Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Connect with us

La zi

Meditațiile, piața paralelă a educației. O analiză detaliată la Punctul Critic cu Bogdan Muzgoci

Published

on

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

Într-o societate în care educația este un pilon fundamental, discuțiile despre calitatea învățământului și nevoia crescută de meditații devin din ce în ce mai intense. Ultima ediție a emisiunii “Punctul Critic”, moderată de jurnalistul Bogdan Muzgoci de la TVR 1, a adus în prim-plan aceste preocupări.

Înainte de căderea regimului comunist, meditațiile erau rar solicitate, iar mulți elevi nu simțeau nevoia acestora. Totuși, pe măsură ce timpul a avansat, peisajul educațional s-a schimbat radical. Astăzi, mulți părinți recunosc că meditațiile au devenit necesare, iar calitatea învățământului este contestată de numeroase voci. Materiile de bază devin tot mai dificil de înțeles și de aprofundat, iar un număr din ce în ce mai mare de elevi și părinți apelează la meditații pentru a face față cerințelor academice.

Datele europene arată că fenomenul nu este specific doar României. În Franța și Germania, părinții cheltuiesc anual peste 3 miliarde de euro pentru cursuri suplimentare, reflectând o tendință generală de creștere a învățământului privat. În România, aproximativ 300 de milioane de euro sunt investite anual în meditații. Studiile indică faptul că aproape 60% dintre școlari și liceeni participă la meditații, iar fenomenul este în creștere.

Advertisement

Cu toate acestea, crescătoare numărului elevilor care fac meditații vine la pachet cu semnale alarmante. Unul din trei elevi de clasa a opta recunoaște că nu se simte pregătit suficient pentru Evaluarea Națională.

Într-o societate în care accesul la meditații devine din ce în ce mai dependent de resursele financiare ale familiilor, se conturează o posibilă discrepanță între clasele sociale. Copiii din familii defavorizate sunt adesea excluși din această formă de pregătire suplimentară.

De ce este necesară creșterea dependenței de meditații? Poate fi reglementată această piață paralelă? Există o compensare tacită a statului pentru salariile modeste din învățământ prin lăsarea liberă a meditațiilor? Ce șanse au copiii care nu beneficiază de meditații? Este posibil să avem performanță școlară fără a recurge la acestea? O reformă a examenelor naționale ar putea diminua necesitatea meditațiilor?

Ediția specială intitulată “Meditațiile, Piața Paralelă a Educației” dezbate aceste chestiuni cu scopul de a identifica soluții și de a iniția un dialog constructiv pentru o îmbunătățire reală a sistemului educațional în beneficiul tuturor elevilor.

Advertisement
Advertisement