Connect with us

Știri

R. Pațurcă: Economia României duduie din pix. Pixul lui Florin Cîțu

Ministrul care a picat de două ori în Parlament testul moțiunii de cenzură, pică și testul bunului simț, alături de cel al cunoașterii normelor elementare de economie.
Florin Cîțu ne spune că economia României duduie și că a întrecut statele vestice, între care Franța, Italia și Spania. Nu întâmplător, în comparația PNL, liberalii au ales cele mai lovite state de pandemia de COVID-19.
Trecând peste încercarea liberalilor de a manipula opinia publică, trebuie văzută realitatea de fapt, și anume:

– creșterea economică care constituie acum fala lui Cîțu, de 2,7% este de fapt o scădere a ritmului de creștere față de trimestrul I al anului 2019, atunci când economia României creștea cu 5%, după o creștere de 4,1% și în trimestrul I 2018.
– trimestrul I înseamnă lunile ianuarie, februarie și martie. În luna martie, pe data de 16, România decreta starea de urgență și abia apoi intra în măsurile de izolare care au prăbușit economia, adică două săptămâni.
– cele 2 săptămâni în care s-a oprit producția industrială au prilejuit creșterea exponențială a consumului intern. Din păcate, din cauza comunicării defectuoase a auto-intitulatului Grup de Comunicare Strategică, românii și-au făcut provizii de alimente și apă, supermarketurile golindu-se rând pe rând. Consumul intern încă deține o pondere însemnată în economia României și, scriptic, a suplinit scăderea producției. În țări precum Franța, Italia sau Spania, orpirea producției în luna martie a contribuit decisiv la scăderea economiei. În România, ponderea producției fiind mai mică și fiind suplinită de consumul intern în creștere, economia nu a suferit la fel de mult.

În concluzie, cu o scăderea a ritmului de creștere economică și cu o statistică ce cuprinde nici două săptămâni din momentul opririi economiei, cu o creștere masivă a consumului intern, Florin Cîțu încearcă să ne facă să credem că economia țării duduie. Din pix, pentru că în realitate lucrurile stau total diferit.

Îl invit pe ministrul liberal să încerce această manipulare cu cei peste 900.000 de români aflați în șomaj tehnic și cu cei 300.000 care și-au pierdut locurile de muncă definitiv.
Îl mai invit pe același ministru Cîțu să încerce manipularea ordonată de la partid cu cele peste 96.000 de firme românești care au depus dosarele în cadrul mult prea lăudatului proiect IMM Invest în urma căruia au fost aprobate doar 12 (doisprezece) dosare pentru împrumuturile cu dobândă zero.
Abia apoi poate să vină și la noi și să încerce să ne mintă cu creșterea economică și cu economia care duduie. Până atunci, mai ales după ce a picat de două ori la moțiune în Parlament, ar fi mai bine pentru toți românii ca ministrul de Finanțe să ia decizia cea mai bună pentru țară: să demisioneze.

Advertisement

Președinte executiv al PSD Călărași
Senator Roxana-Natalia Pațurcă

Știri

Incendiu de proporții în Călărași: 30 de hectare de grâu cuprinse de flăcări în zona Modelu

Duminică, 6 iulie 2025, un incendiu de amploare a izbucnit în zona agricolă Modelu, din județul Călărași, unde aproximativ 30 de hectare de grâu au fost cuprinse de flăcări. Incendiul, aflat încă în desfășurare, a mobilizat un important dispozitiv de intervenție: cinci autospeciale de stingere ale Inspectoratului pentru Situații de Urgență acționează pentru limitarea extinderii focului și protejarea zonelor învecinate.

Focul a izbucnit în jurul prânzului, pe un teren agricol aflat în plină campanie de recoltare, ceea ce a favorizat extinderea rapidă a flăcărilor.

Până la această oră, nu au fost raportate victime sau pagube materiale în afara culturii agricole afectate.

Vom reveni cu informații pe măsură ce operațiunea de stingere evoluează.

Advertisement

Continue Reading

Știri

Autogara Obor, controlată de mafia microbuzelor. Călătorii spre Călărași, prinși la mijloc într-un război al transportatorilor

Un adevărat scandal mocnește, zi de zi, în Autogara Obor din Capitală, acolo unde noua rută legală București – Călărași este sabotată de metode care ating zona penalului. Călătorii care vor să urce în microbuzele firmelor călărășene – intrate legal pe piață în urma liberalizării transportului de la 1 iulie – sunt întorși din drum, agresați verbal și îndrumați forțat spre alte mașini, aparținând unei firme deja cunoscute pentru practici neloiale.

„Vin, te scuipă, te înjură, iau oamenii de lângă mașină!”

Șoferii care refuză să cedeze presiunilor vorbesc, cu teamă și resemnare, despre monopolul forțat pe care unii vor să îl păstreze cu orice preț, chiar și cu încălcarea flagrantă a legii:

„Ei au făcut 50 de lei cursa până acum. Acum vin cu 10 lei, doar ca să ne scoată de pe traseu. Dacă rămân iar singuri, o urcă la 100! Se urcă la tine-n mașină și ia călătorii cu japca. ‘Hai cu mine gratis! Hai cu mine 10 lei!’”, povestește un șofer, aproape singur în microbuzul său.

Călătorii sunt zăpăciți, împinși de colo-colo, în timp ce alții, aflați în misiune de „descurajare”, nu ezită să aplice intimidări directe. Un bărbat tatuat, devenit „paznic neoficial” al autogării, le ordonă celor care vor să urce la firmele călărășene:
„Stai la mașină, mă! Ce cauți aici?”

Un sistem cu rădăcini vechi: dosare penale, abuzuri și condamnări

Problema nu este nouă. În spatele haosului din autogară stau ani de practici abuzive tolerate de instituții ale statului.
Potrivit presei, în 2017, Daniela Dobrilă, fost director în cadrul Autorității Rutiere Române – Direcția Licențe, a fost condamnată la 3 ani de închisoare pentru luare de mită, complicitate la spălare de bani și folosirea de informații nepublice.

Advertisement

Mai mult, în același an, a fost trimisă în judecată pentru abuz în serviciu, după ce ar fi suprapus licențe de transport pe ruta Călărași – București, exact traseul care astăzi generează conflictul.

Lucian Carapidis, administratorul SC TUDAN SRL, a reclamat situația la toate instituțiile posibile: Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, Consiliul Concurenței și Ministerul Administrației și Internelor.

Deocamdată, poliția tace, iar haosul din Autogara Obor continuă nestingherit.

„Este un monopol. Concurență neloială în toată regula! Dar nu se întâmplă nimic…”, adaugă un șofer.

Cât mai costă o călătorie? Cât mai valorează legea?

În tot acest scenariu, prețul unei călătorii București – Călărași a ajuns la 10 lei, doar pentru ca unele firme să rămână singure pe piață, așa cum au făcut ani la rând, când tarifele ajungeau și la 50 lei.

Advertisement
Continue Reading

Știri

Meci de vis pentru Spicul Vâlcelele: amical de gală împotriva Rapidului București!

Un moment istoric pentru fotbalul din județul Călărași! Echipa Spicul Vâlcelele a disputat, sâmbătă, un meci amical de prestigiu împotriva uneia dintre cele mai iubite și titrate formații din România – FC Rapid București.

Partida s-a desfășurat pe terenul de la Baza Constructorul Mobexpert din București, iar pentru echipa călărășeană a fost o adevărată onoare să se afle față în față cu o formație de Liga 1, cu o istorie bogată și o galerie legendară.

Pe lângă emoția întâlnirii, meciul a fost și o lecție de profesionalism și angajament, în care Spicul Vâlcelele a reușit să-și testeze potențialul în compania unui adversar de top. Atmosfera de pe teren a fost una de respect reciproc, iar intensitatea jocului a pus la încercare pregătirea fizică și tactică a echipei din Vâlcelele.

Întâlnirea a avut și o încărcătură emoțională aparte: în prezentul lot al Spicului se regăsesc jucători care au scris, la rândul lor, pagini din istoria Rapidului:

Advertisement
  • Marian Vlada, actualul antrenor principal și fost atacant important al giuleștenilor
  • Raul Costin, mijlocaș experimentat care a evoluat pentru Rapid și alte echipe din Liga 1
  • Bogdan Barbu, jucător care a purtat tricoul vișiniu în anii săi de glorie

„A fost un moment cu adevărat special pentru clubul nostru. Ne motivează să muncim și mai mult pentru a ne atinge obiectivele. Mulțumim Rapidului pentru invitație și pentru ospitalitate!”, au transmis reprezentanții Spicului Vâlcelele.

Meciul cu Rapid va rămâne un reper important în istoria clubului și un imbold în plus pentru noul sezon competițional.

Continue Reading