Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 13°C | Anul XI Nr. 538

Știri

Ordonanță militară: Fără grupuri mai mari de 3 persoane pe străzi. Părăsirea domiciliului între orele 22-6 fără motiv, interzisă

Published

on

Ministrul afacerilor interne, Marcel Vela, a prezentat sâmbătă seară o ordonanță militară prin este interzisă circulația pe domeniul public a grupurilor mai mari de 3 persoane.

Au fost introduse recomandări de circulație pe timpul zilei și mai ales pe timpul nopții. Măsurile intră în vigoare de duminică, de la ora 22:00.

  • Art 1 se suspendă temporar activitatea în cabinetele de medicină dentară. Se permit intervențiile de urgență
  • Art 2 se suspendă activitățile de comercializare cu amănuntul a produselor în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici. Este vorba de mall-uri
  • Art 3 circulația în afara locuinței se efectuează cu respectarea măsurilor de prevenire a epidemiei și evitarea formării grupurilor de persoane. Se înțeleg mai mult de trei persoane
  • Între 6 – 22 se recomandă ca circulația să se efectueze doar pentru: deplasarea în interese profesional, pentru bunuri de bază, asistență medicală care nu se poate amâna, îngrijire copil ori deces, deplasări scurte în apropierea locuinței
  • pArt 5 Intervine permiterea circulației doar în anumite condiții. Între 22 – 6, circulația în afara locuinței e permisă doar pentru motivele de la art 4. Pentru verificare motiv deplasare, persoanele sunt obligate să prezinte legitimația de serviciu sau declarație proprie răspundere, care cuprinde nume, data nașterii, adresa, motiv deplasare. Fac excepție sistemul de ordine publică și securitate națională, guvern, administrație prezidențială. Se aplică din 22 martie ora 22,00
  • Art 6. Se interzice intrarea în România a cetățenilor străini și apatrizi.
  • Ne asteptam sa fie mai multa responsabilitate si implicare. Persoane izolate la domiciliu care parasesc locatia in care au fost plasate fara aprobare din partea autoritatilor sunt considerate persoane cu risc crescut de contagiozitate si sunt conduse si plasate direct in carantina sub paza. Persoanele carantinate ce parasesc locatia fara aprobarea autoritatilor sunt carantinate pentru o noua perioada de 14 zile. M[surile nu exonereaza persoanele de raspunderea contraventionala sau penala
  • Masurile se aplica cred ca de maine.

Citește mai jos, integral noua ordonanță 👇

ORDONANȚA MILITARĂ
nr. 2 din 21.03.2020

privind măsuri de prevenire a răspândire a COVID-19

Având în vedere dispozițiile art. 24 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgență, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 21 ianuarie 1999, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 453/2004, cu modificările și completările ulterioare,
Ținând seama de evaluarea realizată de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență, aprobată prin Hotărârea nr. 13 din 21.03.2020,
În temeiul art. 4 alin. (2) și (4) din Decretul Președintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgență la nivel național, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 16 martie 2020, al pct. 3 -5 din anexa nr. 2 la același decret și al art. 20 lit. n) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare,

Advertisement

Ministrul afacerilor interne emite următoarea

Ordonanță militară

Art.1. – (1) Se suspendă temporar activitatea în cabinetele de medicină dentară.
(2) Prin excepție, sunt permise intervențiile stomatologice de urgență.
(3) Măsura se aplică începând cu data de 22 martie 2020, ora 22.00, ora României.

Art. 2. – (1) Se suspendă temporar activitățile de comercializare cu amănuntul, a produselor și serviciilor, în centrele comerciale în care-și desfășoară activitatea mai mulți operatori economici, cu excepția vânzării produselor alimentare, veterinare sau farmaceutice și a serviciilor de curățătorie.
(2) Prin centru comercial se înțelege „structura de vânzare cu suprafața medie sau mare în care se desfășoară activități de comercializare cu amănuntul de produse, servicii de piaţă şi de alimentaţie publică, ce utilizează o infrastructură comună şi utilităţi adecvate”, astfel cum este reglementat în anexa la Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
(3) Măsura se aplică începând cu data de 22 martie 2020, ora 22.00, ora României.

Art. 3. – (1) Circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei se efectuează numai cu respectarea măsurilor generale de prevenire a răspândirii COVID-19 și evitarea formării oricărui grup de persoane.
(2) Prin formarea unui grup de persoane se înțelege alăturarea unui număr mai mare de 3 persoane care nu locuiesc împreună.

Advertisement

Art. 4. – În intervalul orar 06.00 – 22.00, se recomandă ca circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei să se efectueze numai pentru următoarele motive:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv deplasarea între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale, atunci când activitatea profesională este esențială și nu poate fi amânată sau desfășurată de la distanță;
b) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale;
c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;
e) deplasări scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a oamenilor și nevoile animalelor de companie/domestice.

Art. 5. – (1) În intervalul orar 22.00 – 06.00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la art. 4.
(2) Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.
(3) Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
(4) Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă nume și prenume, data nașterii, adresa locuinței/ gospodăriei/ locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura.
(5) Măsura se aplică începând cu data de 23 martie 2020, ora 22.00, ora României.

Art. 6. – (1) Se interzice intrarea pe teritoriul României, prin punctele de trecere a frontierei de stat, a cetățenilor străini și apatrizilor, cu excepția situației în care aceștia tranzitează teritoriul României, pe culoare de tranzit, organizate prin înțelegeri cu statele vecine.
(2) Prin excepție, este permisă intrarea pe teritoriul României a cetățenilor străini și apatrizilor care fac parte din următoarele categorii:
a) sunt membri de familie ai cetățenilor români;
b) sunt membri de familie ai cetățenilor altor state membre ale Uniunii Europene sau ale Spațiului Economic European ori ai Confederației Elvețiene, cu rezidență în România;
c) sunt persoane care posedă o viză de lungă ședere, un permis de ședere sau un document echivalent permisului de ședere eliberat de autoritățile române potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ori un document echivalent acestora emis de autoritățile altor state, potrivit dreptului Uniunii Europene;
d) sunt persoane care se deplasează în interes profesional, dovedit prin viză, permis de ședere sau un alt document echivalent;
e) este personal diplomatic sau consular, personal al organizațiilor internaționale, personal militar sau personal care poate asigura ajutor umanitar;
f) sunt pasageri în tranzit, inclusiv cei repatriați ca urmare a acordării protecției consulare;
g) sunt pasageri care călătoresc din motive imperative (medicale sau familiale);
h) sunt persoane care au nevoie de protecție internațională sau din alte motive umanitare.
(3) Măsura se aplică începând cu data de 22 martie 2020, ora 22.00, ora României.

Art. 7. – (1) Persoanele izolate la domiciliu, ca măsură de prevenire a răspândirii COVID-19, care părăsesc locația în care acestea au fost plasate, fără aprobarea autorităților competente, sunt considerate persoane cu risc crescut de contagiozitate și sunt conduse de forțele de ordine publică și plasate în carantină instituționalizată, sub pază.
(2) Persoanele carantinate, ca măsură de prevenire a răspândirii COVID-19, care părăsesc locația în care acestea au fost plasate, fără aprobarea autorităților competente, sunt carantinate pentru o nouă perioadă de 14 zile.
(3) Măsurile dispuse potrivit alin.(1) și (2) nu exonerează persoanele de răspunderea contravențională sau penală.
(4) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 8. – (1) Autoritățile administrației publice locale au obligația să identifice și să țină evidența persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor, și să asigure sprijin acestora în vederea minimalizării expunerii lor în afara locuințelor.
(2) Evidențele se actualizează și se raportează săptămânal la centrul județean/ al municipiului București de coordonare și conducere a intervenției.
(3) Comitetele locale, județene și al municipiului București pentru situații de urgență identifică modalități de sprijin pentru persoanele prevăzute la alin.(1).
(4) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Advertisement

Art. 9. – (1) Ordonanța militară nr.1/2020 privind unele măsuri de primă urgență, care privesc aglomerările de persoane și circulația transfrontalieră a unor bunuri, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.219 din 18 martie 2020, se completează după cum urmează:
1. La articolul 2 se introduc două noi alineate, alin.(2) și (3), cu următorul cuprins:
„(2) Se pot oficia slujbe în lăcașurile de cult, de către slujitorii bisericești/religioși, fără accesul publicului, slujbele putând fi transmise în mass-media sau online.
(3) Se pot oficia acte liturgice/religioase cu caracter privat (botez, cununii, înmormântări), la care pot participa maximum 8 persoane, cât și împărtășirea credincioșilor bolnavi la domiciliul acestora”.

2. După alineatul (2) al articolului 4, se introduce un nou alineat, alin.(3), cu următorul cuprins:
„(3) Prevederile alin.(1) și (2) se aplică și conducătorilor autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4t”.

3. După alineatul (2) al articolului 5 se introduce un nou alineat, alin.(3), cu următorul cuprins:
„(3) Alte excepții de la interdicția prevăzută la alin.(1) se stabilesc prin ordin al ministrului sănătății.”
(2) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 10. – (1) Sunt abilitate să asigure aplicarea și respectarea prevederilor prezentei ordonanțe militare:
a) Poliția Română, Jandarmeria Română, Poliția locală, Agenția Națională de Administrare Fiscală, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului și conducătorii autorităților administrației publice locale, pentru măsurile prevăzute la art.1 și 2;
b) Poliția Română, Jandarmeria Română, Poliția locală, pentru măsurile prevăzute la art. 3, 5 și 7;
c) Poliția de Frontieră Română, pentru măsura prevăzută la art. 6.
(2) Nerespectarea măsurilor de primă urgență prevăzute la art.1 – 7 atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile art.27 din Ordonanța de urgență nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.
(3) Personalul instituțiilor prevăzute la alin.(1) este împuternicit să constate contravenții și să aplice sancțiuni, în conformitate cu prevederile art.29 din Ordonanța de urgență nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 11. – (1) Prezenta ordonanță militară se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligația de a informa publicul, prin mesaje difuzate regulat, pentru cel puțin 2 zile de la data publicării, despre conținutul prezentei ordonanțe militare

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

De ce sunt girofarurile LED cea mai eficientă opțiune din prezent

Published

on

În ultimul deceniu, tehnologia de iluminare a evoluat considerabil, iar acest progres se reflectă și în domeniul echipamentelor auto și al sistemelor de semnalizare vizuală. Girofarurile, odinioară asociate exclusiv cu vehiculele de intervenție sau utilajele grele, au devenit indispensabile pentru o gamă largă de aplicații profesionale – de la transport și construcții, până la activități agricole și de întreținere rutieră. În centrul acestei evoluții se află tehnologia LED, care a schimbat complet modul în care percepem eficiența, durabilitatea și siguranța.

Girofarurile LED nu mai sunt doar o opțiune modernă, ci au devenit standardul industriei. Ele combină puterea luminoasă impresionantă cu un consum redus de energie, o durată de viață extinsă și o rezistență superioară la condițiile dificile de lucru. Dacă în trecut girofarurile cu becuri halogen sau xenon erau considerate suficiente, astăzi, sistemele LED au demonstrat că oferă o performanță net superioară pe toate planurile.

Luminozitate superioară și vizibilitate în orice condiții

Primul și cel mai evident avantaj al girofarurilor LED este intensitatea luminii. Spre deosebire de becurile clasice, tehnologia LED produce o lumină puternică, clară și bine direcționată, care poate fi observată de la distanțe mult mai mari. Această caracteristică este esențială pentru vehiculele care operează în condiții dificile – fie pe șantiere, pe drumuri aglomerate sau în timpul nopții.

Lumina emisă de un girofar LED este uniformă și constantă, fără fluctuații sau perioade de încălzire, așa cum se întâmpla la modelele vechi cu halogen. De asemenea, culoarea este mai intensă și mai precisă: un girofar LED albastru, roșu sau galben are o claritate vizuală mai mare, fiind mai ușor de distins chiar și în ploaie, ceață sau ninsoare.

Advertisement

Vizibilitatea nu înseamnă doar eficiență, ci și siguranță. În traficul urban sau pe șantierele izolate, un girofar LED performant poate preveni accidente, avertizând participanții la trafic și lucrătorii din jur asupra prezenței unui vehicul aflat în acțiune. Practic, aceste dispozitive devin o barieră vizuală între pericol și siguranță.

De asemenea, modul în care LED-urile răspund instantaneu la pornire este un avantaj uriaș. În timp ce alte tipuri de becuri necesită o fracțiune de secundă pentru a atinge intensitatea maximă, LED-ul luminează instantaneu la capacitate completă, ceea ce poate face diferența în situații critice. Când fiecare secundă contează, rapiditatea și claritatea semnalului vizual sunt cruciale.

Eficiență energetică și costuri reduse pe termen lung

Un alt motiv major pentru care girofarurile LED au devenit alegerea preferată este eficiența lor energetică. Tehnologia LED transformă aproape toată energia consumată în lumină, cu pierderi minime prin căldură. În comparație, becurile halogen sau xenon pierd o parte semnificativă din energie sub formă de căldură, ceea ce înseamnă un consum mai mare și o eficiență mai mică.

Această eficiență se traduce direct în costuri reduse de exploatare. Vehiculele echipate cu girofaruri LED solicită mai puțin sistemul electric, reducând presiunea asupra alternatorului și prelungind durata de viață a bateriei. În cazul flotelor de utilaje sau camioane, această economie devine semnificativă în timp.

Durata de viață a unui LED este, de asemenea, impresionantă – de regulă între 30.000 și 50.000 de ore de funcționare continuă. Prin comparație, becurile halogen rezistă doar câteva mii de ore, ceea ce înseamnă costuri de înlocuire mult mai frecvente. În mediile profesionale, unde fiabilitatea contează mai mult decât orice, acest avantaj este crucial.

Advertisement

Mai mult, LED-urile nu necesită aproape deloc întreținere. Odată instalat un girofar LED de calitate, el funcționează constant, fără să fie nevoie de verificări sau intervenții periodice. Lipsa filamentului și a componentelor fragile îl face rezistent la vibrații, șocuri mecanice și variații de temperatură – condiții des întâlnite în domenii precum construcțiile, agricultura sau transporturile grele.

Durabilitate și rezistență în condiții extreme

Când vine vorba despre echipamente profesionale, durabilitatea este esențială. Girofarurile LED sunt construite pentru a rezista acolo unde alte tipuri de lumini cedează. Carcasele lor sunt fabricate din materiale robuste – policarbonat, aluminiu sau ABS – și sunt adesea protejate cu standarde IP67 sau IP68, ceea ce înseamnă că pot face față prafului, ploii torențiale și chiar scufundării temporare în apă.

Această rezistență le face ideale pentru utilaje agricole, vehicule forestiere, mașini de deszăpezire sau camioane de intervenție care lucrează în condiții meteo extreme. În plus, LED-urile nu sunt afectate de vibrațiile continue sau de șocurile mecanice produse de drumurile denivelate. Acolo unde un bec clasic s-ar arde rapid, un LED rămâne stabil și funcțional.

De asemenea, temperaturile scăzute nu reprezintă o problemă. În timp ce becurile halogen își pierd eficiența la frig, LED-urile funcționează perfect chiar și la -30°C, ceea ce le face indispensabile iarna, mai ales pentru utilajele care lucrează la întreținerea drumurilor sau pentru serviciile de urgență.

Un alt aspect important este rezistența la uzură vizuală. Lumina LED-ului nu își pierde intensitatea semnificativ în timp, păstrând aceeași claritate chiar și după ani de funcționare. Acest lucru nu doar că sporește siguranța, ci oferă și o imagine profesională pentru vehiculul echipat – un detaliu esențial pentru companiile care se bazează pe vizibilitate și credibilitate în teren.

Advertisement

Versatilitate și adaptabilitate pentru orice domeniu

Unul dintre cele mai mari avantaje ale girofarurilor LED este versatilitatea lor. Ele sunt disponibile într-o gamă largă de forme, culori și dimensiuni, adaptabile oricărui tip de vehicul sau utilaj. De la girofarurile magnetice portabile, ideale pentru utilizarea temporară, până la modelele fixe cu prindere permanentă, opțiunile sunt variate și flexibile.

Culorile disponibile nu sunt doar o chestiune estetică, ci au roluri specifice. Girofarurile albastre și roșii sunt utilizate de autorități – poliție, ambulanță, pompieri –, cele galbene sau portocalii sunt destinate vehiculelor de întreținere, iar cele verzi pot fi folosite în zone industriale sau de coordonare. Fiecare culoare comunică un mesaj clar și ajută la menținerea ordinii și siguranței în trafic sau pe teren.

În plus, tehnologia LED permite personalizarea modurilor de iluminare. Un singur girofar poate avea mai multe tipare de flash – rotativ, intermitent, secvențial – care pot fi selectate în funcție de context. Această flexibilitate este esențială în domeniile unde vizibilitatea trebuie adaptată rapid, cum ar fi intervențiile de urgență sau lucrările pe timp de noapte.

Un alt detaliu care face diferența este compatibilitatea cu diverse sisteme de alimentare. Majoritatea girofarurilor LED pot funcționa atât la 12V, cât și la 24V, ceea ce le face potrivite pentru autoturisme, camioane, utilaje agricole sau vehicule de construcții. Practic, aceeași tehnologie poate fi aplicată în multiple contexte, fără nevoia de modificări costisitoare.

Un pas spre sustenabilitate și siguranță modernă

Într-o perioadă în care eficiența energetică și sustenabilitatea au devenit priorități globale, girofarurile LED se aliniază perfect acestor direcții. Consumul redus de energie nu doar că scade costurile de exploatare, dar contribuie și la diminuarea amprentei de carbon. Într-un parc auto extins, impactul pozitiv poate fi considerabil – mai puțină energie consumată, mai puține emisii indirecte și o durată de viață mai lungă a echipamentului.

Advertisement

De asemenea, tehnologia LED este ecologică și prin compoziția sa. Spre deosebire de becurile tradiționale, nu conține substanțe toxice precum mercurul, ceea ce o face sigură pentru mediu și ușor de reciclat. Aceasta este o direcție tot mai importantă pentru companiile moderne, care își asumă responsabilitatea față de mediu și caută soluții durabile pentru flotele lor.

Dincolo de aspectul tehnic, girofarurile LED aduc și un plus de siguranță rutieră. Vizibilitatea ridicată reduce riscul de accidente, mai ales în condiții de lumină slabă sau vreme nefavorabilă. În multe țări, utilizarea girofarurilor LED omologate este deja recomandată sau chiar impusă prin reglementări, tocmai pentru că acestea oferă cea mai bună performanță vizuală și cea mai lungă durată de utilizare.

Astfel, investiția într-un girofar LED nu este doar o alegere practică, ci și una responsabilă. Este o dovadă că siguranța, performanța și sustenabilitatea pot merge mână în mână.

O alegere inteligentă pentru prezent și viitor

Girofarurile LED reprezintă combinația perfectă dintre inovație, eficiență și durabilitate. Sunt create pentru a face față cerințelor tot mai ridicate ale industriei moderne, pentru a oferi siguranță, vizibilitate și economie în același timp.

Fie că vorbim despre o firmă de transport, o companie de construcții, un operator agricol sau un serviciu de intervenție, aceste echipamente sunt esențiale pentru o activitate sigură și eficientă. Tehnologia LED nu mai este o noutate, ci o necesitate – o investiție care se amortizează rapid prin costuri reduse, performanță constantă și o durată de viață de câteva ori mai mare decât a oricărui sistem tradițional.

Advertisement

Într-o lume în care vizibilitatea și siguranța pot salva vieți, alegerea unui girofar LED nu este doar un gest tehnic, ci o decizie conștientă. O alegere care vorbește despre profesionalism, responsabilitate și adaptare la viitor. Girofarurile LED nu sunt doar cea mai eficientă opțiune din prezent – sunt luminile care ne conduc, literalmente, către o lume mai sigură și mai sustenabilă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

ÎNTRERUPERI PROGRAMATE DE CURENT ÎN OLTENIȚA – ZONE ȘI INTERVAL ORAR AFECTATE

Published

on

Rețele Electrice România anunță noi întreruperi programate ale alimentării cu energie electrică în Oltenița, necesare pentru lucrări de mentenanță și modernizare a rețelei. Autoritățile locale au transmis informarea oficială, precizând exact zonele și consumatorii care vor rămâne fără curent în următoarele zile.

📅 Marți, 25 noiembrie 2025

⏰ Interval: 09:00 – 17:00

Vor fi afectați mai mulți agenți economici din Oltenița, printre care: SAMARA, STEPONE, ROMCEREALE SILOZ, TRANSGAZ, CRIDA, SC COLT, BAZA CRR (PRO VALAHIA).

Advertisement

📅 Miercuri, 26 noiembrie 2025

⏰ Interval: 09:00 – 17:00

Alimentarea cu energie electrică va fi întreruptă pentru consumatorii din următoarele zone ale orașului:

  • Bulevardul 22 Decembrie
  • Strada 9 Mai
  • Strada Gheorghe Doja (zona dintre str. Garofiței și str. Voinței)
  • Strada Zorilor
  • Strada Spiru Haret
  • Șoseaua Călărași
  • Strada Garofiței

Potrivit operatorului, lucrările sunt necesare pentru a asigura funcționarea în siguranță a rețelei electrice și pentru a preveni avarii majore pe termen lung.

Primăria Oltenița le mulțumește locuitorilor pentru înțelegere și își cere scuze pentru disconfortul creat.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Cultură

Lansare de carte la Biblioteca Județeană: Mihai Viorel Dumitru revine în fața publicului cu volumul „ZEBRE”

Published

on

Biblioteca Județeană „Alexandru Odobescu” Călărași găzduiește joi, 27 noiembrie, de la ora 16.00, un nou eveniment dedicat literaturii locale: lansarea celui de-al treilea volum semnat de tânărul autor călărășean Mihai Viorel Dumitru. „ZEBRE”, proaspăt apărut la Editura Roger, continuă linia introspectivă a scriitorului și aduce în prim-plan teme sensibile, filtrate printr-o voce matură și atent calibrată.

Volumul vine după compilația de schițe Testamentul Ambivalenței (2024) și romanul E ultima doză (2025), lucrări care i-au consolidat autorului un profil literar aparte, bazat pe explorarea psihicului și a zonelor de vulnerabilitate umană. „ZEBRE” păstrează aceeași direcție reflexivă, propunând o incursiune curajoasă în spațiile interioare pe care mulți cititori le recunosc, dar puțini le exprimă.

Mihai Viorel Dumitru, absolvent al Facultății de Litere a Universității din București (Studii Culturale și Studii Europene, promoția 2022–2025), este considerat una dintre vocile tinerei generații de autori din Călărași, implicat constant în evenimentele culturale locale și în proiecte editoriale emergente.

La eveniment vor participa:

Advertisement
  • Prof. Stela Anghel
  • Prof. Afina Florentina Tudoran
  • Poeta Dorina Dragomir-Drăghici

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading