Connect with us

Știri

Proiect pentru eficientizarea sistemului de management al deşeurilor, în Călărași

În cadrul şedinţei extraordinare a Consiliului Local municipal Călăraşi din 10 noiembrie a fost adoptat Proiectul de hotărâre privind aprobarea depunerii şi finanţării proiectului cu titlul: “𝐏𝐥𝐚̆𝐭𝐞𝐬̦𝐭𝐞 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐜𝐚̂𝐭 𝐚𝐫𝐮𝐧𝐜𝐢𝐝𝐨𝐭𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐜𝐮 𝐢𝐧𝐬𝐮𝐥𝐞 𝐞𝐜𝐨𝐥𝐨𝐠𝐢𝐜𝐞 𝐢̂𝐧𝐦𝐮𝐧𝐢𝐜𝐢𝐩𝐢𝐮𝐥 𝐂𝐚̆𝐥𝐚̆𝐫𝐚𝐬̧𝐢“.

Propus pentru finanţare prin apelul de proiecte cu titlul PNRR/2022//C3/S/I.1.B, componenta C3 – Managementul deşeurilor, Subinvestiţia I.1.B – Construire de insule ecologice digitalizate din cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, proiectul vizează eficientizarea sistemului de management al deşeurilor.

Având în vedere gradul scăzut de colectare a deşeurilor municipale, a penalităţilor plătite anual pentru neîndeplinirea ţintelor de reciclare şi valorificare, Primăria Municipiului Călăraşi îşi propune accelerarea procesului de modernizare a sistemului de gestionare a deşeurilor cu accent pe colectarea separată în 5 fracţii de deşeuri, măsuri de prevenţie, reducere, reutilizare şi valorificare, în vederea conformării cu tranziţia spre economia circulară.

În acest sens, PMC intenţionează să instaleze 50 insule supraterane încasetate cu containere de 1.1 metri cubi, schimbarea sistemului de colectare şi folosirea de noi tehnologii prin aplicarea la finanţare, în cadrul Subinvestiţiei I.1.B – Construirea de insule ecologice digitalizate.

Advertisement

Valoarea maximă eligibilă a investiţiei este de 500.000 euro (fără TVA), adică 2.459.750 lei (fără TVA). Valoarea TVA aferentă chetuielilor eligibile va fi suportată de la bugetul de stat, din bugetul coordonatorului de reforme şi / sau investiţii pentru Componenta C3 -Managementul Deşeurilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Prin intermediul PH-ul mai sus-menţionat, s-a aprobat şi finanţarea din bugetul local al Municipiului Călăraşi a cheltuielilor neeligibile care asigură implementarea proiectului aşa cum acestea vor rezulta din documentaţiile tehnico-economice / contractul de lucrări, dacă este cazul. Fondurile necesare pentru acoperirea valorii neeligibile a proiectului, a cheltuielilor de mentenanţă şi a celor conexe care pot să apară pe durata implementării proiectului precum şi cele necesare implementării optime a proiectului, în condiţiile rambursării / decontării ulterioare a cheltuielilor vor fi prevăzute în bugetele locale ale Municipiului Călăraşi.

De asemenea, s-a aprobat asigurarea şi susţinerea cheltuielilor de mentenanţă a investiţiei aferente pe o perioada de minimum 5 ani de la data efectuării ultimei plăţi.

Advertisement

Știri

Incendiu de proporții în Călărași: 30 de hectare de grâu cuprinse de flăcări în zona Modelu

Duminică, 6 iulie 2025, un incendiu de amploare a izbucnit în zona agricolă Modelu, din județul Călărași, unde aproximativ 30 de hectare de grâu au fost cuprinse de flăcări. Incendiul, aflat încă în desfășurare, a mobilizat un important dispozitiv de intervenție: cinci autospeciale de stingere ale Inspectoratului pentru Situații de Urgență acționează pentru limitarea extinderii focului și protejarea zonelor învecinate.

Focul a izbucnit în jurul prânzului, pe un teren agricol aflat în plină campanie de recoltare, ceea ce a favorizat extinderea rapidă a flăcărilor.

Până la această oră, nu au fost raportate victime sau pagube materiale în afara culturii agricole afectate.

Vom reveni cu informații pe măsură ce operațiunea de stingere evoluează.

Advertisement

Continue Reading

Știri

Autogara Obor, controlată de mafia microbuzelor. Călătorii spre Călărași, prinși la mijloc într-un război al transportatorilor

Un adevărat scandal mocnește, zi de zi, în Autogara Obor din Capitală, acolo unde noua rută legală București – Călărași este sabotată de metode care ating zona penalului. Călătorii care vor să urce în microbuzele firmelor călărășene – intrate legal pe piață în urma liberalizării transportului de la 1 iulie – sunt întorși din drum, agresați verbal și îndrumați forțat spre alte mașini, aparținând unei firme deja cunoscute pentru practici neloiale.

„Vin, te scuipă, te înjură, iau oamenii de lângă mașină!”

Șoferii care refuză să cedeze presiunilor vorbesc, cu teamă și resemnare, despre monopolul forțat pe care unii vor să îl păstreze cu orice preț, chiar și cu încălcarea flagrantă a legii:

„Ei au făcut 50 de lei cursa până acum. Acum vin cu 10 lei, doar ca să ne scoată de pe traseu. Dacă rămân iar singuri, o urcă la 100! Se urcă la tine-n mașină și ia călătorii cu japca. ‘Hai cu mine gratis! Hai cu mine 10 lei!’”, povestește un șofer, aproape singur în microbuzul său.

Călătorii sunt zăpăciți, împinși de colo-colo, în timp ce alții, aflați în misiune de „descurajare”, nu ezită să aplice intimidări directe. Un bărbat tatuat, devenit „paznic neoficial” al autogării, le ordonă celor care vor să urce la firmele călărășene:
„Stai la mașină, mă! Ce cauți aici?”

Un sistem cu rădăcini vechi: dosare penale, abuzuri și condamnări

Problema nu este nouă. În spatele haosului din autogară stau ani de practici abuzive tolerate de instituții ale statului.
Potrivit presei, în 2017, Daniela Dobrilă, fost director în cadrul Autorității Rutiere Române – Direcția Licențe, a fost condamnată la 3 ani de închisoare pentru luare de mită, complicitate la spălare de bani și folosirea de informații nepublice.

Advertisement

Mai mult, în același an, a fost trimisă în judecată pentru abuz în serviciu, după ce ar fi suprapus licențe de transport pe ruta Călărași – București, exact traseul care astăzi generează conflictul.

Lucian Carapidis, administratorul SC TUDAN SRL, a reclamat situația la toate instituțiile posibile: Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, Consiliul Concurenței și Ministerul Administrației și Internelor.

Deocamdată, poliția tace, iar haosul din Autogara Obor continuă nestingherit.

„Este un monopol. Concurență neloială în toată regula! Dar nu se întâmplă nimic…”, adaugă un șofer.

Cât mai costă o călătorie? Cât mai valorează legea?

În tot acest scenariu, prețul unei călătorii București – Călărași a ajuns la 10 lei, doar pentru ca unele firme să rămână singure pe piață, așa cum au făcut ani la rând, când tarifele ajungeau și la 50 lei.

Advertisement
Continue Reading

Știri

Meci de vis pentru Spicul Vâlcelele: amical de gală împotriva Rapidului București!

Un moment istoric pentru fotbalul din județul Călărași! Echipa Spicul Vâlcelele a disputat, sâmbătă, un meci amical de prestigiu împotriva uneia dintre cele mai iubite și titrate formații din România – FC Rapid București.

Partida s-a desfășurat pe terenul de la Baza Constructorul Mobexpert din București, iar pentru echipa călărășeană a fost o adevărată onoare să se afle față în față cu o formație de Liga 1, cu o istorie bogată și o galerie legendară.

Pe lângă emoția întâlnirii, meciul a fost și o lecție de profesionalism și angajament, în care Spicul Vâlcelele a reușit să-și testeze potențialul în compania unui adversar de top. Atmosfera de pe teren a fost una de respect reciproc, iar intensitatea jocului a pus la încercare pregătirea fizică și tactică a echipei din Vâlcelele.

Întâlnirea a avut și o încărcătură emoțională aparte: în prezentul lot al Spicului se regăsesc jucători care au scris, la rândul lor, pagini din istoria Rapidului:

Advertisement
  • Marian Vlada, actualul antrenor principal și fost atacant important al giuleștenilor
  • Raul Costin, mijlocaș experimentat care a evoluat pentru Rapid și alte echipe din Liga 1
  • Bogdan Barbu, jucător care a purtat tricoul vișiniu în anii săi de glorie

„A fost un moment cu adevărat special pentru clubul nostru. Ne motivează să muncim și mai mult pentru a ne atinge obiectivele. Mulțumim Rapidului pentru invitație și pentru ospitalitate!”, au transmis reprezentanții Spicului Vâlcelele.

Meciul cu Rapid va rămâne un reper important în istoria clubului și un imbold în plus pentru noul sezon competițional.

Continue Reading