Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 33°C | Anul XI Nr. 524

La zi

Consilierii județeni, convocați în ședință extraordinară atăzi pentru a vota repartizarea a 6% din impozitul pe venit pentru perioada 2022-2024

Published

on

  • HOTARARE
  • privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia
  •  Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit
  •  estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ–teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024
  •   

      Consiliul Judetean Calarasi, intrunit in sedinta extraordinara din __.04.2020

       Avand in vedere:

  • – referatul de aprobare al Preşedintelui Consiliului Judeţean Călăraşi, înregistrat sub nr. 6589 din 16.04.2021;
  • – adresele nr. 3418 si nr. 3419 din data de 17.03.2020 ale Administratiei Judetene a Finantelor Publice Calarasi, inregistrate la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4707 si nr. 4708 din data de 19.03.2021;
  • – adresa nr. 12788 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Municipiul Calarasi, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4318 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 5812 din 12.03.2021, respectiv 30293 din 10.03.2021 a Unitatii Administrativ-teritoriale Municipiul Oltenita, inregistrate la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4322/4364 din 11.03.2021/15.03.2021;
  • – adresa nr. 3807 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Orasul Budesti, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4416 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 3738 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Orasul Fundulea, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4423 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 2122 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Orasul Lehliu Gara, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4487 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 1010 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Al. Odobescu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4411 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 2025 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Belciugatele, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4409 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1214 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Borcea, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4351 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 663 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Cascioarele, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4362 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1494 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Chirnogi, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4441 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1038 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Chiselet, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4407 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1155 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Ciocanesti, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4459 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 1209 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Crivat, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4425 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1072 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Curcani, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4338 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 875 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Cuza Voda, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4341/4346 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 953 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Dichiseni, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4452 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 79 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Dor Marunt, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4357 aceeasi data;
  • – adresa nr. 1108 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Dorobantu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4438 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 5349 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Dragalina, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4433 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 1078 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Dragos-Voda, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4399 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 206/2 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Frasinet, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4410 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1216 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Frumusani, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4413 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 2330 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Fundeni, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4446 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1116 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Galbinasi, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4382 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 1818 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Gradistea, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4373 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1024 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Gurbanesti, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4385 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1237 din 17.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Ileana, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4469 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 958 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Independenta, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4356 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 4225 din 11.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Jegalia, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4440 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 384 din 11.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Lehliu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4444 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 732 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Luica, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4371 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 1442 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Lupsanu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4343 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 1494 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Manastirea, inregistrate la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4419 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1446 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Mitreni, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4405 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 2090 din 15.03.2021  Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Modelu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4450 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 862 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Nana, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4417 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 888 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Nicolae Balcescu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4406 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1964 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Perisoru, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4323 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1352 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Plataresti, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4342 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 1598 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Radovanu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4400 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 4225 din 13.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Roseti, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4412 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 10 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Sarulesti, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4426 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1007 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Sohatu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4455 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 1264 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Spantov, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4421 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 1330 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Soldanu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4402 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 1015 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Stefan cel Mare, inregistrate la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4388 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 782 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Stefan Voda, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4457 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 1242 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Tamadau Mare, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4361 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1194 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Ulmeni, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4448 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 873 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Ulmu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4360 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1198 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Unirea, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4414/4401 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1006 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Valea Argovei, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4420 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1105 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Vasilati, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4349 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 162 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Vilcelele, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4418 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1275 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Vlad Tepes, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4383 din aceeasi data.
  • -prevederile art. 6  alin. (1) lit. c)  din Legea nr. 15/2021 a bugetului de stat pe anul 2021;
  • – prevederile art. 173 alin. (1) lit. f) din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
  • In temeiul art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,

 

HOTARASTE:

Art. 1. Se aproba repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, impozitul pe venit estimat a fi încasat la bugetul de stat, în limita sumei de 27.134 mii lei, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021, conform Anexei nr. 1 care face parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 2. Se aproba repartizarea  sumelor defalcate din taxa  pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale si a sumelor alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit  pentru echilibrarea bugetelor locale, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anii 2022 – 2024, conform Anexei nr. 2 care face parte integranta din prezenta hotarare.

Advertisement

Art. 3. – La data intrării în vigoare a prezentei, se abrogă Hotărârea nr. 62 din 12.04.2021 privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ–teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024.

Art. 4. Directia Economica va duce la indeplinire prevederile prezentei hotarari.

Secretarul General al Judeţului, prin Compartimentul Cancelarie Consiliu și Editare Monitor Oficial, va comunica prezenta celor interesaţi.

 

   PREŞEDINTE,

Advertisement
  1. Vasile ILIUȚĂ                                                              AVIZEAZĂ,

                                                               SECRETARUL GENERAL AL JUDEŢULUI,

                                                                                                                Aurel PARASCHIV

 

 

Nr.

Adoptată la Călăraşi

Advertisement

Astăzi    .04.2021

 

Intocmit, redactat,

DIRECTOR EXECUTIV,

  1. Aneta Claudia VLADESCU

 

Consiliului Judetean Calarasi

Advertisement

           Presedinte

       Nr. 6589/16.04.2021

 

  • REFERAT DE APROBARE
  • privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia
  • Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit
  •  estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024

 

Începând cu data intrării în vigoare a Legii bugetului de stat pe anul 2021, prin derogare de la prevederile art. 32 și 33 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, din impozitul pe venit estimat a fi încasat la bugetul de stat, la nivelul fiecărei unități administrativ- teritoriale se repartizează, prin decizie a directorului direcției generale regionale a finanțelor publice/șefului administrației județene a finanțelor publice, următoarele cote:

  1. a) 15% la bugetul local al județului;
  2. b) 63% la bugetele locale ale comunelor, orașelor și municipiilor pe al căror teritoriu își desfășoară activitatea plătitorii de impozit pe venit;
  3. c) 6% într-un cont distinct deschis pe seama direcției generale regionale a finanțelor publice/administrației județene a finanțelor publice, ce se repartizează bugetelor locale ale comunelor, orașelor și municipiilor prin hotărâre a consiliului județean;
  4. d) 14% într-un cont distinct deschis pe seama direcției generale regionale a finanțelor publice/administrației județene a finanțelor publice, pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, orașelor, municipiilor și județelor;
  5. e) 2% într-un cont distinct deschis pe seama direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice/administrațiilor județene ale finanțelor publice, pentru finanțarea instituțiilor publice de spectacole din subordinea autorităților administrației publice locale ale unităților administrative-teritoriale din județe, respectiv teatre și opere.

Sumele corespunzătoare cotei de 6% din impozitul pe venit, inclusiv cele încasate și nerepartizate unităților administrativ-teritoriale anterior intrării în vigoare a prezentei legi, se repartizează în mod egal județelor, în limita sumei de 27.134 mii lei, reprezentând fond la dispoziția consiliului județean. În cadrul fiecărui județ, fondul la dispoziția consiliului județean se repartizează integral în anul 2021 comunelor, orașelor și municipiilor, prin hotărâre a consiliului județean, pentru susținerea programelor de dezvoltare locală, pentru susținerea programelor de infrastructură care necesită cofinanțare locală, precum și pentru cheltuielile de funcționare, pe care unitățile administrativ-teritoriale din județ, în mod justificat, nu le pot finanța din veniturile proprii, astfel cum sunt definite de Legea nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare, și din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale. Sumele astfel repartizate se reflectă în bugetele locale ale unităților administrativ-teritoriale, la o poziție de venituri distinctă.

Pentru acest an, la repartizarea cotei de 6% din impozitul pe venit s-a tinut cont de faptul ca, in decursul anului 2020, prin Hotărârea nr. 758/2020 si prin Hotărârea nr. 1100/2020, unele unitati administrativ teritoriale au beneficiat de alocari bugetare consistente din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul trecut, iar altele mai putin consistente.

Advertisement

De asemenea, tot in anul precedent, din fondul de al Consiliului Judetean Calarasi, au fost alocate sume de bani, de cele mai multe ori, acelorasi localitati care au primit sume mai mari prin hotararile susamintite.

Din aceste motive, prin acest proiect de hotarare de alocare a cotei de 6% din impozitul pe venit in anul 2021, exista unitati administrativ-teritoriale carora le-au fost acordate sume foarte mici sau deloc, in sensul echilibrarii bugetelor.

În consecinţă, a fost adoptată Hotărârea nr. 62 din 12.04.2021 privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ–teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024.

Din portalul instanţelor, rezultă că actul administrativ susmenţionat a fost atacat de Prefectul Judetului Calarasi direct în instanţa de contencios administrativ: Tribunalul Călăraşi, situaţie in care, potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, până la soluționarea cauzei actul atacat este suspendat de drept.

Drept urmare, supun aprobării consilierilor judeteni prezentul proiect de hotarare şi, corelativ, abrogarea Hotărârii nr. 62 din 12.04.2021

Advertisement

În calitate de iniţiator al proiectului de hotărâre, în conformitate cu prevederile art. 182 alin. (2) din   Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi ale art. 36 alin. (1) şi alin. (8) lit. a) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Judeţean Călăraşi, supun prezentul proiect de hotărâre dezbaterii şi votului consilierilor judeteni.

PRESEDINTE,

  1. Vasile ILIUTA

Intocmit, redactat:

Director executiv,

Aneta Claudia Vladescu

 

Advertisement

CONSILIUL JUDETEAN CALARASI                                         AVIZAT,

         Directia Economica                                                                Vicepresedinte,

           Nr. 6590/16.04.2021                                                                

RAPORT

la proiectul de hotarare privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024

 

Advertisement

 

Directiei Economice i-a fost transmis, în conformitate cu prevederile art. 36 alin. (3) lit. a) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Judeţean Călăraşi, proiectul de hotărâre privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024

În conformitate cu prevederile art. 182 alin. (4) raportate la art. 136 alin. (8) lit. b) din Ordonanța de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, precum şi ale art. 36 alin. (8) lit. b) din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Consiliului Judeţean Călăraşi suntem obligaţi să examinăm proiectul de hotărâre şi să ne spunem părerea asupra legalităţii, oportunităţii şi necesităţii adoptării acestuia în forma şi condiţiile prezentate.

Prin referatul de aprobare, iniţiatorul solicită adoptarea unei hotărâri, prin care Consiliul Judeţean Călăraşi să aprobe repartizarea  sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, in valoare de 27.134 mii lei, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021.

Începând cu data intrării în vigoare a Legii bugetului de stat pe anul 2021, prin derogare de la prevederile art.32 și 33 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, din impozitul pe venit estimat a fi încasat la bugetul de stat, la nivelul fiecărei unități administrativ- teritoriale se repartizează, prin decizie a directorului direcției generale regionale a finanțelor publice/șefului administrației județene a finanțelor publice, următoarele cote:

Advertisement
  1. a) 15% la bugetul local al județului;
  2. b) 63% la bugetele locale ale comunelor, orașelor și municipiilor pe al căror teritoriu își desfășoară activitatea plătitorii de impozit pe venit;
  3. c) 6% într-un cont distinct deschis pe seama direcției generale regionale a finanțelor publice/administrației județene a finanțelor publice, ce se repartizează bugetelor locale ale comunelor, orașelor și municipiilor prin hotărâre a consiliului județean;
  4. d) 14% într-un cont distinct deschis pe seama direcției generale regionale a finanțelor publice/administrației județene a finanțelor publice, pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, orașelor, municipiilor și județelor;
  5. e) 2% într-un cont distinct deschis pe seama direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice/administrațiilor județene ale finanțelor publice, pentru finanțarea instituțiilor publice de spectacole din subordinea autorităților administrației publice locale ale unităților administrative-teritoriale din județe, respectiv teatre și opere.

Sumele corespunzătoare cotei de 6% din impozitul pe venit, inclusiv cele încasate și nerepartizate unităților administrativ-teritoriale anterior intrării în vigoare a prezentei legi, se repartizează în mod egal județelor, în limita sumei de 27.134 mii lei, reprezentând fond la dispoziția consiliului județean. În cadrul fiecărui județ, fondul la dispoziția consiliului județean se repartizează integral în anul 2021 comunelor, orașelor și municipiilor, prin hotărâre a consiliului județean, pentru susținerea programelor de dezvoltare locală, pentru susținerea programelor de infrastructură care necesită cofinanțare locală, precum și pentru cheltuielile de funcționare, pe care unitățile administrativ-teritoriale din județ, în mod justificat, nu le pot finanța din veniturile proprii, astfel cum sunt definite de Legea nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare, și din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale. Sumele astfel repartizate se reflectă în bugetele locale ale unităților administrativ-teritoriale, la o poziție de venituri distinctă.

Pentru acest an, la repartizarea cotei de 6% din impozitul pe venit s-a tinut cont de faptul ca, in decursul anului 2020, prin Hotărârea nr. 758/2020 si prin Hotărârea nr. 1100/2020, unele unitati administrativ teritoriale au beneficiat de alocari bugetare consistente din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul trecut, iar altele mai putin consistente.

De asemenea, tot in anul precedent, din fondul de   al Consiliului Judetean Calarasi, au fost alocate sume de bani, de cele mai multe ori, acelorasi localitati care au primit sume mai mari prin hotararile susamintite.

Din aceste motive, prin acest proiect de hotarare de alocare a cotei de 6% din impozitul pe venit in anul 2021, exista unitati administrativ-teritoriale carora le-au fost acordate sume foarte mici sau deloc, in sensul achilibrarii bugetelor.

Repartizarea  sumelor defalcate din taxa  pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale si a sumelor alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit  pentru echilibrarea bugetelor locale, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anii 2022 – 2024, asa cum se prezinta in  anexa nr.2, a fost realizata in functie de ponderea populatiei fiecarei unitati administrativ-teritoriale in totalul populatiei judetului Calarasi raportata la cifrele comunicate, pentru fiecare an in parte, de Administratia Judeteana a Finantelor Publice Calarasi.

Temeiul legal al măsurilor propuse mai sus îl constituie prevederile art. 6  alin.(1) lit. c)  din Legea nr. 15/2021 a bugetului de stat pe anul 2021 si in prevederile art. 173 alin. (1) lit. f) din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

Advertisement

 

Director executiv,                                                                          AVIZAT,

     Aneta Claudia Vladescu                                                                Consilier Juridic,

                                                                                                    Robert PLESEA

  • CONSILUL JUDETEAN CALARASI
  • COMISIA DE STUDII, PROGNOZE ECONOMICO-SOCIALE,
  • BUGET-FINANTE SI ADMINISTRAREA
  • DOMENIULUI PUBLIC SI PRIVATAL JUDETULUI
  •  

 

 

Advertisement

AVIZ

la proiectul de hotarare privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024

 

 

Comisiei de Studii, Prognoze Economico – Sociale, Buget – Finanţe şi Administrarea Domeniului Public şi Privat al Judeţului, i-a fost transmis, în conformitate cu prevederile art. 182 alin. (4) raportate la art. 125 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, la proiectul de hotarare privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024.

Advertisement

In sedinta din data  de ___.04.2021 am luat în dezbatere proiectul de hotãrâre transmis.

Din discutiile care au avut loc, s-a desprins concluzia cã mãsura propusã este necesarã si oportunã, fiind motivatã juridic de prevederile art.6  alin.(1) lit.c)  din Legea nr. 15/2021 a bugetului de stat pe anul 2021 si in  prevederile art. 173 alin. (1) lit. f) din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

Votul nominal al Comisiei pentru Studii, Prognoze Economico-Sociale, Buget-Finanţe şi Administrarea Domeniului Public şi Privat al Judeţului, asupra proiectului de hotărâre, se prezintă astfel:

 

  1. Găman Ion
  2. Ţîncu Cornel – Gheorghe
  3. Vîrtejanu Liviu
  4. Dinulescu Marian
  5. Giurcan Amelia – Elena
  6. Pușcașu Ioan
  7. Ilie Marius Eugen
  8. Gîdea Vasile
  9. Tîlpeanu Ilie

 

Pentru considerentele expuse mai sus, Comisia de Studii, Prognoze Economico – Sociale, Buget – Finanţe şi Administrarea Domeniului Public şi Privat al Judeţului prezintă aviz favorabil/nefavorabil proiectului de hotărâre transmis, cu ____ voturi pentru, ____ voturi contra, ____ abţineri din totalul de _____ consilieri ce compun comisia şi ____ consilieri prezenţi.

Advertisement

Prezentul aviz va fi supus dezbaterii Consiliului Judeţean Călăraşi.

.

 

 

 PRESEDINTE,                                                                                         SECRETAR,

Advertisement

 

 

 

 

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

La zi

Verdict final în dosarul 2 Mai: Ce pedeapsă a primit Vlad Pascu pentru tragedia care a șocat România

Published

on

La 21 august 2025, Curtea de Apel Constanța a pronunțat sentința definitivă în dosarul 2 Mai, un caz care a zguduit România în august 2023. Vlad Pascu, tânărul responsabil pentru accidentul rutier soldat cu moartea a doi tineri și rănirea altor trei, a fost condamnat în primă instanță la 10 ani de închisoare de Judecătoria Mangalia, în ianuarie 2025. Decizia finală a Curții de Apel a fost așteptată cu interes, marcând doi ani și două zile de la tragicul eveniment.

Accidentul din 2 Mai a avut loc când Vlad Pascu, aflat sub influența substanțelor psihoactive (cocaină, amfetamină și metamfetamină), a intrat cu mașina într-un grup de tineri, provocând moartea a două persoane și rănirea altora. După accident, Pascu a fugit de la fața locului, fiind găsit ulterior în Vama Veche. În primă instanță, el a fost condamnat pentru ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă, conducerea unui vehicul sub influența substanțelor interzise și părăsirea locului accidentului. Instanța a dispus și interdicția de a conduce vehicule timp de cinci ani după executarea pedepsei și acordarea de daune morale părților civile.

În apel, avocații lui Pascu, conduși de Vlad Cristescu, au cerut reducerea pedepsei, invocând un denunț făcut de acesta într-un dosar de trafic de droguri al DIICOT, care l-ar putea califica pentru circumstanțe atenuante. De cealaltă parte, familiile victimelor, reprezentate de avocatul Adrian Cuculis, au solicitat schimbarea încadrării juridice din ucidere din culpă în omor calificat, cerând o pedeapsă mai severă.

Pronunțarea sentinței definitive, inițial programată pentru 18 august 2025, a fost amânată pentru 21 august, dată la care Curtea de Apel Constanța a tranșat cazul. Decizia a stârnit reacții puternice în societate, având în vedere gravitatea faptelor și impactul asupra comunității. Instanța a ținut cont de argumentele ambelor părți, dar și de regretul exprimat de Pascu, deși a subliniat că interesul victimelor și al societății primează.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Fapt Divers

Amazon Kingfisher: Vânătorul vibrant al apelor tropicale

Published

on

Amazon Kingfisher (Chloroceryle amazona), cunoscut și sub numele de „martin pescar amazonian”, este o pasăre spectaculoasă din familia Alcedinidae, renumită pentru penajul său vibrant și abilitățile sale de vânător. Această specie populează zonele joase ale tropicelor americane, din sudul Mexicului până în nordul Argentinei, fiind un simbol al ecosistemelor acvatice din regiune.

Caracteristici fizice

Amazon Kingfisher este o pasăre de talie medie, cu o lungime de aproximativ 29-30 cm și o greutate între 98 și 140 de grame. Are o siluetă tipică de martin pescar, cu un cioc lung și robust, o creastă ciufulită și o coadă scurtă. Penajul său superior este de un verde-bronz uleios, cu un guler alb distinct în jurul gâtului. Masculii se remarcă prin pieptul de un cărbune ruf roșcat și flancuri verzi, în timp ce femelele au pieptul alb cu pete verzi care se extind peste piept. Puii seamănă cu femelele, dar au pete albe pe aripile superioare și un cioc cu o pată galbenă.

Habitat și distribuție

Această specie este răspândită din statele mexicane Sinaloa și Tamaulipas, prin America Centrală, până în Columbia, Venezuela și estul Anzilor, ajungând în sud până în centrul Argentinei. A fost observată ocazional ca specie rătăcitoare în Aruba, Trinidad și Texas. Amazon Kingfisher preferă râurile mari, atât cu debit lent, cât și rapid, precum și malurile împădurite ale lacurilor și lagunelor de apă dulce. Poate fi găsită și în lagune salmastre, mangrove sau estuare de maree, dar evită pădurile dense, preferând peisaje deschise. Trăiește de obicei sub 1.200 m altitudine, dar a fost observată până la 2.500 m în Venezuela.

Comportament și reproducere

Amazon Kingfisher este, în general, o pasăre sedentară, cu excepția unor cazuri rare de rătăcire. Vânează de pe un punct de observație, cum ar fi o ramură sau o stâncă, de unde se aruncă în apă pentru a prinde pești, în special din familia Characidae, și crustacee. Ocazional, planează deasupra apei înainte de a plonja. Strigătele sale sunt variate, incluzând un „tek” sau „klek” ascuțit, un „chrit” staccato care poate deveni un zdrăngănit, și o serie de note clare, accelerate, considerate semnale de salut sau alarmă.

Advertisement

Sezonul de reproducere variază geografic, în America Centrală având loc în prima jumătate a anului. Perechile excavează împreună un tunel înclinat în malurile râurilor, lung de până la 1,6 m, cu o cameră de cuib la capăt. Femela depune 3-4 ouă, iar incubația, care durează aproximativ 22 de zile, este realizată în principal de femelă noaptea și de mascul ziua. Puii părăsesc cuibul la 29-30 de zile după eclozare.

Dieta

Dieta Amazon Kingfisher constă în principal din pești și crustacee, dar poate include și insecte acvatice sau amfibieni, în funcție de disponibilitate. Tehnica sa de vânătoare, care implică plonjarea precisă din poziție fixă, demonstrează o adaptare remarcabilă pentru mediul acvatic.

Conservare

Conform IUCN, Amazon Kingfisher este clasificat ca specie cu risc scăzut (Least Concern), cu o populație estimată la cel puțin 500.000 de indivizi maturi. Deși are o distribuție geografică extrem de largă, populația sa este în scădere din cauza degradării habitatului, inclusiv defrișările, poluarea apelor și construcția de baraje. Prezența sa este un indicator important al sănătății ecosistemelor acvatice.

Curiozități

  • Amazon Kingfisher este mai mare decât ruda sa, Green Kingfisher, dar mai mic decât Ringed Kingfisher, fiind ușor de distins prin ciocul său masiv și creasta ciufulită.

  • Spre deosebire de alte specii de martini pescari, nu regurgitează resturi de pește, sistemul său digestiv procesând complet prada.

  • Este o pasăre solitară sau întâlnită în perechi, fiind extrem de teritorială, mai ales în sezonul de reproducere.

Amazon Kingfisher este un adevărat maestru al apelor tropicale, combinând frumusețea cu abilități de vânătoare remarcabile, fiind o prezență vitală în ecosistemele Neotropicelor.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Fapt Divers

Cleveland 1880: Cum a luminat primul oraș electric calea spre modernitate

Published

on

În secolul al XIX-lea, lumea era în plină transformare tehnologică, iar electricitatea devenea o forță care promitea să schimbe viața cotidiană. În acest context, un mic oraș din Statele Unite ale Americii a intrat în istorie ca fiind primul care a beneficiat de iluminat public electric, marcând un moment de cotitură în evoluția urbană.

Cleveland, Ohio: Pionierul iluminatului electric

În anul 1880, orașul Cleveland, Ohio, a devenit primul oraș din lume care a implementat un sistem de iluminat public electric pe scară largă. Acest progres a fost posibil datorită inovațiilor lui Charles F. Brush, un inventator și inginer american care a dezvoltat un sistem eficient de iluminat cu arc electric. Pe 29 aprilie 1880, în Public Square, centrul orașului Cleveland, au fost instalate 12 lămpi cu arc electric, care au luminat străzile într-un mod nemaiîntâlnit până atunci.

Sistemul lui Brush utiliza un generator dynamo pentru a produce electricitate, care era apoi transmisă către lămpile cu arc. Aceste lămpi produceau o lumină intensă, mult superioară felinarelor cu gaz sau ulei folosite până atunci. Locuitorii orașului au fost uimiți de spectacolul luminii electrice, care a transformat noaptea într-o scenă vibrantă, plină de posibilități.

Iluminatul electric din Cleveland nu a fost doar o realizare tehnică, ci și un catalizator pentru schimbări sociale și economice. Străzile iluminate au sporit siguranța publică, au extins orele de activitate comercială și au încurajat viața de noapte. De asemenea, acest moment a inspirat alte orașe din lume să adopte tehnologia electrică, pregătind terenul pentru electrificarea globală.

Advertisement

De ce Cleveland?

Alegerea orașului Cleveland nu a fost întâmplătoare. Orașul era un centru industrial în plină dezvoltare, iar Charles Brush, care locuia în Cleveland, a avut sprijinul autorităților locale pentru a-și testa invențiile. Succesul experimentului din Public Square a demonstrat fiabilitatea sistemului și a deschis calea pentru extinderea iluminatului electric în alte orașe, precum New York și Londra.

Un pas spre modernitate

Povestea primului oraș iluminat electric este mai mult decât o notă de subsol în istoria tehnologiei. Este o poveste despre curaj, inovație și dorința de a transforma lumea. Cleveland a arătat lumii că electricitatea nu era doar o curiozitate științifică, ci o forță capabilă să redefinească modul în care trăim.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading