Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 18°C | Anul XI Nr. 537

Administrație Locală

Reabilitarea blocurilor din Călărași, o prioritate în 2025: „Dacă aveam mai multe asociații de proprietari, puteam atrage mai mulți bani”

Published

on

În cadrul unui interviu acordat pentru Calarasipress.ro, primarul municipiului Călărași, Marius Dulce, a vorbit despre proiectele de reabilitare termică a blocurilor de locuințe, un obiectiv important pentru administrația locală. Prin fonduri europene, dar și prin finanțări guvernamentale, mai multe blocuri vor fi modernizate, însă edilul a subliniat că procesul ar fi putut fi accelerat dacă existau mai multe asociații de proprietari.

“Avem proiecte pentru reabilitarea blocurilor prin PNRR și AFM, însă adevărul este că am fi putut face mult mai mult dacă aveam mai multe asociații de proprietari. Asta ne-ar fi permis să absorbim mai multe fonduri și să modernizăm un număr mai mare de clădiri. Am spus-o întotdeauna și o repet: asocierea proprietarilor este cheia accesării acestor finanțări.”

Ce blocuri vor fi reabilitate în 2025?

Administrația locală lucrează la mai multe proiecte de reabilitare termică și modernizare a blocurilor, iar principalele surse de finanțare sunt:

  • PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență) – fonduri destinate eficientizării energetice.
  • AFM (Administrația Fondului pentru Mediu) – proiecte pentru locuințe sociale și îmbunătățirea confortului termic al imobilelor.
  • Bugetul local – intervenții pentru reabilitarea fațadelor și a zonelor adiacente blocurilor.

“Ne dorim să eficientizăm energetic cât mai multe blocuri, pentru că acest lucru aduce beneficii enorme locuitorilor. Reducerea costurilor la energie și creșterea confortului termic sunt obiective clare. În același timp, avem și un program separat pentru blocurile sociale, unde vom interveni tot prin AFM.”

Problema asociațiilor de proprietari: de ce se pierd bani?

În cadrul interviului, edilul a explicat că unul dintre principalele obstacole în accesarea fondurilor pentru reabilitarea blocurilor este numărul insuficient de asociații de proprietari.

Advertisement

“În momentul în care o asociație de proprietari funcționează, se pot depune cereri de finanțare pentru reabilitarea termică a blocurilor. Din păcate, în multe zone din oraș, oamenii nu s-au asociat, iar asta ne limitează. Dacă am fi avut mai multe asociații, am fi reușit să absorbim mai mulți bani și să învelim mai multe blocuri.”

Impactul reabilitării blocurilor asupra orașului

Proiectele de reabilitare nu vizează doar reducerea costurilor la încălzire pentru locatari, ci și îmbunătățirea aspectului urban al municipiului. Primarul a subliniat că se lucrează și la modernizarea spațiilor dintre blocuri, astfel încât orașul să aibă un aspect mai îngrijit și mai modern.

“În paralel cu reabilitarea blocurilor, lucrăm și la amenajarea spațiilor dintre acestea. Am modernizat multe dintre ele, am creat noi locuri de parcare și am introdus spații verzi. Trebuie să valorificăm orice zonă care nu este utilizată eficient.”

Câți bani sunt alocați pentru aceste proiecte?

Deși nu a oferit o sumă exactă pentru întreg programul de reabilitare, primarul a menționat că fondurile sunt limitate, iar prioritizarea proiectelor se face în funcție de necesitățile identificate în oraș.

“Nu putem să spunem acum câți bani vom avea exact pentru reabilitarea blocurilor, pentru că depinde și de buget, și de proiectele depuse. Cert este că fiecare leu pe care îl putem atrage pentru modernizarea locuințelor îl vom folosi cu maximă eficiență.”

Advertisement

Ce trebuie să facă locuitorii pentru a beneficia de reabilitare?

Pentru ca procesul de reabilitare să se desfășoare mai rapid, primarul Marius Dulce face apel la locuitorii municipiului să se asocieze și să colaboreze cu autoritățile.

“Îi îndemn pe călărășeni să înțeleagă importanța formării asociațiilor de proprietari. Acesta este primul pas pentru a putea accesa finanțări. Noi, ca administrație, suntem pregătiți să facem demersurile necesare pentru a moderniza cât mai multe blocuri, dar trebuie și implicarea cetățenilor.”

 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Administrație Locală

CJ Călărași convoacă ședința ordinară din 27 noiembrie: 14 proiecte pe masa consilierilor județeni

Published

on

Consiliul Județean Călărași se va reuni miercuri, 27 noiembrie 2025, de la ora 11:00, în sala „Mihai Arbăgiic”, într-o ședință ordinară care include 14 proiecte de hotărâre, majoritatea vizând administrarea patrimoniului public, reorganizări în instituțiile medicale și proceduri tehnice necesare pentru investițiile în derulare.

🔹 Administrarea domeniului public și clarificări patrimoniale

Primele proiecte vizează:

  • constatarea încetării mandatului unui consilier județean, conform prevederilor legale;
  • dezmembrări și actualizări cadastrale pentru imobile din Călărași și Independența, aflate în domeniul public al județului;
  • transmiterea sau preluarea unor terenuri între CJ Călărași și UAT-uri, necesare pentru lucrări administrative și proiecte viitoare;
  • modificarea Contractului-cadru de concesiune încheiat între CJ Călărași și firma COSLO – ZINCA.

🔹 Drumuri județene: încadrări funcționale și noi proceduri tehnice

Un proiect important prevede aprobarea încadrării în categoria funcțională a mai multor drumuri județene și comunale, etapă obligatorie pentru investițiile viitoare în infrastructură și pentru accesarea fondurilor necesare modernizării acestora.

🔹 Investiții în sănătate: organigrame și documentații actualizate

Pe ordinea de zi se află și trei proiecte care privesc modificarea Statului de funcții în:

  • Spitalul de Psihiatrie Săpunari,
  • Spitalul Județean de Urgență „Dr. Pompei Samarian”,
  • Spitalul de Pneumofiziologie Călărași.

De asemenea, consilierii vor dezbate actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul de dezvoltare a infrastructurii medicale ambulatorii, un obiectiv major pentru modernizarea serviciilor de sănătate din județ.

🔹 Educație și consultare publică

Un alt punct prevede aprobarea participării CJ Călărași la formarea Consiliului Consultativ VET la Colegiul Economic Călărași, pentru întărirea relației dintre mediul educațional și piața muncii.

Advertisement

🔹 Finalul ședinței – secțiunea „Diverse”

După votarea celor 14 proiecte, consilierii vor putea ridica și alte aspecte în cadrul secțiunii „Diverse”.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

LUCRĂRI DE MODERNIZARE ÎN CIMITIRUL „SFÂNTUL LAZĂR” DIN CĂLĂRAȘI: GARDURI NOI ȘI REORGANIZAREA ZONEI DE ACCES

Published

on

Cimitirul „Sfântul Lazăr” din municipiul Călărași trece, în aceste zile, printr-un amplu proces de modernizare. Administrația Cimitirelor a anunțat că se lucrează la montarea gardurilor aferente extinderii noi (NEX), dar și la reorganizarea completă a zonei de acces, astfel încât spațiul să fie mai bine structurat și mai ușor de utilizat de către vizitatori.

Potrivit reprezentanților instituției, obiectivul principal este îmbunătățirea condițiilor pentru cetățenii care își vizitează apropiații și crearea unui cadru mai îngrijit și mai sigur. Lucrările includ atât componenta de delimitare a noilor parcele, cât și investiții în ordonarea căilor de intrare.

Administrația transmite locuitorilor mulțumiri pentru înțelegerea acordată în perioada lucrărilor, precizând că disconfortul este temporar, iar beneficiile vor fi vizibile imediat după finalizarea intervențiilor.

Reamintim că modernizarea cimitirelor din Călărași face parte din demersul municipalității de a aduce la standarde mai bune infrastructura urbană și zonele de utilitate publică.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Primarul Mihăiță Beștea: „Primăria Oltenița nu va fi afectată de reducerea de personal. Nu avem o organigramă sufocată”

Published

on

În contextul reformei anunțate de Guvern pentru reducerea personalului bugetar, primarul Mihăiță Beștea afirmă că administrația locală din Oltenița nu va fi puternic afectată. Primăria funcționează deja cu un număr echilibrat de angajați și are posturi vacante disponibile.

Reforma administrației publice, care prevede o posibilă reducere cu 10–20% a personalului din instituțiile locale, a fost unul dintre subiectele abordate de jurnaliști în conferința de presă a primarului Mihăiță Beștea.
„Dacă nu m-ar fi auzit nimeni, aș fi spus că măsura ar putea fi chiar benefică, pentru că ar aduce economii. Dar, pentru că trebuie să rămân diplomat, spun că nu ne afectează semnificativ”, a declarat edilul.

Primarul a explicat că Primăria Oltenița nu a depășit limitele legale de angajare, iar structura actuală este una eficientă.
„Spre deosebire de alte primării, noi nu am mers niciodată cu organigrama la maximum. Avem posturi vacante și ne organizăm astfel încât cei care ar putea fi vizați de reduceri să fie cât mai puțini”, a precizat Beștea.

Administrația locală a început deja o analiză internă pentru a optimiza activitatea serviciilor, fără a afecta calitatea muncii sau relația cu cetățenii.
„Nu e vorba doar despre cifre, ci despre eficiență. Sunt servicii care pot fi îmbunătățite prin digitalizare, dar avem nevoie de oameni care să știe să le gestioneze. Scopul nostru este să păstrăm un aparat administrativ funcțional și motivat”, a adăugat primarul.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading