Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 10°C | Anul XI Nr. 538

Știri

Consilierii județeni, convocați în ședință ordinară, joi, 29 august. Vezi ordinea de zi

Published

on

ȘEDINȚĂ PUBLICĂ

Ședință ordinară 29.08.2019, ora 13.00

1.Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Hotărârii nr. 63/2019 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar înregistrat la 31 decembrie 2018 în exercițiul bugetar 2019, însoţit de referatul de aprobare al iniţiatorului: Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, nr. 14458 din 21.08.2019, raportul Direcţiei Economice, nr. 14559 din 21.08.2019, ce va fi transmis spre avizare Comisiei Buget – Finanţe;

2.Proiect de hotărâre privind repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanțării cheltuielilor privind drumurile comunale pe unități administrativ-teritoriale, pe anul 2019, însoţit de referatul de aprobare al iniţiatorului: Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, nr. 14498 din 09.01.2018, raportul comun al Direcţiei Economice și al Direcției Tehnice, nr. 14499 din 09.01.2018, ce va fi transmis spre avizare Comisiei Buget – Finanţe;

Advertisement

3.Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului propriu al Județului Călărași pe anul 2019, însoţit de referatul de aprobare al iniţiatorului: Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, nr. 14518 din 22.08.2019, raportul Direcţiei Economice, nr. 14519 din 22.08.2019, ce va fi transmis spre avizare Comisiei Buget – Finanţe;

4.Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Anexei nr. 6 la Hotărârea nr. 261/2018 privind aprobarea taxelor și tarifelor, din competența Consiliului Județean Călărași, pentru anul 2019, însoțit de expunerea de motive a inițiatorului: Președintele Consiliului Județean Călărași, nr. 11608 din 03.07.2019, raportul Direcției Economice nr. 11609 din 03.07.2019, ce va transmis spre avizare Comisiei Buget – Finanțe

5.Proiect de hotărâre privind privind aprobarea taxelor speciale pentru activități de evidență a persoanelor și stare civilă prestate de către Direcția Comunitară de Evidență a Persoanelor a Județului Călărași, pentru anul 2019, însoţit de expunerea de motive al iniţiatorului: Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, nr. 12357 din 16.07.2019, raportul Direcţiei Economice, nr. 12358 din 16.07.2019, ce va fi transmis spre avizare Comisiei Buget – Finanţe;

6.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 236/2018 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiție ”Modernizare pod trecere râu Argeș, km 23+000, inclusiv taxe și avize” – faza DALI, însoţit de referatul de aprobare al iniţiatorului: Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, nr. 14333 din 20.08.2019, raportul Direcţiei Tehnice, nr. 14334 din 20.08.2019, ce va fi transmis spre avizare Comisiei Buget – Finanţe;

7.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 132/2019 privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice a obiectivului de investiţie “Zonă de agrement, inclusiv spații de cazare, săli de conferințe, sală multifuncțională, terenuri de sport”, Faza – Studiu de Fezabilitate, însoţit de referatul de aprobare al iniţiatorului: Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, nr. 14547 din 23.08.2019, raportul DDRRE, nr. 14548 din 23.08.2019, ce va fi transmis spre avizare Comisiei Buget – Finanţe;

Advertisement

8.Proiect de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind realizarea sau amplasarea în zona drumurilor publice de interes județean a căilor de acces, a panourilor publicitare, a oricăror construcții sau activității comerciale, amenajări sau instalații în orice scop, însoțit de expunerea de motive a inițiatorului: Președintele Consiliului Județean Călărași, nr. 12105 din 11.07.2019, raportul Direcției Tehnice nr. 12106 din 11.07.2019, ce va transmis spre avizare Comisiei Buget – Finanțe

9.Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii nr. 116/2009 privind aprobarea Caietului de sarcini și a Regulamentului de organizare și funcționare ale serviciului de administrare a drumurilor județene, a podurilor și a infrastructurii aferente, însoţit de referatul de aprobare al iniţiatorului: Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, nr. 14303 din 19.08.2019, raportul Direcţiei Tehnice, nr. 14304 din 19.08.2019, ce va fi transmis spre avizare Comisiei Buget – Finanţe;

10.Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune asupra imobilului situat în Municipiul Călărași, Bd. Gării, nr. 35, Județul Călărași, însoţit de referatul de aprobare al iniţiatorului: Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, nr. 14358 din 20.08.2019, raportul Direcţiei de Urbanism, nr. 14359 din 20.08.2019, ce va fi transmis spre avizare Comisiei Buget – Finanţe;

11.Proiect de hotărâre privind revocarea Hotărârii nr. 191/2018 pentru completarea Hotărârii nr. 39/1999 privind însuşirea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al judeţului Călăraşi, însoţit de referatul de aprobare al iniţiatorului: Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, nr. 14306 din 19.08.2019, raportul Serviciului Juridic, nr. 14307 din 19.08.2019, ce va fi transmis spre avizare Comisiei Buget – Finanţe;

12.Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de menținere a calității aerului în județul Călărași 2019-2023, însoţit de referatul de aprobare al iniţiatorului: Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, nr. 14415 din 21.08.2019, raportul Direcţiei Economice, nr. 14416 din 21.08.2019, ce va fi transmis spre avizare Comisiei Buget – Finanţe;

Advertisement

13.Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Organigramei, a Statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare ale aparatului de specialitate al Consiliului Județean Călărași, însoţit de referatul de aprobare al iniţiatorului: Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, nr. 14553 din 23.08.2019, raportul Serviciului Organizare și Resurse Umane, nr. 14557 din 23.08.2019, ce va fi transmis spre avizare Comisiei Buget – Finanţe;

14.Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Hotărârii nr. 140/2017 privind stabilirea salariilor de bază pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Călărași, Cabinetul Președintelui precum și pentru serviciile publice din subordinea acestuia, însoţit de referatul de aprobare al iniţiatorului: Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, nr. 14561 din 23.08.2019, raportul comun al Direcției Economice și al Serviciului Organizare și Resurse Umane, nr. 14562 din 23.08.2019, ce va fi transmis spre avizare Comisiei Buget – Finanţe;

15.Proiect de hotărâre privind modificarea Statului de funcții al Centrului Județean de Cultură și Creație Călărași, însoţit de referatul de aprobare al iniţiatorului: Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, nr. 14509 din 22.08.2019, raportul Compartimentului Guvernanță Corporativă, Sănătate și Instituții Publice Subordonate, nr. 14510 din 22.08.2019, ce va fi transmis spre avizare Comisiei Buget – Finanţe;

16.Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Organigramei, a Statului de funcții, a Regulamentului de Organizare și Funcționare și a Regulamentului de serviciu ale Direcției Județene de Administrare a Domeniului Public și Privat a Județului Călărași, însoţit de referatul de aprobare al iniţiatorului: Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, nr. 14399 din 21.08.2019, raportul Compartimentului Guvernanță Corporativă, Sănătate și Instituții Publice Subordonate, nr. 14400 din 21.08.2019, ce va fi transmis spre avizare Comisiei Buget – Finanţe;

17.Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Județului Călărași, prin Consiliul Județean Călărași, la implementarea proiectului ”Punte cultură inovativă pentru dezvoltarea regională sustenabilă” în cadrul Programului INTERREG VA România-Bulgaria, , însoţit de referatul de aprobare al iniţiatorului: Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, nr. 14573 din 23.08.2019, raportul DDRRE, nr. 14574 din 23.08.2019, ce va fi transmis spre avizare Comisiei Buget – Finanţe;

Advertisement

18.Diverse

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

TRAGERI CU MUNIȚIE DE RĂZBOI ÎN POLIGONUL „GUMELNIȚA”. CIRCULAȚIA, RESTRICȚIONATĂ ÎN ZONĂ

Published

on

Primăria Comunei Ulmeni a anunțat că joi, 27 noiembrie 2025, între orele 08:00 – 16:00, Inspectoratul Județean de Jandarmi Călărași va efectua trageri cu muniție de război în Poligonul „Gumelnița”, situat pe raza teritorială a municipiului Oltenița.

Autoritățile locale avertizează populația că, pe durata exercițiilor, circulația va fi interzisă pe drumurile din imediata vecinătate a poligonului, măsură necesară pentru prevenirea oricărui risc de accident.

Primăria Ulmeni recomandă locuitorilor și celor care tranzitează zona să respecte indicațiile personalului aflat în teren și să evite deplasarea în proximitatea poligonului pe tot parcursul desfășurării tragerilor.

Reprezentanții administrației locale subliniază că astfel de antrenamente sunt activități standard pentru structurile militare, iar restricțiile sunt impuse exclusiv pentru siguranța publicului.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Percheziții în Călărași și București într-un dosar de trafic de droguri. Mai multe persoane, audiate de DIICOT

Published

on

Polițiștii Serviciului de Combatere a Criminalității Organizate Călărași și procurorii DIICOT – Biroul Teritorial Călărași au desfășurat, miercuri, 26 noiembrie, o amplă acțiune în două dosare penale ce vizează trafic de droguri de risc și mare risc, precum și operațiuni ilegale cu substanțe psihoactive.

Potrivit informațiilor oficiale, anchetatorii au pus în aplicare cinci mandate de percheziție domiciliară, atât în județul Călărași, cât și în municipiul București. Suspecții ar fi acționat pe parcursul anului 2025, timp în care ar fi procurat, deținut și comercializat droguri precum canabis și substanțe cristaline către consumatori din zonă.

Persoanele vizate au fost conduse la sediul DIICOT – BT Călărași pentru audieri, unde procurorii urmează să stabilească următorii pași în anchetă.

Acțiunea a fost sprijinită de polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate București și de un echipaj canin al IPJ Călărași, precum și de jandarmii Inspectoratului de Jandarmi Județean Călărași și ai Brigăzii Speciale de Intervenție a Jandarmeriei.

Advertisement

Autoritățile amintesc faptul că, până la finalizarea procesului penal, persoanele cercetate beneficiază de toate drepturile prevăzute de lege și de prezumția de nevinovăție.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

BNR confirmă criticile PSD: Deputatul Ion Samoilă acuză Guvernul Bolojan de măsuri de austeritate care împing România spre recesiune

Published

on

DECLARAȚIE POLITICĂ
BNR arată negru pe alb ceea ce PSD a spus încă de la început: politica de austeritate impusă de premierul Ilie Bolojan a scăzut consumul
‼️Situația economică prezentată în această săptămână de Banca Națională a României ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru orice om politic. Creșterea accelerată a inflației, erodarea puterii de cumpărare și scăderea consumului sunt realități care afectează direct viața fiecărui român.
Raportul BNR arată limpede că politicile de înghețare a salariilor și a pensiilor, impuse de premierul Ilie Bolojan, au lovit în plin consumul și au amplificat efectele scumpirilor generate de liberalizarea prețului la energie și de creșterea TVA și a accizelor. În timp ce prețurile continuă să urce, de la energie până la produsele alimentare procesate, milioane de români sunt forțați să suporte greutatea unei ajustări făcute pe spinarea lor, nu prin politici economice sănătoase.
Veniturile nu cresc, însă facturile și coșul zilnic devin tot mai împovărătoare. Peste 2️⃣,2️⃣ milioane de pensionari sunt condamnați la o stagnare completă a pensiilor. În sectorul public, 1️⃣,3️⃣milioane de angajați rămân nu doar cu salariile înghețate, ci permanent amenințați cu tăieri de venituri, în timp ce prețurile cresc aproape de două ori mai repede decât în urmă cu câteva luni.
⚠️BNR avertizează explicit că toate aceste decizii conduc la o temperare severă a consumului, iar în 2026 venitul disponibil real al populației ar putea chiar să scadă. Este, de fapt, rețeta clasică pentru intrarea în recesiune: tăieri, austeritate, frânarea economiei și creșterea poverii pe umerii cetățenilor.
↪️Nu este o surpriză că producția industrială pentru bunurile de consum se scumpește într-un ritm crescător, că energia a explodat în urma eliminării plafonării și că industria alimentară înregistrează creșteri constante de prețuri. Acestea sunt consecințe directe ale unor măsuri prost concepute, care lovesc simultan în ofertă și în cerere, fără a genera niciun efect benefic asupra echilibrelor bugetare.
☑️Exact de aceea PSD a avertizat, încă de la început, că drumul ales de premierul Ilie Bolojan este greșit. O economie nu crește prin blocarea investițiilor, prin înghețarea veniturilor și prin sufocarea consumului intern. O economie crește prin stimularea producției, prin sprijinirea mediului de afaceri, prin crearea de locuri de muncă și prin măsuri care întăresc capacitatea industriilor românești de a performa.
➡️Toate aceste lucruri se regăsesc în Planul de relansare economică elaborat de PSD, care are la bază câteva direcții de acțiune care pot schimba în profunzime dinamica economiei românești. În centrul acestui demers se află dezvoltarea industriilor strategice, prin investiții noi, capabile să creeze valoare adăugată și să consolideze poziția României în economia europeană. Un alt element cheie îl reprezintă stimulentele fiscale dedicate companiilor care creează locuri de muncă și investesc în producție. Mecanismele de credit fiscal pot transforma investiția în forța de muncă autohtonă într-un avantaj real pentru firme și într-un câștig pentru societate. Pentru IMM-uri, PSD propune un set de instrumente de finanțare, garanții de stat și facilități de acces la capital, menite să le ofere stabilitate și resurse într-o perioadă economică marcată de incertitudine. Fără un sector al întreprinderilor mici și mijlocii puternic, nu poate exista inovație autentică și nici creștere durabilă.
✅️Un alt pilon este accelerarea amortizării investițiilor și susținerea activităților de cercetare-dezvoltare, măsuri care pot impulsiona modernizarea tehnologică și creșterea productivității în întreprinderile românești. Progresul economic depinde de capacitatea firmelor de a adopta tehnologii noi și de a dezvolta soluții inovatoare.
În același timp, PSD propune un cadru fiscal inteligent, care să aducă venituri suplimentare la buget prin lărgirea bazei economice, nu prin împovărarea ei. Doar o economie care produce mai mult poate susține financiar statul fără a afecta nivelul de trai al populației.
🔴Pe acest fundament solid se poate discuta serios despre un eventual „Pachet 3” de măsuri fiscale. Reforma nu poate veni prin tăieri și blocaje, ci prin încurajarea activității economice. Nicio un stat european dezvoltat nu a progresat reducând investițiile sau descurajând sectorul privat.
👉Raportul dat publicității de BNR nu face decât să confirme ceea ce avertizăm de luni de zile: austeritatea nu rezolvă problemele economiei, ci le agravează. Reducerea consumului nu consolidează bugetul, ci îl vulnerabilizează. Tăierea veniturilor nu stabilizează prețurile, ci amplifică dezechilibrele. România are nevoie de o guvernare care să înțeleagă faptul că dezvoltarea se bazează pe investiții și pe politici inteligente, nu pe experimentarea unor măsuri regresive care împing economia spre stagnare.
‼️Este momentul ca Guvernul să abandoneze acest drum periculos și să adopte soluții reale de creștere, așa cum propune PSD. România nu-și poate permite o nouă eră a austerității. Are nevoie de o strategie de dezvoltare care să protejeze populația, să stabilizeze economia și să redea încrederea în viitor. Doar investițiile pot pune economia românească pe traiectoria corectă.
Ion Samoilă,
Deputat PSD, Circumscripția electorală nr.12 Călărași

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading