Connect with us

Știri

Complex Pescăresc de educație și recreere – realizat în Jegălia

Construcția Complexului Pescăresc de educație și recreere ce a fost demarat în satul Iezeru, comuna Jegălia din județul Călărași a ajuns la 50%. Constructia nou propusă, ce va adaposti functiunea de centru multifunctional/complex pescaresc pentru educatie si recreere, va fi suspendata deasupra luciului apei, susţinuta pe piloni, la inaltimea de 1.5m faţă de fundul iazului.

Nivelul apei, în cea mai mare parte a anului, pe terenul studiat, este la 50 cm deasupra fundului Complexul multifunctional va cuprinde opt camere de cazare, o zona pentru servirea mesei si o zona de ponton pentru ce va deservi circulatia (inclusiv o zona pentru gratar).

Construcția nou propusă va fi susținută pe piloni din beton armat și va fi finisată cu lemn lamelar. Malul de vest al terenului studiat, pe unde se face si accesul in clădirea nou propusă, va fi sistematizat pe o latime de 5 m, astfel incat in aceasta zona sa se poata amenaja o parcare, un bazin vidanjabil si, eventual, un put forat la adancime. indicii urbanistici propuşi pentru terenul studiat sunt:

  • Suprafață teren studiat=10000mp;
  • Suprafaţa construită=345mp;
  • Suprafaţa desfăşurată=470mp

Perioada de implementare propusa este de aproximativ 2 ani. Capacitatea maxima a zonei de cazare este de 16 locuri. Capacitatea maxima a zonei de servit masa este de 36 locuri.

Bucătăria ce deservește salonul de mese, este prevazută a fi o bucătărie de tip catering. Mâncarea preparată in prealabil, într-o alta locație din comuna Jegalia, va fi adusă in bucătarie pe latura de sud-est a construcției nou propuse. Ulterior va fi depozitata in bucatarie, dupa care va fi incalzita (cea care necesita incalzire) si montata pe platouri. Alimentarea cu energie electrica se va realiza din reteaua electrica publica. Racordul electric la reteaua furnizorului se va face printr-un cofret de bransament. Distributia se realizeaza prin intermediul unui tablou electric T.E. , amplasat in parterul complexului; din acest tablou se alimenteaza toti consumatorii electrici.

Advertisement

Proiectul de racord electric la reteaua furnizorului se va comanda de beneficiar la unitatea de proiectare a furnizorului local.

Vasile Aurel: Va fi un loc unde cetățenii vor putea să de bucure de natură. Este vorba de o sală foarte mare, 4 apartamente de cazare, cu bucătărie și anexe. Un loc de prezentare și preparare a produselor piscicole cu un grătar unde se pot delecta 36 persoane. Începem să creem o zonă de pescuit și un parc modern incluse în circuitul turistic și piscicultura. Mai avemo firmă anume Marina Borcea cu restaurant, locuri pentru dormit.

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading