Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 6°C | Anul XI Nr. 536

Administrație Locală

VIDEO. Marius Dulce: PSD cere tuturor partidelor să susțină creșterea alocațiilor pentru copii de la 1 Martie

Published

on

Primarul Marius Dulce: Așa cum știți, PSD-ul a fost și a rămas aproape de oameni. Ați văzut că de fiecare dată când am fost la guvernare ne-am preocupat îndeaproape de problemele oamenilor. Astăzi, PSD se gândește la copiii noștri. Copiii noștri înseamnă viitor. Viitorul nostru, al tuturor. PSD lansează un amendament și o campanie prin care se adresează tuturor cetățenilor, tuturor românilor, să facă o petiție către toți parlamentarii, indiferent de culoarea politică, să susținem creșterea alocațiilor așa cum a fost prevăzută în Legea 14/2020. Drept, urmare, PSD cere tuturor partidelor să susțină creșterea alocațiilor pentru copii de la 1 Martie după cum urmează, și anume de la 214 la 300 de lei pentru copii între 2 și 18 ani. De la 427 de lei la 600 de lei pentru copii sub doi ani și copii cu dizabilități. Chiar dacă PSD este în opoziție și nu are majoritate în Parlament, face tot ce îi stă în putință pentru a sprijini acești copii. Totodată, PSD face apel la toți parlamentarii PNL, USR, UDMR, USR PLUS să dea dovadă de umanitate și să nu pedepsească copii. Au fost destul de încercați acum cu această pandemie, unde au fost obligați să stea în singurătate, să stea în mediul online. Studiile au arătat că deja au crescut problemele copiilor, au crescut problemele de vedere – miopie, care este foarte grea. Atunci, trebuie să avem grijă de copii noștri. Încă o dată, PSD face apel la toate partidele parlamentare ca să sprijine acest amendament și de la 1 Martie să putem da alocațiile, așa cum am spus, mărite.
PSD nu este preocupat nu numai de copii. PSD a fost și este preocupat de seniorii noștri, de bătrâni. În fiecare zi, vin bătrâni la audiență și ne spun să-i ajutăm să putem să mărim pensiile, să se respecte legea. Ne întreabă pe noi „ce putem să facem să facem acest Guvern să respecte legea, să mărească pensiile cu 40%?”. Ei sunt hotărâți să se afilieze în asociații de seniori în care să dea Guvernul în judecată pentru a respecta legislația în vigoare. Noi o să îi susținem pentru că este un drept al lor, și noi vom îmbătrâni, și atunci vom dori și noi să ne fie respectate drepturile. Haideți să facem front comun, haideți să ajutăm aceste categorii de oameni pentru că mai devreme sau mai târziu cu toții ajungem în vârstă.

ADMINISTRAȚIA MUNICIPIULUI CĂLĂRAȘI

Din punct de vedere administrativ, timpul ne permite. Am mai deschis un șantier, în speță pe strada Luceafărului ne apucăm de treabă să facem reparațiile respective. De pe 15 martie vom începe să dăm drumul și la stația de asfalt. Vom începe cu trotuarele de pe strada Zefirului, de pe strada Luceafărului. Mergem în continuare și pe strada Plevna. Ne grăbim pentru că vrem să pregătim anul acesta terenul pentru viitoarele proiecte pe care le vom implementa. Vom interveni pe strada București, de la Combinat până la Modelu, la limita de graniță până la Prefab. Atunci, trebuie neapărat să avem această mobilitate prin cartiere ca atunci când blocăm strada București să ne putem deplasa în siguranță pe străzile dintre blocuri și să avem descărcarea respectivă în Libertății.
În acest buget, pe anul acesta, vreau să prindem 500.000 pentru modernizarea parcurilor. Tot timpul am spus că nu sunt de acord cu acele pietricele – parcurile în care copii noștri se joacă în pietricele. De aceea, am gândit să schimbăm aceste structuri și vom face în fiecare an locuri de joacă care să fie cu tartan turnat pentru protecția copiilor noștri.

BUGETUL JUDEȚULUI CĂLĂRAȘI, REDUS CU 50%

În rest, ne pregătim pentru a interveni în forță în acest an. Dacă bugetul Consiliilor Județene a fost diminuat cu 50%, de 93 de milioane de euro la 53 de mil. euro, clar că toate aceste sume care vor veni către UAT-uri pentru cofinanțări vor fi diminuate și ele cu 50%. În acest sens, deja studiem diferite programe pentru că cu siguranță vom ajunge să contractăm un împrumut ca să susținem proiectele viitoare în implementarea lor și pentru a avea o rapiditate de execuție. Suntem obligații ca toate aceste proiecte europene să le încheiem până în decembrie 2023.
Trebuie să le cer scuze cetățenilor din cartierul Măgureni, pentru că a trebuit să lucrăm în această iarnă și într-un ritm foarte rapid. Trebuie să terminăm acest proiect de canalizare menajeră și pluvială din Măgureni până în luna iulie. Dacă nu forțăm lucrurile, Primăria Călărași a fost „penalizată” de către CEC, în sensul că dacă anul trecut prognozele de trageri din împrumut nu au fost îndeplinite, anul acesta am fost „pedepsiți” cu șase milioane de lei pe care nu n-i vor mai da anul ăsta decât dacă nu au alte cereri și dacă le rămâne o rezervă, atunci vom vedea spre sfârșitul anului dacă ne vor mai da banii ăștia. O să ne dea banii tocmai anul viitor, ceea ce ne încurcă puțin deoarece pentru lucrările pe care le-am antamat avem un deficit de șapte milioane de lei. Trebuie să găsim din alte surse ca să putem închide acest pachet de lucrări și vom găsi resursele respective.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Administrație Locală

Administrația Cimitirelor Călărași cere actualizarea documentelor pentru locurile de veci din Măgureni și Mircea Vodă

Published

on

Anunțul Călărășean - Îți publicăm anunțul în cel mai scurt timp! Scrie-ne pe [WhatsApp] sau sună la 0728977169

Serviciul Administrația Cimitirelor din Călărași le cere cetățenilor care dețin locuri de veci în cimitirele Măgureni și Mircea Vodă să aducă documentele care dovedesc dreptul de concesiune. Instituția vrea să clarifice situația fiecărui loc și să actualizeze evidențele.

Tu trebuie să prezinți documentele în copie și, dacă poți, în original. Lista cerută include actul tău de identitate, actele de concesiune dacă există, certificatele de deces ale persoanelor înhumate și actele care arată legătura de rudenie până la gradul al IV-lea. Aici intră certificatele de naștere, de căsătorie sau certificatul de moștenitor.

Instituția reamintește că, dacă în 90 de zile de la publicarea anunțului inițial nu sunt achitate taxele sau nu sunt aduse documentele deținătorilor, locurile se consideră părăsite și pot fi atribuite altor persoane.

Pentru informații și verificări poți merge la sediul Serviciului Administrația Cimitirelor, pe strada Heliade Rădulescu nr. 70 sau poți trimite un e-mail la [email protected].

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Aparatul CT al Spitalului Municipal Oltenița a investigat peste 350 de pacienți în patru luni

Published

on

Aparatul CT instalat în această vară la Spitalul Municipal Oltenița funcționează de patru luni și a devenit deja un sprijin pentru comunitate. Peste 350 de localnici au fost investigați aici. Tu ai acces acum la acest serviciu chiar în orașul tău, fără drumuri lungi și fără liste de așteptare.

Primarul Mihai Beștea spune că instalarea echipamentului a acoperit o nevoie reală. Aparatul oferă un diagnostic rapid, ceea ce pentru mulți pacienți înseamnă o clarificare esențială a stării lor de sănătate.

Primarul afirmă că va urmări în continuare tot ce ține de serviciile medicale din oraș și că sănătatea rămâne o prioritate locală.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Primarul Marius Dulce, prezent la Conferința Pastoral-Misionară 2025. Mesaj despre identitate, credință și rolul Bisericii în comunitatea locală

Published

on

Primarul municipiului Călărași, Marius Dulce, a participat la Conferința Pastoral-Misionară 2025, un moment dedicat reflecției asupra valorilor care îi unesc pe oameni și care întăresc identitatea națională. Evenimentul marchează Anul omagial al Centenarului Patriarhiei Române.

Primarul spune că această temă readuce în atenție rolul Bisericii în formarea conștiinței naționale și în păstrarea identității spirituale a comunității. El apreciază implicarea Episcopiei Sloboziei și Călărașilor în viața locală și consideră că misiunea acesteia aduce direcție, echilibru și speranță pentru credincioși.

Marius Dulce îi transmite mulțumiri Episcopului Vincențiu pentru îndrumarea duhovnicească și pentru sprijinul arătat comunității din Călărași.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading