Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 3°C | Anul XI Nr. 541

Știri

Lehliu Gară: Iulian Iacomi face un bilanț al rezultatelor, dar face și propuneri pentru dezvoltare

Published

on

Orașul Lehliu Gară își consolidează poziția între cele mai importante U.A.T.-uri călărășene, după ce administrația locală a reușit să asfalteze aproape toate străzile. Au mai rămas doar 10,5 km de străzi care nu sunt acoperite cu asfalt. Acestea urmează să fie asfaltate până la finalul anului 2019. Următorul proiect mare al conducerii orașului Lehliu Gară îl reprezintă realizarea rețelei de gaze naturale pentru satul Răzvani. S-au luat în calcul pentru anul 2019 proiecte de asfaltare pentru satul Răzvani și Buzoieni. Un alt proiecte de interes pentru comunitatea din Lehliu constă în construirea unui teren sintetic de fotbal de dimensiuni omologate FIFA, inclusiv C.N.I. În momentul de față proiectul se află în starea de obținere avize care vor fi puse la finanțator.

Iulian Iacomi este fost deputat PSD care a optat să candideze pentru funcția de primarul al orașului Lehliu Gară. În mandatul de deputat, Iulian Iacomi nu a stat cu mâinile în sân. Deputatul, acum ajuns edil a avut mai multe inițiative legislative ce privesc salarizarea personalului plătit din fonduri publice, organizarea și funcționarea Jandarmeriei și Poliției Judiciare. A avut interveniții pentru Legea care reglementează paza obiectivelor, reglementări legislative despre prevenirea și combaterea îmbolnăvirii populației de diferite epidemii.

Una dintre propunerile legislative pe care Iulian Iacomi le-a făcut în camera deputaților a fost promulgată ca lege. În luna iunie 2017, Iulian Iacomi s-a retras din Parlamentul României, camera deputaților pentru a candida la primăria pe care astăzi o coordonează cu multă implicare, alături de echipa de funcționari din primărie pe care acesta a reușit să o unească pentru a face lucruri utile în Lehliu.

Într-o discuție pe care am avut-o cu acesta, primarul Iulian Iacomi spune motivul pentru care a revenit în comună, de acestă dată ca primar este unul simplu, clar pentru toți: Doream să fiu util pentru comunitate, pentru cei din Lehliu. L-am întrebat cum a văzut desfășurarea campaniei electorale din interior. Primarul Iacomi afirmă că e greu să fii înfrânt în alegerile locale. Dacă stăm să ne amintim de alegerile locale din Lehliu, cu siguranță putem spune că Partidul Național Liberal și-a trimis cel mai bun om la acel moment, Laurențiu Bănescu pentru a candida pentru primărie. Eșecul PNL-ului a fost marcat de faptul că Iacomi a câștigat alegerile detașat, fără nici o frică.

Advertisement

Se pare că acela a fost momentul în care comunitatea a știu să facă diferența între acte de promisiune făcute de oameni nesiguri pe ceea ce spun. Iacomi a ieșit pe străzi, a stat de vorbă cu oamenii, a luat pulsul acestora, le-a aflat nevoile și le-a promis că face tot ce poate mai bine din funcția de primar al orașului Lehiul Gară. Așa și-a câștigat repesectul, încrederea și susținerea oamenilor. Rețeta e simplă și eficientă.

LUCRĂRI DE ASFALTARE TERMINATE LA TIMP

Pe toată perioada când s-au desfășurat lucrări de asfaltare în Lehliu Gară, Iulian Iacomi se deplasa periodic în șantierele aflate în lucru. Au fost asfaltate și plombate mai multe străzi în orașul Lehliu Gară, s-au reparat străzi în satele Răzvani și Buzoieni. Au fost efectuate repartații curente la drumul comunal DC 34. Lucrările au fost realizate în termen scurt având și calitate d.p.d.v al lucrărilor.

Primăria Lehliu Gară vine în sprijinul cetățenilor care înțeleg că un oraș curat și întreținut este un oraș cu rezultate bune. Toate străzile importante și intens circulate au trotuarele betonate, zone verzi întreținute cu flori și gazon specific.

Oamenii cu care am stat de vorbă despre Lehliu Gară în caracterizează pe Iulian Iacomi ca fiind genul de om care știe ce are de făcut, ascultă opiniile oamenilor, pune în balanță beneficiile aduse comunității prin realizările aduse orașului și stie să gestioneze problemele pe care le identifică în Lehliu. Iacomi este omul care se implică datorită sufletului bun pe care îl are pentru oamenii din jurul său, pentru comunitatea pe care o reprezintă.

Advertisement

PROIECTE ÎN DERULARE

KETANES – un ansamblu de măsuri integrate pentru persoanele defavorizate din comunitatea marginalizată cu o valoare totală de 17.544.546 lei. Un grup țintă de 751 persoane defavorizate din satul Răzvani vor beneficia de:
– educație sanitară , școala după școală, a doua șansă;
– educație antreprenorială, prin care 10 persoane vor beneficia de 10 000 euro pentru a-și deschide o afacere;
– se vor face reparații la 80 locuințe și acte de proprietate gratuit la alte 200 gospodării;
– tabere școlare, cursuri de calificare gratuite în meserii căutate pe piață.
Proiectul se va finaliza în martie 2021.

– Reabilitare rețea canalizare în orașul Lehliu Gară prin P.N.D.L. II, pe o lungime de 4.902 metri liniari cu o valoare de 4.981.309 lei – în faza de licitație pe SICAP;
– Reabilitare rețea de apă în orașul Lehliu-Gară, prin P.N.D.L. II, pe o lungime de 4.085 metri liniari cu o valoare de 2.286. 325 lei fără TVA, în faza de licitație pe S.I.C.A.P.;
– Proiect regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în județele Călărași și Ialomița, cu finalizare în 2020, prin P.O.I.M., extindere stație epurare în Lehliu-Gară, realizare stație epurare în satul Răzvani, extindere rețea alimentare cu apă în satul Buzoieni;
– Amenajare parc central în orașul Lehliu Gară, prin GAL Valea Mostiștei FEADR măsura 8 ”Dezvoltare locală la scară mică”, în valoare de 100.000 euro DIN CARE 83.381 euro nerambursabili, aprobat de AFIR, urmează licitația pentru proiectare și execuție.

PROIECTE VIITOARE PENTRU LEHLIU

Aflam de la primarul Iulian Iacomi că n-are de gând să se oprească doar la atât. Urmează, în anii viitori să realizeze și alte proiecte la fel de importante pentru orașul Lehliu Gară. Asfaltarea străzilor din întreg orașul Lehliu Gară. Urmează o listă cu proiectele ce vor urma să fie puse în derulare:

Advertisement

– Înființare alimentare cu gaze în satul Răzvani;
– Asfaltare străzi în satele Răzvani și Buzoieni pe distanța de 5 și respectiv 1 km;
– Asfaltare străzi în orașul Lehliu-Gară pe 10.5 km(practic toate străzile vor fi asfaltate);
– Teren sintetic de fotbal de dimensiuni omologate FIFA, inclusiv tribune și vestiare prin proiect GAL Valea Mostiștei;
– Construire și dotare cămin cultural nou în satul Răzvani, prin Compania Națională de Investiții – faza obținerii de avize pentru depus la finanțator.

Munca de bună calitate pe care primarul Iulian Iacomi o depune pentru orașul pe care îl reprezintă pare a fi secretul rezultatelor notabile. Aceste lucruri nu ar fi fost posibile dacă alături de el nu s-ar fi aflat oameni competenți, profesioniști și dedicați

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Primării cu zero proiecte: cine a ratat banii europeni în Sud-Muntenia și de ce. ADR Sud-Muntenia: „Nu putem depune proiecte în locul autorităților locale”

Published

on

În timp ce unele județe și localități au depus zeci de proiecte și au atras sute de milioane de lei din fonduri europene, alte primării lipsesc complet din clasamente. Subiectul a fost atins direct în cadrul conferinței de presă organizate marți, 16 decembrie, de Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Muntenia și scoate la iveală o realitate incomodă: nu toată lumea a intrat în cursa pentru finanțări europene.

Listele vorbesc: cine nu apare, nu a cerut

Reprezentanții ADR Sud-Muntenia au confirmat că există unități administrativ-teritoriale care nu figurează cu niciun proiect depus, nici pe componentele mari de infrastructură, nici pe digitalizare, nici pe dezvoltare urbană sau rurală.

În timp ce județe precum Ialomița conduc detașat la număr și valoare de proiecte, alte localități – atât orașe, cât și comune – nu apar deloc în evidențe. Practic, pentru aceste administrații, bilanțul este simplu: zero proiecte, zero bani europeni.

ADR: „Nu putem depune proiecte în locul lor”

Mesajul transmis de conducerea agenției a fost ferm și fără echivoc. ADR Sud-Muntenia a organizat întâlniri, sesiuni de informare, a oferit clarificări și sprijin tehnic, însă decizia de a accesa fonduri aparține exclusiv autorităților locale.

Advertisement

Cu alte cuvinte, lipsa proiectelor nu poate fi pusă pe seama lipsei de informații, ci mai degrabă pe:

  • incapacitate administrativă,
  • lipsă de personal specializat,
  • dezinteres sau amânări repetate.

Diferențe uriașe între localități vecine

Situația devine și mai evidentă atunci când sunt comparate localități apropiate geografic, dar aflate la ani-lumină distanță ca dezvoltare. În timp ce unele comune au depus 4–5 proiecte și au atras zeci de milioane de lei, altele nu au depus nimic, deși au avut acces la aceleași ghiduri de finanțare și aceleași oportunități.

Oficialii ADR au subliniat că mărimea localității nu este un obstacol, dovadă fiind comunele care au reușit să se claseze peste orașe întregi la capitolul fonduri atrase.

Ce pierd localitățile care au stat pe margine

Lipsa proiectelor europene nu este doar o statistică. Se traduce direct în:

  • drumuri nemodernizate,
  • școli și clădiri publice nereabilitate,
  • servicii publice rămase în urmă,
  • oportunități economice ratate.

În timp ce alte comunități se dezvoltă cu bani europeni, localitățile inactive rămân blocate în promisiuni și bugete locale insuficiente.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Agricultură și Industrie

10.000 de fermieri au făcut prăpăd la Bruxelles. Aproximativ 1.000 de utilaje agricole au împânzit centrul capitalei

Published

on

Joi, 18 decembrie a.c., capitala belgiană a fost scena unor proteste puternice, când mii de fermieri din întreaga Uniune Europeană au ieșit în stradă cu sute de tractoare pentru a-și exprima furia față de politicile agricole ale UE și, în mod special, față de controversatul acord de liber-schimb dintre Uniunea Europeană și blocul Mercosur (Brazilia, Argentina, Uruguay și Paraguay). Demonstrațiile au coincis cu summitul liderilor țărilor membre UE, reunite la Bruxelles pentru discuții asupra agendei comerciale și agricole.

De la primele ore ale după-amiezii, aproximativ 10.000 de fermieri au blocat principalele artere ale orașului, aducând trafic aproape la paralizie și forțând autoritățile să închidă tuneluri și rute importante în zona instituțiilor europene. Numeroase utilaje agricole au fost parcate în jurul clădirilor Parlamentului European, iar protestatarii au folosit tractoare pentru a monta baricade improvizate.

Pe alocuri, furia protestatarilor s-a transformat în violență: fermierii au aruncat cu cartofi, ouă, și alte obiecte spre forțele de ordine, iar unele grupuri au detonat artificii și au dat foc la garduri de protecție. Autoritățile au desemnat puncte de acces și au cerut calmul protestatarilor, însă, pe măsură ce tensiunile au crescut, forțele de ordine au intervenit mai ferm.

Pentru a controla mulțimea, poliția belgiană a făcut uz de tunuri cu apă și gaze lacrimogene în apropierea Parlamentului European și în alte puncte fierbinți ale manifestației. După ce unii protestatari au început să forțeze cordoanele poliției și să avanseze cu tractoarele, forțele de ordine au intervenit pentru a restabili ordinea și pentru a proteja clădirile instituțiilor UE.

Advertisement

Sursa oficială a poliției menționează că inițial protestului i s-a aprobat participarea a până la 50 de tractoare, dar până după-amiaza zilei numărul acestora a crescut la aproximativ 500–1.000, majoritatea purtând însemne autohtone belgiene și europene. Estimările sugerează că între 7.000 și 10.000 de persoane au participat la acțiune.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Consiliul Local al Municipiului Călărași se va reuni în ședință ordinară. Care sunt proiectele de pe ordinea de zi

Published

on

Luni, 22 decembrie a.c., Consiliul Local al municipiului Călărași se va întruni în cadrul unei ședințe ordinare la sediul primăriei, aleșii locali fiind prezenți pentru a discuta și vota o serie de proiecte importante pentru încheierea anului administrativ.

Această reuniune este una dintre ultimele programate înainte de vacanța de iarnă și are loc într-un context în care administrația locală se pregătește pentru finalizarea obiectivelor bugetare și operaționale ale anului 2025.

Proiectele de pe ordinea de zi:

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea rețelei școlare din Municipiul Călărași în anul școlar 2026-2027;

Advertisement

2. Proiect de hotărâre privind inițierea procedurii de vânzare a imobilului-teren în suprafață de 300 mp, situat pe strada Corneliu Pantilie, nr. 8, identificat prin cartea funciara nr. 33219, aflat in domeniul privat al U.A.T. Calarasi, atribuit in folosință gratuite conform Legii 15/2003, pe care se afla edificata o constructie, regim P+1E și împrejmuire, aflat în proprietatea doamnei Călin Loredana-Marcela;

3. Proiect de hotărâre privind inițierea procedurii de vânzarea a imobilului – teren în suprafaţă de 477 mp, situat în municipiul Călărași, str. Petre V. Hanes, nr. 12, județul Călăraşi, teren având număr cadastral 23439, înscris în cartea funciară nr. 23439, aparținând domeniului privat al municipiul Călăraşi, pe care sunt edificate
construcțiile 23439-C1, 23439- C2, 23439-C3, proprietatea Salubris Waste Management SRL.

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în două loturi a imobilului teren arabil situat în extravilanul municipiului Călăraşi, județul Călăraşi, Tarlaua 23, având Numărul Cadastral/Carte Funciară 37239/UAT Călărași, în suprafaţă de 24.400 mp.

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în trei loturi a imobilului teren arabil situat în extravilanul municipiului Călărași, județul Călărași , Tarlaua 26, având Numărul Cadastral/Carte Funciară 37504/UAT Călărasi,
5G 75 în suprafață de 41700 mp;

6.Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în două loturi a imobilului teren având Numărul Cadastral 35368, înscris în Cartea Funciară 35368/UAT Călărași, în suprafaţă de 4969 mp, situat în municipiul Călărași, strada Barbu Ştefănescu Delavrancea, numărul 1, județul Călăraşi;

Advertisement

7. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 68 din 30.04.2025 privind aprobarea modelului contractului de
custodie și a încheierii acestuia în cadrul proiectului: “Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe din Călărași”, finanțat prin Programul Național de Redresare şi Reziliență (PNRR), Componenta C15: Educație.

8. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 48/05.03.2024 privind participarea UAT Municipiul Călăraşi la “Programul-cheie 1: Surse regenerabile de energie și stocarea energiei – Sprijinirea investițiilor în noi capacități de producere a energiei electrice produsă din surse regenerabile pentru autoconsum pentru entități publice”, derulat de către Ministerul Energiei si aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului “Noi capacități de producere a energiei electrice produse din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul U.A.T. Călărași;

9. Diverse

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading