și impunând companiei un termen de 48 de ore pentru a remedia defecțiunile semnalate.

„În urma apariției în spațiul public a unor informații care semnalau defecțiuni la sistemul de ventilație din Aeroportul Internațional Henri Coandă şi a temperaturilor caniculare din aceste zile, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat un control operativ la acest obiectiv gestionat de Compania Națională de Aeroporturi București”, se arată în comunicatul ANPC.

La 36 de ore de la inspecție, sistemul de aer condiționat al aeroportului nu era încă funcțional, iar în plus, una dintre benzile de transport pentru bagaje către cala avioanelor s-a defectat, provocând o perturbare semnificativă.

Advertisement

Continue Reading

Actualitate

Vremea se schimbă radical în aproape toată țara. Meteorologii anunță ploi torențiale, vânt și vijelii puternice

Published

on

România se va confrunta cu vreme extremă în următoarele zile, potrivit avertizărilor emise luni de meteorologi. O mare parte a țării este sub cod galben de caniculă, cu temperaturi cuprinse între 35 și 37 de grade Celsius. Începând de luni seara, furtunile vor afecta regiunile Banat, Oltenia și sud-vestul Transilvaniei.

O alertă meteo va intra în vigoare de luni seara până marți dimineața, vizând instabilitatea atmosferică în Banat, Oltenia și sud-vestul Transilvaniei. Aceasta se va manifesta prin averse torențiale, intensificări ale vântului (rafale de 50-70 km/h), vijelii, grindină și descărcări electrice. În intervale scurte de timp sau prin acumulare, cantitățile de apă vor atinge 20-30 l/mp, iar izolat vor depăși 40 l/mp.

Începând de marți, va fi în vigoare o altă avertizare de cod galben. Astfel, în intervalul marți ora 10:00 – miercuri ora 10:00, în sudul Banatului, Oltenia, Transilvania, cea mai mare parte a Munteniei și Moldovei, local în Maramureș, precum și în zonele montane, vor fi perioade de instabilitate atmosferică. Aceasta se va manifesta prin averse torențiale, intensificări ale vântului (rafale de 50-70 km/h), vijelii, grindină și descărcări electrice. În intervale scurte de timp sau prin acumulare, cantitățile de apă vor fi de 20-40 l/mp și pe arii restrânse de peste 50 l/mp.

Miercuri, 3 iulie, manifestările de instabilitate atmosferică vor continua, mai ales în centrul și estul țării.

Advertisement

Continue Reading

Actualitate

Granița Giurgiu-Ruse va putea fi trecută cu bacul. Podul care leagă țările intră în reparații timp de 2 ani

Published

on

Guvernul a adoptat vineri, 28 iunie, o Hotărâre pentru transformarea punctului internațional de trecere a frontierei de stat Giurgiu (România) – Ruse (Republica Bulgaria) II într-un punct de trecere cu bacul. Această decizie a fost luată în contextul anunțului Bulgariei privind începerea lucrărilor de consolidare a podului care leagă cele două țări, lucrări care vor restricționa traficul la o singură bandă pentru următorii doi ani începând cu luna iulie.

Prin această decizie legislativă, se autorizează inaugurarea punctului internațional de trecere a frontierei de stat Giurgiu (România) – Ruse (Republica Bulgaria) II, care va opera ca punct de trecere cu bacul pentru pasageri și vehicule cu motor cu o greutate totală de până la 40 de tone. Punctul de trecere va avea un program de funcționare permanent.

Punctul de trecere a frontierei va fi funcțional după ce administratorul imobilului va îndeplini toate obligațiile legale pentru activitatea specifică în punctul respectiv. Aceste obligații includ realizarea infrastructurii și a utilităților necesare pentru desfășurarea controlului de frontieră în condiții optime, conform normelor și standardelor în vigoare. De asemenea, punctul va deveni operațional după ce toate autoritățile prevăzute la articolul 12 din Ordonanța de Urgență nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României vor asigura personalul necesar.

Spațiile și utilitățile necesare pentru activitățile de control la trecerea frontierei de stat vor fi furnizate de către administratorul imobilului. Operatorul privat RO-RO Trans Frontalier SRL va gestiona imobilul în care va funcționa punctul de trecere a frontierei.

Advertisement

Numărul de posturi necesare pentru efectuarea controlului la frontiera de stat va fi suplimentat din numărul total de posturi aprobat Ministerului Afacerilor Interne, conform reglementărilor în vigoare.

„Având în vedere că traficul prin P.T.F Giurgiu se va desfășura cu dificultate, menționăm faptul că la nivelul instituţiei vor fi luate toate măsurile astfel încât să se asigure un trafic fluent prin punctul de trecere.
În acest context, recomandăm participanților la traficul transfrontalier să utilizeze toate punctele de trecere deschise în regim internațional de la granița cu Bulgaria, după cum urmează:
  • pe raza județului Teleorman: PTF Zimnicea (BAC), PTF Turnu Măgurele (BAC);
  • pe raza județului Constanța: PTF Vama Veche, PTF Ostrov, PTF Negru Vodă, PTF Lipnița și PTF Dobromir pentru autoturisme cu greutate admisă de 3,5 tone, iar programul de funcționare este de la ora 08:00 la ora 20:00;
  • pe raza județului Dolj: PTF Bechet (BAC) și PTF Calafat;
  • pe raza județului Călărași: PTF Călărași (BAC)” a transmis Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Giurgiu.

Continue Reading

Cele mai vizualizate