Connect with us

Știri

Dunărea Călărași pierde și returul barajului cu FC Voluntari și rămâne în Liga 2

Dunărea Călăraşi a pierdut și manșa retur a barajului cu FC Voluntari, de această dată cu 4-0 pe stadionul ”Anghel Iordănescu” și ratează promovarea în Liga 1, acolo unde se mențin ilfovenii antrenați de Liviu Ciobotariu.

Lukas Droppa (7′), Jefte Betancor (18′), Igor Armaș (79′) și Cosmin Achim (86′ – penalty) au înscris golurile Voluntariului, într-un joc în care Kanda a ratat prima mare ocazie a meciului, în minutul 3. Din minutul 54, Dunărea a evoluat în inferioritate, după eliminarea lui Robert Sălceanu pentru cumul de cartonașe galbene. La ultimul gol, Bud a comis henț în propriul careu după o centrare dintr-un corner.

În tur, în urmă cu cinci zile, pe stadionul ”Ion Comșa” din Călărași, echipa ilfoveană se impunea cu 2-1.

Medieșeanu Cristian Pustai și-a anunțat plecarea de la Dunărea Călărași, înainte de returul barajului cu FC Voluntari.

”Nu mai rămân. Am contract până în 30 iunie, după baraj o să merg acasă și să văd. Dacă m-am decis să nu stau în birou, prin conducere pe la Gaz Metan și să iau drumul gazonului aștept și să văd unde o să-mi găsesc un contract. Liga 2 sau Liga 1, dar Liga 2 doar la echipe care își doresc promovarea. Și aici am sperat, eu zic că am făcut foarte mult, având în vedere celelalte lucruri”, a spus Pustai, la LookSport.

Advertisement

Returul barajului dintre FC Voluntari și Dunărea Călărași se joacă joi, 3 iunie, de la ora 20:30, pe stadionul ”Anghel Iordănescu” din Voluntari, iar antrenorul călărășenilor este realist și recunoaște că o promovare ar fi o minune, dar explică ce greu este să pregătești jucători care nu și-au primit salariile în 2021, scrie liga2.prosport.ro.

”Minuni în fotbal s-au mai întâlnit, dar am zis și înainte de meci că avem șanse puține și în general echipa de Liga 2, dar la noi este o situație mai specială și de aceea am zis că avem șanse mici, iar acum este clar că s-au diminuat. Atâta timp cât mai avem o mică șansă o să sperăm. Dar trebuie să fim realiști. Era foarte greu să rezistăm în repriza a doua. E foarte greu când condițiile nu sunt bune și financiare și sportive. E greu să motivezi jucători nemulțumiți, dar e vorba de cum te pregătești toată săptămâna, chiar dacă vrei s-ar putea să nu poți”, a spus Cristian Pustai, care conduce Dunărea din două sezoane, preluând-o după retrogradarea din Liga 1, în iunie 2019.

În sezonul 2019/2020, ”înghețat” din cauza pandemiei după 24 de etape, Dunărea Călărași s-a clasat pe locul 12 din 19 în Liga 2. În ediția 2020/2021, echipa lui Cristian Pustai a încheiat sezonul regulat pe locul 2 din 20, la un punct de liderul ”FC U” Craiova, și s-a calificat în play-off, unde a terminat pe locul 4 din 6, cu zece puncte în spatele aceluiași lider. Dunărea a prind al doilea loc de baraj de promovare, cu FC Voluntari, iar în manșa tur a pierdut pe teren propriu cu 1-2. Dunărea are jucătorii și staff-ul tehnic neplătit deloc în 2021 și am intrat în luna a șasea.

sursa: liga2.prosport.ro

 

Advertisement

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading