Connect with us

Știri

Drăgulin între bannerele electorale și utilitățile școlare. Acoperișul școlii gimnaziale “CAROL I” este făcut praf!

Nu va speriați! Nu suntem într-o clădire abandonată,  bântuită de strigoi. Suntem în podul Școlii Gimnaziale “CAROL I” din municipiul Călărași.

De mai bine de 3 ani, unul din corpurile acestei școli se află într-un grad mare de degradare. Un dezastru. Ligheane,  găleți, celofane și nepăsare multă! Tencuiala s-a umflat, iar elevii ce vin zilnic la cursuri sunt predispuși unor riscuri extreme. Bucăți de tencuială, cărămidă și componente din acoperiș cad treptat. Autoritățile locale par a fi ocupate cu lucruri mai importante:  campanie electorală pentru europarlamentarele din această vară, banner-re făcute la “nașu’”, calendare și promisiuni.

Promisiuni, proiecte și multă vrăjeală, lucru pe care o mare parte a călărășenilor nu o mai accepta sub nicio formă. Se pot vedea reacțiilor oamenilor pe rețelele de socializare, nu degeaba ne aflăm în secolul internetului.  Oare la domnul primar, în Coslogeni a ajuns internetul? 

Primăria Municipiului Călărași, în frunte cu proprietarul instituției de învățământ, adică Daniel Drăgulin, că despre el vorbim, încă… trebuia să ia măsuri pentru a remedia această problemă care persistă de atâta amar de vreme. Orașul este un șantier de la un cap la celălalt. Modernizarea municipiului este un lucru bun, dar trebuie făcută în timp, nu în ultimele luni de mandat. Străzi în care se investesc miliarde și miliarde, foișoare din lemn, scumpe cât casa- vom reveni asupra acestor lucruri într-un alt material, dacă va fi nevoie.

IATĂ CE SPUNEA PRIMĂRIA LA ÎNCEPUTUL ANULUI 2019

Primăria Călărași publica, la începutul anului, pe una din paginile sale de socializare, despre care nu se știe dacă este oficială…

Conducerea Primăriei Călărași a verificat, în cursul dimineții de astăzi, situația apărută la Școala gimnazială Carol I, cu porțiuni de tencuială desprinse în urma unor infiltrații la acoperiș. La discuții au participat și directorul unității de învățământ, Rodica Pavel, cât și inspectorul Georgel Mușat din partea Inspectoratului Judetean în Construcții Călărași.

Facem precizarea că solicitările ce țin, în primul rând, de reparațiile și consolidarea clădirilor unităților de învățământ din municipiul Călărași au fost luate în considerare cu prioritate, de fiecare dată. Situația generată la Școala gimnazială Carol I are cauze ce au legătură cu întârzierea unor proceduri care nu depind de Primăria Călărași, proceduri ce țin de autorizarea, din partea școlii, a intervențiilor la o clădire de patrimoniu, așa cum este cea a Școlii Carol I. 

Advertisement

Primarul Daniel Ștefan Drăgulin așteaptă din partea Inspectoratului Judetean în Construcții procesul verbal de control întocmit cu ocazia situației generate la Școala Gimnaziala Carol I. Se va dispune un plan de măsuri ce trebuie aplicat în vederea consolidării necesare clădirii, Primăria Municipiului Călărași urmând să sprijine eforturile conducerii Școlii gimnaziale Carol I în acest sens.

Aflăm pe surse faptul că Primăria Călărași a alocat bani doar pentru realizarea proiectului de reabilitare, dar bani pentru renovarea propriu-zisă s-ar părea că nu există…

 ȘCOALA GIMNAZIALĂ “CAROL I”, MONUMENT ISTORIC

Școala de la intersecția străzilor București și 1 Decembrie 1918 ar fi cea mai veche școală din Călărași. Un simbol arhitectural de care primăria pare că s-a lipsit în ultima vreme. Conform legilor din România, monumentele istorice pot fi reabilitate doar de către firme autorizate, specializate în clădiri istorice.

Trebuie să se întâmple o nenorocire pentru a se lua măsuri? Trebuie să moară un copil nevinovat pentru incompetența cuiva?

Advertisement

Bucăţi de tencuială s-au desprins de pe clădirea Şcolii Carol I. Primăria va sprijini consolidarea imobilului

Advertisement

Știri

Lucrările de dragare pe brațul Borcea au fost sistate din cauza scăderii nivelului Dunării

Lucrările de dragare pe brațul Borcea au fost sistate temporar, din cauza scăderii accentuate a nivelului apelor Dunării, informează Consiliul Judeţean Călăraşi.

Conform declarației lui Alexandru Drăgulin, șeful Agenției Căi Navigabile Călărași, „nivelul apei a coborât sub limita necesară pentru ca navele să poată lucra în condiții normale. Datorită pescajului mic, nava nu se poate încărca cu nisip și nu îl poate transporta. Lucrările vor putea fi reluate doar când Dunărea va ajunge la cota de +100 cm, ceea ce, din păcate, nu se va întâmpla prea curând.”

Intervenția planificată prevede utilizarea a două nave: dragă „Comana”, care va perfora fundul brațului acolo unde este depus un strat gros de nisip, și nava „Cernavodă”, care va aspira și transporta nisipul dislocat. Scopul este refacerea adâncimilor necesare pentru circulația sigură a navelor, în conformitate cu standardele Comisiei Dunării.

Lucrările au început la sfârșitul lunii mai, după sosirea navei „Cernavodă” în portul Călărași, și au fost desfășurate în zona kilometrilor fluviali 90 – 100, conform Avizului către Navigatori emis de Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galați.

Advertisement

Consiliul Județean Călărași reafirmă angajamentul său de a susține toate demersurile menite să asigure navigabilitatea Dunării, să protejeze infrastructura portuară și să valorifice potențialul economic al transportului fluvial în județ.

Continue Reading

Știri

Călărași: Pista de biciclete din Parcul Jirlău s-a surpat la câteva luni după inaugurare. Primăria anunță reparații pe garanție

Pista de biciclete din Parcul Jirlău, una dintre investițiile recente ale Primăriei Călărași, a cedat la doar câteva luni de la finalizare. Crăpăturile întinse pe toată lungimea traseului au dus la decizia autorităților de a interveni de urgență, iar în prezent, pista este în mare parte decopertată, urmând să fie reasfaltată.

Deși lucrarea a fost finalizată relativ recent, calitatea slabă a execuției a devenit evidentă în scurt timp. Problemele de structură și surparea în anumite porțiuni au ridicat semne de întrebare cu privire la modul în care a fost proiectată și realizată această investiție, în special având în vedere proximitatea malului lacului.

Primarul municipiului Călărași, Marius Dulce, a transmis că reparațiile nu vor fi suportate din bugetul local, întrucât pista este încă în perioada de garanție.

„Pista de biciclete este în garanție și din acest motiv am cerut reparația pe segmentele care prezintă neconformități. S-a realizat încă o expertiză tehnică a zonei, fiind și malul lacului, iar de săptămâna viitoare începe turnarea asfaltului special”, a precizat edilul.

Acesta a dat asigurări că niciun obiectiv nu va fi refăcut pe cheltuiala primăriei:

Advertisement

„Vreau să înțeleagă toți cetățenii că nimic nu vom reface pe banii noștri, fiecare obiectiv va fi finalizat conform proiectului.”

Lucrările de reparație vor continua în perioada următoare, iar pista de biciclete va rămâne închisă temporar. Municipalitatea nu a anunțat, deocamdată, un termen clar pentru finalizarea reparațiilor.

Această situație ridică din nou întrebări despre calitatea lucrărilor publice și despre modul în care sunt supervizate și recepționate proiectele de infrastructură urbană în Călărași.

Continue Reading

Știri

„Nu punem nici un popic!” Primăria Călărași blocată de… garanție!

De ce arată orașul ca un șantier cu dale sparte și mobilier urban degradat?

Ai trecut prin centrul Călărașiului și ai văzut dale sparte, popici (acele stâlpișori de protecție) dărâmați sau mobilier urban lăsat de izbeliște? Ți-ai zis, probabil: „Ce face primăria? Nu vede nimeni?” Ei bine, surpriză: vede, dar nu poate face nimic.

Primarul Dulce: „Dacă intervenim, pierdem garanția”

Într-o discuție aprinsă din ședința Consiliului Local din 26 iunie 2026, primarul Marius Dulce a explicat de ce nu se repară nimic în unele zone: totul e „în garanție”.

Totul a pornit de la nemulțumirea mai multor consilieri locali, dar și din reclamațiile primite de la cetățeni: „Centrul arată jalnic!” — au spus mai mulți aleși în ședința Consiliului Local Călărași din 26 iunie 2026.

Băncile sunt rupte, dalele de granit crăpate, iar popicii care ar trebui să protejeze trotuarele sunt căzuți sau lipsesc. Cei prezenți au cerut explicații clare: Cine repară? Când? De ce nu se face nimic?

Advertisement

Răspunsul a fost unul care i-a lăsat mască pe mulți: „Nu putem repara nimic. Totul e în garanție!” — a declarat primarul Marius Dulce. Această justificare a declanșat un val de reacții și discuții aprinse despre cât timp trebuie să mai stea orașul „în așteptare”, doar pentru că lucrările sunt „protejate” de garanții contractuale.

Așadar, orice reparație ar însemna pierderea banilor asigurați prin contractele de execuție. În plus, nici în carosabil nu pot face nimic fără aprobări în lanț.

Cetățenii sparg, primăria „notează”

Consilierii au cerut intervenții rapide. Se mătură cioburi, se dărâmă stâlpișori, dar primăria „doar notează”. De ce? Pentru că toate aceste lucrări sunt sub supravegherea firmelor de construcții până la expirarea garanției. Orice reparație făcută de primărie ar însemna că firma nu mai e responsabilă.

„Dacă intru să schimb un popic azi, mâine vine constructorul și zice că l-am stricat eu, nu el,” a explicat primarul.

Și popicii-s cu scandal!

Pe strada București, de exemplu, stâlpii montați sunt considerați prost aleși. Proiectantul „n-a vrut să renunțe la model”. Dulce spune că acum nu mai găsește același tip de popic, iar oamenii se întreabă: „De ce nu puneți alții?”. Răspunsul e același: garanția!

Advertisement

„Bani avem, dar suntem legați de mâini”

E clar că primăria nu duce lipsă de intenții bune sau de bani europeni, dar e blocată într-o capcană birocratică în care „garantia e sfântă”.

Continue Reading