Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 14°C | Anul XI Nr. 531

Știri

CONFERINŢA DE LANSARE A PROIECTULUI

Published

on

CONFERINŢA DE LANSARE A PROIECTULUI

„Cooperare transnaţională între autorităţi de aplicare a legii pentru întărirea activităţii de prevenire şi luptă împotriva fraudei cu fonduri europene acordate în domeniul agriculturii”

Azi, 13 martie a.c. în municipiul Călăraşi a avut loc conferinţa de lansare a proiectului „Cooperare transnaţională între autorităţi de aplicare a legii pentru întărirea activităţii de prevenire şi luptă împotriva fraudei cu fonduri europene acordate în domeniul agriculturii”, organizată de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Călăraşi.

 

Advertisement

Evenimentul a reunit reprezentanţii instituţiilor partenere, implicate în proiect, din România, Bulgaria, Polonia şi Republica Moldova, specialişti din cadrul Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură România, Inspectoratului General al Poliţiei Române, reprezentanţi ai autorităţilor publice locale, reprezentanţi ai unor asociaţii de agricultori şi jurnalişti.

În continuare, în zilele de 14 şi 15 martie a.c. se va desfăşura primul atelier de lucru din cadrul proiectului ce va avea ca scop dobândirea de cunoştinţe specifice cu privire la modul de lucru, de gestionare şi soluţionare a infracţiunilor comise în domeniul agriculturii în România, în special cele în legătură cu subvenţiile acordate în acest sector şi totodată cu privire la legislaţia specifică aplicabilă, organizarea activităţii în acest domeniu, competenţele deţinute, strategia şi politicile avute în vedere.

Proiectul a fost depus şi a obţinut finanţare din partea Comisiei Europene – Biroul European Anti-Fraudă (OLAF) prin Programul Hercule III  (2014-2020) – componenta Instruire în domeniul combaterii fraudei.

Instituţia beneficiară şi coordonatoare a proiectului este Inspectoratul de Poliţie Judeţean Călăraşi. Valoarea totală a proiectului este 120.902,28 euro, din care fonduri europene nerambursabile 96.721,82 euro (80% din valoarea totală).

Parteneriatul proiectului este constituit la nivel naţional din 2 inspectorate judeţene de poliţie respectiv, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bacău şi Dolj, iar la nivel internaţional din 3 instituţii poliţieneşti, respectiv: Poliţia Voievodală Olsztyn – Polonia, Direcţia Regională de Poliţie Silistra –  Bulgaria şi Direcţia nr. 3 a Inspectoratului Naţional de Investigaţii (Investigare fraude economice) al Inspectoratului General al Poliţiei – Republica Moldova.

Advertisement

Acesta îşi propune să contribuie la protejarea intereselor financiare ale UE prin sporirea şi întărirea eficienţei activităţilor de prevenire, investigare şi combatere întreprinse de către structuri de poliţie din România, Polonia, Bulgaria şi Republica Moldova în ceea ce priveşte neregulile de natură frauduloasă din domeniul alocării şi utilizării fondurilor comunitare în agricultură, respectiv a subvenţiilor în agricultură.

Obiectivul general al proiectului este realizarea schimbului de experienţă şi bune practici între personalul autorităţilor de aplicare a legii de la nivel naţional şi internaţional, precum şi diseminarea de cunoştinţe relevante privind măsuri, metode şi instrumente utilizate în prevenirea, investigarea şi combaterea fraudei, în special a activităţilor frauduloase săvârşite în domeniul subvenţiilor în agricultură.

Perioada de implementare este decembrie 2016 – februarie 2018, în care vor avea loc următoarele activităţi: întâlniri ale echipei de implementare, 4 ateliere de lucru în România, Bulgaria, Polonia şi Republica Moldova, un grup de lucru şi o conferinţă internaţională pe tema „Protejarea fondurilor europene/comunitare împotriva fraudelor din domeniul agriculturii printr-o abordare integrată – Concepte, tendinţe, practici de prevenire şi contracarare”

????????????????????????????????????

„Cooperare transnaţională între autorităţi de aplicare a legii pentru întărirea activităţii de prevenire şi luptă împotriva fraudei cu fonduri europene acordate în domeniul agriculturii”

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

Doi bărbați reținuți la Dragalina după un accident rutier: unul conducea fără permis, celălalt a încercat să-l acopere

Published

on

politie

Polițiștii din cadrul Secției 4 Poliție Rurală Dragalina au reținut doi bărbați în urma unui accident rutier produs în comuna Dragalina, județul Călărași, după ce investigațiile au arătat că șoferul aflat la volan nu deținea permis de conducere, iar un alt participant la incident a încercat să-l favorizeze.

Incidentul a avut loc pe 20 septembrie 2025, în jurul orei 15:10, când un bărbat de 47 de ani, din comuna Chiajna, județul Ilfov, a sesizat, prin S.N.U.A.U. 112, că a fost implicat într-un eveniment rutier în Dragalina. În urma impactului dintre cele două autoturisme au rezultat doar pagube materiale.

Inițial, din declarațiile celor implicați reieșea că la volanul unuia dintre vehicule s-ar fi aflat o tânără de 22 de ani, însă verificările polițiștilor au scos la iveală neconcordanțe privind modul de producere a accidentului.

În urma cercetărilor desfășurate sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Călărași, s-a stabilit că un tânăr de 26 de ani a fost, de fapt, cel care a condus autoturismul implicat, fără a deține permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule. Totodată, bărbatul de 47 de ani ar fi oferit declarații menite să-l favorizeze pe tânăr, încercând să-l scape de răspundere penală.

Advertisement

Ca urmare, polițiștii au dispus urmărirea penală pentru:

  • Conducerea unui vehicul fără permis de conducere – în cazul tânărului de 26 de ani;

  • Favorizarea făptuitorului – în cazul bărbatului de 47 de ani.

Pe 7 octombrie 2025, ambii au fost reținuți pentru 24 de ore și introduși în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă Călărași.

Cercetările continuă pentru stabilirea completă a circumstanțelor producerii evenimentului și a eventualei implicări a altor persoane.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

Cod Roșu între glumă și prăpăd: Radiografia furtunii care s-a văzut, dar nu pentru toți. Când unii au râs de avertizări, alții au scos apa din case

Published

on

  • Ploi cât pentru o lună, în doar 48 de ore! Giurgiu, Zimnicea și Constanța – sub ape. Călărașiul, la limită!
  • „A fost doar o ploaie mai zdravănă”, spun unii. „A fost iadul pe pământ”, răspund alții.
  • Adevărul? Se măsoară în litri pe metru pătrat, nu în impresii de pe Facebook.

Cât a plouat, cu adevărat

Datele oficiale de la Administrația Națională de Meteorologie și Institutul de Hidrologie arată negru pe alb:

în sud-estul țării, între 7 și 8 octombrie, s-au înregistrat cantități uriașe de precipitații, măsurate conform normelor internaționale, în intervale exacte de 24 și 48 de ore.

📊 Topul ploii torențiale:

  • Giurgiu – 174 litri/mp
  • •  Bălătești – 162 litri/mp
  • •  Zimnicea – 124 litri/mp
  • •  Constanța – Dig – 115 litri/mp
  • •  Oltenița – 83,3 litri/mp în 48 ore
  • Călărași – aproape 100 litri/mp

Pe scurt: a căzut apa unei luni întregi în doar două zile!

Cum se măsoară o furtună

Cifrele nu vin „din ochi”. Fiecare litru pe metru pătrat este înregistrat prin stații hidrometeorologice automatizate, amplasate strategic în toată țara.

Advertisement

Un metru pătrat cu 100 litri de apă înseamnă că, în doar 24 de ore, ploaia a fost suficientă cât să inunde complet o curte, un subsol sau o stradă fără sistem de drenaj.

Călărașiul, pe muchie de cuțit

La Călărași, situația a fost ținută sub control. Echipele Primăriei și Ecoaqua au acționat cu vidanje și utilaje pentru a preveni acumulările masive de apă.

„Am fost pe teren toată noaptea. Am intervenit acolo unde era nevoie, pentru a evita problemele”, a transmis primarul Marius Dulce.

Chiar și așa, zonele joase ale orașului au simțit presiunea ploilor – iar dacă precipitațiile continuau câteva ore în același ritm, inundațiile ar fi fost inevitabile.

Peste 20.000 de gospodării, în beznă

Furtuna a lovit rețelele electrice din sudul țării. 20.000 de puncte de consum au rămas fără curent electric, potrivit Ministerului Energiei.

Advertisement

Sudul Moldovei, Muntenia, Dobrogea și chiar Bucureștiul au fost printre cele mai afectate zone.

Raed Arafat: „Nu e alarmă falsă!”

După valul de ironii online, șeful DSU, Raed Arafat, a explicat de ce a fost emis codul roșu:

„Ne pregătim pentru impactul care se poate produce, nu doar pentru ce s-a întâmplat. Sub coduri portocalii au murit oameni. Nu putem ignora un cod roșu.”

Cu alte cuvinte – mai bine să fii pregătit de rău și să nu vină, decât să vină și să nu fii pregătit deloc.

Glume pe net, prăpăd în teren

În timp ce în unele orașe oamenii făceau glume cu „ploicica de cod roșu”, în altele apa a trecut de garduri.

Advertisement

„Avem darul de a lua în râs orice, inclusiv o avertizare meteo. Dacă noi am fost feriți, semenii noștri se luptă acum cu furia apelor”, a scris jurnalista Marinela Voivozeanu, într-o postare devenită virală.

AUR versus Arafat: de la ploaie la război politic

Episodul Codului Roșu nu s-a încheiat doar cu bilanțul precipitațiilor. A stârnit și o furtună politică. Formațiunea AUR a cerut demisia lui Raed Arafat, acuzându-l că „a transformat sistemul de urgență într-un mecanism de panică și frică”.

Liderul deputaților AUR, Mihai Enache, a afirmat că „România trăiește sub teroarea alarmelor și a fricii”, acuzându-l pe șeful DSU că „guvernează prin panică, nu prin competență”.

În replică, Arafat a evitat polemica politică, precizând că avertizările meteo sunt emise exclusiv de specialiștii ANM și INHGA, nu de DSU sau Ministerul de Interne, iar rolul DSU este doar de a informa populația.

„Când primești un mesaj RoAlert, nu e o joacă. E o procedură standard de avertizare, făcută pentru a salva vieți, nu pentru a speria oamenii”, a explicat Raed Arafat.

Advertisement

Avertizări, manipulare sau realitate?

Disputa a reaprins o veche dezbatere: unde se termină prevenția și unde începe panica.

AUR susține că mesajele RoAlert și codurile meteo au devenit un „spectacol de frică națională”, în timp ce autoritățile și meteorologii afirmă că datele din teren confirmă gravitatea fenomenelor.

„Ne avertizează după ce fenomenele s-au produs, iar când trimite alerte preventive, acestea anunță dezastre care nu mai vin niciodată”, a spus Mihai Enache.

Replica vine din partea specialiștilor: „Fenomenele meteo se măsoară, nu se ghicesc. Dacă în unele zone nu s-au produs efecte grave, e datorită faptului că avertizarea și pregătirea au funcționat.”

Advertisement

România între două extreme: frică sau neglijență

Pe de o parte, vocea politică a AUR vorbește despre „teroarea alarmelor”.

Pe de altă parte, meteorologii și salvatorii atrag atenția că oricând poate veni o furtună reală, iar neîncrederea populației poate ucide mai mult decât ploaia însăși.

Într-o țară în care fiecare cod meteo se transformă în scandal politic, adevărul rămâne la mijloc: nici panica nu ajută, dar nici ignoranța nu apără.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

Bursa Locurilor de Muncă pentru Absolvenți – 10 octombrie 2025: Peste 130 de posturi disponibile la Călărași și Oltenița

Published

on

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Călărași organizează vineri, 10 octombrie 2025, de la ora 10:00, Bursa Locurilor de Muncă pentru Absolvenți, un eveniment dedicat tinerilor care își caută un loc de muncă sau își doresc o nouă direcție profesională.

Acțiunea se va desfășura la sediul Primăriei Municipiului Călărași, pe strada 13 Decembrie nr. 12, și simultan, la sediul Agenției Locale Oltenița, pe strada Argeșului nr. 111.

🎯 Scopul principal al evenimentului este sprijinirea integrării tinerilor absolvenți pe piața muncii, prin facilitarea accesului la oportunități de angajare și crearea unui dialog direct între angajatori și persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă.

🧑‍🎓 Cui se adresează bursa:

  • tinerilor din județul Călărași, absolvenți ai promoției 2025;

  • persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă sau care doresc reorientare profesională;

  • angajatorilor interesați de recrutarea de personal nou.

Până în prezent, AJOFM Călărași a contactat aproximativ 135 de angajatori, dintre care 13 au confirmat deja participarea, oferind peste 130 de locuri de muncă vacante în domenii variate:
✅ asigurări, presă, servicii, comerț, confecții textile, industrie alimentară, cosmetică, construcții, coafură, captarea și tratarea apei etc.

Advertisement

Printre ocupațiile oferite se regăsesc posturi pentru ingineri, reporteri, redactori, tehnicieni laborator, antrenori fitness, agenți asigurări, operatori confecționeri, coafori, manichiuriste, zidari, muncitori necalificați, lăcătuși mecanici, maiștri electromecanici și multe altele.

👥 Evenimentul reprezintă o oportunitate excelentă atât pentru absolvenți, cât și pentru angajatorii locali care doresc să descopere și să recruteze forță de muncă proaspătă și motivată.

📍 Participarea este gratuită pentru toți cei interesați.

Vrei să fii la curent cu ofertele de angajare și rezultatele bursei?
📲 Urmărește actualizările pe CălărașiPress.ro și pe paginile noastre de social media.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading