Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 11°C | Anul XI Nr. 540

Știri

Consiliul Local al municipiului Călăraşi se convoacă în şedinţa ordinară

Published

on

 Consiliul Local al municipiului Călăraşi se convoacă în şedinţa ordinară, joi, 27.01.2022, ora 16.45, în sala de şedinţe a Consiliului Local Călăraşi, cu următoarea ordine de zi:

           

  1. Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemţiune pentru imobilul ,,CASA”, imobil situat în municipiul Călăraşi, strada Nicolae Bălcescu, nr. 3, judeţul Călăraşi.
  2. Proiect de hotărâre privind majorarea taxei de salubrizare datorată de utilizatori, persoane fizice, fără contract încheiat cu operatorul serviciului de salubrizare.
  3. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei şi a statului de funcţii pentru Complexul de Agrement Dumbrava Călăraşi.
  4. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Direcţiei de Asistenţă Socială Călăraşi.
  5. Proiect de hotărâre privind aprobarea listei de priorităţi a persoanelor îndreptăţite să beneficieze de un teren în vederea construirii unei locuinţe proprietate personală conform prevederilor Legii nr. 15/2003.
  6. Proiect de hotărâre privind aprobarea stadiului de înscriere a datelor în registrul agricol pentru semestrul I anul 2022 şi a măsurilor pentru eficientizarea acestei activităţi.
  7. Proiect de hotărâre privind majorarea tarifului de distanţă maximal pentru transportul de persoane în regim de taxi.
  8. Proiect de hotărâre privind iniţierea procedurilor pentru vânzarea unui imobil – teren, proprietatea privată a municipiului Călăraşi, situat în strada Violonist Ion Voicu, nr. 8, având numărul cadastral 24230, număr carte funciară 24230, în suprafaţă de 289 mp, în favoarea domnului Iancu Constantin.
  9. Proiect de hotărâre privind aprobarea studiului de oportunitate pentru concesionarea prin licitaţie publică a unui imobil teren aparţinând domeniului privat al municipiului Călăraşi, situat în intravilanul municipiului Călăraşi, strada Ing. Bârcă Gheorghe, nr. 4, având număr cadastral 25164, în suprafaţa de 1107 mp.
  10. Proiect de hotărâre privind concesionarea prin licitaţie publică a unui imobil teren în suprafaţă de 1107 mp, situat în intravilanul municipiului Călăraşi, strada Ing. Bârcă Gheorghe, nr. 4, având număr cadastral 25164.
  11. Proiect de hotărâre privind dezmembrarea în trei loturi a imobilului teren arabil intravilan în suprafaţă de 688 mp, având număr cadastral 33816, aparţinând domeniului privat al municipiului Călăraşi, strada Zăvoiului, nr. 3A, municipiul Călăraşi.
  12. Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul privat al municipiului Călărași în domeniul public al municipiului Călărași a imobilului – teren cu numărul cadastral 33889, în suprafaţă de 158 mp, situat în municipiul Călăraşi.
  13. Proiect de hotărâre pentru abrogarea Hotărârii Consiliului local nr. 76/30.05.2013 privind concesionarea cu licitaţie publică a suprafeţei de 1500 mp, teren proprietatea privată a municipiului Călăraşi situat în intravilanul municipiului Călărași, b-dul Republicii, în vederea realizării unor amenajări pentru activităţi sportive.
  14. Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul privat în domeniul public al municipiului Călăraşi a imobilului cu numărul cadastral 26998, situat în municipiul Călăraşi, Bulevardul Republicii, nr. 2B.
  15. Proiect de hotărâre privind atestarea apartenenţei la domeniul privat al municipiului Călăraşi a unui imobil situat în municipiul Călăraşi.
  16. Proiect de hotărâre privind acceptarea donaţiei imobilului – teren în suprafaţă de 3709 mp, teren arabil intravilan, situat în municipiul Călăraşi, strada Varianta Nord, nr. 2, identificat cu numărul cadastral 33377, carte funciară 33377, în favoarea municipiului Călăraşi de către S.C. QUEEN FOOD S.R.L.
  17. Proiect de hotărâre privind solicitarea de transmitere a imobilului teren şi construcţii – Complex Sportiv Municipal Dunărea Călăraşi, situat în municipiul Călăraşi, bulevardul Republicii, nr. 39, din administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi în administrarea Consiliului local al municipiului Călăraşi.
  18. Proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local nr. 62/2020 ,,privind reorganizarea şi funcţionarea Serviciului Public Pieţe Oboare Călăraşi”.
  19. Proiect de hotărâre privind aprobarea studiului de oportunitate precum şi procedura închirierii prin licitaţie publică a 87 de spaţii comerciale (12 mp/spaţiu), parte integrantă obiectiv Bazar Big administrat de către Serviciul Public Pieţe Oboare, având suprafaţa totală de 1600 mp, situat în strada Belşugului, având numărul cadastral 20527, municipiul Călăraşi.
  20. Proiect de hotărâre privind aprobarea implementării proiectului cu titlul ,,Consolidarea capacităţii de gestionare a crizei sanitare COVID – 19, în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat de pe raza municipiului Călăraşi”.
  21. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului şi bugetul proiectului cu titlul ,,RESTAURARE, CONSOLIDARE ŞI PUNERE ÎN VALOARE MUZEUL MUNICIPAL CĂLĂRAŞI – PRIMĂRIA VECHE”.
  22. Proiect de hotărâre privind aprobarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană 2021-2027 Municipiul Călăraşi şi Zona Urbană Funcţională Călăraşi.
  23. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentului strategic Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al municipiului Călăraşi 2021 – 2027.
  24. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentului strategic STRATEGIA SMART CITY 2021-2027 a municipiului Călăraşi şi a Zonei Urbane Funcţionale Călăraşi.
  25. Proiect de hotărâre pentru modificarea art. 3 din Hotărârea Consiliului Local nr. 136/27.08.2020 ,,privind aprobarea Regulamentului de vânzare a locuințelor tip A.N.L., situate în municipiul Călărași, județul Călărași”.
  26. Proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local nr. 216/25.11.2021 privind aprobarea preţului local de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice în municipiul Călăraşi precum şi preţul local al energiei termice facturate populaţiei.
  27. Proiect de hotărâre privind punerea în aplicare a capitolului II din O.U.G. nr. 69/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi pentru instituirea unor măsuri fiscale.
  28. Proiect de hotărâre privind aprobarea componenţei Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi Urbanism şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi Urbanism din cadrul Primăriei municipiului Călăraşi.
  29. Proiect de hotărâre privind alegerea preşedintelui de şedinţă al Consiliului local Călăraşi pe perioada 01.02.2022 – 30.04.2022

 

Primar,
Dulce Marius Grigore

 

Advertisement

 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Omul care a murit strigând blesteme către cei care l-au trimis în cer

Published

on

În primăvara anului 1967, Uniunea Sovietică voia cu orice preț să sărbătorească 50 de ani de la Revoluția din Octombrie printr-un spectacol cosmic grandios. Nava Soiuz-1 urma să fie lansată cu un singur om la bord, iar a doua zi să se cupleze în orbită cu Soiuz-2, echipată cu trei cosmonauți. Cei patru urmau apoi să facă schimb de locuri și să se întoarcă pe Pământ în formații diferite – o premieră tehnică menită să eclipseze definitiv Statele Unite.

Doar că Soiuz-1 era bolnavă. Grav bolnavă. În lunile de teste, inginerii descoperiseră 203 de defecte structurale majore. Partea electronică era un coșmar, termoizolația aproape inexistentă, parașută principală fusese împachetată de mântuială. Toată lumea știa, de la tehnicieni până la proiectanții-șefi. Nimeni nu îndrăznea însă să oprească programul: Brejnev voia paradă, iar anularea ar fi însemnat umilință națională.

Pilotul principal ales era Vladimir Komarov, 40 de ani, inginer strălucit, deja erou al zborului Voskhod-1. Rezervă îi era Iuri Gagarin, primul om în cosmos și prietenul său cel mai apropiat. Când testele finale au arătat că nava nu poate fi salvată, Gagarin a făcut un gest disperat: s-a prezentat la centrul de pregătire și a cerut să ia el locul lui Komarov, sperând că autoritățile nu vor risca viața simbolului suprem al cuceririi spațiale sovietice.

Komarov a aflat. Și a refuzat categoric. „Dacă mor eu, tu rămâi în viață și vei putea lupta să nu se mai întâmple așa ceva niciodată”, i-a spus prietenului său. A acceptat misiunea știind că nu se va mai întoarce.

Advertisement

Pe 23 aprilie 1967, la ora 3:35 dimineața, racheta s-a ridicat de la Baikonur. Primele ore au fost un calvar. Unul dintre panourile solare nu s-a deschis, bateria s-a descărcat rapid, sistemele de orientare au început să cedeze. Komarov a încercat zeci de manevre manuale, dar nava devenea din ce în ce mai instabilă. Controlul misiunii a anulat lansarea lui Soiuz-2 – era clar că acuplarea era imposibilă.

A venit ordinul de întoarcere. La intrarea în atmosferă, capsula a început să se rotească nebunește. Când a ajuns la altitudinea de 7 kilometri, sistemul principal de parașute a eșuat complet. Parașuta de rezervă s-a deschis doar pe jumătate și s-a înfășurat imediat. Soiuz-1 s-a izbit de pământ cu peste 600 km/h lângă Orenburg. Impactul a fost atât de violent încât capsula s-a transformat într-o minge de metal topit. Corpul lui Komarov a fost practic pulverizat; ceea ce a rămas a încăput într-o cutie de pantofi.

Se spune că, în ultimele minute, când a înțeles că nu mai există nicio șansă, Komarov a deschis canalul de comunicație și a început să strige. Nu plângea. Blestema. Blestema pe cei care l-au obligat să zboare cu o navă moartă, pe inginerii care au semnat rapoarte mincinoase, pe politicienii care au preferat gloria goală în locul vieții unui om.

A murit la 40 de ani, lăsând în urmă o soție și doi copii. A murit știind totul și alegând să moară pentru ca altcineva – prietenul său – să poată trăi și să spună cândva adevărul.

Adevărul acela a rămas mult timp îngropat sub cenușa capsulei. Dar numele lui Vladimir Komarov a rămas: omul care a privit moartea în ochi și a acceptat-o cu demnitate, ca să nu moară altul în locul lui.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Primarul Mihăiță Beștea: „Din 2026, voi acorda mai mult timp mediului de afaceri. Investitorii trebuie ascultați direct”

Published

on

Primarul municipiului Oltenița, Mihăiță Beștea, a anunțat că, începând cu anul 2026, administrația locală va pune un accent mai mare pe colaborarea directă cu antreprenorii locali și investitorii externi. Măsura vine după evaluarea primului an de mandat, în care edilul a constatat nevoia de dialog constant cu mediul privat.

„Cred că începând cu 2026 va trebui să acord mai mult timp mediului de afaceri. Nu e suficient să le spun că ușa mea e deschisă. Trebuie să merg eu către ei, să discut personal cu fiecare”, a declarat primarul Mihăiță Beștea în cadrul conferinței de presă.

Edilul a explicat că interacțiunile individuale cu investitorii sunt mai productive decât întâlnirile generale.
„Am observat că oamenii de afaceri sunt mult mai deschiși când discut în particular cu fiecare. Au orgolii, sunt competitori, dar când se simt ascultați, vin cu soluții concrete”, a precizat Beștea.

Primarul a dat exemplul reabilitării șoselei Chirnogi, unde decizia de modernizare a fost influențată și de prezența unor companii locale importante în zonă.
„Am ținut cont și de faptul că acolo activează doi agenți economici importanți. Infrastructura bună înseamnă și sprijin pentru dezvoltarea lor”, a spus edilul.

Advertisement

Administrația locală pregătește, pentru 2026, un pachet de facilități fiscale pentru investitorii care derulează proiecte de minimum 500.000 de euro, măsură ce urmează să fie dezbătută în Consiliul Local.
Scopul este de a stimula investițiile în producție, logistică și servicii, dar și de a crea locuri de muncă stabile pentru locuitorii orașului.

„Oltenița are o poziție strategică, aproape de Dunăre și de Capitală. Putem deveni un pol economic, dar trebuie să fim mai activi în relația cu mediul de afaceri”, a concluzionat primarul Beștea.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

AJFP Călărași anunță încasări record: 1,741 miliarde lei la bugetul general consolidat în primele 11 luni ale anului 2025

Published

on

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Călărași a raportat pentru perioada ianuarie–noiembrie 2025 venituri bugetare nete de 1.741,20 milioane lei, cu 221,30 milioane lei mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea confirmă un ritm accelerat al colectării taxelor și impozitelor la nivelul județului.

Încasări mai mari la bugetul de stat

La bugetul de stat au fost colectate 722,05 milioane lei, cu 110,71 milioane lei peste nivelul înregistrat în perioada similară din 2024. Cele mai importante categorii de venituri au fost:

  • Impozit pe profit – 123,43 milioane lei

  • Impozit pe venit – 271,16 milioane lei

  • TVA – 161,19 milioane lei

  • Accize – 1,53 milioane lei

  • Alte venituri – 164,74 milioane lei

Salt semnificativ la bugetul asigurărilor sociale

Încasările la bugetul asigurărilor sociale de stat au ajuns la 1.019,15 milioane lei, marcând o creștere de 110,59 milioane lei față de 2024. Structura veniturilor este următoarea:

  • Bugetul asigurărilor sociale de stat – 661,48 milioane lei

  • Bugetul asigurărilor de șomaj – 12,52 milioane lei

  • Bugetul asigurărilor de sănătate – 345,15 milioane lei

Restituiri de TVA către contribuabili

În același interval, AJFP Călărași a rambursat TVA în valoare totală de 65,14 milioane lei.

Advertisement

Potrivit documentului semnat de șefa administrației, Ionica Păduraru, instituția își menține ritmul de colectare peste nivelurile estimate, contribuind astfel la consolidarea bugetului de stat și la stabilitatea finanțelor publice în județ.

Dacă vrei, pot genera și variante de titluri

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading