Connect with us

Știri

INTERVIU. Senatoarea Roxana Natalia Pațurcă, despre îndepărtarea sa din PSD și alegerilor locale

Alegerilor locale au luat sfârșit, PSD a câștigat municipiul Călărași, Consiliul Județean Călărași și o bună parte din localitățile importante consacrate PNL. Echipa roșie a reușit să răstoarne sondaje și așteptările liberalilor care au respirat greu până numărarea ultimului buletin de vot. Cifrele prezentate public în urma numărării voturilor reflecta imaginea clară a celor ce au primit încrederea cetățenilor în urma cu 4 ani.  
Pe tema alegerilor desfășurate în această toamnă am discutat cu senatoarea Roxana Pațurcă. Aceasta a comentat situația sferei politice din județul Calarasi, cât și despre alte subiecte interesante. Senatoarea a mai vorbit și despre îndepărtarea sa din PSD.
Călărași PRESS – Doamna senator, cum vedeți rezultatele alegerilor locale din Călărași, mai ales după plecarea din PSD?
Pentru mulți au reprezentat o surpriză, dar vă amintesc că aceastea sunt rezultatele pe care, atunci când activam în PSD, le anunțam mereu. Încă din 2019 PSD se afla la Călărași pe o tendință de creștere și, așa cum am spus, putea realiza surpriza la aceste alegeri. Iată că au reușit, fapt pentru care merită felicitați.
Ca o paranteză aici și fără falsă modestie, mi-am adus aportul din plin la creșterea formațiunii până la momentul îndepărtării mele. De altfel, am fost îndepărtată în plină campanie electorală, când deja PSD crescuse și se afla în preferințele călărășenilor în sondajele de opinie. Formațiunea nu a crescut în ultima lună și cred că nu este cazul să intrăm în detalii pe acest subiect.
E drept, venirea lui Vasile Iliuță la PSD are aportul ei și nimeni nu poate nega această realitate.
Actuala victorie se datorează însă și anilor de muncă ai mei și ai foștilor mei colegi de la ultimele alegeri până în prezent. Meritul victoriei PSD la Călărași îl au de fapt toți cei care au tras pentru această formațiune, de la președinți și până la ultimul membru.
Călărași PRESS – Vă pare rău pentru că ați plecat din cadrul formațiunii exact acum când PSD a recâștigat județul?
În primul rând trebuie ca cititorii dvs. să știe că Roxana Pațurcă a fost îndepărtată din cadrul PSD, nu a plecat. A recunoscut-o chiar și Marcel Ciolacu atunci când a venit la Călărași. În al doilea rând, pentru a răspunde întrebării, nu îmi pare rău. Retrospectiv gândind totul, detașată de toate emoțiile care m-au încercat în momentul în care am aflat din presă decizia președintelui PSD, consider că a fost cum e mai bine pentru mine și pentru familia mea.
Am reușit să îmi dau seama astfel și de caracterul unor apropiați, dar și de modul în care, voit sau nu, s-a produs această ruptură în societate, care e divizată pe culori politice. Nu aș fi crezut asta dacă nu mi s-ar fi întâmplat mie personal. Peste noapte nu am mai fost Roxana Pațurcă, cea care era apreciată de colegi, ci Roxana Pațurcă cea care a fost îndepărtată de Marcel Ciolacu. Iată cum o decizie a unei terțe persoane reușește să rupă prietenii, relații de aproape o viață. Dar, acesta este nivelul societății românești, nu numai în Călărași, ci peste tot în România. Oamenii sunt judecați după apartenența politică, nu după profesionalismul lor. Pentru unii, am fost bună cât am fost la PSD, după care, la semnul lui Ciolacu, am devenit inamicul public. Eu am spus mereu: există viață și după 27 septembrie, există viață și în afara PSD.
În altă ordine de idei, am activat destul de mult timp în cadrul PSD, suficient de mult încât să fi făcut parte din partid și când județul era roșu. Cunosc sentimentul, cu siguranță îl voi mai trăi, dar de această dată pe alte culori.
Călărași PRESS: – Cum ați trăit aceste alegeri?
Am ales să fiu alături de Theo, la Borcea, acolo unde soțul meu a reușit să câștige un nou mandat. Oamenii apreciază tot ceea ce face el pentru ei și este absolut normal să îi acorde încrederea la urne.
Îl susțin și îl voi susține mereu la rândul meu și voi fi mereu extrem de fericită când el va reuși să aducă proiecte pentru Borcea.
Din acest motiv, am trăit aceste alegeri cu emoție, așa cum este și normal când un membru al familiei este implicat, dar extrem de fericită când am aflat că munca sa pentru comună este apreciată de locuitori.

Călărași PRESS  – Ce părere aveți despre ceea ce s-a întâmplat la Capitală, acolo unde PSD a pierdut fotoliul de primar după 12 ani?
Nu vreau să pară că fac declarații din resentiment pentru ceea ce s-a întâmplat luna trecută, când Marcel Ciolacu a decis îndepărtarea mea, dar asta pățești când, ca lider al oricărei formațiuni, te urci în palatul de cleștar și nu mai cobori de acolo. E ușor să scrii strategii din pix și să faci și să desfaci alianțe pe hârtie, mai greu e să cobori în rândul electoratului propriu și în rândul membrilor de partid și să le asculți păsurile, ideile, propunerile. Nu iau apărarea nimănui, dar la București nu a greșit Gabriela Firea, ci președintele formațiunii care a sprijinit doar din pix campania fostului Primar General.
Dar eșecul nu e doar în Capitală. În țară s-au pierdut județe importante. E drept, s-a câștigat Călărașiul, dar s-au pierdut multe altele. Dacă judeci rezultatul doar după numărul de primari și nu vezi ce consilii județene ai pierdut, atunci ai o problemă. Dar nu mai sunt în măsură să vorbesc eu despre PSD, îi las pe cei care fac parte din PSD să o facă.

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading