Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 17°C | Anul XI Nr. 538

Știri

Informații despre concesionarilor serviciilor Administrației Cimitirelor din Călărași

Published

on

Prezentul Regulament stabilește cadrul juridic unitar și condițiile în care se desfășoară serviciul Administrației Cimitirelor din Municipiul Călărași. Serviciul Administrației Cimitirelor este o activitate edilitar-gospodărească, din cadrul serviciului de administrare a domeniului public al Municipiului Călărași, destinată satisfacerii unor nevoi ale comunității locale.

Serviciul de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași se desfășoară sub autoritatea administrației publice locale, care coordonează, reglementează și controlează modul în care operatorul asigură activitățile de administrare a cimitirelor.

Prevederile prezentului Regulament se aplică serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași.

Înființarea, extinderea, desființarea, organizarea și administrarea cimitirelor, se fac în baza hotărârilor Consiliului Local Călărași, potrivit legilor în vigoare.

  • La nivelul municipiului Călărași sunt 6 cimitire, respectiv:
  • – Cimitirul Central;
  • – Cimitirul Sf.Lazăr;
  • – Cimitirul Sf.Gheorghe;
  • – Cimitirul Sf.Anastasia;
  • – Cimitirul Mircea Vodă;

Administrația Cimitirelor este obligată să asigure, atunci când este nevoie, întreţinerea clădirilor (birou administrativ, capelă, împrejmuiri), a spaţiilor verzi (altele decât locurile de înhumare), a instalațiilor (apă, iluminat) și menținerea în funcțiune a infrastructurii din cimitir.

Activitățile edilitar-gospodărești specifice serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași vor asigura:

Advertisement
  • a)satisfacerea cerințelor și nevoilor de utilitate publică al comunității locale;
  • b)continuitatea serviciului;
  • c)ridicarea continuă a standardelor și a indicatorilor de performanță ai serviciilor prestate;
  • d)dezvoltarea și modernizarea infrastructurii edilitar-urbane a unității administrativ-teritoriale;
  • e)protecția și conservarea mediului natural și construit.

Activitățile specifice Administrației Cimitirelor prestate/furnizate trebuie să îndeplinească la nivelul beneficiarilor indicatorii de performanță aprobați de către autoritatea administrației publice locale.

(2) Serviciile necesare colectivităţii locale sunt asigurate în sistem privat de către unităţile parohiale, iar în sistem public prin cimitirele locale.

(3) Administrarea infrastructurii cimitirelor constând în drumuri de acces, alimentare cu apă, clădirea administraţiei și anexele aferente cimitirului, este în sarcina Administrației Cimitirelor.

(4) Indicatorii de performanță aprobați de către Consiliul Local al Municipiului Călărași respectă cadrul general stabilit în acest scop în prezentul Regulament.

Locurile de înhumare, se atribuie, în folosinţă, în condiţiile legii şi ale prezentului Regulament, prin act de concesiune:

  1. a) Primarul Municipiului Călărași poate dispune concesionarea gratuită pe termen de 7 ani a locurilor de înhumare, numai persoanelor lipsite de posibilitatea de a plăti tarifele de concesionare în vigoare;
  2. b) pe termen limitat de 10 ani, 25 de ani sau 49 ani la decesul unei persoane, aparţinătorilor acestuia, în baza aprobării date de către conducerea Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune;
  3. c) pe termen limitat de 10 ani, 25 ani sau 49 ani, fără caz de deces -“în rezervă”, persoanelor care au domiciliul pe raza Municipiului Călărași, în baza aprobării dată de către Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune.

Termenele de concesionare se prelungesc odată cu achitarea tarifelor de concesiune.

(3) Actul de concesiune conferă titularilor sau, după caz, urmaşilor acestora, numai dreptul de folosinţă asupra locului de înhumare.

Advertisement

(4) Unei persoane i se va putea atribui în folosinţă, contracost, pe durată limitată de 10 ani, 25 ani sau 49 ani numai un singur loc de înhumare, într-un singur cimitir din Municipiul Călărași.

(5) Prin titular de loc de înhumare se înţelege persoana care deţine, în folosinţă, locul de înhumare şi are act de concesiune.

(6) În acest loc pot fi înhumaţi titularii dreptului de folosinţă, soţii sau soţiile, copii şi părinţii acestora, în baza acordului scris al titularului/titularilor dat în faţa administratorului cimitirului sau un acord dat în fața unei autorități notariale din țară sau străinătate.

(7) Atribuirea către acelaşi titular a unui alt loc de înhumare, este nulă de drept şi atrage după sine încetarea dreptului de folosinţă asupra acestuia.

(8) Drepturile dobândite până la intrarea în vigoare a prezentului Regulament, sunt recunoscute titularilor locurilor de înhumare.

Advertisement

Conform Regulamentului de organizare și funcționare a Administrației Cimitirelor Călărași aprobat prin Hotărârea de Consiliu Local nr 178/ 2020, concesionarilor le revin următoarele obligații:

  • – de a-și îngrădi suprafaț concesionată în maxim 6 luni de la atribuire,
  • – de a-și marca locul de veci cu plăcuța de identificare și numele concesionarului,
  • –de a duce gunoiul și deșeurile la pubelele cu astfel de destinație.

Neîngrijirea sau părăsirea locului de veci, a amenajărilor funerare pe o perioadă de mai mult de 2 ani duce la pierderea concesiunii.

Administrația Cimitirelor a afișat public taxele și tarifele pentru lucrările efectuate de către persoanele și firmele autorizate. Avizarea construcțiilor presupune plata, astfel:

  • 350 taxa pentru un cavou;
  • 30 lei taxa de împrejmuire;
  • 30 lei taxa de montare cruce;

Conducerea Administrației Cimitirelor informează că lucrările de cimentare a cavourilor/locurilor de veci se va face numai în betonieră. Toate lucrările se vor executa cu protejarea mormintelor învecinate, monumentelor funerare, spațiilor verzi și de acces. Materialele de tip moloz, resturi materiale rezultate din lucrări, se ridică la sfârșitul zilei de lucru de către executanții lucrării.

Pentru o corectă informare și transparență în activitate, Administrația Cimitirelor a publicat și taxele pentru înhumare/deshumare, după cum urmează:

  • înhumare/ deshumare cavou 200 lei
  • înhumare/ deshumare groapă de pământ 320 lei
    înhumare/ deshumare groapă de pământ la cimitir Sf Anastasia 380 lei
  • În cimitire este interzis accesul autovehiculelor, cu excepția celor ce transportă persoane în vârstă sau bolnave

SERVICIILE PRESTATE ÎN CIMITIRE

Serviciile prestate în cele 6 cimitire de pe raza Municipiului Călărași sunt:

  • – concesiune pe termen limitat de 7 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 10 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 25 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 49 de ani;
  • – închiriere capelă/cameră mortuară;
  • – înhumare cu executarea gropii în pământ;
  • – înhumare în lucrare funerară tip “cavou”;
  • – deshumări pământ;
  • – deshumări „cavou”;
  • – tămâiat loc de înhumare timp de 40 de zile după înhumare și amenajarea acestuia la sfârșitul acestei perioade;
  • – întocmit act de concesiune;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial în regim de „urgenţă”;
  • – întocmit și eliberat adeverință deshumare;
  • – întocmit duplicat act de concesiune;
  • – verificare arhivă;
  • – lucrări de întreținere la cimitire;
  • – întreținerea cimitirelor precum și, alte servicii similare.

Serviciile prestate în cimitire se realizează după achitarea unor tarife încasate de către Admintrația Cimitirelor, care constituie venit la bugetul propriu și se fundamentează de către operator, se aprobă, ajustează sau se modifică prin hotărâri ale Consiliului Local.

Toate reclamațiile, nemulțumirile, sesizările pentru o bună funcționare a activităților administrativ – gospodărești se primesc zilnic la biroul Administrației Cimitirelor din Cimitirul Central.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

COMUNICAT DE PRESĂ – ECOAQUA S.A. DIN 21.11.2025

Published

on

COMUNICAT DE PRESĂ

DIN 21.11.2025

Având în vedere discuțiile apărute recent în spațiul public, vă prezint în mod deschis și responsabil concluziile raportului de inspecție economico-financiară desfășurat pentru perioada 2022–2024, precum și măsurile ferme pe care le-am dispus imediat după primirea acestuia. Totodată, în cadrul societății s-a demarat o anchetă pentru a verifica dacă pozele apărute în spațiul public au fost transmise de către personalul Ecoaqua S.A.

În primul rând, vreau să subliniez faptul că serviciul public de apă și canalizare nu a fost și nu este afectat în niciun fel. Toate deficiențele identificate de inspectorii economico-financiari vizează modul în care au fost gestionate anumite aspecte administrative, financiare și contabile în anii anteriori.

Advertisement

Raportul ANAF descrie, cheltuieli nejustificate, utilizarea necorespunzătoare a fondurilor companiei, abateri de la procedurile interne și o gestionare deficitară a resurselor publice. Deși aceste fapte nu aparțin actualei conduceri, ele afectează imaginea instituției și încrederea oamenilor, iar acest lucru este inacceptabil.

În urma verificării efectuate s-au constatat următoarele deficiențe:

  • „Înregistrarea de cheltuieli privind chiria și alte cheltuieli locative pentru un aprtament închiriat de la societatea La Vasile PCV S.R.L. din jud. Călărași, pentru care nu a justificat necesitatea efectuării acesteia. ”

Necesitatea încheierii acestui contract, conform referatului nr. 2597/25.05.2023 întocmit de angajatul departamentului Relații Clienții Mass-Media, aprobat de directorul general al societății, a fost „asigurarea condițiilor conform contractului încheiat cu Brian Pike”.

Deasemenea, în perioada de derulare a contractului, 01.06.2023 – 31.05.2024, nu au fost prezentate documente justificative din care să reiasă cine a fost cazat în apartamentul închiriat de la societatea La Vasile PCV S.R.L. Călărași.

 

  • „Înregistrarea nejustificată pe cheltuieli a sumei de 1.400 lei reprezentând taxa de participare a unui salariat la programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă „Managementul insituțiilor publice” efectuat la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, pentru care nu a prezentat un document care să ateste finalizarea programului. ”

Societatea Ecoaqua S.A. a încheiat cu Universitatea „Dunărea de Jos” contractul nr. 418/ 05.04.2023, pentru participarea dnei. Dinu Mariana la programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă „Managementul insituțiilor publice”.

 

Advertisement
  • „Majorarea nejustificată a cheltuielilor de protocol, cu suma totală de 178.328,41 lei pentru care nu a fost justificată necesitatea efectuării acestora și care în anii 2023 și 2024 au depășit nivelul aprobat prin bugetele anuale. ”

Sumele reprezentând valoare mese servite, cazare, flori, etc, pentru care nu a fost justificată necesitatea efectuării acestora.

 

  • „Înregistrarea în perioada 2022-2024, de cheltuieli pentru care nu a făcut dovada necesității și realității prestării acestora în sumă de 449.719,03 lei. ”

 

  • „Acordarea în mod nelegal în perioada 2023-2024, a unui număr de 81 de burse private în sumă totală de 516,000 lei în baza prevederilor Legii nr. 376/2024 privind bursele private, cu modificările ulterioare. ”

 

  • „Înregistrarea în mod nelegal în perioada 2023-2024, a unor cheltuieli în sumă totală de 836.633,22 lei, din care 332.687,01 lei în anul 2023 și 503.946,21 lei în anul 2024, pentru organizarea de tabere și evenimente sportive care nu au legătură cu obiectul de activitate al operatorului economic.”

» proiectul „Prima tabără”

» competiția sportivă „Călărași Cup”

» eveniment „Jocurile de vară Ecoaqua”

 

În concuzie, raportul ANAF evidențiază un management defectuos în anii 2021–2024 și un nivel ridicat de abateri de la disciplina financiară. Perioada analizată reprezintă un ciclu administrativ care trebuie tratat distinct de etapa actuală de reformă începută în 2025.

Advertisement

În urma analizării raportului emis de ANAF, rezultă că măsura dispusă este recuperarea prejudiciului în cuantum de 6.503.162,63 lei (echivalentul a 1.278.137 euro) de la persoanele identificate ca fiind responsabile de producerea acestuia.

Purtător de cuvânt al Ecoaqua S.A.,

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Breaking News

EXPLOZIE LA ECOAQUA! CONTROLUL ANAF A DESCOPERIT PESTE 1,3 MILIOANE DE EURO „ARUNCAȚI ÎN AER”! MARIUS SBÂRCEA DĂ CĂRȚILE PE FAȚĂ: „VOM MERGE ÎN INSTANȚĂ, VINOVAȚII VOR PLĂTI!”

Published

on

Scandal uriaș la operatorul de apă Ecoaqua SA! Directorul general Marius Sbârcea a ieșit azi public cu declarații explozive, după ce inspectorii ANAF au scos la lumină un prejudiciu de aproape 6,5 milioane de lei – peste 1,3 milioane de euro cheltuiți fără explicații, fără aprobări și, în unele cazuri, fără nicio logică.

Controlul ANAF a durat 6 luni, iar concluziile sunt uluitoare. Sbârcea a prezentat, punct cu punct, cum s-au „evaporat” banii Ecoaqua în perioada 2022–2024, perioadă în care instituția NU a fost controlată ani la rând.

Lista rușinii: chirii fantomă, burse ilegale, tabere, mese, flori și contabilități duble

Conform directorului, raportul ANAF scoate la iveală o avalanșă de cheltuieli dubioase:

💥 Chirie pentru apartamente, fără să se știe cine a stat acolo sau de ce.

Advertisement

💥 Cursuri postuniversitare plătite din banii Ecoaqua pentru fosta directoare economică – fără diploma finală.

💥 Protocol de lux, cu mese, cazări, flori și alte „atenții”, explodat peste buget: 178.000 lei.

💥 Servicii contabile externe, deși societatea avea director economic, unele plătite către firme inactive.

💥 Amenzi acoperite din bani publici, fără să fie recuperate de la cei vinovați.

💥 Cotizații și sponsorizări mascate, inclusiv către Dunărea 2005 Călărași, în valoare de 200.000 lei.

Advertisement

💥 81 de burse private acordate ilegal, de 516.000 lei, cu contracte semnate doar de elevi.

💥 Premii, echipamente sportive și bunuri de peste 140.000 lei, fără contracte și fără justificări.

💥 Evenimente, tabere și competiții sportive plătite cu 836.633 lei, fără nicio legătură cu apa potabilă.

💥 Publicitate și promovare umflate cu 380.125 lei, pentru evenimente care nici măcar nu țineau de operator.

💥 Reparații de 3,75 milioane lei la o clădire care nici măcar nu aparținea Ecoaqua.

Advertisement

Sbârcea a spus fără ocolișuri:
„Nu știu unde sunt milioanele despre care spunea fostul director. Eu nu le găsesc nicăieri.”

Vinovații nu scapă! Ecoaqua deschide procese

Directorul Ecoaqua a anunțat că toate sumele vor fi recuperate de la cei care au aprobat, semnat sau dispus cheltuielile.

„Se va constitui o comisie. Identificăm persoanele responsabile și îi dăm în judecată. Recuperăm tot.”

Conducerea actuală spune clar: elevii și părinții NU vor fi afectați, niciun ban nu se recuperează de la ei. Ținta: foștii șefi și cei care au semnat acte fără drept.

Întrebat dacă raportul are implicații penale, Sbârcea a răspuns sec:

Advertisement

„Da. Cu siguranță.”

Ecoaqua urmează să depună sesizări oficiale către procurori, pe baza documentelor ANAF.

Și zvonurile despre scumpirea apei sunt false

În mijlocul scandalului, Sbârcea a demontat zvonurile privind o majorare a tarifelor:

„Nu a crescut prețul apei. Ultima ajustare a fost la 1 ianuarie 2024.”

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Viceprimarul Stelian Aldea, vizită de lucru la Căminul pentru Vârstnici „Sfântul Antim Ivireanul”. Seniorii, implicați în activități culturale și sociale pe tot parcursul iernii

Published

on

foto; Facebook.com/ Atitudineadincalarasi.ro

Viceprimarul municipiului Călărași, Stelian Emanuel Aldea, a efectuat o vizită de control la Căminul pentru Persoane Vârstnice „Sfântul Antim Ivireanul”, unde a discutat cu beneficiarii și a verificat personal condițiile în care aceștia sunt găzduiți și îngrijiți. Directorul instituției, Ilinca Enescu, i-a prezentat atât starea generală a spațiilor, cât și programul de activități pregătit pentru lunile următoare.

În camere curate și călduroase, viceprimarul a stat de vorbă cu seniorii, interesându-se direct de nevoile lor și de modul în care sunt respectate standardele de îngrijire. “Vreau să mă asigur că vârstnicii noștri au parte de condiții demne și de atenția pe care o merită”, a transmis Stelian Aldea în urma vizitei.

Activități culturale, sociale și recreative pentru beneficiari

Conducerea căminului a subliniat că, în ultimele luni, rezidenții au participat la mai multe activități în comunitate, inclusiv:

Advertisement
  • spectacole organizate de Centrul Județean de Cultură și Creație Călărași,
  • vizite și activități la Biblioteca Județeană,
  • acțiuni și proiecte desfășurate cu sprijinul Serviciului pentru Gestionarea Câinilor Fără Stăpân,
  • momente de relaxare și socializare la Complexul de Agrement Zoo Călărași.

Programul de activități va continua și în perioada sărbătorilor de iarnă, astfel încât seniorii să se bucure de evenimente speciale, dar și de vizite tematice în oraș.

O atenție constantă pentru îngrijirea vârstnicilor

Vizita viceprimarului vine în contextul unei preocupări constante a administrației locale pentru condițiile oferite în centrele sociale. Stelian Aldea a precizat că va continua să monitorizeze îndeaproape activitatea căminului și să sprijine proiectele care îmbunătățesc calitatea vieții persoanelor vârstnice.

Căminul „Sfântul Antim Ivireanul” rămâne una dintre instituțiile importante ale municipiului, iar deschiderea dialogului cu autoritățile locale este un pas necesar pentru dezvoltarea serviciilor sociale oferite seniorilor din Călărași.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading