Connect with us

Știri

De la pământ la asfalt: Bilanțul ultimilor patru ani al Societății Drumuri și Poduri S.A.

În ultimii patru ani, Societatea Drumuri și Poduri S.A. Călărași a demonstrat un angajament constant în modernizarea și întreținerea infrastructurii rutiere a județului Călărași. Prin investiții semnificative în echipamente și derularea unor proiecte ample de reabilitare, compania a contribuit esențial la îmbunătățirea condițiilor de trafic și la siguranța participanților la trafic.

Investiții în echipamente

Începând cu anul 2016, sub conducerea Consiliului Județean Călărași, S.C. Drumuri și Poduri S.A. a inițiat un program amplu de modernizare a parcului auto. Dacă în 2016 compania dispunea de 19 utilaje, până în 2023 numărul acestora a crescut la peste 60. Printre echipamentele achiziționate se numără autobasculante cu plug de zăpadă și măturătoare, autogredere, autoutilitare, buldoexcavatoare, camioane și tractoare, toate contribuind la eficientizarea lucrărilor desfășurate.
În perioada 2020-2023, Societatea Drumuri și Poduri S.A. Călărași a continuat să îmbunătățească infrastructura rutieră a județului prin diverse proiecte de modernizare și întreținere.

Modernizarea și reabilitarea drumurilor județene

În această perioadă, compania a transformat peste 250 km de drumuri de pământ în drumuri asfaltate, contribuind semnificativ la dezvoltarea rețelei rutiere județene.
Printre proiectele notabile se numără:
  • DJ 100: Modernizarea tronsonului Fundeni – Frumușani, cu o lungime de 1,3 km, realizată în primul trimestru al anului 2023.  
  • DJ 307A: Așternerea unui covor asfaltic nou pe sectorul Vlad Țepeș, pe o distanță de 1,4 km.  
  • DJ 304: Reabilitarea tronsonului Făurei – Zimbru, totalizând 2 km.  
  • DJ 306: Modernizarea drumului Cuza Vodă – Floroaica, pe o lungime de 1 km.  
Întreținerea și reparațiile curente
Pe lângă proiectele majore de modernizare, compania a efectuat lucrări de întreținere și reparații curente, inclusiv plombări și așternerea de covoare asfaltice pe sectoarele degradate, asigurând astfel condiții optime de trafic.
Întreținerea drumurilor pe timp de iarnă
Pentru a face față provocărilor sezonului rece, Societatea Drumuri și Poduri S.A. Călărași și-a modernizat parcul auto, ajungând la peste 60 de utilaje și autospeciale dedicate deszăpezirii și întreținerii drumurilor pe timp de iarnă.

Proiecte de reabilitare și modernizare a drumurilor județene

Compania a desfășurat numeroase lucrări de reabilitare și modernizare a drumurilor județene, printre care:
  • DJ 402: Reabilitarea și modernizarea tronsonului Curcani – Luica – Nana – Solacu – Fundulea – Tămădău – Dărvari – Gostilele – Măriuța – limită județ Ialomița, în lungime de 50 km.  
  • DJ 302: Modernizarea sectorului Belciugatele – Măriuța – limită județ Ialomița, pe o distanță de 13 km.  
  • DJ 411: Reabilitarea tronsonului Chirnogi – Valea Popii – Radovanu – Crivăț – limită județ Giurgiu, totalizând 18 km.  
  • DJ 211D: Modernizarea drumului Dichiseni – DN 21, pe o lungime de 25 km.  
În anul 2023, compania a continuat lucrările de reparație și întreținere, transformând drumurile de pământ în drumuri cu îmbrăcăminte bituminoasă. Un exemplu notabil este tronsonul Fundeni – Frumușani al DJ 100, cu o lungime de 1,3 km. De asemenea, au fost așternute covoare asfaltice noi pe sectoare degradate, cum ar fi DJ 307A Vlad Țepeș (1,4 km), DJ 304 Făurei – Zimbru (2 km) și DJ 306 Cuza Vodă – Floroaica (1 km).

Întreținerea drumurilor pe timp de iarnă

Pentru a asigura circulația în siguranță pe drumurile județene în sezonul rece, S.C. Drumuri și Poduri S.A. Călărași a investit în echipamente dedicate deszăpezirii. În 2016, compania deținea 19 utilaje pentru deszăpezire, număr care a crescut semnificativ până în 2023.
Consiliul Județean Călărași și S.C. Drumuri și Poduri S.A. au planificat noi proiecte de reabilitare și modernizare a infrastructurii rutiere, vizând drumuri precum DJ 311 Arțari – Nicolae Bălcescu și DJ 211D Cuza Vodă – Ștefan Vodă – DN21, cu finanțare aprobată prin Programul Național de Investiții “Anghel Saligny”.

Asfaltarea drumurilor de pământ

În cursul anului 2023, în trimestrele II-IV, Societatea Drumuri și Poduri S.A. Călărași a efectuat lucrări de așternere a covoarelor asfaltice și reparații curente pe diverse sectoare de drumuri județene, asigurând astfel o mai bună siguranță și confort pentru participanții la trafic.
Pentru sezonul de iarnă 2024-2025, compania și-a modernizat flota, dispunând de 36 de utilaje și autospeciale, și a asigurat stocuri generoase de material antiderapant, pregătindu-se astfel să intervină prompt pentru deszăpezirea și întreținerea celor peste 680 de kilometri de drumuri județene aflate în administrare.  Deszăpezirea din sezonul 2024-2025 va costa aproximativ 600.000 de euro.

Știri

Polițiști reținuți pentru protejarea tăierilor ilegale de lemn

Doi polițiști de la Secția de Poliție Rurală Călinești, județul Argeș, și un funcționar al Primăriei au fost reținuți pentru luare de mită, suspectați că protejau exploatările ilegale de lemn. Investigația, condusă de Serviciul Județean Anticorupție Argeș, a scos la iveală detalii grave despre corupția din zonă.

Polițiștii ar fi primit bani, lemn de foc și materiale de construcție pentru a permite transporturi ilegale de lemn, evitând controalele sau avertizând operatorii ilegali. Funcționarul din Primărie este acuzat că a falsificat documente și a eliberat permise ilegale de tăiere, facilitând defrișările.

Zona rurală Călinești, cunoscută pentru peisajele și pădurile sale, este afectată de ani de exploatări ilegale. Acest scandal, unul dintre cele mai grave din județ, subliniază nevoia de reforme urgente.

Ancheta a utilizat supravegherea, interceptări și mărturii locale. Dovezile includ înregistrări audio-video și documente falsificate, confirmând practicile necinstite ale suspecților. Cazul reflectă o problemă națională: tăierile ilegale de lemn, care cauzează defrișări, pierderi economice și dezastre ecologice. Județe precum Suceava sau Maramureș sunt și ele afectate, volumul lemnului ilegal depășind adesea exploatările legale.

Advertisement

Autoritățile promit măsuri dure pentru combaterea corupției și protejarea pădurilor. Investigația continuă pentru a identifica și alți complici, iar cazul ar putea impulsiona politici mai stricte de monitorizare.

Acest scandal evidențiază necesitatea colaborării între stat, societatea civilă și cetățeni pentru a stopa corupția și a proteja mediul. Rămâne de văzut dacă promisiunile se vor transforma în acțiuni concrete.

Continue Reading

Știri

Anchetă a poliției după ce un angajat al Lidl a murit în timpul unui teambuilding în Poiana Brașov. Ce transmite compania

Anchetă a poliției după ce un angajat al Lidl a murit în timpul unui teambuilding în Poiana Brașov. Ce transmite compania

Un angajat al companiei de retail Lidl a murit în condiții suspecte în timp ce se afla într-un teambuilding organizat de companie. Lidl a anunțat că deja colaborează cu autoritățile abilitate.

 

Poliţiştii staţiunii Poiana Braşov au fost sesizaţi pe 4 iunie, în jurul orei 20:00, de către reprezentanţii Salvamont Poiana Braşov, cu privire la faptul că o persoană a decedat în Masivul Postăvarul.
„Față de aspectele semnalate, a fost constituită o echipă operativă, care s-a deplasat în zona indicată, respectiv pe poteca montană numită “Drumul Roșu – Kanzel” din stațiune, unde a fost găsită o persoană fără semne vitale”, a transmis Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Brașov.

Persoana decedată a fost identificată ca fiind un bărbat, de 49 de ani, domiciliat în municipiul București. Anterior survenirii decesului, bărbatul ar fi relatat persoanelor cu care se deplasa pe o potecă montană, că nu se simte bine, potrivit IPJ Brașov.

Advertisement

Corpul a fost ridicat, preluat și transportat de către lucrători din cadrul Serviciului de Medicină Legală Brașov în vederea efectuării necropsiei și stabilirii cauzei care a dus la producerea decesului.

În cauză, se continuă cercetările, in rem, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă. Cercetările sunt efectuate de către polițiști sub coordonarea unui procuror desemnat din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Brașov.

Lidl: Ne concentrăm pe sprijinirea familiei

La solicitarea „Adevărul”, reprezentanții Lidl au confirmat că este vorba despre unul dintre angejeții companiei.
„Echipa noastră traversează un moment greu. Am pierdut un coleg, iar gândurile și acțiunile noastre se îndreaptă în primul rând către familia sa și către toți cei care i-au fost prieteni sau colegi. Durerea unui astfel de moment nu poate fi pusă în cuvinte, iar în aceste clipe dificile ne concentrăm pe sprijinirea familiei sale și a echipei noastre.

Vă rugăm să înțelegeți că, din respect pentru memoria colegului nostru, alegem să nu oferim detalii despre circumstanțele acestui tragic eveniment. Suntem la dispoziția autorităților abilitate cu toate detaliile necesare.

Citim cu profundă mâhnire atât noi, colegii lui, cât și cei apropiați, diversele speculații din Social Media care nu reflectă cele întâmplate. Astfel, vă rugăm să respectăm cu toții nevoia de intimitate a apropiaților colegului nostru în aceste momente și apelăm la responsabilitate în distribuirea informațiilor în contextul în care o parte dintre cele care circulă deja nu sunt adevărate.

Advertisement

Condoleanțe familiei și tuturor celor care l-au iubit și respectat”, a transmis Lidl la solicitarea „Adevărul”.

Joi, pe rețelele de socializare au circulat informații potrivit cărora „un angajat al unei firme mari de retail din România a murit ieri în Poiana Brașov în urma unor activități de teambuilding cu un pronunțat caracter riscant”.

Activitățile cu caracter riscant la care se făcea referire în postări ar fi fost „de tip survival, de o intensitate extrem de mare pentru niște oameni”

image

 

 

 

Advertisement

Continue Reading

Știri

Timpul își dezvăluie tainele la Căscioarele: descoperiri arheologice vechi de 6.500 de ani

O echipă de arheologi români readuce la lumină fragmente dintr-o istorie fascinantă. La Căscioarele, județul Călărași, pe malul estic al lacului Cătălui, a început de curând o nouă campanie de cercetare arheologică în situl „D-aia Parte”, unul dintre cele mai importante din sudul României.

Situl, cu o istorie ce începe în mileniul al V-lea î.Hr. și se întinde până în secolele IV-III î.Hr., a fost în repetate rânduri sursa unor descoperiri spectaculoase: de la fortificații impunătoare, la sanctuare getice și vestigii din epoca neolitică și eneolitică.

În această campanie, echipa Muzeului Dunării de Jos, coordonată de Anișoara Topârceanu și Valentin Parnic, împreună cu specialiștii de la Muzeul Județean Ialomița, sub conducerea lui Ioan Cernău, cercetează două construcții „surori”, vechi de circa 6.500 de ani. Obiectivul este de a înțelege mai bine rolul acestor structuri în cadrul comunităților preistorice care au locuit în zonă.

Mulțumim Consiliului Județean Călărași și Primăriei Căscioarele pentru sprijinul total și necondiționat acordat în descifrarea tainelor trecutului,” a transmis echipa într-o postare oficială pe Facebook.

Advertisement

Cercetările contribuie la reconstruirea unei istorii locale extrem de valoroase, parte a patrimoniului național, și oferă un prilej de reflecție asupra rădăcinilor adânci ale civilizației în zona Dunării de Jos.

Continue Reading