Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 18°C | Anul XI Nr. 537

La zi

Românii pot zbura din nou către SUA. Primul zbor direct a avut loc după o pauză de peste 20 de ani

Published

on

După 20 de ani, românii au din nou posibilitatea de a zbura direct din România spre SUA. Astăzi, 7 iunie, a avut loc primul zbor către New York, operat de compania aeriană HiSky care a decolat de pe Aeroportul Otopeni cu o întârziere de 40 de minute, cauzată de procedurile de securitate.

Acesta este primul zbor transatlantic direct operat de o companie aeriană de linie, care pleacă din România, după o pauză de peste 20 de ani. Durata zborului neîntrerupt este de aproximativ 10 ore.

”Vineri, 7 iunie, la ora 09:00, zborul cu numărul H4101 al companiei aeriene HiSky a decolat de pe Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” din Bucureşti, cu destinaţia New York. Acesta este primul zbor transatlantic direct, cu plecare din România, efectuat de o companie aeriană de linie, după mai mult de 20 de ani. Aeronava Airbus A330, cu înmatricularea românească YR-KID, este aşteptată să aterizeze pe aeroportul JFK, din metropola americană, la ora locală 11:35, după o călătorie neîntreruptă de aproximativ 10 ore”, a transmis compania, conform stirileprotv.ro.

Potrivit unui comunicat al companiei, zborurile regulate între Aeroportul Henri Coandă din București și Aeroportul John F. Kennedy din New York vor avea o frecvență de patru curse pe săptămână.

Advertisement

Plecarile din România sunt programate în fiecare luni, miercuri, vineri și sâmbătă. Avionul HiSky va decola din București la ora 8:30 și va ajunge la New York la ora 11:35, ora locală. Zborurile de întoarcere vor decola în aceleași zile de pe Aeroportul JFK la ora 13:25 și vor ateriza la Otopeni la ora 6:15, ora locală.

Biletele sunt disponibile pentru două clase de servicii, cu prețuri începând de la 349 de euro pentru clasa economic și 1.899 de euro pentru clasa business.
Odată cu lansarea rutei între București și New York, HiSky devine prima companie privată din istoria aviației românești care operează zboruri programate către Statele Unite ale Americii. De asemenea, HiSky este primul operator aerian care include această destinație în programul său regulat, după ce zborurile companiei naționale au fost sistate în 2003.
La manșa aeronavei care transportă primii pasageri către SUA se află chiar directorul general al companiei HiSky, Iulian Scorpan, pilot comandant cu o experiență de peste 20 de ani.
„Alături de pasagerii pe care îi avem la bord pentru zborul către New York, trăim, astăzi, un moment remarcabil, iar ziua de 7 iunie va rămâne cunoscută drept cea în care calea românilor către SUA s-a redeschis, după aproape 21 de ani. Suntem extrem de onoraţi să fim compania care reuşeşte să îndeplinească această dorinţă a pasagerilor din România şi din diaspora. Le mulţumim tuturor pentru încrederea pe care ne-au acordat-o, în ultimii trei ani, pe rutele din Europa. Asta ne-a oferit curajul şi energia de a îndrăzni să visăm la călătorii peste ocean şi, iată că, după multă muncă, decolăm, pentru prima dată, către New York. După realizarea de astăzi, următorul vis, pe care sunt convins că îl vom îndeplini curând, este să aterizăm la New York cu primii pasageri români care păşesc pe pământ american, fără viză”, a declarat Iulian Scorpan, potrivit sursei anterior menționate.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

La zi

Vești proaste pentru români: De la 1 ianuarie 2026, taxe locale majorate cu până la 80% pe case și impozite mai mari pe mașini, în funcție de norma de poluare

Published

on

Premierul Ilie Bolojan a confirmat, luni, la Adunarea Generală a Asociației Municipiilor din România, că impozitele locale vor exploda de anul viitor. Marți, 18 noiembrie 2025, Parlamentul se reunește în ședință comună pentru a adopta din nou pachetul fiscal, eliminând doar prevederile declarate neconstituționale de CCR – respectiv obligativitatea testelor poligraf pentru angajații ANAF suspectați de corupție.

„De anul viitor, românii vor plăti impozite semnificativ mai mari pe proprietăți și mașini, inclusiv pe cele agricole. Pentru locuințe, creșterea va fi de aproape 80%, iar la autoturisme impozitul se va stabili în funcție de norma de poluare”, a explicat Bolojan.

Exemple concrete de impozite auto (pentru motorizări 1,6-2,0 litri):

  • Euro 0-3: 237-297 de lei/an
  • Euro 5: 213-269 de lei/an

Premierul a ironizat decizia CCR privind poligraful: „Deși, fie vorba între noi, n-ar fi fost rău să testăm o bună parte din angajații ANAF, având în vedere problemele extinse de acolo. Dar respectăm Constituția – scoatem doar aceste articole, restul rămâne intact”.

Pachetul fiscal face parte din cele 5 legi pentru care Guvernul și-a asumat răspunderea pe 1 septembrie 2025. Scopul declarat: colectarea veniturilor necesare pentru reducerea deficitului bugetar și a gap-ului de TVA, închiderea portițelor de insolvență și optimizări fiscale.

Advertisement

„Aceste măsuri sunt vitale pentru calculele de deficit. Trebuie să ne încasăm taxele și să reducem cheltuielile – împrumuturile anuale reprezintă deja echivalentul tuturor salariilor din sectorul public”, a subliniat Bolojan, avertizând că România nu-și mai permite amânări.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

ȘOC în Justiție și Armată: Pensionarii speciali, evacuați din apartamentele statului cu chirie de 200 lei/lună!

Published

on

Ministerul Justiției, susținut de Guvernul Bolojan, propune un proiect de lege exploziv: sute de pensionari speciali – foști judecători, procurori, militari sau polițiști – ar urma să fie evacuați din locuințele de serviciu ale statului, unde plătesc chirii ridicol de mici, uneori sub 200 de lei/lună. Tarifele sunt înghețate din 2007, iar acum statul vrea să pună capăt acestui privilegiu.

Ce prevede proiectul?

  • Toate contractele de închiriere încetează automat la pensionare sau eliberarea din funcție.
  • Pentru locuințele ocupate deja, evacuarea trebuie făcută în maximum 3 luni.
  • Scopul: eliberarea spațiilor pentru angajații activi, în special judecători și procurori nou-intrati, care nu au unde locui.

Ministerul justifică măsura dură: aceste apartamente sunt un sprijin temporar pentru personalul în funcțiune, nu un beneficiu pe viață. Mulți pensionari au venituri solide din pensii speciale sau militare, deci nu sunt vulnerabili. În schimb, fondul locativ e blocat, lăsând tinerii magistrați pe drumuri.

Situația pe instituții (date oficiale):

  • Ministerul Justiției și instanțe: 211 locuințe (53 ocupate de pensionari, 8 libere).
  • Ministerul Public: 23 de locuințe (7 cu procurori pensionari, 8 libere).
  • Administrația Penitenciarelor: 178 de locuințe (88 ocupate de pensionari).
  • Ministerul Apărării Naționale: 662 de locuințe (45 cu personal pensionat) – aici s-a blocat avizarea, MApN cerând un grup de lucru special.
  • Ministerul Afacerilor Interne: 380 de locuințe (doar 6 cu pensionari, 70 libere).

Proiectul e în avizare, dar împotmolit la Apărare. Rămâne de văzut dacă pensionarii vor ceda ușor sau vor declanșa un val de contestații.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

Șoferi începători, interziși la volanul mașinilor puternice: Ce modele mai pot conduce și ce excepții există

Published

on

Șoferii cu permis de conducere categoria B obținut de mai puțin de doi ani vor fi restricționați să conducă doar autoturisme cu un raport putere/masă de maximum 0,075 kW/kg. Măsura, propusă printr-un proiect de lege susținut de Guvern, vizează scăderea numărului de accidente grave implicând tineri fără experiență suficientă.

Inițiativa vine în contextul unor tragedii rutiere recente, precum accidentul provocat în august 2023 de Vlad Pascu, aflat sub influența drogurilor, lângă localitatea 2 Mai. Acesta a fost condamnat la 10 ani de închisoare pentru uciderea a doi tineri și rănirea altor doi.

Ce prevede proiectul de lege:

În primii doi ani de la obținerea permisului, conducătorii auto nu pot folosi vehicule care depășesc limita de 0,075 kW/kg, cu două excepții principale (conform Profit.ro):

Advertisement
  • Prezența în mașină a unui șofer cu permis categoria B de minimum 10 ani (pentru aceeași categorie).
  • Utilizarea vehiculului exclusiv în scop profesional, pe baza unui contract de muncă, doar în programul de lucru, cu dovada clară că mașina este esențială pentru sarcinile de serviciu.

Nerespectarea regulilor devine contravenție, pedepsită cu amendă din clasa a IV-a (9-20 de puncte-amendă) și suspendarea permisului pe 90 de zile.

Modele de mașini conforme cu limita:

Printre autoturismele populare care respectă raportul putere/masă sub 0,075 kW/kg se regăsesc: Dacia Logan și Sandero 1.0 SCe, Renault Clio 1.0 TCe, Volkswagen Polo 1.0 MPI și Golf 1.0 TSI, Ford Fiesta 1.1, Hyundai i20 1.2, Toyota Yaris 1.0 VVT-i, Skoda Fabia 1.0 MPI și Seat Ibiza 1.0 MPI. Acestea sunt considerate sigure pentru începători datorită motoarelor moderate.

Poziția Guvernului:

Executivul acordă aviz favorabil, dar cere modificări pentru aplicare unitară:

  • Explică de ce prezența unui șofer experimentat ar anula riscurile vizate de restricție.
  • Semnalează că excepția profesională exclude categorii precum polițiștii (cu raport de serviciu, nu contract de muncă) sau antreprenorii.
  • Propune dovezi suplimentare pentru necesitatea utilizării mașinii în activități de serviciu.

Proiectul va fi dezbătut în Parlament pentru adoptare finală.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading