Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 12°C | Anul XI Nr. 538

Știri

Prefectul Valentin Barbu, despre declarațiile făcute în spațiul public cu privire la Spitalul Județean de Urgență “Dr. Pompei Samarian”

Published

on

Principalele declarații făcute de liderii PNL Călărași prezenți:

Prefectul Valentin Barbu: Despre campania de vaccinare:

Vreau să mulțumesc tuturor primarilor care s-au implicat în campanii de vaccinare și se implică, indiferent de culoarea politică, pentru că sunt primari PSD și primari PNL care sunt foarte implicați, dar și primari care nu s-au implicat foarte tare, dar care văd că încep să aștepte și să organizeze caravane mobile cu sprijinul DSP Călărași. Îi rog pe toți primarii, să se gândească și să începem să facem un calendar de vaccinare, așa cum am mai făcut și în primăvară, împreună cu DSP, astfel încât echipele mobile să meargă și să vaccineze în comunitățile rurale, mai ales în acelea unde medicii de familie se implică mai puțin.

Despre declarațiile făcute în spațiul public cu privire la Spitalul Județean de Urgență “Dr. Pompei Samarian”:

Advertisement

Vreau să fac un scurt istoric, eu nu mai vreau să comentez decât că au fost niște minciuni făcute de către niște profesioniști în ale minciunii, pe care îi știți, pentru că nu de o săptămână mint cu nerușinare. De unde minciuna? Minciuna este simplă și pornește de la adresa făcută de către Spitalul Județean către Direcția de Sănătate Publică, către Instituția prefectului, către Centrul de Conducere și Coordonare a Intervenției și spre știință Consiliului Județean. Adică, de aici ar deriva faptul că nu prea e în ecuația asta Consiliul județean. Păi cum să nu fie când cele două spitale, unul de unde a pornit intervenția pe bună dreptate, nu comentăm asta, și celălalt de Pneumoftiziologie, sunt în directa subordonare, coordonare și finanțare a Consiliului județean.

De aici începe minciuna. Această adresă s-a trimis pe data de 18 octombrie, pe 19 am avut o întâlnire cu reprezentanții DSP, cu domnul colonel Păduraru, la mine la Prefectură, tocmai pe această temă, le-am cerut părerea vizavi de această situație. Cu toții am fost de acord ca de îndată, cred că era în jurul orei 16.30, l-am sunat pe președintele CJ și i-am cerut să ne întâlnim oriunde și să vedem fiecare ce aport putem să aducem pentru rezolvarea acestei situații. A fost de acord, cu condiția să ne vedem la Consiliul județean, nu am avut niciun fel de problemă, vorbim de cetățeni, nu vorbim de partide, puteam merge oriunde, și la sediul PSD de la București, nu era nicio problemă. Era plecat la București, a doua zi, la ora 12.00, ne-am întâlnit la Consiliul județean, în prezența inclusiv a managerilor celor două spitale, a reprezentanților DSP, a domnului Păduraru.

Am fost întrebat foarte clar ce părere am despre această situație și am spus foarte clar, că din punct de vedere moral, și un singur pat dacă puneam la dispoziție în plus bolnavilor de Covid trebuie să facem demersuri. Și atunci, la analiza făcută de cei de la DSP și la propunerea lor, a rămas să vedem câte paturi putem crea în plus pentru pacienții Covid la Spitalul de pneumoftiziologie, în așa fel încât să rezolvăm situația. Eu am fost de acord imediat cu această soluție pentru că acest spital beneficiază de resursă umană, pentru că nu numărul de paturi e problema, ci resursa umană. Aceasta soluție a fost abordată de multe județe din țară.

La ședința respectivă, domnul Dumitrescu, managerul Spitalului de pneumoftiziologie, a spus foarte clar că nu-și asumă, eu am documente, de-aia vă spun că a fost o minciună, ca țapul ispășitor să fiu eu pentru o situație care putea fi rezolvată de la sfârșitul lunii septembrie, pentru că Spitalul județean este în subordinea CJ, puteau să facă oricând.

Faptul că așteptau o hotărâre de CJSU pentru o finanțare este altă minciună. Pentru că ai nevoie de o hotărâre CJSU atunci când tu Consiliul județean nu poți finanța, și atunci ai nevoie de o hotărâre CJSU pentru unitatea respectivă.

Advertisement

Domnul Dumitrescu, îmi răspunde la o adresă făcută de mine în data de 19, în care îi ceream numărul de paturi din fiecare secție, gradul de ocupare, ne-a comunicat și ne-a spus foarte clar pe data de 20, că spitalul nu are capacitatea de a primit pacienți Covid și că nu-și asumă responsabilitatea tratării lor. Adresa a fost semnată de domnia sa împreună cu 5 medici pneumologi.  Asta a fost la întâlnirea de miercuri.

Mai departe, DSP a făcut o analiză, pe care a transmis-o instituției prefectului pe data de 23, sâmbătă după-amiază, ca urmare am convocat CJSU și am dat o hotărâre duminică în jurul orei 11.00, în care am luat act de analiza făcută de către DSP, a cărei unică concluzie era de mărire a capacității de tratare Covid a spitalului TBC. Am respectat analiza, ei sunt experți, am inclus-o într-o hotărâre CJSU, s-a făcut apoi o solicitare către CNCCI cu privire la mărirea capacității cu 30 de paturi și solicitarea de a fi aduse Spitalului TBC un număr de 30 de concentratoare de 10 l/min.

Și acum, vă fac referire la dispoziția, de fapt, cu care trebuia să înceapă tot demersul. În data de 25, deci luni, apare o dispoziție a domnului Dumitrescu Spiridon, managerul Spitalului, care dispune ca începând cu data de 25.10, pe durata pandemiei și până la dispoziția contrară a CJSU Călărași, atenție nu are nicio legătură, se organizează secție Covid în cadrul spitalului, 30 de paturi. La fel ca propunerea DSP Călărași. Repet, această soluție putea fi creată chiar la sfârșitul lunii septembrie, fără nicio intervenție a Instituției prefectului, doar la solicitarea managerului instituției, acesta este punctul de plecare, cu avizul DSP, DSP a trimis Ministerului Sănătății, chiar în aceeași zi, prin care solicită includerea spitalului în Ordinul 434/2021, Anexa 2. Dacă ești introdus în această listă, a spitalelor care pot trata pacienți Covid, toate cheltuielile în legătură cu acești pacienți vor fi decontate prin CAS. Punct. Aici se încheie filmul, cu documente, cu tot. Înțeleg că astăzi (n.r. vineri, 29 octombrie), sunt internați 11 pacienți Covid, cu forme ușoare sau medii.

Dacă nu dădeam această hotărâre de CJSU, de care nu era nevoie totuși, vă dați seama, ce puteau spune, că prefectul doarme, că nu face nimic. Ei au dormit, nu eu.

Subprefectul  Nicolae Dumitru: despre situația de la spital:

Advertisement

Hotărârea de CJSU dată poate fi folosită de Consiliul județean doar să se justifice niște cheltuieli de funcționare. În rest, așa cum a spus și domnul prefect, ei se puteau organiza. Și mai vreau să spun un lucru, în calitatea sa de președinte CJ este și vicepreședinte al CJSU și el putea să anunțe unele probleme la timp. Însă, din păcate, de la începutul pandemiei, domnul președinte nu a participat decât la o ședință în format fizic și la niciuna online.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Spectacol total la alegerile AUR Călărași: sala plină, pană de curent și discursuri la lumina telefoanelor!

Published

on

Conferința județeană de alegeri a Organizației AUR Călărași are loc în aceste momente în sala Barbu Știrbei, unde s-au reunit delegați și membri din toate localitățile județului. Sala este plină, iar atmosfera este una energică, specifică unui eveniment intern cu miză majoră pentru filială.

Toate organizațiile din teritoriu sunt prezente, iar deputatul călărășean Dragoș Cuman și-a depus candidatura pentru funcția de președinte al organizației județene, beneficiind de susținerea publicului din sală.

Evenimentul a avut parte de un scurt moment neașteptat în jurul orei 15.30, când o pană de curent de câteva minute a întrerupt instalația de sunet și iluminat. Incidentul nu i-a descurajat însă pe vorbitori și nici pe participanți. În timp ce George Simion își continua discursul, sala s-a luminat instantaneu datorită blițurilor aprinse din toate colțurile, iar mesajele au fost transmise mai departe fără microfon, într-o atmosferă care a accentuat solidaritatea celor prezenți.

Oamenii au rămas pe loc, au ascultat și au aplaudat, iar conferința a continuat fără probleme după reluarea alimentării cu energie electrică. La această oră, procedurile interne pentru alegerea noii conduceri județene se desfășoară în ritm normal, cu o participare numeroasă și cu un interes crescut pentru rezultatul votului.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

COMUNICAT DE PRESĂ – ECOAQUA S.A. DIN 21.11.2025

Published

on

COMUNICAT DE PRESĂ

DIN 21.11.2025

Având în vedere discuțiile apărute recent în spațiul public, vă prezint în mod deschis și responsabil concluziile raportului de inspecție economico-financiară desfășurat pentru perioada 2022–2024, precum și măsurile ferme pe care le-am dispus imediat după primirea acestuia. Totodată, în cadrul societății s-a demarat o anchetă pentru a verifica dacă pozele apărute în spațiul public au fost transmise de către personalul Ecoaqua S.A.

În primul rând, vreau să subliniez faptul că serviciul public de apă și canalizare nu a fost și nu este afectat în niciun fel. Toate deficiențele identificate de inspectorii economico-financiari vizează modul în care au fost gestionate anumite aspecte administrative, financiare și contabile în anii anteriori.

Advertisement

Raportul ANAF descrie, cheltuieli nejustificate, utilizarea necorespunzătoare a fondurilor companiei, abateri de la procedurile interne și o gestionare deficitară a resurselor publice. Deși aceste fapte nu aparțin actualei conduceri, ele afectează imaginea instituției și încrederea oamenilor, iar acest lucru este inacceptabil.

În urma verificării efectuate s-au constatat următoarele deficiențe:

  • „Înregistrarea de cheltuieli privind chiria și alte cheltuieli locative pentru un aprtament închiriat de la societatea La Vasile PCV S.R.L. din jud. Călărași, pentru care nu a justificat necesitatea efectuării acesteia. ”

Necesitatea încheierii acestui contract, conform referatului nr. 2597/25.05.2023 întocmit de angajatul departamentului Relații Clienții Mass-Media, aprobat de directorul general al societății, a fost „asigurarea condițiilor conform contractului încheiat cu Brian Pike”.

Deasemenea, în perioada de derulare a contractului, 01.06.2023 – 31.05.2024, nu au fost prezentate documente justificative din care să reiasă cine a fost cazat în apartamentul închiriat de la societatea La Vasile PCV S.R.L. Călărași.

 

  • „Înregistrarea nejustificată pe cheltuieli a sumei de 1.400 lei reprezentând taxa de participare a unui salariat la programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă „Managementul insituțiilor publice” efectuat la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, pentru care nu a prezentat un document care să ateste finalizarea programului. ”

Societatea Ecoaqua S.A. a încheiat cu Universitatea „Dunărea de Jos” contractul nr. 418/ 05.04.2023, pentru participarea dnei. Dinu Mariana la programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă „Managementul insituțiilor publice”.

 

Advertisement
  • „Majorarea nejustificată a cheltuielilor de protocol, cu suma totală de 178.328,41 lei pentru care nu a fost justificată necesitatea efectuării acestora și care în anii 2023 și 2024 au depășit nivelul aprobat prin bugetele anuale. ”

Sumele reprezentând valoare mese servite, cazare, flori, etc, pentru care nu a fost justificată necesitatea efectuării acestora.

 

  • „Înregistrarea în perioada 2022-2024, de cheltuieli pentru care nu a făcut dovada necesității și realității prestării acestora în sumă de 449.719,03 lei. ”

 

  • „Acordarea în mod nelegal în perioada 2023-2024, a unui număr de 81 de burse private în sumă totală de 516,000 lei în baza prevederilor Legii nr. 376/2024 privind bursele private, cu modificările ulterioare. ”

 

  • „Înregistrarea în mod nelegal în perioada 2023-2024, a unor cheltuieli în sumă totală de 836.633,22 lei, din care 332.687,01 lei în anul 2023 și 503.946,21 lei în anul 2024, pentru organizarea de tabere și evenimente sportive care nu au legătură cu obiectul de activitate al operatorului economic.”

» proiectul „Prima tabără”

» competiția sportivă „Călărași Cup”

» eveniment „Jocurile de vară Ecoaqua”

 

În concuzie, raportul ANAF evidențiază un management defectuos în anii 2021–2024 și un nivel ridicat de abateri de la disciplina financiară. Perioada analizată reprezintă un ciclu administrativ care trebuie tratat distinct de etapa actuală de reformă începută în 2025.

Advertisement

În urma analizării raportului emis de ANAF, rezultă că măsura dispusă este recuperarea prejudiciului în cuantum de 6.503.162,63 lei (echivalentul a 1.278.137 euro) de la persoanele identificate ca fiind responsabile de producerea acestuia.

Purtător de cuvânt al Ecoaqua S.A.,

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Breaking News

EXPLOZIE LA ECOAQUA! CONTROLUL ANAF A DESCOPERIT PESTE 1,3 MILIOANE DE EURO „ARUNCAȚI ÎN AER”! MARIUS SBÂRCEA DĂ CĂRȚILE PE FAȚĂ: „VOM MERGE ÎN INSTANȚĂ, VINOVAȚII VOR PLĂTI!”

Published

on

Scandal uriaș la operatorul de apă Ecoaqua SA! Directorul general Marius Sbârcea a ieșit azi public cu declarații explozive, după ce inspectorii ANAF au scos la lumină un prejudiciu de aproape 6,5 milioane de lei – peste 1,3 milioane de euro cheltuiți fără explicații, fără aprobări și, în unele cazuri, fără nicio logică.

Controlul ANAF a durat 6 luni, iar concluziile sunt uluitoare. Sbârcea a prezentat, punct cu punct, cum s-au „evaporat” banii Ecoaqua în perioada 2022–2024, perioadă în care instituția NU a fost controlată ani la rând.

Lista rușinii: chirii fantomă, burse ilegale, tabere, mese, flori și contabilități duble

Conform directorului, raportul ANAF scoate la iveală o avalanșă de cheltuieli dubioase:

💥 Chirie pentru apartamente, fără să se știe cine a stat acolo sau de ce.

Advertisement

💥 Cursuri postuniversitare plătite din banii Ecoaqua pentru fosta directoare economică – fără diploma finală.

💥 Protocol de lux, cu mese, cazări, flori și alte „atenții”, explodat peste buget: 178.000 lei.

💥 Servicii contabile externe, deși societatea avea director economic, unele plătite către firme inactive.

💥 Amenzi acoperite din bani publici, fără să fie recuperate de la cei vinovați.

💥 Cotizații și sponsorizări mascate, inclusiv către Dunărea 2005 Călărași, în valoare de 200.000 lei.

Advertisement

💥 81 de burse private acordate ilegal, de 516.000 lei, cu contracte semnate doar de elevi.

💥 Premii, echipamente sportive și bunuri de peste 140.000 lei, fără contracte și fără justificări.

💥 Evenimente, tabere și competiții sportive plătite cu 836.633 lei, fără nicio legătură cu apa potabilă.

💥 Publicitate și promovare umflate cu 380.125 lei, pentru evenimente care nici măcar nu țineau de operator.

💥 Reparații de 3,75 milioane lei la o clădire care nici măcar nu aparținea Ecoaqua.

Advertisement

Sbârcea a spus fără ocolișuri:
„Nu știu unde sunt milioanele despre care spunea fostul director. Eu nu le găsesc nicăieri.”

Vinovații nu scapă! Ecoaqua deschide procese

Directorul Ecoaqua a anunțat că toate sumele vor fi recuperate de la cei care au aprobat, semnat sau dispus cheltuielile.

„Se va constitui o comisie. Identificăm persoanele responsabile și îi dăm în judecată. Recuperăm tot.”

Conducerea actuală spune clar: elevii și părinții NU vor fi afectați, niciun ban nu se recuperează de la ei. Ținta: foștii șefi și cei care au semnat acte fără drept.

Întrebat dacă raportul are implicații penale, Sbârcea a răspuns sec:

Advertisement

„Da. Cu siguranță.”

Ecoaqua urmează să depună sesizări oficiale către procurori, pe baza documentelor ANAF.

Și zvonurile despre scumpirea apei sunt false

În mijlocul scandalului, Sbârcea a demontat zvonurile privind o majorare a tarifelor:

„Nu a crescut prețul apei. Ultima ajustare a fost la 1 ianuarie 2024.”

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading