Connect with us

Știri

Schimbări majore la ieșirea din România! Se elimină controlul la frontiere pentru părinți și copii

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

Guvernul României a anunțat modificări semnificative în regulile privind călătoriile părinților împreună cu copiii. Acestea vor intra în vigoare începând cu 31 martie. Respectivele schimbări vin odată cu eliminarea controlului documentelor la frontierele din spațiul Schengen aerian și maritim pentru români, conform unei Ordonanțe de Guvern recent adoptate.

Astfel, părinții care călătoresc cu copiii nu vor mai fi supuși controalelor Poliției de Frontieră la plecarea din țară sau la sosirea într-un stat membru al spațiului Schengen.

Potrivit noilor reguli, părinții trebuie să aibă asupra lor un act valabil pentru ei și pentru copii, însă nu mai sunt obligați să prezinte documentele copiilor la punctele de control. Totuși, trebuie să fie în posesia acordului notarial al celuilalt părinte sau a unei sentințe judecătorești în cazul unui părinte-custode unic.

Advertisement

În cazul în care copiii călătoresc însoțiți de un alt adult, acesta trebuie să dețină acordul ambilor părinți. Cu toate acestea, Poliția de Frontieră poate efectua controale aleatorii.

Pregătirile pentru aceste modificări sunt în plină desfășurare la Aeroportul Internațional Henri Coandă (Otopeni). Însă călătorii trebuie să știe că, deși controlul de pașapoarte va fi eliminat, documentele valabile vor fi încă necesare la plecarea din țară și la sosirea într-o destinație Schengen.

 „Au fost pregătite fluxurile pentru pasagerii Schengen, pentru pasagerii non Schengen, practic odată cu ora 0 a zilei de 31 martie, zona de control de paşapoarte nu va mai funcţiona, se va trece liber pe acolo. Acest control va dispărea, dar asta nu înseamnă că putem să venim la aeroport în ultimul moment”, a explicat Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, pentru stirileprotv.ro.

Controalele la frontierele terestre vor fi, în continuare, valabile

În ceea ce privește frontierele maritime, controalele vor fi ridicate, însă rămân în vigoare la frontierele terestre, cum ar fi cele de pe Dunăre. România și Bulgaria sunt singurele țări care vor beneficia de eliminarea controlului la frontierele aeriene și maritime, iar pentru ridicarea controalelor la frontierele terestre, încă există obstacole.

„România şi Bulgăria au îndeplinit toate condiţiile pentru a face parte din Spaţiul Schengen încă din 2011.Comisia a și facilitat misiuni cu experţi de confirmare, iar din decembrie anul trecut avem o decizie în unanimitate”, a declarat purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene Anitta Hipper, conform sursei citate.

Advertisement

Astfel, deși se fac pași importanți către eliminarea controalelor la frontiere, procesul de aderare completă la Spațiul Schengen rămâne subiectul unor discuții și negocieri continue între statele membre implicate.

Perspectivele pentru a doua etapă a aderării, care implică eliminarea controalelor la frontierele terestre, sunt pesimiste. În prezent, Austria se opune vehement aderării complete a României și Bulgariei la Spațiul Schengen și este puțin probabil să-și schimbe poziția până la alegerile care vor avea loc în toamnă în această țară.

Decizia finală privind aderarea completă se va lua după acest moment crucial, iar posibilitatea ca procesul să se încheie până la finalul lui 2024 sau să fie amânat până în 2025 va deveni clară doar atunci.

Advertisement
Advertisement

Știri

Incendiu de proporții în Călărași: 30 de hectare de grâu cuprinse de flăcări în zona Modelu

Duminică, 6 iulie 2025, un incendiu de amploare a izbucnit în zona agricolă Modelu, din județul Călărași, unde aproximativ 30 de hectare de grâu au fost cuprinse de flăcări. Incendiul, aflat încă în desfășurare, a mobilizat un important dispozitiv de intervenție: cinci autospeciale de stingere ale Inspectoratului pentru Situații de Urgență acționează pentru limitarea extinderii focului și protejarea zonelor învecinate.

Focul a izbucnit în jurul prânzului, pe un teren agricol aflat în plină campanie de recoltare, ceea ce a favorizat extinderea rapidă a flăcărilor.

Până la această oră, nu au fost raportate victime sau pagube materiale în afara culturii agricole afectate.

Vom reveni cu informații pe măsură ce operațiunea de stingere evoluează.

Advertisement

Continue Reading

Știri

Autogara Obor, controlată de mafia microbuzelor. Călătorii spre Călărași, prinși la mijloc într-un război al transportatorilor

Un adevărat scandal mocnește, zi de zi, în Autogara Obor din Capitală, acolo unde noua rută legală București – Călărași este sabotată de metode care ating zona penalului. Călătorii care vor să urce în microbuzele firmelor călărășene – intrate legal pe piață în urma liberalizării transportului de la 1 iulie – sunt întorși din drum, agresați verbal și îndrumați forțat spre alte mașini, aparținând unei firme deja cunoscute pentru practici neloiale.

„Vin, te scuipă, te înjură, iau oamenii de lângă mașină!”

Șoferii care refuză să cedeze presiunilor vorbesc, cu teamă și resemnare, despre monopolul forțat pe care unii vor să îl păstreze cu orice preț, chiar și cu încălcarea flagrantă a legii:

„Ei au făcut 50 de lei cursa până acum. Acum vin cu 10 lei, doar ca să ne scoată de pe traseu. Dacă rămân iar singuri, o urcă la 100! Se urcă la tine-n mașină și ia călătorii cu japca. ‘Hai cu mine gratis! Hai cu mine 10 lei!’”, povestește un șofer, aproape singur în microbuzul său.

Călătorii sunt zăpăciți, împinși de colo-colo, în timp ce alții, aflați în misiune de „descurajare”, nu ezită să aplice intimidări directe. Un bărbat tatuat, devenit „paznic neoficial” al autogării, le ordonă celor care vor să urce la firmele călărășene:
„Stai la mașină, mă! Ce cauți aici?”

Un sistem cu rădăcini vechi: dosare penale, abuzuri și condamnări

Problema nu este nouă. În spatele haosului din autogară stau ani de practici abuzive tolerate de instituții ale statului.
Potrivit presei, în 2017, Daniela Dobrilă, fost director în cadrul Autorității Rutiere Române – Direcția Licențe, a fost condamnată la 3 ani de închisoare pentru luare de mită, complicitate la spălare de bani și folosirea de informații nepublice.

Advertisement

Mai mult, în același an, a fost trimisă în judecată pentru abuz în serviciu, după ce ar fi suprapus licențe de transport pe ruta Călărași – București, exact traseul care astăzi generează conflictul.

Lucian Carapidis, administratorul SC TUDAN SRL, a reclamat situația la toate instituțiile posibile: Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, Consiliul Concurenței și Ministerul Administrației și Internelor.

Deocamdată, poliția tace, iar haosul din Autogara Obor continuă nestingherit.

„Este un monopol. Concurență neloială în toată regula! Dar nu se întâmplă nimic…”, adaugă un șofer.

Cât mai costă o călătorie? Cât mai valorează legea?

În tot acest scenariu, prețul unei călătorii București – Călărași a ajuns la 10 lei, doar pentru ca unele firme să rămână singure pe piață, așa cum au făcut ani la rând, când tarifele ajungeau și la 50 lei.

Advertisement
Continue Reading

Știri

Meci de vis pentru Spicul Vâlcelele: amical de gală împotriva Rapidului București!

Un moment istoric pentru fotbalul din județul Călărași! Echipa Spicul Vâlcelele a disputat, sâmbătă, un meci amical de prestigiu împotriva uneia dintre cele mai iubite și titrate formații din România – FC Rapid București.

Partida s-a desfășurat pe terenul de la Baza Constructorul Mobexpert din București, iar pentru echipa călărășeană a fost o adevărată onoare să se afle față în față cu o formație de Liga 1, cu o istorie bogată și o galerie legendară.

Pe lângă emoția întâlnirii, meciul a fost și o lecție de profesionalism și angajament, în care Spicul Vâlcelele a reușit să-și testeze potențialul în compania unui adversar de top. Atmosfera de pe teren a fost una de respect reciproc, iar intensitatea jocului a pus la încercare pregătirea fizică și tactică a echipei din Vâlcelele.

Întâlnirea a avut și o încărcătură emoțională aparte: în prezentul lot al Spicului se regăsesc jucători care au scris, la rândul lor, pagini din istoria Rapidului:

Advertisement
  • Marian Vlada, actualul antrenor principal și fost atacant important al giuleștenilor
  • Raul Costin, mijlocaș experimentat care a evoluat pentru Rapid și alte echipe din Liga 1
  • Bogdan Barbu, jucător care a purtat tricoul vișiniu în anii săi de glorie

„A fost un moment cu adevărat special pentru clubul nostru. Ne motivează să muncim și mai mult pentru a ne atinge obiectivele. Mulțumim Rapidului pentru invitație și pentru ospitalitate!”, au transmis reprezentanții Spicului Vâlcelele.

Meciul cu Rapid va rămâne un reper important în istoria clubului și un imbold în plus pentru noul sezon competițional.

Continue Reading