Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 21°C | Anul XI Nr. 528

Știri

Scandal: Comercianții locali, nemulțumiți de condițiile oferite de Primăria Călărași la evenimentul “Zilele Municipiului Călărași”

Published

on

Practică: Cine dă banul stă în față?

Mai mulți comercianți călărășeni, producători și preparatori din produse din carne ni s-au adresat la redacție, arătându-și nemulțumirile față de Primăria Călărași și primarul Daniel Drăgulin. Nu este primul an când se întâmplă acest lucru. Și în anii anteriori s-a întâmplat la fel, în același mod. Nepăsare și tupeu. Pe scurt, aceștia reclamă că, și în acest an Primăria Călărași le-a repartizat locuri dosnice, improprii pentru desfășurarea de activități comerciale specifice acestora.

Am discutat despre această problemă cu mai mulți comercianți locali, vechi și noi în acest domeniu. Supărarea este mare, iar nemulțumirea acestora și mai mare cu fiecare an ce trece. Fie că vorbim despre o terasă cu mici și bere, fie că vorbim despre un magazin cu produse lactate, produse afumate din carne, aceștia se consideră marginalizați. Nemulțumiri există în toate domeniile. Iată ce spun câțiva comercianți locali despre organizarea evenimentului:

Am fost iar înghesuiți înspre parcarea Hotelului Călărași, acolo unde nu avem vad comercial – spune unul dintre aceștia, sub anonimat. Vă rog insistent să nu ne publicați numele. Primarul în loc să rezolve situația este un om foarte rău, foarte răzbunător. Ne va șicana și ne va crea multe probleme dacă află cine suntem. De fapt suntem majoritatea comercianților călărășeni. Nu se poate ca de Ziua municipiului nostru să fie aduși comercianți din alte localități din țară și să li se acorde generos locuri mari, la poziție. Generozitatea asta ascunde ceva de care domnul primar nu poate fi străin” – spune un comerciant călărășean

Advertisement

Suntem călărășeni și reprezentăm comerțul aici, adică terasele. Nu se poate să fim și în acest an înghesuiți într-o margine spre spatele locației. Noi aducem aici taxe și impozite locale. Primăriile din alte localități încurajează întreprinzătorii din localitățile lor, iar Drăgulin îi favorizează pe cei străini de localitate. Să plece cu ei, acolo de unde vin, și să ne lase în pace – spune un altul revoltat arătând dezastrul creat de primar în municipiu prin lucrări care blochează toată circulația auto și pietonală.” – declară un alt administrator/ comerciant din Călărași

“Ceea ce se întâmplă aici este pur și simplu bătaie de joc la adresa noastră, a fraierilor care vin și care încearcă să ofere produse și calitate oamenilor care vin la Zilele municipiului. Cum pot să fiu mulțumit de modul ăsta nesimțit de a realiza împărțirea zonelor? Eu nu plătesc taxe și impozite pentru ceea ce fac? Nu am dreptul să stau și eu într-o zonă decentă?” – spune un alt comerciant, indignat de organizarea acestul eveniment

Nu se mai poate cu primarul ăsta. Am avut încredere în el și l-am votat ca proștii, iar acum ne marginalizează. După ce că ne-a înghesuit nu avem asigurate nici condiții de igienă. Nu avem racordare la apa curentă, grupurile sociale sunt departe de noi. Pentru ce plătim sumele astea imense drept taxe? Arată un altul. Nicăieri în țară nu veți găsi primar mai răutăcios față de alegătorii lui” –

Notă: Comercianții ne-au rugat să păstrăm anonimatul declarațiilor pentru a nu le îngreuna mai mult această situație deja existentă.

**Am solicitat un punct de vedere conducerii Primăriei Municipiului Călărași privind această situație care persistă de mai mulți ani. Sperăm să primim un răspuns din parcea acestora, asta dacă nu sunt prea ocupați cu bordurile și alte proiecte importante.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

2002 – Tragedia din Taiwan: Catastrofa zborului China Airlines 611

Published

on

Pe 25 mai 2002, cerul senin deasupra Strâmtorii Taiwan a fost sfâșiat de un uragan de metal și durere. Zborul China Airlines 611, un Boeing 747-209B cu însemnele companiei taiwaneze, decola liniștit de pe Aeroportul Internațional Chiang Kai-shek din Taoyuan, îndreptându-se spre Hong Kong. La bord se aflau 225 de suflete – pasageri obișnuiți, familii în vacanță, oameni de afaceri grăbiți spre destinații îndepărtate. Cursa, cunoscută ca “Ruta de Aur” datorită traficului intens, părea o banală traversare de o oră. Nimeni nu bănuia că, la doar 20 de minute după decolare, la o altitudine de peste 9.000 de metri, avionul avea să se dezintegreze în aer ca o jucărie spartă.

Totul a început cu un zgomot surd, perceput ca un tunet îndepărtat de către controlorii de trafic aerian. Radarul a detectat brusc dispariția semnalului – avionul nu a mai răspuns la apeluri, nu a transmis semnale de distress. În doar secunde, fuselajul a cedat sub presiunea acumulată a anilor, provocând o decompresie explozivă. Bucăți uriașe de aeronavă – aripi, coadă, fuzelaj – s-au împrăștiat ca niște confetti mortale peste apele liniștite ale Strâmtorii, la aproximativ 43 de kilometri nord-est de insulele Penghu. Martorii de pe insulă au raportat un nor uriaș de fum și resturi plutind pe valuri, în timp ce navele de pescuit din zonă au fost primele care au observat dezastrul.

Investigația ulterioară, condusă de Consiliul de Siguranță Aviației din Taiwan, a dezvăluit o eroare fatală din trecut: în 1980, la doar un an după intrarea în serviciu a avionului (livrarea din 1979), un incident de “tailstrike” – lovirea cozii de pistă în timpul unei aterizări greșite – a deteriorat secțiunea inferioară a fuselajului. Reparația efectuată atunci a fost superficială și incorectă: sudurile au fost executate defectuos, lăsând zgârieturi profunde în metal și expunând structura la coroziune. De-a lungul a peste 64.000 de ore de zbor, ciclurile repetate de presurizare și depresurizare au agravat fisurile invizibile, transformându-le într-o crăpătură gigantică de peste 1,8 metri. Exact 22 de ani mai târziu, pe aceeași dată cu reparația defectuoasă, slăbiciunea structurală a cedat complet.

Ironia sorții a fost crudă: acel Boeing 747 era programat să fie ultimul zbor sub pavilionul China Airlines, urmând să fie vândut către Orient Thai Airlines pentru 1,45 milioane de dolari. Contractul a fost anulat în haosul imediat următor. Debrisurile au fost recuperate din adâncuri cu greu, iar autopsiile au confirmat că pasagerii nu au avut timp să conștientizeze tragedia – decompresia rapidă a provocat o pierdere instantanee a conștienței. Printre victime s-au numărat cetățeni taiwanezi, chinezi continentali și străini, lăsând în urmă un val de doliu care a zguduit Asia.

Advertisement

Această catastrofă nu a fost izolată; amintea de dezastrul Japan Airlines Flight 123 din 1985, unde o reparație similară defectuoasă a cauzat 520 de morți. China Airlines, deja marcată de nouă accidente fatale între 1970 și 2002, a suferit un stigmat greu, dar tragedia a accelerat reforme globale în aviație. Inspecțiile pentru aeronave “îmbătrânite” au devenit mai stricte, programele de prevenire a coroziunii – obligatorii, iar Boeing a revizuit protocoalele de reparații. Un avertisment sumbru că, în cer, o eroare uitată poate costa sute de vieți, amintindu-ne că siguranța zborului se clădește pe vigilență eternă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Semnificația istorică a zilei de 17 septembrie

Published

on

IATĂ CE S-A ÎNTÂMPLAT ÎN ACEASTĂ ZI:

642 – Arabii musulmani ocupă Alexandria și incendiază celebra sa bibliotecă.

1462 – S-a desfășurat Bătălia de la Świecino, între trupele cavalerilor teutoni si cele ale Regatului Poloniei in timpul războiului de treizeci de ani. Bătălia s-a încheiat cu victoria polonezilor, Danzigul și Pomerania fiind eliberate.

1577 – A fost ratificată prin Edictul de la PoitiersPacea de la Bergerac încheiată la 14 septembrie între regele Franței, Henric al III-lea si protestanții hughenoți.

 1620 – Bătălia de la Țuțora (1620) – Parte din Războaiele Moldoveano-Polone și
Războaiele magnaților polonezi în Moldova (1593-1621)

1630 – A fost fondat de coloniștii puritani emigrați din Anglia, orașul Boston, din actualul stat nord-american Massachussets.

1665 – A murit regele Filip al IV-lea al Spaniei; (n. 8 aprilie 1605). A urcat pe tron în 1621 și a domnit în Spania până la moartea sa și în Portugalia până în 1640.

1775 – Războiul de Independență al Statelor Unite ale Americii: Invazia Canadei începe cu Asediul de la Siege of Fort St. Jean.

 1787 – A fost adoptată in Convenția Constituțională din Philadelphia forma finală a Constituției SUA.

1812 – Începutul celei de-a treia domnii a lui Scarlat Callimachi în Moldova.

1823 – A încetat din viață Gheorghe Lazăr, întemeietorul învățământului modern românesc.

1854 – S-a născut inventatorul David Buick, fondatorul “Buick Motor Car Company”; (m. 5 martie 1929).

1881 – S-a născut la Bacău George Bacovia, poet român format la școala simbolismului literar francez; (d.22.05.1957, București).

1900 – S-a născut omul de afaceri John Willard Marriott, fondatorul lanțului de hoteluri Marriott ; (d.13 august 1985).

1916 – Asul aviației de vânătoare germane din primul război mondial, Manfred von Richtofen (supranumit “Baronul Roșu”), câștigă prima sa luptă aeriană lângă Cambrai, în Franța, în timpul primului război mondial.

1919 – A fost înființat la Cluj Conservatorul de Muzică și Artă Dramatică (în prezent Academia de Muzică “Gheorghe Dima”).

1935 – S-a născut Ken Kesey, scriitor american, autor al romanului “Zbor deasupra unui cuib de cuci”; regizorul Milos Forman a ecranizat romanul, în 1975, câștigând cinci premii Oscar; (d.10.11.2001).

1939: Al Doilea Război Mondial: Armata sovietică a invadat Polonia dinspre est, la șaisprezece zile după ce Germania Nazistă a atacat-o dinspre vest. Invazia sovietică a Poloniei din 1939 a fost o operațiune militară sovietică, care a fost declanșată fără nicio declarație oficială de război la 17 septembrie 1939, în timpul primelor etape al celui de-Al Doilea Război Mondial.

1939 – Al Doilea Război Mondial – Submarinul german U-boot U 29 scufundă portavionul britanic HMS Courageous cu două lovituri de torpile; la bord erau peste 500 de oameni.

1939 – Finlandezul Taisto Mäki devine primul om care a alergat 10.000 de metri în mai puțin de 30 de minute, mai exact: 29:52.6

1940 – Plănuita invadare a Angliei (nume de cod Operațiunea Sealion) de către trupele germane se va amâna pe termen nelimitat din cauza rezistenței înverșunate a Royal Air Force britanice.

1944 – Masacrul de la Sărmașu – În 17 septembrie 1944, trupe de jandarmi maghiari sprijinite de localnici membrii ai gărzii civile maghiare au torturat și masacrat 126 de evrei din localitatea Sărmașu. Cadavrele celor uciși (31 de bărbați adulți, 52 de femei adulte și 43 de copii până la vârsta de 15 ani) au fost deshumate din două gropi comune, în februarie 1945.

1944 – Al doilea război mondial: Armata a IV-a Română poartă lupte grele pentru forțarea Mureșului în centrul Transilvaniei, în zona Oarba de Mureș – Dealul Sângiorgiu – Iernut, zdrobind rezistentă înverșunată și bine organizată a armatelor germano-ungare.

1944 – Trupe aeropurtate americane, engleze si poloneze sunt parașutate în spatele liniilor de apărare germane din Olanda, in cadrul Operațiunii „Market”, parte a operațiunii cu nume de cod ” Market Garden”.

1944 – Al Doilea Război Mondial – Trupele sovietice lansează a ofensiva asupra orașului împotriva armatei germane și a unităților estoniene.

1944 – Al Doilea Război Mondial – Forțele germane sunt atacate de către aliați în bătălia de la San Marino.

1963 – Premiera primei coproducţii franco-române, filmul “Codin”, ecranizare a romanului lui Panait Istrati, in regia francezului Henri Colpi.

 1978 – Președintele Egiptului Anwar Al-Sadat și prim-ministrul cel al Israelului Menachem Begin au semnat Acordurile de la Camp David.

1988 – Se deschide la Seul a XXIV-a ediție a Jocurilor Olimpice de vară.

 1991 – În timpul celei de-a 46-a sesiuni a Adunării Generale a ONU, fostele state sovietice Lituania, Letonia si Estonia sunt admise ca membri cu drepturi depline ai ONU.

1991 – Parlamentul R.Moldova adoptă „Legea privind partidele și alte organizații social-politice”.

2002 – Pentru prima dată de la încheierea celui de-al doilea război mondial, între Tokyo și si regimul comunist de la Phenian, au avut loc discuții diplomatice în cadrul unui summit istoric, la care au participat premierul Japoniei, Junichuio Koizumi și liderul Coreei de Nord, Kim Jong II. Japonia a cerut oficial scuze Coreei de Nord, pentru ocuparea peninsulei în perioada 1910-1945.

2002 – Pentru prima dată în ultimii 20 de ani, au avut loc, în Tibet, negocieri între oficiali chinezi de nivel înalt și un emisar al liderului spiritual al Tibetului, Dalai Lama.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Remediu naturist pentru deblocarea arterelor

Published

on

Odată cu înaintarea în vârstă și din cauza unui stil de viață nesănătos, cum ar fi alimentația necontrolată, consumul excesiv de zahăr, fumatul, stresul, sedentarismul și alcoolul, nivelul colesterolului poate crește, ducând la blocarea arterelor inimii.

Dacă suferiți de o afecțiune cardiacă sau vi s-a recomandat o angiografie ori un bypass, încercați mai întâi acest remediu naturist care vă poate ajuta să vă îmbunătățiți sănătatea.

Ingrediente necesare:

  • 1 ceașcă suc de lămâie

  • 1 ceașcă suc de ghimbir

  • 1 ceașcă suc de usturoi

  • 1 ceașcă oțet de mere

Mod de preparare:

  1. Amestecați toate ingredientele într-un vas.

  2. Fierbeți amestecul la foc mic timp de aproximativ o oră, până când volumul se reduce la 3 cești.

  3. Luați vasul de pe foc și lăsați amestecul să se răcească.

  4. Adăugați 3 cești de miere naturală și amestecați bine.

  5. Transferați remediul într-un borcan curat și păstrați-l la frigider.

Mod de consum:

  • Luați câte o lingură din acest remediu în fiecare dimineață, înainte de micul dejun.

  • În multe cazuri, acest remediu poate contribui la reducerea blocajelor venoase și la îmbunătățirea sănătății cardiovasculare.

Notă: Consultați un medic înainte de a începe orice remediu naturist, mai ales dacă aveți afecțiuni cardiace sau urmați un tratament medical.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading