Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 6°C | Anul XI Nr. 536

Știri

Primarul Marius Dulce explică situația taxelor și impozitelor și taxelor locale ce urmează a fi majorate cu 3,8% cu

Published

on

Marius Dulce – Drept la replică

Am văzut o declarație, lansată în spațiul public de un ales local, fost candidat la funcția de primar, la ultimele alegeri locale, care ne reproșează, mie și colegilor din Executivul Primăriei, că am propus Consiliului Local, prin intermediul unui proiect de hotărâre ce va fi dezbătut în ședința ordinară din 17 decembrie, majorarea impozitelor și taxelor locale cu 3,8%, “întrucât încasările anului 2020 au fost sub nivelul așteptărilor.”

Nimic mai fals!

Ideea inițierii unei astfel de “hotărări” este perfect legală, în concordanță cu prevederile Legii 227 / 2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
Din 2016, odată cu intrarea în vigoare a Noului Cod fiscal, taxele și impozitele locale au fost indexate anual.
Până la 31 decembrie 2015, indexarea era realizată o dată la trei ani, iar de aceasta se ocupau Ministerul Finanțelor Publice și Ministerul Administrației și Internelor.
Din 2016, consiliile locale hotărăsc ce taxe și impozite plătesc cetățenii.

Advertisement

Conform articolului 491 din Noul Cod fiscal, reglementat de Legea 227 / 2015, indexarea anuală a impozitelor și a taxelor locale este realizată de consiliile locale.
Acestea țin cont de rata inflației pentru anul fiscal anterior, care poate fi regăsită pe site-urile oficiale a două ministere: Ministerul Finanțelor Publice și Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.
Indexarea impozitelor și taxelor locale cu rata inflației, în cazul de față 3,8%, aferentă anului 2019, este o OBLIGAȚIE LEGALĂ a autorității deliberative, în speță a Consiliului Local, stabilită de Codul Fiscal.
În textul de lege mai sus-menționat se precizează că “În cazul în care autoritatea deliberativă nu adoptă cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de expirarea exercițiului bugetar, o hotărâre în acest sens, în anul fiscal următor, impozitele și taxele locale se vor stabili la nivelurile maxime prevăzute în Legea 227 / 2015 privind Codul Fiscal și se vor indexa și cu rata inflației”, adică 3,8%.
Același articol mai prevede că, înainte să devină definitive, sumele indexate vor trebui să fie aprobate printr-o hotărâre a consiliului local (în cazul Capitalei, este vorba de Consiliul General al Municipiului București), iar ele se aplică în anul fiscal următor.

Deci, demersul nostru este legal, nicidecum arbitrar, și îi asigur pe toți călărășenii că împreună cu colegii mei din Executiv dar și din Consiliul Local vom respecta cu sfințenie prevederile legale în vigoare.
În plus, suntem preocupați și de susținerea mediului local de afaceri inclusiv prin promovarea unor facilități pentru atragerea de investitori care să genereze noi locuri de muncă în municipiul Călărași.

ART. 491 – Indexarea impozitelor şi taxelor locale
(1) În cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei, sumele respective se indexează anual, până la data de 30 aprilie, de către consiliile locale, ţinând cont de rata inflaţiei pentru anul fiscal anterior, comunicată pe site-urile oficiale ale Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.
(2) Sumele indexate conform alin. (1) se aprobă prin hotărâre a consiliului local şi se aplică în anul fiscal următor. La nivelul municipiului Bucureşti, această atribuţie revine Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
(3) Dacă hotărârea consiliului local nu a fost adoptată cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de expirarea exerciţiului bugetar, în anul fiscal următor, în cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei ori se determină prin aplicarea unei cote procentuale, se aplică de către compartimentul de resort din aparatul de specialitate al primarului, nivelurile maxime prevăzute de prezentul cod, indexate potrivit prevederilor alin. (1). (modificare introdusă de ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 114 din 28 decembrie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1116 din 29 decembrie 2018)

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

Criza Lukoil: prețurile carburanților cresc, Guvernul caută soluții pentru rafinăria Petrotel

Published

on

Situația companiei Lukoil din România începe să aibă efecte directe asupra pieței carburanților. Prețul motorinei a crescut cu 3,1%, iar cel al benzinei cu 1,3%. Motorina premium a ajuns la 8,34 lei pe litru. Dacă tranzacția pentru preluarea activelor Lukoil eșuează, statul român ar putea fi nevoit să importe mai mult combustibil, ceea ce ar duce la noi scumpiri.

Rafinăria Petrotel din Ploiești, deținută de gigantul rus Lukoil, este una dintre cele mai importante din țară, cu o capacitate anuală de aproximativ 2,5 milioane de tone, reprezentând aproape 20% din producția națională de combustibil. Preluată de Lukoil în 1998, rafinăria are circa 5.000 de angajați, împreună cu rețeaua de aproximativ 320 de stații de carburanți din România.

Președintele Nicușor Dan a declarat că, dacă rafinarea s-ar opri, România ar fi obligată să importe mai mult combustibil. Acesta a mai precizat că nu există riscul ca rafinăria să fie preluată de firme-paravan ale Rusiei, însă Guvernul nu se grăbește cu o eventuală preluare.

Contextul este generat de sancțiunile impuse de SUA companiilor rusești Lukoil și Rosneft, acuzate că finanțează războiul din Ucraina. Acestea au termen până la 21 noiembrie să își vândă sau să își închidă operațiunile din Europa. După această dată, orice colaborare cu ele devine ilegală pentru firmele care au legături cu SUA.

Advertisement

România trebuie să decidă rapid ce soluție adoptă pentru rafinăria Petrotel și rețeaua Lukoil, pentru a evita noi creșteri de preț și posibile blocaje în aprovizionarea cu combustibili.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Umbrele aurului: Mary Ellen Pleasant, regina invizibilă a San Francisco-ului

Published

on

Mary Ellen Pleasant, o femeie de origine afro-americană născută liberă în jurul anului 1814, probabil în Georgia sau Virginia, sosea în acest haos cu un plan ascuns sub aparența umilinței. Oficial, era o simplă servitoare – “femeia invizibilă” care ștergea praful de pe mobilă și turna băuturi pentru magnații aurului. Dar în spatele zâmbetului ei discret, ea absorbea secretele: tranzacții dubioase cu mine de argint, investiții riscante în terenuri, alianțe fragile între bancheri și speculanți.

Plecase din Estul SUA ca aboliționistă activă pe Calea Ferată Subterană, ajutând sclavi să evadeze. Odată ajunsă în California – un stat liber, dar plin de prejudecăți rasiale – și-a folosit inteligența ascuțită pentru a se infiltra în cercurile elitei albe. Prin Thomas Bell, un bancher scoțian pe care l-a cunoscut și cu care a format o parteneriat secret, a investit în acțiuni miniere și imobiliare. Asculta conversațiile la masa bogaților, apoi acționa: cumpăra proprietăți înainte ca prețurile să explodeze, finanța afaceri profitabile cu informații obținute “accidental”.

Imperiul ei a crescut invizibil. Până în anii 1870, deținea pensiuni de lux, spălătorii și investiții în valori de peste 30 de milioane de dolari (echivalentul a sute de milioane astăzi). A fondat prima bancă neagră din San Francisco și a susținut cauze aboliționiste, inclusiv procese pentru drepturi civile – câștigând unul celebru în 1863 împotriva discriminării în transportul public. Dar puterea ei speria: era numită “Voodoo Queen” de dușmani, acuzată de vrăjitorie și manipulare.

Când a murit în 1904, la 89 de ani, averea ei era risipită în procese, dar moștenirea rămânea: o femeie care a transformat servitutea aparentă în dominație economică, dovedind că adevărata putere nu vine din aurul vizibil, ci din umbrele în care nimeni nu te vede venind.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

CălărașiPress.ro: Publicare anunțuri și comunicate pentru proiecte finanțate din fonduri europene

Published

on

Calarasipress.ro oferă spațiu dedicat pentru publicarea comunicatelor de presă și a anunțurilor oficiale aferente proiectelor finanțate prin programe europene, PNRR sau alte scheme de ajutor de stat.

Publicațiile sunt afișate integral într-o pagină individuală din secțiunea Anunțuri Proiecte Europene, cu:

  • o imagine principală,

  • o imagine de interior,

  • un link dofollow către site-ul beneficiarului.

Articolele sunt vizibile atât pe desktop, cât și pe mobil.

Conținutul și elementele grafice impuse de regulamentele de identitate vizuală vor fi furnizate de client.

Advertisement

Toate anunțurile și comunicatele de presă vor fi marcate în titlu cu [P] și vor fi afișate public pe site.

Opțiuni suplimentare

✔️ Publicare și pe pagina oficială de Facebook Călărași Press
✔️ Link dofollow activ
✔️ Vizibilitate în secțiunea dedicată „Proiecte Europene”

Solicitări publicare

Pentru transmiterea anunțurilor și comunicatelor:
📧 [email protected]
📞 0728977169

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading