Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 5°C | Anul XI Nr. 542

Știri

Prefectul Valentin Barbu, despre declarațiile făcute în spațiul public cu privire la Spitalul Județean de Urgență “Dr. Pompei Samarian”

Published

on

Principalele declarații făcute de liderii PNL Călărași prezenți:

Prefectul Valentin Barbu: Despre campania de vaccinare:

Vreau să mulțumesc tuturor primarilor care s-au implicat în campanii de vaccinare și se implică, indiferent de culoarea politică, pentru că sunt primari PSD și primari PNL care sunt foarte implicați, dar și primari care nu s-au implicat foarte tare, dar care văd că încep să aștepte și să organizeze caravane mobile cu sprijinul DSP Călărași. Îi rog pe toți primarii, să se gândească și să începem să facem un calendar de vaccinare, așa cum am mai făcut și în primăvară, împreună cu DSP, astfel încât echipele mobile să meargă și să vaccineze în comunitățile rurale, mai ales în acelea unde medicii de familie se implică mai puțin.

Despre declarațiile făcute în spațiul public cu privire la Spitalul Județean de Urgență “Dr. Pompei Samarian”:

Advertisement

Vreau să fac un scurt istoric, eu nu mai vreau să comentez decât că au fost niște minciuni făcute de către niște profesioniști în ale minciunii, pe care îi știți, pentru că nu de o săptămână mint cu nerușinare. De unde minciuna? Minciuna este simplă și pornește de la adresa făcută de către Spitalul Județean către Direcția de Sănătate Publică, către Instituția prefectului, către Centrul de Conducere și Coordonare a Intervenției și spre știință Consiliului Județean. Adică, de aici ar deriva faptul că nu prea e în ecuația asta Consiliul județean. Păi cum să nu fie când cele două spitale, unul de unde a pornit intervenția pe bună dreptate, nu comentăm asta, și celălalt de Pneumoftiziologie, sunt în directa subordonare, coordonare și finanțare a Consiliului județean.

De aici începe minciuna. Această adresă s-a trimis pe data de 18 octombrie, pe 19 am avut o întâlnire cu reprezentanții DSP, cu domnul colonel Păduraru, la mine la Prefectură, tocmai pe această temă, le-am cerut părerea vizavi de această situație. Cu toții am fost de acord ca de îndată, cred că era în jurul orei 16.30, l-am sunat pe președintele CJ și i-am cerut să ne întâlnim oriunde și să vedem fiecare ce aport putem să aducem pentru rezolvarea acestei situații. A fost de acord, cu condiția să ne vedem la Consiliul județean, nu am avut niciun fel de problemă, vorbim de cetățeni, nu vorbim de partide, puteam merge oriunde, și la sediul PSD de la București, nu era nicio problemă. Era plecat la București, a doua zi, la ora 12.00, ne-am întâlnit la Consiliul județean, în prezența inclusiv a managerilor celor două spitale, a reprezentanților DSP, a domnului Păduraru.

Am fost întrebat foarte clar ce părere am despre această situație și am spus foarte clar, că din punct de vedere moral, și un singur pat dacă puneam la dispoziție în plus bolnavilor de Covid trebuie să facem demersuri. Și atunci, la analiza făcută de cei de la DSP și la propunerea lor, a rămas să vedem câte paturi putem crea în plus pentru pacienții Covid la Spitalul de pneumoftiziologie, în așa fel încât să rezolvăm situația. Eu am fost de acord imediat cu această soluție pentru că acest spital beneficiază de resursă umană, pentru că nu numărul de paturi e problema, ci resursa umană. Aceasta soluție a fost abordată de multe județe din țară.

La ședința respectivă, domnul Dumitrescu, managerul Spitalului de pneumoftiziologie, a spus foarte clar că nu-și asumă, eu am documente, de-aia vă spun că a fost o minciună, ca țapul ispășitor să fiu eu pentru o situație care putea fi rezolvată de la sfârșitul lunii septembrie, pentru că Spitalul județean este în subordinea CJ, puteau să facă oricând.

Faptul că așteptau o hotărâre de CJSU pentru o finanțare este altă minciună. Pentru că ai nevoie de o hotărâre CJSU atunci când tu Consiliul județean nu poți finanța, și atunci ai nevoie de o hotărâre CJSU pentru unitatea respectivă.

Advertisement

Domnul Dumitrescu, îmi răspunde la o adresă făcută de mine în data de 19, în care îi ceream numărul de paturi din fiecare secție, gradul de ocupare, ne-a comunicat și ne-a spus foarte clar pe data de 20, că spitalul nu are capacitatea de a primit pacienți Covid și că nu-și asumă responsabilitatea tratării lor. Adresa a fost semnată de domnia sa împreună cu 5 medici pneumologi.  Asta a fost la întâlnirea de miercuri.

Mai departe, DSP a făcut o analiză, pe care a transmis-o instituției prefectului pe data de 23, sâmbătă după-amiază, ca urmare am convocat CJSU și am dat o hotărâre duminică în jurul orei 11.00, în care am luat act de analiza făcută de către DSP, a cărei unică concluzie era de mărire a capacității de tratare Covid a spitalului TBC. Am respectat analiza, ei sunt experți, am inclus-o într-o hotărâre CJSU, s-a făcut apoi o solicitare către CNCCI cu privire la mărirea capacității cu 30 de paturi și solicitarea de a fi aduse Spitalului TBC un număr de 30 de concentratoare de 10 l/min.

Și acum, vă fac referire la dispoziția, de fapt, cu care trebuia să înceapă tot demersul. În data de 25, deci luni, apare o dispoziție a domnului Dumitrescu Spiridon, managerul Spitalului, care dispune ca începând cu data de 25.10, pe durata pandemiei și până la dispoziția contrară a CJSU Călărași, atenție nu are nicio legătură, se organizează secție Covid în cadrul spitalului, 30 de paturi. La fel ca propunerea DSP Călărași. Repet, această soluție putea fi creată chiar la sfârșitul lunii septembrie, fără nicio intervenție a Instituției prefectului, doar la solicitarea managerului instituției, acesta este punctul de plecare, cu avizul DSP, DSP a trimis Ministerului Sănătății, chiar în aceeași zi, prin care solicită includerea spitalului în Ordinul 434/2021, Anexa 2. Dacă ești introdus în această listă, a spitalelor care pot trata pacienți Covid, toate cheltuielile în legătură cu acești pacienți vor fi decontate prin CAS. Punct. Aici se încheie filmul, cu documente, cu tot. Înțeleg că astăzi (n.r. vineri, 29 octombrie), sunt internați 11 pacienți Covid, cu forme ușoare sau medii.

Dacă nu dădeam această hotărâre de CJSU, de care nu era nevoie totuși, vă dați seama, ce puteau spune, că prefectul doarme, că nu face nimic. Ei au dormit, nu eu.

Subprefectul  Nicolae Dumitru: despre situația de la spital:

Advertisement

Hotărârea de CJSU dată poate fi folosită de Consiliul județean doar să se justifice niște cheltuieli de funcționare. În rest, așa cum a spus și domnul prefect, ei se puteau organiza. Și mai vreau să spun un lucru, în calitatea sa de președinte CJ este și vicepreședinte al CJSU și el putea să anunțe unele probleme la timp. Însă, din păcate, de la începutul pandemiei, domnul președinte nu a participat decât la o ședință în format fizic și la niciuna online.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

Deszăpezire la prețuri mari sau eficientă? Calarasipress.ro compară municipiile Tulcea și Călărași cu județele Ialomița, Giurgiu și Tulcea și dezvăluie diferențe incredibile

Published

on

Iarna nu vine la fel pentru toți.
Când comparați bugetele, utilajele, stocurile și strategiile celor patru administrații locale – Municipiul Călărași, Municipiul Tulcea, Județul Călărași, Județul Ialomița și Județul Giurgiu – apare o imagine surprinzătoare: aceleași ninsori, dar costuri total diferite.
Unele autorități pregătesc flote întregi, altele cumpără doar cât să nu fie luate prin surprindere.

Rezultatul? Un tablou complet al modului în care banul public este folosit… sau risipit.

Municipiul Călărași: 800.000 lei pentru deszăpezire prin BRAI CATA

Primăria Municipiului Călărași intră în iarnă cu un buget considerabil:
800.000 lei pentru activitatea de deszăpezire, prestări asigurate de operatorul BRAI CATA.

Pentru iarna 2025–2026, Municipiul Călărași anunță, oficial, un dispozitiv extins de deszăpezire: 64 de utilaje propuse, dintre care 27 sunt plătite în regim de staționare. Cifrele apar într-un proiect de hotărâre aprobat la nivel local și sunt prezentate drept garanția unei bune coordonări în cazul ninsorilor abundente, poleiului sau viscolului.

Advertisement

Pe hârtie, planul este amplu. În practică, rămân câteva semne de întrebare esențiale.

Plata staționării pentru aproape jumătate dintre utilaje ridică, inevitabil, problema raportului cost–beneficiu. Câte dintre aceste utilaje sunt efectiv mobilizate în timpul episoadelor de iarnă severă și câte rămân, de fapt, în așteptare, cu costuri care curg indiferent de intervenții?

Programul de deszăpezire promite prioritizarea arterelor principale, a legăturilor dintre cartiere, a accesului către spitale, școli, piețe, stații de transport public și instituții-cheie.

Municipiul Tulcea: buget mare, cheltuieli mari

Municipiul Tulcea a alocat pentru iarna 2024-2025

  • 500.000 lei pentru deszăpezire

Și oferă cea mai detaliată listă de tarife dintre toate instituțiile:

Advertisement
  • curățat zăpadă manual: 404,26 lei / 1000 mp
  • împrăștiere material antiderapant: 57,22 lei / 1000 mp
  • intervenții mecanizate, transport de zăpadă, rigole, stropiri etc.

În octombrie 2025, Primaria Tulcea a finalizat achiziția a două utilaje multifuncționale, utilizabile în orice anotimp, pentru activități de deszăpezire, împrăștiat material antiderapant, măturat mecanizat, spălat carosabil, udat zone verzi sau transport materiale.

Utilajele sunt echipate vară-iarnă, cu sărăriță și lamă sau automăturătoare.
Procedura de achiziție a fost cu “licitație deschisă”, pe loturi, respectiv:
LOT 1: Automăturătoare medie cu structură modulară interschimbabilă cu posibilitatea demontării șasiului, cu suprastructură cu dotări suplimentare, lamă pentru zăpadă și răspânditor de material antiderapant;
LOT 2: Autovehicul 4X4, multifuncțional, dotat cu echipamente pentru întreținerea carosabilului în perioada iarnă-vară.
Ofertantul desemnat câștigător pentru ambele loturi:
S.C. GRĂDINARIU IMPORT EXPORT S.R.L., cu prețul ofertei:
Lot 1: 755.900,00 lei fără TVA;
Lot 2: 419.900,00 lei fără TVA;

Județul Călărași: utilaje multe, stocuri mari și cost/km mic

Pe partea județeană, Călărași devine un model de eficiență.

  • Buget total: ~2.500.000
  • Lungime drumuri: 650 km
  • Utilaje: 41
  • Materiale: 1600 tone antiderapante
  • Puncte de intervenție: 3 baze strategice

Cifrele arată clar:

📉 Cost/km în Călărași: ~769 euro/km
unul dintre cele mai mici costuri din regiune.

Cu un buget la jumătate față de Ialomița, Călărași reușește să pregătească:
→ de două ori mai multe utilaje,
→ de peste două ori mai multe materiale antiderapante.

Județul Ialomița: cel mai mare buget, cele mai mici rezultate

Consiliul Județean Ialomița rămâne „campioană” la cheltuieli.

  • Buget total: 5.535.699,71 lei (aprox. 1,11 milioane euro)
  • Lungime drumuri: 507 km
  • Utilaje: doar 20
  • Materiale: 675 tone
  • Baze operative: 2

Concluzia amară:Ialomița are cel mai mare buget, dar cel mai mic randament.

Cost/km ajunge la 2.189 euro, de aproape 3 ori mai mare decât în Călărași.

Județul Giurgiu: buget mic, performanță mare

Județul Giurgiu devine liderul eficienței:

Advertisement
  • Buget total: 1.703.000 lei (342.000 euro)
  • Lungime drumuri: 472 km
  • Utilaje: 35
  • Materiale antiderapante: 3.522 tone
  • Puncte de intervenție: 6

💡 Cost/km: ~724 euro/km,
CEL MAI MIC din toată analiza.

Giurgiu depășește toate celelalte administrații la capitolul materiale și puncte de intervenție, în ciuda celui mai mic buget.

Județul Tulcea: contract multianual, sume mari „în așteptare”

La nivel județean, Tulcea merge pe o strategie diferită față de celelalte administrații analizate: contract multianual de deszăpezire, nu buget anual clar, defalcat.

Consiliul Județean Tulcea a lansat procedura de achiziție publică pentru deszăpezirea drumurilor județene din zona de est, pentru perioada 2025–2028, adică trei sezoane de iarnă consecutive.

Valoarea totală estimată a contractului se situează între:

  • 3.584.318,82 lei și

  • 12.388.496,45 lei, fără TVA.

Diferența mare între minim și maxim arată că autoritatea județeană își rezervă legal posibilitatea de a cheltui mult mai mult în cazul unor ierni grele, cu ninsori abundente și intervenții repetate.

Advertisement

Cât înseamnă, de fapt, pe fiecare iarnă

Dacă împărțim contractul pe sezoane de iarnă, rezultă că deszăpezirea drumurilor județene din estul județului Tulcea ar putea costa, estimativ:

  • aproximativ 1,19 milioane lei / iarnă – în scenariul unor ierni blânde;

  • până la aproximativ 4,13 milioane lei / iarnă – în scenariul unor ierni grele.

Aceste sume nu sunt bani alocați automat, ci plafoane maxime, iar plata se face doar pentru intervențiile efectiv realizate, în funcție de condițiile meteo din fiecare sezon.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Lifestyle și Timp Liber

10 ani de la absolvirea liceului, moment de zâmbete și bucurie

Published

on

La Muzeul Municipal Călărași a avut loc, recent, reuniunea de 10 ani de la absolvirea liceului a promoției 2015, profil Matematică-Informatică, intensiv engleză, din cadrul Colegiului Național „Barbu Știrbei” Călărași. Evenimentul a adus împreună foști colegi care au pășit emoționați în spațiul revederii, mulți dintre ei nemaivăzându-se din momentul absolvirii.

Deși nu toți absolvenții au putut fi prezenți, evenimentul a fost plin de căldură, încărcat de nostalgie, zâmbete și bucuria reîntâlnirii. Sala muzeului a devenit, pentru câteva ore, un loc al amintirilor vii, unde anii de liceu au prins din nou contur prin povești și emoții împărtășite.

La reuniune au participat și câțiva dintre profesorii care le-au fost alături în anii de formare, prezența lor fiind primită cu respect și afecțiune. Unul dintre cele mai așteptate momente a fost strigarea catalogului, care a readus în prim-plan chipuri, întâmplări și replici rămase în memoria colectivă a generației.

 

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

„Suflete Unite”, ediția a II-a: șase zile dedicate animalelor fără voce, la Ceacu

Published

on

Asociația Alături de tine 2007, fondată de Mirela Marcu, organizează cea de-a doua ediție a evenimentului caritabil „Suflete Unite”, o inițiativă dedicată sprijinirii animalelor abandonate și fără adăpost.

Timp de șase zile – 19, 20, 21, 26, 27 și 28 decembrie, începând cu ora 16:00, iubitorii de animale sunt așteptați pe Strada Morii nr. 10, Ceacu, în clădirea viitoarei clinici veterinare HOPE CLINIC, un spațiu pregătit special pentru a deveni loc de întâlnire între oameni și sufletele care încă așteaptă o șansă.

Evenimentul aduce laolaltă accesorii pentru animale, decorațiuni realizate cu suflet, ceai fierbinte, cafea, colinde și momente de emoție autentică. Fiecare cadou ales înseamnă hrană, îngrijire și speranță pentru animalele aflate în grija voluntarilor, iar fiecare gest, oricât de mic, contribuie direct la bunăstarea acestora.

„Suflete Unite” nu este doar un târg caritabil, ci o invitație la solidaritate și empatie. Este locul în care animalele și oamenii stau umăr lângă umăr, uniți de convingerea că niciun suflet nu ar trebui să fie singur.

Advertisement

Participarea este deschisă tuturor, cu sau fără animale de companie, iar organizatorii îi încurajează pe cei care ajung la Ceacu să vină cu inima deschisă și dorința de a dărui.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading