Connect with us

Știri

Eduard Grama, despre Ecoaqua Călărași și proiectul de 270 mil. euro ce urmează a fi semnat

Eduard Grama : “Pentru ei miza reprezintă cei 270 mil. euro și Comisia de Evaluare a Ofertelor”

Reprezentanții primăriei Călărași s-au arătat extrem de îngrijorați cu privire la posibilitatea pierderii proiectului Ecoaqua în valoare de 270 milioane euro, finanțat de Comisia Europeană, mai ales după ce directorul Neagu Cezar a fost schimbat din funcție.
Aceștia au susținut că nesemnarea proiectului pe 28 iulie ridică mari semne de întrebare. De cealaltă parte, Eduard Grama, președintele AGA Ecoaqua, susține că reprezentanții primăriei au dezinformat sistematic jurnaliștii și opinia publică.  Proiectul nu este nici în întârziere și nici pe punctul de a fi pierdut. Din contră este foarte aproape de a fi finalizat și de a fi semnat, susține Grama. “Nu mă mai miră că reprezentanții primăriei ba spun lucrurile pe jumătate, ba dezinformează. Nu sunt surprins deloc de ce nu au spus nimic de faptul că au pierdut procesul la Curtea de Apel București. Văd că acum tot pun directori, însă lucrurile au revenit la normal. Consiliul județean este acționar majoritar și el trebuie să decidă. Așa a spus instanța de judecată. Despre proiect vă pot spune că el este pe punctul de a fi semnat. Totuși sunt mirat de criticile domnului Neacșu, care a lucrat la proiect pe Călărași și știe cum stau lucrurile. De fapt, ei s-au criticat și pe ei, care au lucrat la proiect” a declarat Eduard Grama.
Din punct de vedere tehnic am discutat și cu șeful Unității de Implementare a Proiectului, Mircea Toma. Acesta ne-a declarant că data de 28 iulie a fost aleasă de ministrul de resort pentru semnarea proiectului. Dar nu era obligatoriu să fie semnat atunci. ”Între finanțator și Ecoaqua mai este un organism care analizează proiectul. Am primit observații pentru finisarea și definitivarea proiectului, cum am primit și altădată. Asta nu înseamnă ceva rău. Nu era obligatoriu să semnăm proiectul pe 28 iulie. El nu este pierdut. Suntem extrem de avansați și pe punctul de a-l semna” – spune șeful U.I.P., Mircea Toma.
Inițial, acest proiect era de 328 milioane de euro, dar în urma analizei de suportabilitate a populației a fost redus la 270 milioane euro, pentru 33 de localități. “Banii pentru proiect există. Niciun politician nu va avea curajul să blocheze sau să distrugă acest proiect pentru că riscurile sunt foarte mari. Proiectul este foarte important. Eu știu de ce fac scandal cei din primărie. Miza lor sunt milioanele de euro. Ca să fiu mai clar miza o reprezintă Comisia de Evaluare a Ofertelor, care nu este constituită. Chiar le propun să desemneze ei reprezentanții comisiei ca să doarmă liniștiți și să nu pierdem proiectul. Iar pentru cei care vor să plec din consiliul județean pot să le spun că oricând pot intra în concediu pentru creșterea fetiței mele. Ca să doarmă și mai bine! “, a încheiat Grama.
Proiectul Ecoaqua urmărește politica de regionalizare în sectorul de apă și apă uzată; din totalul sumei 6% fiind contribuția Ecoaqua. Din suma rămasă 85 % este finanțat de Comisia Europeană, 13% din bugetul de stat și 2% de acționari.

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading