Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 17°C | Anul XI Nr. 537

Administrație Locală

VIDEO. Ion Samoilă critică bugetul de austeritate aprobat de Guvern pentru județul Călărași

Published

on

Joi, 4 martie a.c., vicepreședintele CJ Călărași, Ion Samoilă, a declarat în cadrul unei conferințe de presă că eforturile depuse privind aprobarea a două proiecte de Hotărâre care vizau trecerea în administrare a două Drumuri comunale în adiministrarea CJC, unde se intenționa implementarea unui proiect important  pentru realizarea unei intări pe Autostrada A2, dată fiind și zona agricolă… această bretea de acces fiind foarte importantă pentru județul Călărași.

URMĂREȘTE TRANSMISIA ÎN DIRECT DE PE PAGINA NOSTRĂ DE FACEBOOK PENTRU A VEDEA DECLARAȚIA VICEPREȘEDINTELEUI ION SAMOILĂ

Vicepreședinte CJ Călărași, Ion Samoilă: După toate discuțiile pe care le-am avut în Consiliul Județean și în comisii cu opoziția PNL-USR, toate argumentele pe care le-am adus nu au fost suficiente astfel încât să îi convingem de utilitatea acestei hotărâri. Au votat împotrivă inițial, am pus, din nou, o ședință, am reluat discuțiile în comisii, dar opoziția a votat împotrivă. Nu reușim, cu toate declarațiile politice pe care le fac, să îi facem să înțeleagă că sunt lucruri necesare și utile pentru județul Călărași, nu sunt chestiuni personale.

Advertisement

PREFECT NOU PENTRU JUDEȚUL CĂLĂRAȘI

Despre acest subiect redacția noastră a scris încă din 13 februarie 2021 –

CITEȘTE – https://calarasipress.ro/valentin-barbu-noul-prefect-al-judetului-calarasi/

După cum știți, avem instalat un nou prefect. A avut un mandat în Consiliul Județean. Sperăm într-o colaborare fructuoasă cu domnul Barbu, având în vedere faptul că știe cu ce ne confruntăm în Consiliul Județean. Sperăm ca lucrurile să nu mai fie blocate și orice decizie să fie contestată.

BUGET DE AUSTERITATE PENTRU JUDEȚUL CĂLĂRAȘI

Vicepreședintele CJC și-a arătat nemulțumirea privind bugetul aprobat pentru județul Călărași, acesta făcând aprecieri ca fiind unul de austeritate, diminuat cu aproximativ 50% față de anul 2020. Samoilă a mai spus că funcționarea administrației județene va fi posibilă cel mult 6 luni cu acești bani.

Din punctul de vedere al bugetului, avem un buget al austerității. Pe lângă faptul că acum este aproape certitudine, față de 2019, bugetul pe 2020 a fost la 50%, iar acum, față de 2020, din calculele noastre, noi nu reușim să funcționăm decât pentru 6 luni. S-au făcut promisiuni legat de Protecția Copilului și Asistența Socială, dar bugetul va asigura doar 6 luni pentru această instituție.

Advertisement

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecție a Copilului Călărași se află în reorganizare. “Noi suntem cu Protecția Copilului (DGASPC) în reorganizare. Există o lege care trebuie pusă în aplicare până în 2023. Dacă avem mai mult de 50 de persoane în același centru, ne diminuează în fiecare an cu câte 25% din buget. O să-i relocăm, mai externalizăm din servicii pentru a putea face față acestei situații neplăcute.” – a mai spus Ion Samoilă, apoi a continuat: Mai avem o problemă care ține de Guvern, problema transportului pentru elevi. Această cheltuială se derulată prin Consiliul Județean, banii, pe care nu-i mai avem din septembrie, trebuiau să vină de la buget. Este în dezbatere o Ordonanță de Urgență ca acest serviciu să fie de contat de către Ministerul învățământului. Nu știu când se va aproba.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Administrație Locală

CJ Călărași convoacă ședința ordinară din 27 noiembrie: 14 proiecte pe masa consilierilor județeni

Published

on

Consiliul Județean Călărași se va reuni miercuri, 27 noiembrie 2025, de la ora 11:00, în sala „Mihai Arbăgiic”, într-o ședință ordinară care include 14 proiecte de hotărâre, majoritatea vizând administrarea patrimoniului public, reorganizări în instituțiile medicale și proceduri tehnice necesare pentru investițiile în derulare.

🔹 Administrarea domeniului public și clarificări patrimoniale

Primele proiecte vizează:

  • constatarea încetării mandatului unui consilier județean, conform prevederilor legale;
  • dezmembrări și actualizări cadastrale pentru imobile din Călărași și Independența, aflate în domeniul public al județului;
  • transmiterea sau preluarea unor terenuri între CJ Călărași și UAT-uri, necesare pentru lucrări administrative și proiecte viitoare;
  • modificarea Contractului-cadru de concesiune încheiat între CJ Călărași și firma COSLO – ZINCA.

🔹 Drumuri județene: încadrări funcționale și noi proceduri tehnice

Un proiect important prevede aprobarea încadrării în categoria funcțională a mai multor drumuri județene și comunale, etapă obligatorie pentru investițiile viitoare în infrastructură și pentru accesarea fondurilor necesare modernizării acestora.

🔹 Investiții în sănătate: organigrame și documentații actualizate

Pe ordinea de zi se află și trei proiecte care privesc modificarea Statului de funcții în:

  • Spitalul de Psihiatrie Săpunari,
  • Spitalul Județean de Urgență „Dr. Pompei Samarian”,
  • Spitalul de Pneumofiziologie Călărași.

De asemenea, consilierii vor dezbate actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul de dezvoltare a infrastructurii medicale ambulatorii, un obiectiv major pentru modernizarea serviciilor de sănătate din județ.

🔹 Educație și consultare publică

Un alt punct prevede aprobarea participării CJ Călărași la formarea Consiliului Consultativ VET la Colegiul Economic Călărași, pentru întărirea relației dintre mediul educațional și piața muncii.

Advertisement

🔹 Finalul ședinței – secțiunea „Diverse”

După votarea celor 14 proiecte, consilierii vor putea ridica și alte aspecte în cadrul secțiunii „Diverse”.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

LUCRĂRI DE MODERNIZARE ÎN CIMITIRUL „SFÂNTUL LAZĂR” DIN CĂLĂRAȘI: GARDURI NOI ȘI REORGANIZAREA ZONEI DE ACCES

Published

on

Cimitirul „Sfântul Lazăr” din municipiul Călărași trece, în aceste zile, printr-un amplu proces de modernizare. Administrația Cimitirelor a anunțat că se lucrează la montarea gardurilor aferente extinderii noi (NEX), dar și la reorganizarea completă a zonei de acces, astfel încât spațiul să fie mai bine structurat și mai ușor de utilizat de către vizitatori.

Potrivit reprezentanților instituției, obiectivul principal este îmbunătățirea condițiilor pentru cetățenii care își vizitează apropiații și crearea unui cadru mai îngrijit și mai sigur. Lucrările includ atât componenta de delimitare a noilor parcele, cât și investiții în ordonarea căilor de intrare.

Administrația transmite locuitorilor mulțumiri pentru înțelegerea acordată în perioada lucrărilor, precizând că disconfortul este temporar, iar beneficiile vor fi vizibile imediat după finalizarea intervențiilor.

Reamintim că modernizarea cimitirelor din Călărași face parte din demersul municipalității de a aduce la standarde mai bune infrastructura urbană și zonele de utilitate publică.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Primarul Mihăiță Beștea: „Primăria Oltenița nu va fi afectată de reducerea de personal. Nu avem o organigramă sufocată”

Published

on

În contextul reformei anunțate de Guvern pentru reducerea personalului bugetar, primarul Mihăiță Beștea afirmă că administrația locală din Oltenița nu va fi puternic afectată. Primăria funcționează deja cu un număr echilibrat de angajați și are posturi vacante disponibile.

Reforma administrației publice, care prevede o posibilă reducere cu 10–20% a personalului din instituțiile locale, a fost unul dintre subiectele abordate de jurnaliști în conferința de presă a primarului Mihăiță Beștea.
„Dacă nu m-ar fi auzit nimeni, aș fi spus că măsura ar putea fi chiar benefică, pentru că ar aduce economii. Dar, pentru că trebuie să rămân diplomat, spun că nu ne afectează semnificativ”, a declarat edilul.

Primarul a explicat că Primăria Oltenița nu a depășit limitele legale de angajare, iar structura actuală este una eficientă.
„Spre deosebire de alte primării, noi nu am mers niciodată cu organigrama la maximum. Avem posturi vacante și ne organizăm astfel încât cei care ar putea fi vizați de reduceri să fie cât mai puțini”, a precizat Beștea.

Administrația locală a început deja o analiză internă pentru a optimiza activitatea serviciilor, fără a afecta calitatea muncii sau relația cu cetățenii.
„Nu e vorba doar despre cifre, ci despre eficiență. Sunt servicii care pot fi îmbunătățite prin digitalizare, dar avem nevoie de oameni care să știe să le gestioneze. Scopul nostru este să păstrăm un aparat administrativ funcțional și motivat”, a adăugat primarul.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading