Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 19°C | Anul XI Nr. 528

La zi

Românii pot zbura din nou către SUA. Primul zbor direct a avut loc după o pauză de peste 20 de ani

Published

on

După 20 de ani, românii au din nou posibilitatea de a zbura direct din România spre SUA. Astăzi, 7 iunie, a avut loc primul zbor către New York, operat de compania aeriană HiSky care a decolat de pe Aeroportul Otopeni cu o întârziere de 40 de minute, cauzată de procedurile de securitate.

Acesta este primul zbor transatlantic direct operat de o companie aeriană de linie, care pleacă din România, după o pauză de peste 20 de ani. Durata zborului neîntrerupt este de aproximativ 10 ore.

”Vineri, 7 iunie, la ora 09:00, zborul cu numărul H4101 al companiei aeriene HiSky a decolat de pe Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” din Bucureşti, cu destinaţia New York. Acesta este primul zbor transatlantic direct, cu plecare din România, efectuat de o companie aeriană de linie, după mai mult de 20 de ani. Aeronava Airbus A330, cu înmatricularea românească YR-KID, este aşteptată să aterizeze pe aeroportul JFK, din metropola americană, la ora locală 11:35, după o călătorie neîntreruptă de aproximativ 10 ore”, a transmis compania, conform stirileprotv.ro.

Potrivit unui comunicat al companiei, zborurile regulate între Aeroportul Henri Coandă din București și Aeroportul John F. Kennedy din New York vor avea o frecvență de patru curse pe săptămână.

Advertisement

Plecarile din România sunt programate în fiecare luni, miercuri, vineri și sâmbătă. Avionul HiSky va decola din București la ora 8:30 și va ajunge la New York la ora 11:35, ora locală. Zborurile de întoarcere vor decola în aceleași zile de pe Aeroportul JFK la ora 13:25 și vor ateriza la Otopeni la ora 6:15, ora locală.

Biletele sunt disponibile pentru două clase de servicii, cu prețuri începând de la 349 de euro pentru clasa economic și 1.899 de euro pentru clasa business.
Odată cu lansarea rutei între București și New York, HiSky devine prima companie privată din istoria aviației românești care operează zboruri programate către Statele Unite ale Americii. De asemenea, HiSky este primul operator aerian care include această destinație în programul său regulat, după ce zborurile companiei naționale au fost sistate în 2003.
La manșa aeronavei care transportă primii pasageri către SUA se află chiar directorul general al companiei HiSky, Iulian Scorpan, pilot comandant cu o experiență de peste 20 de ani.
„Alături de pasagerii pe care îi avem la bord pentru zborul către New York, trăim, astăzi, un moment remarcabil, iar ziua de 7 iunie va rămâne cunoscută drept cea în care calea românilor către SUA s-a redeschis, după aproape 21 de ani. Suntem extrem de onoraţi să fim compania care reuşeşte să îndeplinească această dorinţă a pasagerilor din România şi din diaspora. Le mulţumim tuturor pentru încrederea pe care ne-au acordat-o, în ultimii trei ani, pe rutele din Europa. Asta ne-a oferit curajul şi energia de a îndrăzni să visăm la călătorii peste ocean şi, iată că, după multă muncă, decolăm, pentru prima dată, către New York. După realizarea de astăzi, următorul vis, pe care sunt convins că îl vom îndeplini curând, este să aterizăm la New York cu primii pasageri români care păşesc pe pământ american, fără viză”, a declarat Iulian Scorpan, potrivit sursei anterior menționate.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

La zi

Ministrul bulgar al Transporturilor acuză România că blochează construirea de noi poduri peste Dunăre

Published

on

Vicepremierul și ministrul bulgar al Transporturilor și Comunicațiilor, Grozdan Karadjov, a declarat în fața Comisiei parlamentare pentru transporturi de la Sofia că România reprezintă principalul obstacol în realizarea unor noi puncte de trecere peste Dunăre, transmite agenția BGNES, citată de Rador.

„Bulgaria insistă pentru construirea de noi poduri peste Dunăre, dar se confruntă cu o rezistență din partea României. Noi vrem să avem propriile noastre treceri, iar singurul obstacol de până acum este România”, a spus Karadjov.

Dunărea – „un coșmar pentru transporturi”

Ministrul a afirmat că fluviul a devenit „un adevărat coșmar” pentru transporturile bulgare, din cauza refuzului Bucureștiului de a accepta noi proiecte. „Politica de descurajare îndelungată – de zeci de ani – a României de a nu permite noi poduri peste Dunăre joacă un rol în transformarea acestui lucru într-un coșmar pentru transporturi”, a adăugat el.

Karadjov a reamintit că Bulgaria solicită cinci noi puncte de trecere peste fluviu și a susținut această poziție și în fața comisarului european Apostolos Tzitzikostas. „În celelalte țări de-a lungul Dunării există câte un pod cam la fiecare 70 de kilometri. Nu este normal ca un locuitor din Lom să parcurgă sute de kilometri pentru a ajunge pe celălalt mal, aflat la doar câteva sute de metri”, a subliniat oficialul bulgar.

Advertisement

România cere dragarea Dunării

De cealaltă parte, România insistă ca Bulgaria să realizeze lucrări de dragare pentru a facilita navigația pe Dunăre, condiție considerată esențială pentru transportul fluvial.

Karadjov a precizat că reprezentanți ai Bulgariei, României și Greciei au fost invitați la o întâlnire la Luxemburg, pe 4 iunie, pentru a discuta problema trecerilor peste Dunăre. „Din păcate, România a respins propunerea, probabil din cauza alegerilor interne”, a spus el.

Probleme și la feriboturi

Ministrul bulgar a reclamat și blocajele legate de transportul cu feribotul. Potrivit acestuia, linia de lângă Ruse nu a primit autorizație de la partea română de peste doi ani. „Am cerut ca românii să permită operarea feribotului măcar pe perioada reparațiilor la pod, însă nu există nicio evoluție”, a adăugat Karadjov.

Oficialul de la Sofia a subliniat că instituțiile europene, dar și Bulgaria și Grecia, ar trebui să intensifice presiunea asupra României. „Nu este posibil ca, în secolul XXI, un obstacol natural să fie transformat într-o problemă socială și economică de o asemenea amploare”, a conchis Karadjov.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

Deputatul PSD Călărași Ion Samoilă cere reluarea discuțiilor pentru construirea unui pod peste Dunăre, investiție vitală pentru regiune

Published

on

În prima ședință a Comisiei pentru transporturi și infrastructură din noua sesiune parlamentară, deputatul PSD de Călărași, Ion Samoilă, a propus reluarea discuțiilor privind construirea unui pod peste Dunăre, la Călărași, considerat o investiție strategică pentru fluidizarea traficului național și internațional.

Samoilă a subliniat faptul că, deși drumul expres Galați–Brăila–Ialomița–Călărași este în execuție, acesta se oprește în buza Dunării, fără o legătură directă peste fluviu. „Lipsește veriga esențială: podul”, a transmis parlamentarul.

Totodată, acesta a amintit că în cadrul Inițiativei celor Trei Mări, la o reuniune internațională desfășurată în Polonia, s-a semnat un acord privind realizarea a cinci studii de fezabilitate pentru poduri peste Dunăre, unul dintre acestea fiind dedicat zonei Călărași.

Mă bucur să vă anunț că președintele Comisiei pentru transporturi și toți membrii acesteia au fost de acord cu reluarea demersurilor necesare pentru această investiție majoră”, a precizat Ion Samoilă.

Advertisement

Deputatul PSD a atras atenția că proiectul nu este „un moft”, ci o necesitate strategică, mai ales în contextul dificultăților de transport întâlnite la trecerea de la Giurgiu. Samoilă a subliniat că valoarea investiției depășește capacitățile financiare ale României și trebuie susținută prin fonduri europene, inclusiv prin Comisia Europeană.

Voi continua să susțin acest proiect cu toată convingerea, pentru că dezvoltarea regiunii sud-estice și conectivitatea României cu rețelele europene de transport nu mai pot fi amânate!”, a concluzionat deputatul.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

O nouă avarie la rețeaua de apă din Călărași: furnizarea întreruptă pe strada Dobrogeanu Gherea

Published

on

Operatorul de apă și canalizare EcoAqua Călărași a anunțat luni dimineață, la ora 10:10, producerea unei noi avarii pe rețeaua stradală. Echipele de intervenție se află deja pe teren pentru remedierea situației.

Din cauza lucrărilor, alimentarea cu apă a fost oprită pe strada Dobrogeanu Gherea, iar reluarea furnizării este estimată în aproximativ două ore.

EcoAqua face apel la locuitorii din zonă să aibă răbdare și să utilizeze cu responsabilitate rezervele de apă până la finalizarea intervenției.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading