Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 10°C | Anul XI Nr. 535

Administrație Locală

INFO. Ce obligații au concesionarii serviciilor Administrației Cimitirelor Călărași

Published

on

Prezentul Regulament stabilește cadrul juridic unitar și condițiile în care se desfășoară serviciul Administrației Cimitirelor din Municipiul Călărași. Serviciul Administrației Cimitirelor este o activitate edilitar-gospodărească, din cadrul serviciului de administrare a domeniului public al Municipiului Călărași, destinată satisfacerii unor nevoi ale comunității locale.

Serviciul de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași se desfășoară sub autoritatea administrației publice locale, care coordonează, reglementează și controlează modul în care operatorul asigură activitățile de administrare a cimitirelor.

Prevederile prezentului Regulament se aplică serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași.

Înființarea, extinderea, desființarea, organizarea și administrarea cimitirelor, se fac în baza hotărârilor Consiliului Local Călărași, potrivit legilor în vigoare.

  • La nivelul municipiului Călărași sunt 6 cimitire, respectiv:
  • – Cimitirul Central;
  • – Cimitirul Sf.Lazăr;
  • – Cimitirul Sf.Gheorghe;
  • – Cimitirul Sf.Anastasia;
  • – Cimitirul Mircea Vodă;

Administrația Cimitirelor este obligată să asigure, atunci când este nevoie, întreţinerea clădirilor (birou administrativ, capelă, împrejmuiri), a spaţiilor verzi (altele decât locurile de înhumare), a instalațiilor (apă, iluminat) și menținerea în funcțiune a infrastructurii din cimitir.

Activitățile edilitar-gospodărești specifice serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași vor asigura:

Advertisement
  • a)satisfacerea cerințelor și nevoilor de utilitate publică al comunității locale;
  • b)continuitatea serviciului;
  • c)ridicarea continuă a standardelor și a indicatorilor de performanță ai serviciilor prestate;
  • d)dezvoltarea și modernizarea infrastructurii edilitar-urbane a unității administrativ-teritoriale;
  • e)protecția și conservarea mediului natural și construit.

Activitățile specifice Administrației Cimitirelor prestate/furnizate trebuie să îndeplinească la nivelul beneficiarilor indicatorii de performanță aprobați de către autoritatea administrației publice locale.

(2) Serviciile necesare colectivităţii locale sunt asigurate în sistem privat de către unităţile parohiale, iar în sistem public prin cimitirele locale.

(3) Administrarea infrastructurii cimitirelor constând în drumuri de acces, alimentare cu apă, clădirea administraţiei și anexele aferente cimitirului, este în sarcina Administrației Cimitirelor.

(4) Indicatorii de performanță aprobați de către Consiliul Local al Municipiului Călărași respectă cadrul general stabilit în acest scop în prezentul Regulament.

Locurile de înhumare, se atribuie, în folosinţă, în condiţiile legii şi ale prezentului Regulament, prin act de concesiune:

  1. a) Primarul Municipiului Călărași poate dispune concesionarea gratuită pe termen de 7 ani a locurilor de înhumare, numai persoanelor lipsite de posibilitatea de a plăti tarifele de concesionare în vigoare;
  2. b) pe termen limitat de 10 ani, 25 de ani sau 49 ani la decesul unei persoane, aparţinătorilor acestuia, în baza aprobării date de către conducerea Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune;
  3. c) pe termen limitat de 10 ani, 25 ani sau 49 ani, fără caz de deces -“în rezervă”, persoanelor care au domiciliul pe raza Municipiului Călărași, în baza aprobării dată de către Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune.

Termenele de concesionare se prelungesc odată cu achitarea tarifelor de concesiune.

(3) Actul de concesiune conferă titularilor sau, după caz, urmaşilor acestora, numai dreptul de folosinţă asupra locului de înhumare.

Advertisement

(4) Unei persoane i se va putea atribui în folosinţă, contracost, pe durată limitată de 10 ani, 25 ani sau 49 ani numai un singur loc de înhumare, într-un singur cimitir din Municipiul Călărași.

(5) Prin titular de loc de înhumare se înţelege persoana care deţine, în folosinţă, locul de înhumare şi are act de concesiune.

(6) În acest loc pot fi înhumaţi titularii dreptului de folosinţă, soţii sau soţiile, copii şi părinţii acestora, în baza acordului scris al titularului/titularilor dat în faţa administratorului cimitirului sau un acord dat în fața unei autorități notariale din țară sau străinătate.

(7) Atribuirea către acelaşi titular a unui alt loc de înhumare, este nulă de drept şi atrage după sine încetarea dreptului de folosinţă asupra acestuia.

(8) Drepturile dobândite până la intrarea în vigoare a prezentului Regulament, sunt recunoscute titularilor locurilor de înhumare.

Advertisement

Conform Regulamentului de organizare și funcționare a Administrației Cimitirelor Călărași aprobat prin Hotărârea de Consiliu Local nr 178/ 2020, concesionarilor le revin următoarele obligații:

  • – de a-și îngrădi suprafațoncesionată în maxim 6 luni de la atribuire,
  • – de a-și marca locul de veci cu plăcuța de identificare și numele concesionarului,
  • –de a duce gunoiul și deșeurile la pubelele cu astfel de destinație.

Neîngrijirea sau părăsirea locului de veci, a amenajărilor funerare pe o perioadă de mai mult de 2 ani duce la pierderea concesiunii.

Administrația Cimitirelor a afișat public taxele și tarifele pentru lucrările efectuate de către persoanele și firmele autorizate. Avizarea construcțiilor presupune plata, astfel:

  • 350 taxa pentru un cavou;
  • 30 lei taxa de împrejmuire;
  • 30 lei taxa de montare cruce;

Conducerea Administrației Cimitirelor informează că lucrările de cimentare a cavourilor/locurilor de veci se va face numai în betonieră. Toate lucrările se vor executa cu protejarea mormintelor învecinate, monumentelor funerare, spațiilor verzi și de acces. Materialele de tip moloz, resturi materiale rezultate din lucrări, se ridică la sfârșitul zilei de lucru de către executanții lucrării.

Pentru o corectă informare și transparență în activitate, Administrația Cimitirelor a publicat și taxele pentru înhumare/deshumare, după cum urmează:

  • înhumare/ deshumare cavou 200 lei
  • înhumare/ deshumare groapă de pământ 320 lei
    înhumare/ deshumare groapă de pământ la cimitir Sf Anastasia 380 lei
  • În cimitire este interzis accesul autovehiculelor, cu excepția celor ce transportă persoane în vârstă sau bolnave

SERVICIILE PRESTATE ÎN CIMITIRE

Serviciile prestate în cele 6 cimitire de pe raza Municipiului Călărași sunt:

  • – concesiune pe termen limitat de 7 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 10 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 25 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 49 de ani;
  • – închiriere capelă/cameră mortuară;
  • – înhumare cu executarea gropii în pământ;
  • – înhumare în lucrare funerară tip “cavou”;
  • – deshumări pământ;
  • – deshumări „cavou”;
  • – tămâiat loc de înhumare timp de 40 de zile după înhumare și amenajarea acestuia la sfârșitul acestei perioade;
  • – întocmit act de concesiune;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial în regim de „urgenţă”;
  • – întocmit și eliberat adeverință deshumare;
  • – întocmit duplicat act de concesiune;
  • – verificare arhivă;
  • – lucrări de întreținere la cimitire;
  • – întreținerea cimitirelor precum și, alte servicii similare.

Serviciile prestate în cimitire se realizează după achitarea unor tarife încasate de către Admintrația Cimitirelor, care constituie venit la bugetul propriu și se fundamentează de către operator, se aprobă, ajustează sau se modifică prin hotărâri ale Consiliului Local.

Toate reclamațiile, nemulțumirile, sesizările pentru o bună funcționare a activităților administrativ – gospodărești se primesc zilnic la biroul Administrației Cimitirelor din Cimitirul Central.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Administrație Locală

Primăria Călărași modifică lista investițiilor finanțate din creditul de 35 de milioane de lei. Ce proiecte intră în vizorul administrației Dulce

Published

on

Municipiul Călărași continuă planul de dezvoltare locală printr-un amplu program de investiții finanțate dintr-un credit intern de 35 de milioane de lei. În ședința extraordinară a Consiliului Local, a fost prezentat un proiect de hotărâre pentru modificarea anexei la HCL nr. 190/03.10.2025, privind contractarea și garantarea finanțării rambursabile.

Proiectul, inițiat de primarul Marius-Grigore Dulce, a primit avizele necesare de la Direcția Economică, Direcția Tehnică și Direcția Juridică și a fost susținut de Comisia de buget, finanțe, studii și dezvoltare economico-socială.

Ce modificare s-a adus

Conform documentelor oficiale, suma de 2.000.000 lei, prevăzută inițial pentru proiectul „Modernizare str. Mihail Kogălniceanu și Bdul 1 Mai”, este redirecționată către investiția „Creșterea eficienței energetice a Școlii Gimnaziale Nicolae Titulescu – corp C1, C2, C3 (PNRR)”.

Advertisement

Motivul modificării este de natură tehnică și financiară, fiind necesară pentru ca municipalitatea să poată continua procedura de autorizare a împrumutului în cadrul Ministerului Finanțelor.

Primarul a subliniat caracterul urgent al actualizării, având în vedere condițiile impuse de Comisia de Autorizare a Împrumuturilor Locale.

Valoarea totală a investițiilor: 35.000.000 lei

Noua anexă include 12 proiecte de investiții publice de interes local, fiecare cu valoare estimată, finanțare aprobată și sumele propuse a fi acoperite prin credit.

Lista completă a investițiilor:

Advertisement
Nr. Titlul proiectului Valoare totală (lei, inclusiv TVA) Finanțare prin credit (lei)
1 Îmbunătățirea transportului public de călători și creșterea performanței prin sistem inteligent de management al traficului 20.243.204,54 8.000.000
2 Creșterea eficienței energetice a Școlii Gimnaziale „Mihai Viteazul” (PNRR) 2.214.328,91 500.000
3 Creșterea eficienței energetice a Școlii Gimnaziale „Nicolae Titulescu” – corp C1, C2, C3 (PNRR) 20.498.115,40 7.000.000
4 Renovarea energetică moderată a blocurilor A1 scara 1, A1 scara 2, A1 scara 3, A1 scara 4 7.820.447,36 2.500.000
5 Renovarea energetică moderată a blocurilor A1 scara 1, A1 scara 2, A1 scara 3, A1 scara 4 (etapa 2) 5.406.711,68 1.800.000
6 Piste pentru biciclete și sisteme verzi de mobilitate urbană (PNRR) 4.097.943,50 1.000.000
7 Modernizarea infrastructurii de iluminat public (AFM) 4.558.766,78 1.000.000
8 Crearea unui centru modern pentru transport urban (CAV) 5.522.033,46 1.400.000
9 Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe sociale J27 5.522.033,46 1.400.000
10 Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe sociale J22 5.579.572,86 1.400.000
11 Lucrări de amenajare Piața Unirii – Piața Centrală 8.315.436,08 8.000.000
12 Amenajare parcări și trotuare între Bd. Cuza Vodă și str. Prel. București 1.370.189,80 1.000.000

💰 Total general fonduri: 35.000.000 lei

🔹 Ce spun autoritățile

Primarul Marius Dulce a semnat raportul prin care se aprobă modificarea, menționând că „lista actualizată reflectă prioritățile reale ale municipiului, punând accent pe eficiență energetică, mobilitate urbană și îmbunătățirea infrastructurii publice”.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Administrație Locală

Primăria Călărași pune în mișcare 3,4 milioane de lei! Banii vor merge către străzi, școli și proiecte aflate în lucru

Published

on

pmc calarasi

Primăria Municipiului Călărași pregătește o nouă injecție de bani în investițiile locale. Nu mai puțin de 3.450.000 de lei din excedentul bugetar al anului 2024 vor fi direcționați către proiecte importante de dezvoltare, potrivit unui proiect de hotărâre inițiat de primarul Marius Dulce.

La finalul anului trecut, Călărașiul a încheiat exercițiul bugetar cu un plus de peste 13,5 milioane de lei, iar o parte din această sumă va fi folosită acum pentru continuarea lucrărilor deja începute.

Printre investițiile vizate se numără:

•Modernizarea străzilor Mihail Kogălniceanu și Bulevardul 1 Mai;

Advertisement

•Refacerea străzilor din cartierul Mircea Vodă (LOT 2);

•Creșterea eficienței energetice la Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu”, corpurile C1, C2 și C3 – proiect finanțat prin PNRR.

„Trebuie să menținem ritmul lucrărilor și să folosim fiecare leu pentru dezvoltarea orașului”, a transmis primarul Marius Dulce, care a semnat documentele de fundamentare.

Proiectul de hotărâre va fi discutat de consilierii locali în ședința extraordinară de joi, 6 noiembrie, ora 12:00, care se va desfășura online, prin aplicația WhatsApp/SMS.

Dacă va fi aprobat, banii vor intra imediat în bugetul de dezvoltare pe 2025, pentru ca lucrările să continue fără întreruperi.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Ședință extraordinară a Consiliului Local Călărași convocată de primarul Marius Dulce pentru joi, 6 noiembrie 2025

Published

on

Primarul municipiului Călărași, Marius Grigore Dulce, a convocat Consiliul Local în ședință extraordinară joi, 6 noiembrie 2025, la ora 12:00. Ședința se va desfășura online, prin mijloace electronice – aplicațiile WhatsApp și SMS.

Pe ordinea de zi sunt două proiecte de hotărâre importante pentru gestionarea bugetului local:

  1. Utilizarea sumei de 3.450.000 lei din excedentul bugetar rezultat la încheierea exercițiului bugetar 2024, care va fi direcționată către secțiunea de dezvoltare în bugetul pe anul 2025.
  2. Rectificarea bugetului propriu al municipiului Călărași pentru anul 2025.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading